Antal indlæg: 410 Tilmeldt: 04.12.11 Status: Offline
Burma har åbnet op for turister og byder rejsende på helt unikke kultur- og naturoplevelser.
Uspolerede naturområder, hvor oksekærrer triller henover marker og støvede veje. Den smukke Inle-sø, hvor fiskerne balancerer på deres både, mens de hiver dagens fangst i land. Og ikke mindst de unikke Bagan-templerne, der ifølge rejseoverleveringer kan gøre selv Angkor Wat i Cambodja rangen stridig som Sydøstasiens største turistoplevelse.
Nyt alternativ til Thailand
Nabolandet Thailand er efterhånden så populært, at de danske rejseselskaber har svært ved at skaffe senge nok til efterspørgslen, og blandt andet derfor er åbningen af Burma en spændende nyhed, som især retter sig mod de eventyrlystne.
Burmeserne er imødekommende og byder besøgende velkommen.
For de mange, som har rejst i Asien, er det klart det nye hotte sted, som skal besøges de kommende år,
Og det er da også forhåbningen i Burma, at turisterne vil komme og på den måde bidrage til at styrke økonomien og udviklingen i det fattige land, der efter årtier med total lukkethed byder på en helt unik egen-kultur, spændende vaner og traditionelle skikke.
Burma har jo først for nylig for alvor åbnet op for turismen og er fuldkommen uspoleret som rejsemål,
Burmeserne ser endelig lyst på fremtiden. De er imødekommende og byder besøgende velkommen ved templer, der emmer af spiritualitet, på mystiske cykelture rundt mellem Bagans tempelruiner eller på rolige sejlture på Inle-søen,
Antal indlæg: 354 Tilmeldt: 15.08.09 Status: Offline
Jeg tro på om nogen år er der flere der tager til Burma end til thailand.
Man skal nok tage til Burma inden det bliver overrendt af turister så jeg er selv hug på at tage en tur der til inden der rigtig kommer gang i turismen og Burmeserne stadig er imødekommende over for turister.
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...
Danske Citater
Antal indlæg: 26 Tilmeldt: 28.06.12 Status: Offline
Jeg er også helt sikker på, at Burma vil få mange turister. Thailand er jo mange steder ikke meget anderledes end f.eks Mallorca. Mange rejsende er begyndt at gå uden om Thailand, da det de fleste steder er overrandt af charterturister. De vil helt sikkert se Burma som et "nyt" Thailand og det vil rejsende og ikke mindst Burma blive meget glade for.
รักประเทศไทย