Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Er danskerne dejlige?
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2020 15:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Som gammeldansker der har boet mange år i Sverige er jeg kommet i tvivl.
Nu er jeg så født i København og har haft det meste af min barndom i det nordjyske, og jeg må sige I er blevet noget egoistiske i løbet af alle de år.

Jeg kører regelmæssigt ned og lugter lidt til stemningen dernede.

Og ved I hvad, I lyder sgu som om I har lidt mindreværdskomplekser.
Altid parat til at snakke lort om hinanden, sjældent glade og positive når I møder fremmede mennesker.

Det virker som om I altid prøver på at tromle de andre ned, for at se lidt bedre ud selv.

Jamen herregud man bliver da ikke bedre af at fremstille andre i et dårligt lys, når man nu godt ved inderst inde at vi alle er i samme båd.

Vi er hvad vi er, og det skal vi være glade for, tænk hvis vi havde været som de andre, bare tanken er nok til at jeg går ind og åbner den næste flaske Rom.

Hils fra mig der hjemme music
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
J_P
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2020 09:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 16.02.18
 Status: Offline

Nu må du sgu styre dig lidt, du reservesvensker!

Man skal ikke kaste med sten, når man bor i et glashus !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2020 14:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Et glashus?

Hvad mener du med det, jeg er smed, ikke gartner.
Og hvad angår ham Sten, så kender jeg kun een og han vejer 92Kg, så ham kaster man ikke bare rundt med, så op på hesten igen dit sure løg.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
J_P
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2020 18:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 16.02.18
 Status: Offline

skipper skrev:
Som gammeldansker der har boet mange år i Sverige er jeg kommet i tvivl.
Nu er jeg så født i København og har haft det meste af min barndom i det nordjyske, og jeg må sige I er blevet noget egoistiske i løbet af alle de år.

Jeg kører regelmæssigt ned og lugter lidt til stemningen dernede.

Og ved I hvad, I lyder sgu som om I har lidt mindreværdskomplekser.
Altid parat til at snakke lort om hinanden, sjældent glade og positive når I møder fremmede mennesker.

Det virker som om I altid prøver på at tromle de andre ned, for at se lidt bedre ud selv.

Jamen herregud man bliver da ikke bedre af at fremstille andre i et dårligt lys, når man nu godt ved inderst inde at vi alle er i samme båd.

Vi er hvad vi er, og det skal vi være glade for, tænk hvis vi havde været som de andre, bare tanken er nok til at jeg går ind og åbner den næste flaske Rom.

Hils fra mig der hjemme music


skipper skrev:
Et glashus?

Hvad mener du med det, jeg er smed, ikke gartner.
Og hvad angår ham Sten, så kender jeg kun een og han vejer 92Kg, så ham kaster man ikke bare rundt med, så op på hesten igen dit sure løg.


Du ved da godt, hvad jeg mener, men værsgo at spille dum, hvis du endelig vil !

Er dine nye landsmænd, svenskerne, da bedre ?

Hvis (når) du bliver træt af al den kriminalitet i Sverige, drab, knivstikkeri, voldtægter og gruppevoldtægter, eksplosioner m.m. , så kan du jo prøve at søge asyl i Danmark, men hvis du kun har et svensk pas, kan det være, du bliver afvist!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-02-2020 15:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg kan se jeg ramte plet der.

En mavesur dansker, alt det du nævner her foregår også i Danmark, selvom du på sædvanlig dansk vis prøver på at lade som om det ikke eksisterer der nede hos jer, men kun i Sverige.

Det er jeres måde at stikke hovedet i sandet, at altid prøve at tørre den af på andre end jer selv.

Næ Granberg I er ikke bedre end andre, tvært i mod er I bare en flok hængerøve der ikke en gang klarer den hverdag I selv har valgt.

Søge asyl i Danmark må være en vits, hvad fanden skulle jeg gøre der I bliver taget i hoved og røv i skatter og afgifter af korrupte politikere der kun meler deres egen kage, flere af dem er blevet taget på fersk gerning i at stjæle fra den fælles kasse.

Men det passer måske herren godtgodag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-02-2020 16:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og så som en slags sidebemærkning, så ved jeg godt du aldrig har boet i Sverige, så havde du formuleret dig anderledes.

Danmark har aldrig gjort mig noget godt, de har kun taget, og aldrig givet.

Sverige derimod gav mig arbejde og et sted at bo.

I Danmark kunne jeg kun arbejde, hvor jeg skulle bo var de bedøvende ligeglade med, bare de fik deres skat.

Så hvem ville du vælge hvis du kunne?

Jeg vil ikke skide Danmark et stykke, men jeg har heller ikke nogen grund til at elske landet, hvis I forstår hvad jeg mener.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
J_P
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-02-2020 22:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 16.02.18
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg kan se jeg ramte plet der.

En mavesur dansker, alt det du nævner her foregår også i Danmark, selvom du på sædvanlig dansk vis prøver på at lade som om det ikke eksisterer der nede hos jer, men kun i Sverige.

Det er jeres måde at stikke hovedet i sandet, at altid prøve at tørre den af på andre end jer selv.

Næ Granberg I er ikke bedre end andre, tvært i mod er I bare en flok hængerøve der ikke en gang klarer den hverdag I selv har valgt.

Søge asyl i Danmark må være en vits, hvad fanden skulle jeg gøre der I bliver taget i hoved og røv i skatter og afgifter af korrupte politikere der kun meler deres egen kage, flere af dem er blevet taget på fersk gerning i at stjæle fra den fælles kasse.

Men det passer måske herren godtgodag


skipper skrev:
Og så som en slags sidebemærkning, så ved jeg godt du aldrig har boet i Sverige, så havde du formuleret dig anderledes.

Danmark har aldrig gjort mig noget godt, de har kun taget, og aldrig givet.

Sverige derimod gav mig arbejde og et sted at bo.

I Danmark kunne jeg kun arbejde, hvor jeg skulle bo var de bedøvende ligeglade med, bare de fik deres skat.

Så hvem ville du vælge hvis du kunne?

Jeg vil ikke skide Danmark et stykke, men jeg har heller ikke nogen grund til at elske landet, hvis I forstår hvad jeg mener.


Bette skipper,
Du har ikke ramt plet, men som man siger, at ramme ved siden af er også at ramme !

Det er muligt, at jeg er mavesur, men så har vi da noget tilfælles !

Og hvis du tror, at der er lige så meget kriminalitet begået af indvandrere i Danmark som der er i Sverige, så er det på tide, at du vågner op.

Stikke hovedet i sandet siger du ???

Jamen herre Jemini, det er jo en perfekt beskrivelse af en svensker !


Jeg så for nylig et indslag i Tv-avisen, en reporter var i Sölvesborg for at interviewe Louise Erixon (borgmester - ordförande). Han forsøgte også at spørge folk på gaden om Sverigedemokraterna (SD), men der var ikke meget vilje til at svare ham.
Men taler du med folk på tomandshånd, så får piben en anden lyd !
Så er der generelt stor utilfredshed med forholdene i Sverige, og så vil man godt sige, at man stemmer på SD.
Når der er valg, tager folk valgkort fra mange partier med ind i stemmelokalet, for man vil da ikke være bekendt at vise, at man stemmer på Sverigedemokraterna !
Jeg ved det, for jeg har set det hver gang jeg har stemt!

Der er utilfredshed, fordi snart sagt alt kører ad helvede til herovre.
Tag bare vejene, i dag er der rigtig mange veje, der er meget dårligt vedligeholdt, i hvert fald her i det sydlige Sverige.
Meget værre er det dog, at sundhedsvæsenet er ved at falde fra hinanden.
Der er lange ventelister til snart sagt alle specialer, og folk er (forståeligt) meget utilfredse med det.
Og der er problemer med de mange utilpassede indvandrere, der truer personale på akutmodtagelserne.
Hvis du ikke tror på det, så læs gerne nogle af artiklerne her:
https://www.vardf...-i-varden/
https://www.svd.s...sjukvarden

Jeg vil på ingen måde påstå, at alting er perfekt i Danmark (Sundhedsplatformen f.eks.), men det er mit indtryk, at Danmark klarer sig bedre end Sverige.

Nå, vil du påstå, at svenske politikere er bedre end danske, og at danske politikere er korrupte ?

Kan du nævne nogen?

Men jeg kan da f.eks. nævne Mona Sahlin som et eksempel på en svensk politiker, der ikke har haft rent mel i posen.

https://www.afton...0-sekunder
https://www.svd.s...relaggande

Hvad med Anders Ygeman, er han bedre ?
https://samtiden....rs-ygeman/

Hvad med Socialdemokraternas Kombispel lotteri, der solgte lotterisedler på kredit til personer, der allerede var registreret som dårlige betalere hos Kronofogden, hvilket førte til tusindvis af sager om ubetalte køb af lotterisedler.
https://www.jp.se...lotteriet/
https://www.di.se...kuldsatta/

Og jo, jeg bor i Sverige (desværre) jeg flyttede til Sverige for 11 år siden, købte hus her.
Men snart kommer huset til salg, Sverige er ikke et godt land at blive gammel i.

Jeg har da aldrig fået tilbudt personalebolig i Danmark, men jeg har altid kunnet finde et sted at bo.
Trist for dig, hvis du ikke kunne klare dig i Danmark, men er det alle danskernes skyld ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
J_P
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-02-2020 22:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 16.02.18
 Status: Offline

Lidt mere om vården (sundhedsvæsenet i Sverige)
Skrevet på thaisnack.se

https://thaisnack...11/page-23

""
Problemet är att dom har inte resurserna, när jag gjorde min praktik på Sahlgrenska så gick dom på sista droppen, akuten var knökfull, folk låg i gångarna och dom skicka hem dom minst akuta från väntrummet efter full dags väntan för fanns inte tid.
Tror du skall sätta dig i lunchrummet på akuten en dag innan du uttalar dig.


Nu är jag inte direkt orolig för ett utbrott i Sverige men just det du nämner är en del av det som skulle oroa mig... Redan idag klarar inte sjukvården trycket och operationer ställs in, resurser saknas vid allt från förlossningar till cancer och skulle vi behöva ställa in ännu fler operationer och undersökningar så påverkar det givetvis hälsan väldigt negativt.

Att eran vårdcentral fungerar är verkligen inte detsamma som att Sverige har en fullt fungerande sjukvård! Exempel finns dagligen i tidningarna.

Knappast en tröst om fler dör i vårdkön men vi lyckas behandla några Coronafall.


När det gäller o frigöra resurser o kalla i mer personal ,, Herregud kolla vad undersköterskorna o syrrorna gör, De går redan på knäna i svensk sjukvård som har dalat väsentligt de senaste åren. Var ska du kalla in extra personal ifrån när något händer, ja du glöm det , Svensk sjukvård dalar år efter år tyvärr, Blir nog till o kalla in hemvärnet o militären om något stort händer för sjukvården har inte resurser. O nej jag känner mig inte trygg i Sverige längre när det gäller sjukvård...

En sak har du rätt i dom är skickliga, riktiga proffs sköterskorna på akuten kan jag säga.
Men jag har aldrig vart på en sådan arbetsplats med så mycket ilska mot det styrande innan.
Det var aldrig nåt glatt prat i lunchrummet och hade man tur han man med hela lunchen.
Det gick i ett.
Vissa saker jag upplevde.
Man var tvungen att gå 2 och 2 i medicinrummet för det var stort svinn av lugnande.
Dom hade hängt upp skottsäkra västar till personalen.
Kommentar när polisen kommer in med skadad "nu räcker inte ambulanserna längre"
Poliser och akuten var väldigt irriterade på varandra såg 2 gånger när dom körde ut poliserna.
Stor del av dom jag såg på morgonen satt fortsatt kvar på akutmottagningen och väntade när jag gick på eftermiddagen.
Sköterskorna fick inget andrum allt gick i ett, fanns ingen 5 min paus.
Det var proffs men utslitna sådana och alla prata om andra möjligheter.
""
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-02-2020 04:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jamen for fanden da, den er jo hel gal med dig.

Kan du så se at fise hjem, du savner Pia og alle de andre skæve eksistenser.
Hvad havde du tænk dig når, eller hvis, du flyttede til Sverige, det virker som du ikke rigtig vidste hvad du gjorde, hvis du altså gjorde det, hvad jeg har lidt svært ved at tro på.godag

Alt det junk du fyrer af minder mig om en gammel penneven jeg engang havde her på siden, og det er måske ikke helt tilfældigt, eller hvadklap
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
J_P
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-02-2020 10:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 16.02.18
 Status: Offline

skipper skrev:
Jamen for fanden da, den er jo hel gal med dig.

Kan du så se at fise hjem, du savner Pia og alle de andre skæve eksistenser.
Hvad havde du tænk dig når, eller hvis, du flyttede til Sverige, det virker som du ikke rigtig vidste hvad du gjorde, hvis du altså gjorde det, hvad jeg har lidt svært ved at tro på.godag

Alt det junk du fyrer af minder mig om en gammel penneven jeg engang havde her på siden, og det er måske ikke helt tilfældigt, eller hvadklap


skipper,

Du er rablende åndssvag, kommer med hadske udfald mod danskerne, uden dokumentation selvfølgelig !

Du vil heller ikke forholde dig til, hvad rigtige svenskere mener og skriver, selvfølgelig ikke, for fakta interesserer dig ikke.

Der findes en betegnelse for folk som dig: Troll, eller på dansk: en Internettrold, hvis eneste formål er at provokere og fremkalde diskussion.

Læs bare her på siderne, der er masser af udgydelser fra trolden !

Jeg vil ikke spilde mere tid på dig, bare ønske dig god bedring, det kan vist kun gå fremad !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-02-2020 11:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det var lidt kedeligt, men forventet fra en dansk hængerøv som dig.
Altid stor i kæften, og ingenting værd når det kommer til stykket.

Det eneste I kan bruges til er at sutte den af på Pia og hendes lastbils-chaufører
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-02-2020 13:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nå hmm den debat kørte vist lidt af sporethej

Shit happens som man siger.

Det jeg ville frem til var at mange af jer er blevet grebet af en egoisme der er gået langt over grænsen, jeg tror ikke I selv har bemærket det, men os der har tilbragt mange år i udlandet føler det når vi besøger Danmark.
Selv fravalgte jeg mit fædreland i 1984 og rejste til Sverige med min Thailandske kone i stedet, bare tanken om at vore eventuelle børn skulle vokse op i Pias racistiske paradis og skulle forfølges på grund af deres hudfarve var årsagen.

Det har jeg aldrig fortrudt, livet for dem blev trods alt lettere her end det ville have været i Danmark.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
swedmark
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-02-2020 08:44

Bruger

Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 05.02.20
 Status: Offline

Om danskerne er dejlige, er nok forskelligt opfattet fra person til person. Jeg har selv boet i Sverige i 21 år, og er nu flyttet tilbage til Danmark.
Jeg bedømmer ikke om danskerne er "dejlige" ud fra en politisk styring, men istedet ud fra de mennesker jeg omgiver mig med.
Og her ser jeg ikke den store forskel på svenskere og danskere. Jeg har mødt og kendt mange svenskere, og én ting har de fleste tilfælles, og det er en udpræget dobbeltmoral. De kan sige et når man sidder alene sammen med dem, men sidder de hvor der flere sammen skifter de oftest mening til den holdning der er mere politisk korrekt.
At danskerne skulle være blevet mere egoistiske med årene, har jeg ikke bemærket efter jeg er flyttet tilbage til Danmark. Men det kan måske skyldes jeg tilbringer de fleste måneder i Thailand ok
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
J_P
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-02-2020 09:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 16.02.18
 Status: Offline

swedmark skrev:
Om danskerne er dejlige, er nok forskelligt opfattet fra person til person. Jeg har selv boet i Sverige i 21 år, og er nu flyttet tilbage til Danmark.
Jeg bedømmer ikke om danskerne er "dejlige" ud fra en politisk styring, men istedet ud fra de mennesker jeg omgiver mig med.
Og her ser jeg ikke den store forskel på svenskere og danskere. Jeg har mødt og kendt mange svenskere, og én ting har de fleste tilfælles, og det er en udpræget dobbeltmoral. De kan sige et når man sidder alene sammen med dem, men sidder de hvor der flere sammen skifter de oftest mening til den holdning der er mere politisk korrekt.
At danskerne skulle være blevet mere egoistiske med årene, har jeg ikke bemærket efter jeg er flyttet tilbage til Danmark. Men det kan måske skyldes jeg tilbringer de fleste måneder i Thailand ok


ok
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-02-2020 13:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

De kan sige et når man sidder alene sammen med dem, men sidder de hvor der flere sammen skifter de oftest mening til den holdning der er mere politisk korrekt.


Det er måske fordi de inderst inde skammer sig over deres meninger, og ikke vil sige dem højt når mange kan høre detgodag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-02-2020 16:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 882
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

skipper skrev:
De kan sige et når man sidder alene sammen med dem, men sidder de hvor der flere sammen skifter de oftest mening til den holdning der er mere politisk korrekt.


Det er måske fordi de inderst inde skammer sig over deres meninger, og ikke vil sige dem højt når mange kan høre detgodag


he he det samme kan man sige om danskernemusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2020 17:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Der må være mange der elsker os, tænk på hvor mange millioner, eller milliarder de har stjålet fra os.

Underligt nok, eller måske ikke så underligt endda, så er det storbanker rundt omkring i verden der har rundbarberet os.

Det er ikke kun vore hårdt fortjente penge de er efter, næ det er det vi har købt for dem de gerne vil have fingrene i.

Og vi er ikke alene, over hele verden har de hele hånden nede i baglommen på alle der aner fred og ingen fare, og snupper gevinsten af mange menneskers livs opsparinger.

Om vi har ret til at forsvare os er nok et svar der blæser i vinden.
Vi har bare vore politikere at stole på, og at de altid er på vores side kan man kun påvirke med sin stemme ved valgene.

Men sørgeligt er det, for hvordan er det muligt at stjæle så mange penge fra den danske stat, uden at nogen opdager det.

Nu er det ikke fordi jeg går rundt og prøver at snyde andre mennesker, og gerne vil vide hvordan I andre plejer at gøre.

Det jeg mener er at hvordan fanden de bærer sig ad med den stunt, og om de skammer sig bagefter, eller de bare sidder og griner fordi der ikke sker en skid med demved ikke

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2020 16:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

J-P skrev:

Når der er valg, tager folk valgkort fra mange partier med ind i stemmelokalet, for man vil da ikke være bekendt at vise, at man stemmer på Sverigedemokraterna !


Sidst jeg var til valg lå stemmesedlerne inde i stemmeboksen, så det må være noget du har læst dig til ovre på Den sorte avis din platuglemusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Rejselystne danskerne kan få et coronapas Nyheder på dansk 1 09-07-2020 09:55
Kenth bor i Thailand og ryster på hovedet af danskerne Nyheder på dansk 1 29-04-2020 07:53
Danskerne bliver overbehandlet i Thailand: Nyheder på dansk 1 05-03-2019 07:28
Danskerne er ligeglade med Thailand-uro Nyheder på dansk 1 08-06-2014 05:25
Sådan bliver danskerne fuppet I Thailand Hele Thailand 7 17-10-2012 02:17

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 97,836,984 Unikke besøg | jQ Blog