Ayutthaya
|
JackD |
Skrevet d. 01-06-2011 21:13
|
Bruger
Antal indlæg: 596
Status:
|
Ja, selvfølgelig gør vi da det, hovedrige som vi jo er betragtet med Thai-briller...
Hvad er mindstelønnen i LOS nu? 200 THB pr. dag?
Jeg synes Pen skriver godt, interessant og underholdende, men hold kæft hvor det da drejer sig om penge hele tiden!
Hvorfor går du så højt op i det?
Hvis du er pensionist efter 2003, så har du ca. 12.000 Dkr. til dig selv pr. måned, lidt mindre/mere afhængig af hvor forgældet du er!
Det er ca. 69.000 THB pr. måned...
Du mangler jo ingenting, slap dog af og betal hvad det koster, uden at være en idiot selvfølgelig.
Hvad jeg også undrer mig over er at du frivilligt påtager dig rollen som "Prinsen på den kridtede hest" - ved at søge sammen med en lidt stakkels og fortabt sjæl, der på typisk viis har ladet sig udnytte af en mere smart landsmand. Det sker hele tiden, udnyttelsen altså, det er næsten gældende samfunds(u)orden i LOS, men jeg håber det er ved at gå op for dig hvor håbløs den opgave egentlig er, det er hårdt arbejde og kompromisser hele vejen, op ad bakke tilmed!
Øj, hvor Farang gør det igen og igen...
En psykolog ku´ få mange timer til at gå med at udrede de komplekser, der gør at så mange Farang har behov for at udleve rollen som redningsmand... |
|
|
|
rinpoche |
Skrevet d. 01-06-2011 21:37
|
Bruger
Antal indlæg: 245
Status:
|
Til det sidste, JackD.
Jeg tror nu ikke at så mange har et decideret behov, men derimod bliver et offer for den fremherskende danske sødsuppementalitet, som er blevet stoppet ned i halsen på os fra barnsben af via feministiske, latteslubrende pædagogers mellemkomst i SFO og deslige.
Thailand er i nogle henseender the wild, wild east. Glem alt hvad du (dette udtryk bruger jeg løseligt) har lært hjemmefra, uden at miste din medmenneskelighed, og forstå at her er det som så: Money rules.
Ngøn kue prajao เงินคือพระเจ้า |
|
|
|
JackD |
Skrevet d. 01-06-2011 21:53
|
Bruger
Antal indlæg: 596
Status:
|
Fremragende, Rin!
Sådan er det nemlig:
Svage, blå/rød/gul stue "mænd" - der nu endelig er havnet et sted hvor deres maskulinitet, dog i en lidt forkølet og pjevset udgave, men den er der da til en vis grad, kan få lidt pusterum og plads og straks ryger man i "pædagog-fælden" og prøver at pseudo/meta-tilfredsstille de møgbitches man hele livet er blevet kørt om hjørner af!
Morale:
Du kan flytte dig 10.399 km. sydøst på, men vil aldrig, aldrig nogensinde slippe den grumme danske pædagog/lærerinde hjernevask, som er grundigt lagret på din indre harddisk...
Yep, "Money Rules" - men det gør de skam også i Danmark. |
|
|
|
thai |
Skrevet d. 02-06-2011 07:30
|
Bruger
Antal indlæg: 3349
Status:
|
Rinpoche og Jack D i er et par søde fritids pædagoger
hvem har spist af jeres jeres sukker mad
mænd er mænd resten er pædagoger |
|
|
|
tiger |
Skrevet d. 02-06-2011 09:33
|
Bruger
Antal indlæg: 133
Status:
|
Noget om snakken må der være, hvorfor ellers bruge tid på at bygge krisecentre til mænd. Hvad fanden er det nu for noget pjat.
Er vi fra at være en autoritet, reduceret til at være bløde handyr med forklæde. Det er jo en total skævvridning af forholdet mand/kvinde.
Med mit kendskab til kvinder ved jeg, at det de inderst inde ønsker, i virkeligheden er at få en mand, der ved hvor skabet skal stå, en mand der kalder en spade for en spade.
En rigtig kvinde laver et godt måltid til sin mand (undskyld Freja, du er undtaget, sidst du forsøgte dig havde jeg forstoppelse i 14 dg.) mens lille far her tager værktøjskassen frem, når noget skal repareres.
Et forhold med lige rettigheder mand/kvinde imellem kan sagtens fungere, uden at de gamle kønsroller ødelægges.
Måske har jeg ikke ret, hvad ved jeg, konen var måske ikke enig. Jeg er i alle tilfælde lige blevet skilt. |
|
|
|
bamsen |
Skrevet d. 02-06-2011 10:17
|
Bruger
Antal indlæg: 1138
Status:
|
skipper skrev:
Farang priserne skinner hele tiden igennem, ligeså godt at at erkende det.
Jeg var i Thailand første gang midten af -75, og intet har forandret sig.
Vi bliver stadig snydt så vandet driver af os.
Davs
jamen det er jo lige præcis hvad pen kæmper imod.
Det er måske en umulig kamp, men så har pen da kæmpet.
Og ja hans udbetaling vil jeg ikke gætte på.
Men måske han også gerne vil opspare lidt til evt læge,hospitalsophold,
da pen jo ikke kan få en forsikring,og hvem ved om der bliver trukket noget i dk
Ingen af os kan vist leve ligeså billigt som thaierne kan det ville ellers være dejligt |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 03-06-2011 01:42
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
hej skipper og bamse
der findes tre pris grupper i thailand
1.pris for thaier
2.pris for turister
3.pris for fastboende faranger dem der taler thai betaler lidt mindre
intet nyt uden solen tilbage i 1980 på den gode ferie-Ø Rømø
have vi en overgang et mini super market
der galt også den regel turister betaler fuld pris resten får 20 prosent kontant rabat
leve lige så billigt som en thaier kan vi måske nok, men ikke ret mange vil
.... |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 03-06-2011 17:50
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
En kort tid, for mange år siden, prøvede jeg at leve som thailænder, det er ikke noget jeg kan anbefale.
Jeg gjorde det af nød, men vi faranger er ikke skabt til et liv som fattige thailændere, og det ved bamsen også udmærket, selvom han tuder lidt |
|
|