Opdaterings Mail !!
|
pensionisten |
Skrevet d. 06-04-2010 16:29
|
Bruger
Antal indlæg: 1146
Status:
|
Har nu endelig fået sendt alle de mail jeg har været bagud med i lang tid, og jeg fik også set spam mappen igennem.
Og det er grunden til dette indlæg ((2((
Jeg har fået jeg ved ikke hvor mange hundrede mail om opdateringer til de programmer jeg har installeret, og en masse jeg
ikke har installeret.
Har du som mig modtaget alle disse mail, er min advarsel måske berettiget?? For du vil ALDRIG modtage en opdatering via mail
fra nogen som helst firmaer. Det er og bliver virus og det der er værre, lad for guds skyld være med at åbne eller bare læse hvad
de her forbrydere prøver at bilde dig ind vel !!
Kommer der en opdatering til et installeret program, vil du få besked via programmet og intet andet. Har du disablet denne funktion i programmet og er usikker, kan du altid søge efter en opdatering i programmet.
En ny trend er kommet for at blive, og den går ud på at du pludselig på din skærm får besked om at du er inficeret med en virus, og du bliver bedt om at trykke på fortsæt. Dette er et identitets program der stjæler alle følsomme oplysninger du måtte have på din PC :-(
Selv når du trykker på det røde kryds i øverste højre hjørne for at lukke ruden med beskeden er du fanget, men der findes et trick
jeg har brugt i flere år efterhånden, når jeg har været i tvivl om rigtigheden.
I øvrigt kan du bruge den her kombination til at lukke mapper, programmer og selve computeren, så hvis du har travlt som mig, er det en god fidus at benytte sig af, man behøver ikke røre musen, hvilket gør arbejdsgangen noget hurtigere ((2((
Tryk på alt til venstre for mellemrums tasten og F4 samtidig, så lukker ruden ned uden at du bliver taget til fange. Men du er nu nødt til at scanne for virus og læse dig frem til på nettet hvad du så gør, for der ligger stadig en lille fætter på din PC der vil gøre alt hvad den kan for at fange dig !!
Dette er en anderledes måde at lukke ned på, og please, bed mig ikke om at fortælle forskellen på et tryk med musen, og den her fremgangsmåde. Så bliver jeg dømt ude for kedsomhed
P.S. Alle mail med teksten: kan du ikke se beskeden, tryk venligst på dette link skal i holde snifferne langt væk fra også!!
Jeg håber i forstår hvad jeg fortæller jer, lidt nørd er man vel altid ((2((
Hav en god dag.
Med Venlig Hilsen.
Pen. |
|
|
|
|
sank |
Skrevet d. 06-04-2010 16:50
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Status:
|
Ja du er en være nørd ? jeg er stadig lidt bange for det her uhyre så jeg slætter alt jeg ikke kender |
|
|
|
lindyras |
Skrevet d. 06-04-2010 17:05
|
Bruger
Antal indlæg: 735
Status:
|
Jeg går ind på indstillinger (oppe til højre) flere indstillinger-uønsket post....så er de blokeret for altid...
Og jeg åbner kun post fra dem jeg kender...
så nemt er det
lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom... |
|
|
|
pensionisten |
Skrevet d. 06-04-2010 18:29
|
Bruger
Status:
|
En rigtig god holdning du har Lindy, men en masse mennesker der ikke er så kloge som du og jeg tror at det er en ægte mail, eller opdatering. og det er præcist hvad de her banditter kalkulerer med.
Gør som Sank hvis i er i tvivl, slet lortet rent ud sagt, sorry
Hav en god dag.
Med Venlig Hilsen.
Pen. |
|
|
|
Anonym |
Skrevet d. 07-04-2010 05:25
|
Bruger
Antal indlæg: 191
Status:
|
pensionisten skrev:
En rigtig god holdning du har Lindy, men en masse mennesker der ikke er så kloge som du og jeg tror at det er en ægte mail, eller opdatering. og det er præcist hvad de her banditter kalkulerer med.
Gør som Sank hvis i er i tvivl, slet lortet rent ud sagt, sorry
Hvor er det synd for Jer, at I går glip af alle de dejlige lotteri gevinster, for ikke at tale om de kæmpe beløb Nigerianske
Bank ansatte og advokater tilbyder |
|
|
|
sank |
Skrevet d. 07-04-2010 09:31
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Status:
|
Pokkers også og jeg har slettet i flere År |
|
|
|
pensionisten |
Skrevet d. 07-04-2010 11:04
|
Bruger
Status:
|
Ja, der røg det gode humør sgu
Hav en god dag.
Med Venlig Hilsen.
Pen. |
|
|
|
hassel |
Skrevet d. 07-04-2010 12:41
|
Bruger
Antal indlæg: 276
Status:
|
der svindles på nettet se her http://fpn.dk/ret...029788.ece
I jagten på billige biler, motorcykler og iPhones bliver mange danskere udsat for bedrageri.
Plattenslagere og svindlere har gyldne tider på de mange online markedspladser på internettet, og forbrugerne glemmer at lytte til alarmsignalerne.
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar |
|
|
|
lindyras |
Skrevet d. 07-04-2010 13:56
|
Bruger
Antal indlæg: 735
Status:
|
Pens....
Piv-piv-piv...
Det er ved at væe gode tider for partredere igen,så du har ikke noget at klage over
lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom... |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 08-04-2010 05:09
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
se her
Er du blevet snydt på nettet?
Flere og flere danskere handler over nettet. Men risikoen for svindel stiger samtidig
læs mere her http://ekstrablad...324700.ece |
|
|