Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
Har lige rejst mig fra sofaen efter at ha set den mest uhyggelige film i mit liv, gåsehuden krøb fra tæerne op til hovedet og blev der i hele filmens længde. Det der er skrevet under, er noget jeg har fundet på nettet og som jeg kun kan tilslutte mig 100 %.
Så hvis du er til en hårrejsende oplevelse og kan finde ud af at downloade film, kan du hente den her med dansk tekst:
Jeg er glad for, at jeg ikke så “Paranormal Activity” i biografen, for så er jeg ret sikker på, at jeg havde skidt grønne grise!
Katie og Micah er kærester. Lige siden hun var en lille pige på 8 år, har Katie jævnligt følt sig forfulgt af et væsen, som hun dog aldrig har set. Nu er det kommet tilbage, og Micah sætter sig for at finde ud af, hvad det er. Han sætter kamera op i soveværelset, så de kan se, hvad der laver lydene i huset, og på den måde få det til at holde op.
Katie inviterer også et medie, der har forstand på spøgelser, men han kan ikke hjælpe. Han mener, at væsnet er en dæmon, og anbefaler i stedet at de kontakter en dæmonolog. Da Micah foreslår, at de taler med væsnet via et quija bræt, afviser mediet det dog på det kraftigste. Det vil være en invitation, og det ønsker de ikke at give væsnet, siger han. Desuden advarer han om, at det tiltrækkes af negativ energi, og at det ikke vil nytte at flytte, da væsnet tydeligvis følger Katie og ikke huset.
Mens Katie straks vil tilkalde dæmonologen, mener Micah, at de skal klare det selv. Det skaber splittelse mellem dem, men Katie lader sig overtale. Og langsomt bliver tingene værre og værre, til selv Micah må indrømme, at de har brug for hjælp.
Selvom jeg havde hørt om “Paranormal Activity”, og selvom jeg i starten af filmen tænkte “åh nej” over det håndholdte kamera, og det lidt amatøragtige skuespil, så blev jeg stille og roligt mere og mere skræmt, og ved slutningen af filmen måtte jeg bare erkende, at “Paranormal Activity” alligevel havde overrasket mig, og gjort mig mere utryg end længe over en film.
Det gode ved filmen er, at vi nærmest ingenting ser. Hele uhyggen baserer sig på lyde og enkelte special effects, såsom at døren lukkes uden at nogen rører den, og at dynen falder af. En af de mest uhyggelige scener i filmen er, da Katie en nat står ud af sengen og bare står og ser på Micah i mere end en time. Det lyder ikke spor uhyggeligt, når man ser det på skrift, men for pokker hvor var det væmmeligt i filmen.
En anden ting, der er med til at forhøje uhyggen, er kameraets tidsindstilling. Om natten når det optager i soveværelset, vises klokkeslettet i højre hjørne af skærmen, og når det spoler hurtigt, er vi trygge, men når tiden går normalt, ved vi, at væsnet er undervejs. Puha.
Den værste film, jeg nogensinde har set om paranormale aktivititeter, er “The Entity” fra 1981, som efter sigende baserede sig på en sand historie. Her er en scene, hvor hovedpersonen bliver voldtaget af den usynlige dæmon, og det billede har siddet fast på nethinden lige siden, for det var utroligt overbevisende lavet. “Paranormal Activity” er uhyggelig på en anden måde. Her kryber uhyggen sig ind under huden, og de små ting hober sig op og bliver rædselsfulde. Hele stemningen emmer af uro og frygt, og efterhånden som selv Micah må lade sin fascination af det ukendte erstatte af frygt, må man som tilskuer fuldstændig overgive sig og tro på, at det man ser på skærmen er virkeligt. Det er godt lavet på en helt anden måde.
“Paranormal Activity” er lavet på et lille budget (11.000 $). Der er fire skuespillere med, og hele filmen er optaget i Katie og Micahs hus. Oprindeligt åbnede den kun i 12 biografer i USA, men langsomt bed den sig fast og har nu haft premiere over det meste af verden og har indspillet for over 100.000.000 $.
I starten af filmen antydes det, at optagelserne er virkelige, idet rulleteksterne takker familierne samt San Diegos politi. Et markedsføringstrick, der virkede supergodt for “The Blair Witch Project“, men som jeg dog ikke tror, at publikum har købt denne gang. Alligevel er antydningen med til at få en til at tænke “Hvad nu hvis det er sandt?” Og giver lige et lille nøk mere på skræmme-skalaen.
Det eneste ekstramateriale, der var på blurayen, var en alternativ slutning. Jeg har læst, at filmselskabet købte “Paranormal Activity”, der er uafhængigt produceret af debutanten Oren Peli, og så tilføjede de nogle scener samt klippede den lidt anderledes. Noget af det, de ændrede, skulle være slutningen, som da også virker anderledes end resten af filmen. Jeg vil ikke sige, at den er dårlig for filmen, men jeg synes dog, at den originale slutning er mere tro mod personerne.
Hu-ha det kunne jeg aldrig have fundet på at poste
Nå men nu har jeg også set filmen Pen linkede til.. Paranormal Activity
Sjovt nok er det samme kvinde / bil som jeg lige havde set i Paranormal Activity 2
men huset og manden var skiftet ud..
Dog skal siges billed kvaliteten er bedst i 1 udgaven.
men så er alt det positive vist også sagt om den film..
men det efterlader jo stadig spørgsmålet..... Findes der noget paranormalt..
Det er et emne jeg har beskæftiget mig en hel del med..
Jo der findes en verden som i de flestes tilfælde er fortrængt.. Men ved så ikke helt om alle kan udvikle evnerne.
Et eksempel fra filmen.
Ham der kommer ind af døren men nærmest flygter igen.
Han skal forestille at være en af dem som har evnen til at fornemme positive / negative signaler.
Men det var VILDT overspillet, han har ingen grund til at flygte..
I det her tilfælde er det kvinden der udsender de negative bølger ( skal forestille ) og det ville han kunne mærke, men mere er der ikke i det.
Så han kunne have sludret lidt med dem og sagt han ikke kunne hjælpe, hvis han mente han ikke magtede opgaven.
Men så tabte filmen selvfølgelig lidt af gyset.. he he
Et andet eksempel de fleste er stødt på.. Spåkone.
En af dem som virkelig kan.. Der handler det ikke om spor andet end tanke overførsel.
derfor kortene som hun siger har den eller den betydning, de ledende kommentarer. Så tænker man automatisk på noget i den retning..
Nemt ik... altså hvis man har evnerne.
Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
Den samme scene med ham gutten var skuffende, for det gik alt for hurtigt. Han burde have brugt et minut mere på at snakke og føle sig ubekvem, og at der så ikke blev snakket mere om den hjælp han lovede var underlig syntes jeg !!
Men selv om der var små kiks undervejs, er det stadig den mest uhyggelige film jeg nogensinde har set. for uden selv at have oplevet alt for meget af den okkulte del her i livet, tror jeg på at der er mere mellem himmel og jord. De sidste par dage har jeg selv haft et par underlige oplevelser der pr automatik får mig til at tænke.....
I går sad jeg og masede med min DVD liste og kom pludselig til at tænke på én som havde sendt mig en PB og funderede over hvad jeg skulle svare vedkommende, og 5 sekunder efter dukkede der en mail op fra ham, det er sgu da underligt ((2((
Og i morges sad jeg igen foran Pc'en til morgenkaffen, og tænkte på Badedyret som jeg mødte i Kanchanaburi. Vi svingede rigtig godt sammen og havde en god, men kort tid sammen, jeg skrev i går i replikboksen om han ikke kunne ringe fordi jeg havde mistet hans nummer. Og igen mens tanken om ham dukkede op, ringede han !!!!
Sådan har jeg haft det i mange mange år, af en eller anden årsag tager jeg tlf. med mig som om jeg ved at den vil ringe, og det gør den sgu
Så måske er det grunden til min gåsehud der dækkede hele kroppen mens jeg så filmen, jeg ved det ikke, men god var den
Antal indlæg: 681 Tilmeldt: 30.06.09 Status: Offline
ja pen når du har set den første, så er det spild af tid at downloade 2,eren.
Handlingen er 80% identisk, personerne pånær kvinden er skiftet ud, huset er lidt anderledes indrettet, men ellers det samme med trappen op ovenpå osv.
Jeg syntes ikke den var speciel uhyggelig, men måske fordi jeg har haft en del med det at gøre. Og sad nok og tænke lidt for meget... hmmm passer ik..
Hvis det var virkelighed.. ville de så trave rundt i huset uden at tænde lys.
nå ingen grund til at ødelægge spændingen hvis andre skal se den.. he he
De fleste oplever nogle ting, som ved efter tanke var lidt pudsig.. Men for det meste forsvinder det i den moderne livs stil og mangel på ro, harmoni.
okkult, joe det betyder.. skjult, gemt. men bliver ofte kædet sammen med dyrkelse af det negative. Så vil hellere bruge ordet Paranormal.