Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Kursfald fortsætter på Asiens aktiebørser
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 07:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

Aktiemarkederne i Asien fortsætter, hvor USA slap. Kurserne dykker med over to procent

Det danske aktiemarked kan se frem til endnu en grum dag, når fondsbørsen slår dørene op. Tirsdag faldt de amerikanske aktiekurser og tendensen har spredt sig til Asien onsdag.

I Japan falder det toneangivende aktieindeks, Nikkei 225, med over to procent efter dårlige nyheder fra både USA og Europa.

De amerikanske forbrugere er fortsat meget tilbageholdende med indkøbene, ifølge nye tal offentliggjort tirsdag, og i Europa er den sydeuropæiske gældskrise fortsat hovedtemaet.

Renterne på spanske og italienske statsobligationer steg tirsdag igen. Et tegn på, at investorerne er bekymrede for, om landene på egen hånd formår at slippe ud af deres gældsproblemer.

- Bekymring om udsigterne for den amerikanske økonomi er igen dukket op til overfladen, efter at have været overskygget de seneste dage af forhandlingerne om gældsloftet, siger en japansk aktieekspert.

Kursfaldene i Asienforklares med øget frygt for en aftagende vækst i USA samt risikoen for en nedsættelse af landets kreditvurdering.

I New York faldt kurserne tirsdag med over to procent. Dermed er kursernes fremgang siden årsskiftet stort set sat over styr igen. Aktieindeksene er faldet otte dage i træk. En så lang og uafbrudt nederlagsstime er ikke set siden finanskrisen i 2008.

I Hongkong ligger aktierne også to procent lavere, og det samme gælder for markedet i Australien.

http://ekstrablad...595412.ece
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 09:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

hej
hvor er alle de penge som de mister på deres aktier og andet ,det er jo milliarder der forsvinder eller har de aldrig været der

hvis jeg taber 500 baht kan jeg se de er væk i min pung for så er den tom

er det ikke bare luft og urealistiske værdier de leger med
lillemanden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 11:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614

hej

godt gættet yindee, det er papir penge, de eksisterer først når der er handel . og ingensælger jo mens der er underskud , Så ser du søde det er så synd for dem der har disse aktier, fordi de ikke nåede at sælge mens de var i top.

Det er da synd ikke ??

jeg er også der hvor et tab er noget der foregår i min pung.

men det lyder jo foruroligende !!!

Ikke SE

Jeg forstår godt de er rystede, for tænk hvis de ikke kommer op igen , selv om man venter. uha uha
ked
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 13:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

ved ikke Ja Pen. må hellere se at få solgt ud af sine aktier før det hele ramler ked så er det slut med ølkrus
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Statens Serum Institut fortsætter i uge 5 med holde den øget forekomst af zikavirus i Thailand i fok Nyheder på dansk 1 04-02-2024 14:19
Oplev Asien - og støt samtidig Asiens fattigste Nyheder på dansk 1 19-06-2013 19:56
Burma: Asiens velbevarede hemmelighed Udenfor Thailand 3 18-06-2013 14:53
Dansk turistboom til Thailand fortsætter Nyheder på dansk 1 13-03-2013 11:36
Et af Asiens smukkeste koralrev er blevet ødelagt af cyanid-fiskere, siger dykkere. Nyheder på dansk 5 23-04-2012 14:51

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768