Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
24.06.2010
Godmorgen Dagbog.
Jeg kan lige så godt springe ud i den historie der kommer her, for den er lang og sej i dag !!
Som i måske kan forstå når i har læst dagbogen, går det mig meget på det der er sket i dag. Så jeg besluttede mig til at uploade Dagbogen nu og ikke i morgen tidlig af flere årsager. den ene af dem er at jeg til trods for min udtalelse i går om at omgivelserne her er så gode, at jeg ikke har taget sovepiller i et år, har været nødt til at tage en alligevel, så jeg vågner måske sent ??
Den anden årsag er, at jeg måske som jeg også snakker om senere, overtræder love og regler her på siden med Dagbogen i dag. Så nu webmaster forhåbentlig sover, sniger jeg Dagbogen op inden den bliver opdaget af ham og slettet eller smidt i helvede
Min morgen startede supergodt, og uden vækkeuret til at larme, vågnede jeg automatisk klokken 6. Og her er sgu så dejligt stille på det tidspunkt, at jeg nød stilheden og den nye dag der som sædvanligt er startet med en masse kalden og sange fra de forskellige fugle
Og efter at have kontrolleret om stranden stadig var der (og det var den sørme ) og efter et par kopper kaffe mens jeg lagde Dagbogen op, sjoskede jeg hen efter min rissuppe til 20 Bht.
Ikke helt overbevist om at stranden stadig var der, tog jeg maden og en god stol med ned på stranden og satte mig og nød livet
Men, og nu er jeg ærlig, jeg savner sgu Da !!!
Men jeg tror desværre det er bedre at hun fortsætter sit liv, mens jeg fortsætter mit
Men nemt er det ikke syns jeg. ÆV ÆV
Nå, men efter maden kunne jeg selvfølgelig ikke lade være med at forsøge at fremstille en glatter til sandet endnu en gang, hvilket ikke gik så godt fordi jeg udelukkende bruger drivtømmer. Og det kniber med at finde noget brugbart træ til projektet, så det ligner godt nok Anders And efterhånden
Og gående i den steghede morgensol i det sædvanlige lændeklæde, ringede John for at fortælle at han flyttede ned til et hotel i Lamai. Og vi kom selvfølgelig ind på indbruddet som er årsagen til hans flytning, og vi aftalte at jeg skulle lede efter kvitteringerne på det stjålne og give ham kopier han kunne sende til forsikringen.
Men inden da kørte jeg til templet i Lamai for at sludre med min ven Buddha, og hvor jeg nyder det. Det giver mig ro hver gang jeg er der som jeg er meget glad for, tak for det
Arbejdet med scanningen var lidt sej fordi jeg skulle scanne store papstykker jeg havde skåret ud af æskerne jeg købte tingene i, og det gik der så små 3 timer med, for de lå selvfølgelig nederst i skuffen og skulle bagefter scannes ind og printes. Det drillede lidt fordi pappet lukker lys ind under scanningen og jeg måtte prøve mange gange. Så formiddagen gik på den måde i hedeslag agtig varme
Men jeg blev endelig færdig og kørte hen til John med papirene jeg havde printet, og her gik det galt!!
Og jeg er kold som jordbær is hvis jeg bryder love og regler her på siden, slet Dagbogen, gør hvad hulen i har lyst til, men min frustration over at blive behandlet så dårligt, skal fortælles.
Og ikke mindst fordi i skal advares mod en fyr der kalder sig John Jørgensen fra Vejle !!
For som jeg sagde gik det galt for ham, hans misbrug resulterede i beskyldninger om at det var mig selv der havde begået indbruddet og at jeg var en skidt fyr, erstatningen for de ting jeg lige så venligt havde lånt den her fyr uden nogen form for betaling fik jeg at vide, ville blive betalt når han engang fik erstatningen fra sit forsikringsselskab, hvilket jeg pænt sagde nej til fordi han i sig selv IKKE er nogen sikkerhed ??, og hans løben ned af trappen for at tæve mig, fortalte mig at noget var helt galt, og var meget tæt på at ende i slagsmål
Men jeg kender mig selv og kan kontrollere min vrede heldigvis, min lille størrelse står ikke helt i relief til den vrede der kan være!! så jeg kørte min vej utrolig gal og ked af det. Her havde jeg af et godt hjerte hjulpet ham med alskens ting siden jeg mødte ham første gang, og jeg har været rundt om øen 2 gange med ham, for at fortælle og vise hvor han kunne finde det han ledte efter. Jannik som har gjort det samme for ham og har kørt ham rundt på øen uden at kræve betaling for brændstoffet blev lige så overrasket og skuffet og ringede til ham og bad ham om at komme ned til restauranten.
Og ja, jeg kørte ned til restauranten fordi jeg ikke anede hvad jeg skulle gøre !!!
Jeg ved det er frækt gjort, for selv om jeg kender Jannik betyder det jo ikke at jeg pr automatik kan trække på ham når eller hvis jeg har problemer. Men jeg håbede han havde en løsning på problemet, eller i det mindste som jeg ikke kunne, snakke med klovnen !!
Og her gik det også galt, den her påvirkede klovn ville slås med Jannik og var helt vild i øjnene. Stole væltede og der opstod tumult, men den her modige fyr stak af. Bange for Jannik som var helt oppe i det røde felt, og som måtte holdes tilbage af personalet og Yindee for at han ikke skulle tæve klovnen
Jannik bad stille og roligt ham om at betale de penge som jeg jo havde til gode for at få problemerne ud af verdenen, men det kunne der ikke være tale om, og politiet blev tilkaldt.
Undskyld hvis jeg er kynisk nu, men jeg sad og hyggede mig over den så før modige klovn der ville banke alt og alle. Verdensmesteren løb nu skræmt rundt blandt de piger han før var så glad for, og det var meget tydeligt at det der havde holdt ham oppe, nu stille forsvandt ud af kroppen på ham, for han gemte sig rædselsslagen for at møde Jannik som i forløbet måtte holdes tilbage mange gange
Tænk at blive røvrendt så meget af et menneske man kun ønsker at hjælpe, mage til skidt person har jeg sgu aldrig mødt før. Her er også indregnet alle de slemme mennesker jeg har mødt, men INGEN af dem har været så tomme i hovedet og indbildsk som ham her !!!
Tænk over den John!! For din slutkommentar, udover at vi selvfølgelig alle ville blive slået ihjel af vennerne fra Danmark der kommer når der bliver kaldt hvor du selvfølgelig betaler billetten med alle dine penge, fik det dig også til at komme med en trussel om at skrive pænt om dig ikk !!
Så god fornøjelse med en udgave af Dagbogen der omhandler falanger der ikke kan modstå alt det sjove man kan købe her, men nok mest om den dårlige person der befinder sig inden i dig ??
Hvad fanden har du gang i din klovn?? Du har været her i lidt over to uger nu og mener at mestre Thaierne og deres tankegang!! Du misbruger uden hensyn det venskab både Jannik og jeg tilbyder dig, og forsøg fra både min og Janniks side om at du skulle være varsom med dit pengeforbrug sammen med en masse andre gode råd, blev affejet med at du havde styr på det!!
Kan det mon skyldes din veninde som forøvrigt er efterlyst for at scamme falanger på Koh Samui og derfor flygtede ??
Jeg er meget klar over hvor personlig jeg er i det her indlæg, og selv om du har behandlet både Jannik og mig utroligt dårligt og ikke kan tænke klart, vil jeg gerne se dig gå til flyet hjem eller hvor din dame nu ellers mener der er noget interessant at købe for dine penge!! Så klap lige hesten lidt med dine trusler og udtalelser, for man skal være i Thailand meget meget længe for at slippe helskindet fra sådanne kommentarer som du i flæng smider om dig har jeg lært !!
Indbruddet i dit hus bad du selv om, til trods for flere advarsler om det modsatte, kunne vi ikke ændre dine vaner med at brænde 20.000Bht af på en aften og iøvrigt smide om sig med penge. Og som jeg har fortalt dig flere gange endda, findes der altså folk her på Koh Samui der kun lever at at kigge efter kvajhoveder som dig!!
Så hus forbi med dine anklager, jeg har virkelig andet at lave end at suse rundt på Koh Samui og stjæle mine egne ting !!
Nå, efter noget ventetid kom politimanden så og vi satte os ved et bord. Og så begyndte endnu en omgang sindsforvirret ævl samtidig med at trusler mod Jannik fik ham til at eksplodere igen, så meget at ham her den modige fyr der før kunne tæve os alle sammen, rendte ud på vejen endnu en gang
Undskyld hvis jeg gentager mig selv, men det er sgu for dumt !!
Betjenten som fik den helt forkerte behandling af den her klovn, besluttede hurtigt at han skulle betale mig 80 % af nyværdien som den her normalt stenrige falang jo burde have nu han har fortalt damen at han har 100.000 Bht liggende i soveværelset, og selvfølgelig alle andre der gider hører på det, burde det ikke være noget problem
Hvad klovnen ikke ved er at hans dame meget velvilligt fortalte betjenten det for at redde røven, men det ændrede ikke på hans beslutning om at afvise den løsning. Så der blev til stor forvirring for os alle, sagt ja og nej til det samme spørgsmål flere gange !!
Jeg kunne godt være hoven og sige, så kan du lære det, men så ond er jeg dog ikke !!
Efter nogen forhandling hvis man ellers kan kalde klovnens udbrud for forhandling, blev jeg nødt til at acceptere et beløb indtil forsikringen blev udbetalt. Og smart som betjenten var, bad han om damens ID kort for at notere navn, telefonnummer og så videre. Hun stod bare helt kold til trods for at hun er efterlyst og gav betjenten kortet, mærkeligt nok !!
Så HUN hæfter for det manglende beløb nu, og det fik klovnen til at stivne noget da hans overbelastede hjerne fandt lidt celler at lege med, for der er måske ikke så langt til et ophold i skyggen for hende. Og nu hun er den eneste ene vil det jo være et slemt slag for ham ikk
Men sådan er gamet herude klovn, laver man noget lort betaler man ved kasse 1, miljøet som er så betændt og farligt her på Samui på grund af lovløsheden der hersker her, er bestemt ikke noget man leger med!! Og du skal være glad for at betjenten var en man kendte her, for du kunne nemt være blevet afkrævet et stort beløb til ham som mange gange er almindelig praksis herude ((2((
Og du skal nok heller ikke som du gjorde idag true med at angive de barer hvor du selv har købt de ting du er
afhængig at, det er ikke sundt har jeg hørt !!
Så tag en kiks og spar lidt på alle de sjove ting du benytter dig af, for ingen har godt af den form for liv du fører nu, og slet ikke for dig !!
Og rent helbredsmæssigt er det heller ikke særligt sundt !! Dine trusler om oplysninger om diverse barer hvor du jo gladelig har købt det du og din afhængighed har brug for tåler ikke opmærksomhed hvis du forstår, så ris til egen røv !!
Måske du en dag skulle gå med i templet ??
Og jeg er ikke hævngerrig eller andet imod dig, jo måske medlidenhed fordi du ikke selv kan se hvor du er på vej hen. Du er på vej mod en økonomisk og menneskelig ruin, de personer du opfatter som venner og som tager dig til fastlandet på Lørdag, har en mening med det de gør!!
De elskeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer dine penge så meget, at det nok skal lykkes dem er jeg sikker på, at få dig med på ideen om det fornuftige i netop deres luftkasteller, for med din dame som ikke er helt fin i kanten til at føre dig mod den nærmeste ATM for at indfri drømmene om huse, gummiplantager og hvad ved jeg du drømmer om, går det kun en vej, og det er hjem uden en krone på lommen!!
Nu har jeg jo oplevet dig og dine overbevisninger, og du er stærk i troen, den ros skal du have. Men gør dig selv en tjeneste, forsøg at være sober i et par dage, kig på hvad der sker omkring dig og beskyt dig selv ikk ??
Måske, kan din dame du nu efter en uge stoler 100% på, også fortælle hvor den forsvundne medicin er henne også !
Mon ikke det skrevne er dækkende nok ?? jeg tror det, så ikke mere om dig i Dagbogen John.
Efter alt det her, var klokken blevet halv 4 og jeg kørte hjem igen. Men hjemkomsten var ikke så god da Peter fortalte sin lille historie !!
Han var vågnet op ved halv 9 tiden, og gik ud i køkkenet som i hans hus ligger udenfor for at drikke noget vand. Her mødte han en venlig Thai der gik omkring, de hilste venligt på hinanden, og Thaien kiggede ned på Peters fod!! Men han gik som sagt omkring og kiggede og satte sig op på sin bike da han havde set nok, og kørte.
Og her var at Peter opdagede at fyren havde stjålet deres sko
På grund af forbindingen er han er nødt til at gå i slippers mange numre for stor, de havde været dyre i Bangkok fortalte han, 800 Bht kostede de. Nassi's sko var også væk, og Thaien havde helt uanfægtet åbnet skabe på deres balkon for at lede efter noget mere han kunne stjæle
Og det her er altså heller ikke mit værk vel
Så nu skal vi vist til at passe lidt på når der bliver stjålet sko, for fanden det er irriterende at man ikke kan have noget i fred her
En debriefing med Jannik blev der også tid til mens jeg begyndte på den lange Dagbog i dag, og det var helt rart. Jeg har fortalt at jeg har mere medlidenhed med klovnen meget mere end jeg er ond imod ham, så det var godt at snakke om det !!
Og så til noget helt andet
Flight
Departing
Arriving
Phuket (HKT)
Jakarta (CGK)
FD3940
Phuket International Airport
Soekarno Hatta International Airport
Economy
Fri 09 Jul 2010, 0805 hrs (8:05AM)
Fri 09 Jul 2010, 1100 hrs (11:00AM)
Det ser ud til at vores tur til Java og Bali bliver aktuel, Peter var dog noget bekymret fordi lægen stadig den 29 i denne måned kan aflyse turen. Men foden ser så godt ud, at jeg ikke er i tvivl om at vi kommer afsted
Jeg har sendt Peter en mail hvor jeg opfordrer ham til at bestikke lægen så vi kan komme afsted
Som billetten fortæller flyver vi fra Phuket til Jakarta, og mens vi stod og snakkede om turen, kom han i tanke om at han havde en minivan der skulle til Krabi tom fra Koh Samui den 8 Juli, så den opgave er han gået i gang med at arrangere så vi kan komme billigt til Phuket
Og det er super 'billigt', flybilletten som er en promo pris koster 2500.00 Bht som jeg syntes er billigt. Og dagen efter koster den samme billet 4500.00 Bht, så vi sparer en masse penge XXX Og Peter er lige så opsat som jeg på IKKE at bo på luksushoteller, så da jeg sagde at jeg ikke havde mere end 20.000 bht at bruge på turen, så han bare på mig og sagde, rolig nu, så dyrt bliver det ikke
Så hvis ellers min hjerne kan finde ro, vil jeg læse om Bali i aften. Nå ja, aften og aften. Klokken er allerede 20.00 og jeg snart parat til en tur i køjen, det har været en lang og trættende dag.
Men i morgen er der atter en dag hvor jeg allerede nu har et stort behov for at snakke med Buddha !!
Senere!!
Men det gik ikke som jeg håbede, jeg tænkte for meget over det der var sket. Og jeg kan ikke finde ud af hvorfor han har de tanker om mig han har, og det gør mig sgu rigtig ked
Så jeg brugte de sidste vågne timer på at tænke over hvorfor jeg skal blandes ind i sådan noget snavs, men jeg har her nu meget sent ikke fundet svaret på mit spørgsmål !!
Men en tanke som fulgte mig hele aftenen var den hjælp jeg fik fra Yindee og Jannik, folk kan mene hvad de vil om de mennesker, men for mig er det nogle utroligt søde hjælpsomme mennesker. Og jeg håber virkelig ikke der sidder nogle og tænker at jeg kun skriver det fordi vi er pot og pande !!!
Bestemt ikke, vi kan skændes så der går ild i græsset hvor vi står og der bliver ikke lagt fingre imellem. Men på en eller anden måde forstår vi hinanden og kan snakke frit som jeg er glad for, alvor, fis og ballade blandet i en pærevælling får timerne til at gå, og det er vel et signal om at vi kan lide at være sammen
Så tusind tak for hjælpen til jer begge
Og så appellerer jeg endnu engang til din fornuft klovn, tænk dig om inden det går galt ikk ??
Hav en god dag.
Antal indlæg: 151 Tilmeldt: 25.01.10 Status: Offline
Hej Pensionisten...
Ja det er godt nok en kedelig historie at høre, at en kan gøre det efter den hjælp du/i har givet ham, man forstå det jo ikke, det må slå klik i bolden på ham, men heller finde ud af det nu, ind om 1 år tid, synes jeg, så "spilder" du jo ikke mere tid på ham.....
Ang visum run, er det normal at regne med ca 20.000 Thb pr tur ?
Er jo en ting at huske på, hvis man en dag, skulle flytte til landet med evige sol
Hvor langt er der fra Phuket til din dejlige ø ??
Regner jo mere at jeg nok skal forbi Phuket på min tur, og kunne jo slå en smut forbi, hvis du magter et besøg til den tid
Så kan jeg jo komme med lidt kold vind fra Danmark.....
rissuppe til 20 Bht. lyder godt nok billiget, må jeg sige, elsker selv suppe, og til den pris skulle man jo tro, det kun var vand du fik
Antal indlæg: 3629 Tilmeldt: 20.02.09 Status: Offline
Badedyr skrev
Ang visum run, er det normal at regne med ca 20.000 Thb pr tur ?
svar nej normalprisen er ca 1800 for et visa trip med minibus det er bare P der er et luksusdyr
Badedyr skrev
rissuppe til 20 Bht. lyder godt nok billiget, må jeg sige, elsker selv suppe, og til den pris skulle man jo tro, det kun var vand du fik
svar her er P nærig for 20 baht får du lidt varm vand med lidt ud kogt ris skulle du være uheldig at finde et stykke kød i suppen skal du afleverer dette
Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
For at tage det fra starten kan i være helt rolige, for jeg har glemt klovnen (næsten!!)
For at blive kaldt tyv, er for mig det værste der kan ske. Jeg er meget nærtagende og tænker alt for meget over det, selv om jeg er uskyldig som de hvide skyer der skærmer for solen, går det mig utroligt meget på at blive dømt !!!
Jannik som har været her i mange år efterhånden, tager det meget mere roligt. Han har oplevet lignende situationer lige så længe han har været her, så han kender rumlen
Men det var sgu en overraskelse for mig at folk kan ændre sig så meget, jeg er måske naiv, dum og uvidende herude selvom jeg prøver at forstå livet her. Men det her er jo første gang jeg stifter bekendtskab med med den slags mennesker, så jeg stod som en nyfødt og fattede helt ærligt ikke en skid hvad det skete
Men lad fjolset spilde sine penge på en hårdkogt madamme, jeg kan ikke hjælpe ham uanset hvor jeg gerne end ville, så jeg er hoppet af !! Ligeså meget fordi han virkelig leger med ilden i det her hårde miljø der på ydersiden slet ikke ligner det det i virkeligheden er !!
For det er sgu nogle barske madammer der gemmer sig bag det søde indladende ydre, det har min tid her lært mig selv om jeg ikke har været den bedste kunde i biksen?? Og noget jeg aldrig glemmer, er muligheden/risikoen for den thai fyr der står i kulissen og lurer, det er sgu ikke de bedste mennesker i verden, og nogle man skal frygte med god grund!! For alt koster ingenting her når det drejer sig om at hævne, og det er desværre ikke noget man kan styre !!
Men det glemmer folk når de får kilet en sød lille sag ned på skødet, for ikke en tanke bliver spildt på den mulighed det er at pigerne er styret af en alfons. Men det er så almindeligt at det skriger til himmelen
Nå, nu gider jeg ikke skrive mere om alt det positive der sker her på Koh Samui, nej nu skal vi til det kedelige hjørne
For selvfølgelig er min morgenmad ikke så tynd som der bliver fortalt, den flyder over med rensede blodårer og andet ikke nærmere beskrevet indmad fra den stakkels gris sammen med en masse grøntsager så det er ikke lykkes mig endnu at være sulten når jeg er færdig med morgenmaden.
Så glem alt om bouillon som der bliver foreslået, nej du får så meget at du puster voldsomt inden du er færdig med maden, og det smager herre godt
Så hvis du kommer Per, og du skal være så velkommen, skal jeg gerne betale for en prøvesmagning. For jeg er overbevist om at du ikke bliver skuffet
Og turen fra Phuket til Samui er ikke så lang, afhængig af hvilket selskab du vælger til at transportere dig/jer hertil, tager det omkring 6 timer i bus. Så kom du bare Per, og selv om jeg har tænkt og sagt at jeg ALDRIG ALDRIG igen hjælper nogen, skal jeg nok hjælpe med at finde et sted at sove hvis du er interesseret
Hold kaje jeg er nem
Og som Yindee fortæller, er det ikke dyrt med et visarun. Den eneste grund til de 20.000 Bht jeg snakker om for det her visarun, er fordi jeg tager den tur jeg tager. Bor du eksempelvis på Samui, koster det maksimum 2000 bht for en tur til Burma. Men jeg bryder mig jo ikke så meget om alt det hurtige der kan købes overalt, så derfor forsøger jeg at finde den længste omvej hver gang
Hav en god dag.