Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 31.12.2010 Nonthaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-01-2011 09:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

31.12.2010 Nonthaburi Bangkok

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/S0010800.jpg

Øj, så blev nytåret overstået…… ølkrusgriner

Jeg lagde jo ud med at tage bussen fra Koh Samui klokken 07.30 Torsdag morgen denne gang i en 2 klasses bus og ikke VIP som jeg plejer mod Nonthaburi, Bangkok. Jeg sparede 982 Bht ved at vælge 2 klasse og var glad. Men det var en lang tur der ventede mig, i forhold til VIP bussen som kun stopper én gang i Hua Hin, virkede den her bus lidt som en bybus. Hele 4 gange stoppede bussen for at vi skulle støtte bestemte spisesteder som jeg som bekendt er modstander af, samt alle de andre gange hvor folk blev sat af og på, og her fik jeg forklaringen på hvorfor VIP bussen og de 2 andre 2 klasses busser overhaler hinanden konstant hele vejen til Bangkok !!

For jeg tog tid på alle stoppene og kom frem til at vi brugte 2 timer på det sjov, og mellem stoppene kørte vi med 120 kilometer i timen for at kunne overhale VIP bussen der adstadigt luntede afsted så de 3 busser kunne nå Mo Shitt samtidig. Og om det var i anledning af nytåret ved jeg ikke, men der var usædvanligt mange check point denne gang hvor en gusten udseende bevæbnet betjent gik bussen igennem og kiggede strengt på passagererne inden vi fik lov at fortsætte.
Nogle af deltagerne


Men vi kom da endelig frem efter en lang dag hvor det var umuligt at sove, og med mine problemer med ryggen var jeg sgu glad for at kunne strække mig klokken 20 da vi blev sat af lidt væk fra Mo Shitt fordi trafikken var brudt sammen. Måske skyldes det de mange kontroller som blev flere og flere efterhånden som vi nærmede os Bangkok hvor betjentene stoppede alle pickup de fik øje på, vejene myldrede med politi der også endevendte alle de bikes de fik øje på. En taxi blev shanghajet så jeg kunne sidde fast i trafikken endnu en gang inden jeg kunne kaste bagagen på hotellet og sætte kursen mod den nu for mig stam restaurant hvor pigerne og en kølig ventede mig skaal

Men det var ikke det eneste der ventede mig, for det er åbenbart ikke normalt at en gammel falang som mig kommer tilbage efter så kort tid. Så der sad 8 mennesker og ventede på mig for at sige hej Love

Men det var smadder hyggeligt at se dem igen, og det blev lidt halv sent inden jeg kunne luske til køjs og hvile stilladset som efter den lange dag var angrebet af alvorlig metaltræthed, så det var en fornøjelse at ligge ned igen.

Men allerede klokken halv fem var jeg oppe igen hamrende træt og uden ret meget søvn, Seven fik et hurtigt besøg hvor morgenkaffen blev købt inden jeg luskede ned mod stop 30. Og sikke en herlig start på dagen, næsten ingen mennesker nu klokken kun var 6 gjorde turen derned til en herlig oplevelse. Neonrør der hang ned over vejen og gav et flerfarvet løbelys der lignede stjerneskud var utroligt flot og jeg gik og summede lidt og hyggede mig music

Men markedet var selvfølgelig i fuld gang oplyst af millioner af lysstofrør der viste de friske varer frem, sælgerne der med høje og nogle gange larmende stemmer fortalte garanteret kunderne hvorfor man lige skulle købe deres varer. Så der var liv og glade dage jo nærmere jeg kom floden, men på en dejlig måde.

Nede ved floden stillede jeg mig hen på et nystøbt areal og kiggede ud i mørket på de små slæbebåde der tøffende trak de lange pramme efter sig i det begyndende morgenlys og blev mere og mere tydelige jo nærmere de kom. Som den bedste nervepille i verden gjorde oplevelserne der hele tiden dukkede op i morgenen, til en af de bedste i lang tid. Floden som flød stille med store øer af lotus der dovent drev med strømmen og fiskene der kom op i overfladen og nappede efter et eller andet var smukt. Folk begyndte at dukke op og stillede sig som jeg og kiggede mens de fik morgenmaden lusket op af den evindelige plastpose og tyggede ivrigt mens nogle af dem måske ved et tilfælde fik sluppet den dårlige luft ud fra dagen i forvejen i den modsatte ende ved ikke

På den modsatte side af floden ligger der en stor hvid bygning med tonede ruder, i dem begyndte den orange sol som kom bagfra at spejle sig langsomt og bevægede sig langsomt opad inden hele bygningen var badet i morgensolen og var et utroligt flot syn som jeg var lidt misundelig på. For det var lidt halvkoldt her så tidligt, faktisk så meget at jeg fortrød at jeg ikke havde taget en langærmet trøje på. Så jeg ventede med længsel på den velkendte varme jeg vidste ville komme med solen. Men selv om jeg efterhånden frøs lidt nu jeg havde stået der i 2 timer, var jeg sej og bed kulden i mig.

Og endelig bevægede solen sig så meget op over husene at jeg kunne sidde i solen og se det ikke så voldsomme mylder af mennesker bevæge sig mod flod taxierne der i dagens anledning sejlede langsomt og ikke så voldsomt og larmende som vanligt. Munkene gik rundt i deres orange tøj og gav folk velsignelser når der blev lagt mad eller penge i krukken, dejligt afslappende at se tiden næsten stå stille midt i myldret af mennesker når det skete.

Så jeg var utroligt afslappet og luskede op mod restauranten for at få lidt morgenmad inden dagens program startede, jeg skulle i Phantip og på apoteket for at spare de penge jeg havde planlagt. Og i dag blev jeg overrasket over de gratis busser, ikke at de par 14 Bht turen normalt koster ryster mig, men i dag var det gratis music

Men den manglende søvn begyndte at kræve sit offer, så efter et kort besøg på stammen hvor aftenens tumult skulle aftales, prøvede jeg at snige en morfar. Men det kunne jeg da godt glemme alt om, for sms’er begyndte at vælte ind fra vennerne rundt om i verden med ønsket om et godt nytår og var en herlig måde at undvære søvnen på. Archie som jeg mødte i Kanchanaburi ringede skam osse hele vejen fra Australien for at ønske et godt nytår, en varm gestus der varmede nu jeg kun havde set ham en gang, så jeg må gøre alvor af mine planer om at besøge ham når han kommer tilbage igen.

Og her kommer Leif ind i billedet igen med rådet om den herlige drik som blev afprøvet i julen hjemme på øen, Annie som ejer stammen spurgte hvad jeg ville drikke, og for lige som at blære mig lidt, anbefalede jeg den samme drink. Så jeg gik på jagt efter kokosmælk på markedet der var spækket med mennesker og gjorde det lidt besværligt, men jeg glæder mig som sædvanligt over at se priserne og alle de friske varer. Men jeg kunne ikke selv om jeg gjorde mig umage med sproget, finde mælken nogen steder og måtte slukøret luske tilbage og erkende mit nederlag.

Men det skulle vise sig ikke at være noget problem, for Annie kaldte på en taxi bike der fik en indkøbsseddel med og fes ud og hentede det jeg ikke kunne finde selvfølgelig, sølle 20 Bht fik han for det og tog ham kun 20 minutter at fikse. Jeg var så glad at jeg sagde at han skulle have drikkepenge, men Annie kiggede strengt på mig og sagde nej, 20 Bht var rigeligt Angry

Så da jeg senere gik over for at spise var der også købt whisky til forsøget som viste sig at blive en succes, tak skal du ha de blev stive på rekordtid selv om klokken kun var 20 griner

Tusind tak Leif. ThumbThumb

Jeg reddede mig nogle nye venner på den konto der af ukendte årsager blev meget kærlige. Men sjovt var det sgu, de her mennesker tumlede rundt efter den første drinks der lynhurtigt røg ned nu den smagte så uventet godt og alle var samtidig utroligt glade. Den medbragte gave til 100 Bht blev lagt på et bord og der blev lagt små sedler ned i en kop hvor vi så skulle trække et nummer. Og hold op det var festligt, for en af deltagerne der er 400 % bøsse var simpelthen så herlig og glad at det var en fryd. En masse billeder blev taget hvor han møvede sig ind alle vegne og smilede og strålede som en sol. Og de her barnlige voksne var så dejlige at være sammen med, en spontan glæde når de fik øje på en ballon som der selvfølgelig skulle trædes på for lydens skyld her i betonbygningen var forrygende og så frigjort og ærlig. Så mit første nytår med Thaier var virkelig en stor oplevelse music

Og selvfølgelig var jeg så heldig at vinde et indrammet billede af kongeparret som sendte mange misundelige blikke, men jeg kan sgu ikke slæbe det med hjem, og gav det til kokken der var mest misundelig, og sød Love

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF07972.jpg


Men jeg trængte til en pause en gang imellem og stillede mig ud i den stille aften og nød livet big time mens ‘gæsterne’ bar beskidt bestik og beskidte tallerkener ud i vasken som står ude bag ved forretningen, og under stor morskab begyndte at vaske op. Jeg bliver sgu mere og mere forelsket i alle de her søde og rare mennesker med sådanne positive oplevelser……

Jeg tog kun få billeder af de her stive mennesker fordi tingene udviklede sig så stærkt, og de små film er taget omkring klokken 9 hvor man tydeligt kan se effekten af drinken Grin


http://www.youtub...LU20uN4CIc

http://www.youtub...2VcDrPSo7k


En falang, Robert der bor i bygningen ville tage mig med op på taget

Billede af mig undercover og kokken Love

hvor det var min plan at tage billeder at fyrværkeriet nu der er 19 etager i bygningen. Men desværre var det hele afspærret og låst af hvilket overraskede ham meget, men han fortalte samtidig om de lejlighedsvis bombesprængninger de foregående år og gav det skylden. Og han frarådede mig at gå ned til floden hvor jeg ellers havde planer om at gå ned og fotografere, smadder ærgeligt nu jeg havde pakket det nye stativ som jeg sparede 1000 Bht på + ekstra batterier ned og var klar. Men jeg ville ikke løbe den risiko han fortalte der kunne være, lige så meget på grund af de stangstive chauffører der vælter rundt i taxier og gør vejene usikre, så kun få billeder Thumb

Men bortset fra ærgrelsen over de væltede planer, var der kun fyrværkeri i små 5 minutter der kunne ses fra vejen. Underligt nok med alle de mennesker var der slet ikke noget i forhold til det jeg havde forventet. Så aftenen sluttede hurtigt for mig, de sejeste af Thaierne der havde smagt på den nydøbte drinks vi døbte Dangerous på grund af effekten, sad sgu med en voldsom slagside og var slet ikke til at forstå ved ikke

En meget anderledes nytårsaften og mit første forsøg herude med de lokales måde at fejre dagen på, men hvor jeg morede mig. Og det fik Per som ringede for at ønske godt nytår at mærke, tøserne ville jo sige hej til ham og var slet ikke til at forstå sagde han bagefter griner

Men han kan vente sig kan han, for Annie fik den strålende ide at holde en gensyns aften med Per med præcis den samme drink som de bliver ved at ævle om når han kommer herud Thumb

Men alting har jo en ende, og jeg var træt som et alderdomshjem og luskede hjem på hotellet for at sove et par timer inden det var tid at stå op igen til morgenkaffen på stammen der lignede forfærdeligt efter nytåret. Men, og det kan jeg godt lide, tager de det roligt og farer ikke rundt med kost og spand for at fjerne beviserne. Nej, her klokken 11 hvor jeg sidder og skriver Dagbogen ser der stadig forfærdeligt ud men tøserne sidder med øjne der hænger nede omkring knæene og ikke har det specielt sjovt her dagen efter ked

Så min sidste dag endte herovre hvor jeg alligevel ikke var til pænt brug, siddende i forsøget på at snakke med kokken via bogen som ikke var så nemt, men jeg fik lært en masse nye ord og fandt ud af at jeg hurtigere kunne genkende ordene hvis jeg skrev dem ned. Så jeg er begyndt at skrive de mest anvendte ord ned, først på Thai og så på Dansk. Men hold kaje der er plads til mange misforståelser i mine forsøg, det ene øjeblik smilede hun over hele ansigtet, for derefter at antage en rødlig farve mens hun med sammenknebne øjne langsomt sleb den hentede kniv griner

Men jeg er nået rigtig langt med sproget, endda så langt at jeg kunne forstå dem på Thai, og svare dem på Engelsk. Jeg mente ikke at nytåret var det bedste tidspunkt at blære mig med mine krøller på tungen, så det må vente lidt og bliver kun brugt når jeg snakker med kokken som meget tålmodigt lytter og retter mig når jeg er helt forkert på den, som jeg er hver gang driller

Klokken 20 listede jeg hen mod hotellet for at prøve at indhente den manglende søvn nu jeg skulle op næste morgen klokken 5, som endelig blev klaret med lidt hjælp fra apoteket mens kokken stod og kiggede efter mig indtil jeg gik ind på hotellet !!

Hmm......

Og jeg skal godt nok vænne mig til den uro der er her hele døgnet, langt væk fra min have og strand hvor der er meget mere fredeligt. Men det bliver vel en vane en dag ?

Tak for alle mine nye dejlige venner Buddha, og tak fordi du passede på mig i den mest farlige tid at opholde sig på vejene....godag

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF0791.JPG
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-01-2011 12:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ølkrus Ja Rigtig Godt Nytår dit Vildyr ? det bliver som jeg har sagt ? du bliver Bangkokker griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-01-2011 14:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej pen
er det den store music kærlighed music du har fundet

du skriver citat Og jeg skal godt nok vænne mig til den uro der er her hele døgnet, langt væk fra min have og strand hvor der er meget mere fredeligt. Men det bliver vel en vane en dag ?


i kan sikkert flytte hjem til kokkens landsby der er mere fredeligt men sikkert ingen strandkat
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-01-2011 14:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Ja IT Kokken er sikker fra Mekong såee Thumb men bliver han i B K og savner sin Ø kan han jo Padle lidt Nord på til Ko Kret og bo hos Pottemagerne et par dage griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-01-2011 15:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Det er da kun fordi du har alderen til at være vismand Sank grinerdriller

Jeg ved det ikke IT, efter mit sidste 'uheld' er jeg meget forsigtig og tar det som det kommer. Hun vil stadig arbejde de daglige 12 timer selv om jeg flytter derop så kun kan sende penge hjem til datteren i syd, Og i modsætning til det jeg har oplevet før, bliver jeg tilbudt et gok i nøden hvis jeg igen spørger hvad det koster, hun vil selv tjene sine penge til sin datter siger hun og vil ikke have mine.

Det håber jeg selvfølgelig holder stik, men lad os nu se, jeg har jo kun snakket med hende på halvt skraldespandsk griner , hele 8 gange har hun ringet idag, så helt galt er det vel ikke ???
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-01-2011 15:42

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Hej Pen..

Ja for pokker, de var "lidt" svære at forstå, og er der bare den lille drink der gøre det (Dangerous) skal jeg nok passe på når jeg kommer tilbage til den der "gensyns aften" du ved jo at jeg er lidt svag når Anni blinker med øjne og siger half and half Per ? ølkrus

Men ville gerne havde været der, MEN men 44 dage endnu til afrejsen, men hvem tæller rasende

Håber i alle sammen har det godt...

Mvh Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-01-2011 15:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF0791.JPG

hvem er denne søde kønne unge dejlige pige Love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-01-2011 15:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ved ikke Ja utak er verdens løn ? her gør vi alle alt for at støtte og vejlede denne vilfarende Pensionist ? men skønner han på det ?? Græder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-01-2011 16:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Du er sgu da osse så skarp Pirat Angry

Det er såmænd Per's øjesten Annie som ejer restauranten Love

Hende skal man passe på, for hendes smil får alt til at smelte, øjnene popper ud af hulerne og armene hænger slapt ned mens savlen langsomt driver ned af hagen griner

Og jeg er sikker på der inden en uge efter Per er tilbage, står et skilt på 'hans' stambord så han endnu engang kan sidde med åben mund og polypper. For man skal godt nok passe på her, men Per en stor gut og skal nok klare det Love

Hvad skal jeg dog gøre med dig Sank ?? griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-01-2011 18:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

pens.

Hvorfor har kokken elefanthue på, har de ikke hætteforbud i Thailand?Ikke SE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-01-2011 18:35

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Hey hey


Hende skal man passe på, for hendes smil får alt til at smelte, øjnene popper ud af hulerne og armene hænger slapt ned mens savlen langsomt driver ned af hagen


Hvem er det mon han snakker om her ??
Det må være til nytår festen, for det så jeg ikke på min ferie, så er lidt "lost" her ved ikke

Mvh Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-01-2011 23:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Er der gået frost i korttidshukommelsen min ven Grin


Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2011 08:33

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Hej Pen.

Er kun glad for det var før du fandt ud af dit nye kamera ...Foto

Og ja, der er måske gået lidt frost i min korttidshukommelsen. hej

Håber i alle sammen får en dejlige dag..

Mvh Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dansker død i Nonthaburi De fastboende 18 03-01-2018 17:23
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 100,349,562 Unikke besøg | jQ Blog