Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
03.06.2010
Godmorgen Dagbog.
Intet nyt under solen !!
Intet overhovedet fik jeg foretaget mig, min ekspedition fra dagen i forvejen var for meget for det gamle skrog her
Så dagen gik med at pjevse big time over ryggen, den ene pille efter den anden blev gnavet uden virkning. Det gjorde bare herre nas
Så jeg foretog mig intet i forbindelse med bådens forsvinden, ærgeligt men sandt. For når det er så slemt, som jeg har prøvet gennem mange år nu, kan jeg lige så godt forberede mig på en laaaaaaaaaaang dag
Så jeg fik studeret en masse omkring den kommende tur i den utrolige fugtige varme som min Land Lady siger hun aldrig har oplevet før !! Og Yindee som jeg besøgte sidst på dagen fordi det var en nødvendighed, sad i skyggen og pustede, svedte og beklagede sig også over varmen. Yindee har også sin øjenoperation at kæmpe med som bevirker at hun ikke kan opholde sig udendørs i solen, så det har hun brugt 3 uger på nu den stakkel
John som ankommer i dag havde spurgt om jeg kunne klare nogle forskellige ting for ham inden han kom, så uanset hvad var jeg nødt til at køre. Men det gjorde nu ikke så meget, for så fik jeg da lidt mad hos Da.
Vi kørte til Lamai market hvor man får mad til en uge for under 200 Bht, så super billigt
Da var igen kørt hjem om morgenen for at fodre katten, og kom tilbage igen på et senere tidspunkt. Så hun er her snart i døgndrift, ikke at det gør noget Nej for hulen da
En af hendes undskyldninger for at komme, var at jeg skulle kopiere nogle billeder for hende til hendes lektier, som jeg fik set da hun gav mig dem og havde slået op pa en stil eller noget i den retning.
Meget Meget anderledes lektier og lidt en brat opvågnen!!
For en af hendes lærebøger er såmænd en Thailandsk udgave af Peter Pedal?? Og der gik det virkelig op for mig hvori forskellen mellem os ligger. Selv om flere nu i den tid jeg har været her på Koh Samui har fortalt mig om deres måske 3 årlige skolegang, er det først nu jeg egentlig forstå hvor uuddannede Thaier er, og hvor anderledes kravene er !!
Bestem ikke negativt overhovedet, men overraskende for mig at Da som sidder her som 39 åring, og lærer fra en Peter Pedal bog, som hun virkelig går op i med liv og sjæl, billeder bliver klippet ud af diverse magasiner, og klistret ind i stilen. Væk er den skam som det er hjemme at være på samme stadie som Da, det eksistere simpelthen ikke her. Og hvor er det lækkert at man kan være som man er uden at tage sig om andre folks mening ??
Og i og med at den forskelsbehandling ikke sker, er chancer for mobning også langt væk her.
Alle er jo ens !!
Så jeg blev klogere i går, meget endda. For nysgerrig som jeg har været hele livet, spørger jeg Da om mange ting som hun aldrig er blevet spurgt om før. Hun kigger lidt forskræmt på mig og spørger forsigtigt hvorfor jeg vil vide det, bange for at jeg vil bruge det imod hende, eller som hun sagde : Why you wanna know ??
Og mit svar som er simpelt for mig i hvert fald, er at jeg gerne vil vide det fordi jeg ikke ved det ???
Efter den måned jeg snart har kendt hende, er hun nu blevet så afslappet når vi er sammen, at hun hvis jeg spørger nu, begynder at forklarer mig det grundigt, så vores tid sammen er meget mere interessant nu for mig. Og hun er heller ikke ked af det, for jeg bruger vores samtaler til at lære hende engelsk som hun så småt er begyndt at bruge
Uh… De piller har vist gjort et eller andet ved mig
Og i går fik jeg den ærlige forklaring på hendes nej til at tage med mig på turen, som for hende er den eneste måde at leve på!!
En munk har tidligere på året fortalt hende at hun ikke må være for langt væk fra stranden som hun kalder det, og lange rejser væk fra hjemmet er også bandlyst. Dette forbud skulle kun være for i år, men kan selvfølgelig komme frygteligt tilbage. Så jeg har skumle planer om at finde den munk der har fortalt det, og stikke ham en tyver
Ha Ha….. Nej, jeg respektere hende højt for hendes tro. Og er glad for at jeg ikke dumpede i armene på en af de hårdkogte som jeg syntes her er rigtig mange af, hendes tro gør hende mild tror jeg uden at være helt sikker og fjerner hende fra det hårde miljø der hersker her gudskelov. Tænk hvis kirken hjemme havde samme magt over mennesker om her, det ville da gå helt galt ((2((
Nå, men nu vi snakkede om hendes tro, mente hun jo at det vist var på tide at hun forklarede mig hvordan tingene hænger sammen i templet, og det springer vi let over. For det er hele hendes liv som troende der står i skarp kontrast til mit troløse liv der forvirrer mig lidt!!
Et eller andet sted er tanken om et Nirvana dejlig hvis det er destinationen ved afgang, og jeg vil være den første til at gå i templet hvis gevinsten er i den kaliber. Men i første omgang har jeg fået at vide at jeg skal med hende i templet for at snakke med en munk om mine uheldige oplevelser, samtidig skal jeg have en amulet imod uheld som hun kalder det, så det bliver en interessant oplevelse
Desværre kan jeg ikke overtale hende til at lade mig fotografer når hun senere i dag køber fisk, fisk som hun tager til floden og slipper fri for at skabe liv. Tro mig jeg har prøvet, men hun er hård og vil ikke fotograferes
I dag beklager jeg ikke at Dagbogen er sen, for jeg nød faktisk de par timer hvor hun prøvede at forklare mig tingene. Det trak lidt ud fordi hendes ordforråd ikke er så stort, så jeg måtte spørge mange gange hvad hun mente. Og måske har jeg bare fattet lidt af det
Og mine nyheder skal også læses uanset hvad der sker, så sen ja
Denne her historie er grim at læse syntes jeg, en dum falang får barn med en Thai og aner ikke hvordan man gør med sådan en størrelse. Så i nattens mulm og mørke triller han en klapvogn med en 8 måneder gammel baby i ned i byen og stiller den udenfor en politistation med lidt tøj og en flaske mælk mens moderen sidder i fængsel for narko!!
For fanden hvor er det dumt uanset hvad historien bag er, man kan godt Bom Bom hele natten, men nu gevinsten så kommer ud, fatter man ikke en dyt
Og historien om arrestordren på Thaksin for terrorist virksomhed fik mig også til at tænke lidt, gud ved hvad det ender med det her uden at Thailand bliver flået sønder og sammen !!
Og for at det ikke skal være løgn, har Nord Korea til morgen udtalt at en krig er lige om hjørnet. Hvad fanden er det der sker med verden i dag ?? Jeg hælder mere og mere til at have et liv som det Thaierne lever, enkelt og uden lysten til at bekrige hinanden. Ikke de store penge at rutte med, men tror jeg et meget bedre liv uden behovet for at følge med i den galskab der i mine øjne hærger den vestlige verden
Vi har ikke tid og råd til at leve som vi vil og vi er under konstant opsyn fra en masse sider på en gang. Tusindvis af milliarder bliver brugt til at 'beskytte' os mod fjenden, men hvem fanden er den fjende egentlig når naboen blot gør det samme som dig for også at beskytte sig!!
Friheden til at gøre mere eller mindre som man vil, bliver konstant saboteret af myndighederne der vil have tjek på dig og dine penge indtil du dør. Pengene som jo er drivkraften i vesten og selvfølgelig resten af verden skal tjenes, og lydig som man er, stiller man på jobbet hver dag for at yde en indsats. Men desværre bliver det negligeret hvis man af en eller anden grund bliver syg eller svag!!
Så er der pludselig ingen hjælp at få til trods for at man har betalt tvangsskat hele sit arbejdsliv, nej nu er du et irriterende nummer. Så bestemt ikke noget at stræbe efter i min øjne !!
Nu må det være nok med alt det positive der præger verden og mit liv, så nu vil jeg i stedet fortælle jer detaljeret om min hårde afføring
Ha Ha, der fik jeg jer
Nu håber jeg på at mit uheld er overstået, og intet mere bliver stjålet. Jannik var så fræk i går da han ringede og spurgte om dog ikke den store båd med alt det arbejde der venter, ikke osse var væk
Men jeg kan se at andre end mig har meninger om muslimerne, og jeg kunne godt lide påstanden om at de kan stjæle fløden op af kaffen uden du opdager det
Selv om jeg har påstået i mange år at jeg ikke rejer til et muslimsk land, fik min søn mig overtalt for nogle år siden, til en far og søn tur til Marokko. Og hold da op jeg blev bestyrket i mine antagelser, selv tiggerne som ifølge Koranen skal belønnes med penge, sad sgu og råbte efter os når vi gik forbi uden at gi en skærv
En nyhed som jeg ved i bliver glade for jer der bor hjemme er sommeren som skulle være på vej, jeg krydser mine fingre for jer og håber i får den
Hav en god dag.
Antal indlæg: 1773 Tilmeldt: 11.09.09 Status: Offline
du oplever en masse dejligt
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Antal indlæg: 1828 Tilmeldt: 05.10.09 Status: Offline
((12(( Tag du trygt en tur til Malaysia det er jo tæt på ? de er flinke og hjælpsomme og et godt rejseland Man skal vel ikke løbe topløs rundt på gaden med en Øl i hånden ? og de har også mange Naturområder også på Øerne. og du kan jo hoppe på Toget der ned ? det er også en oplevelse