Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
DF: Nul ydelser til indvandrere i syv år
IT
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-09-2010 07:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

er vel ret og rimeligt os danskere der bor herude får intet


Man skal betale skat i Danmark i syv år, før man kan få velfærdsydelser i Danmark.

Sådan lyder Dansk Folkepartis krav forud for de kommende finanslovforhandlinger.

»Det mener vi er nødvendigt for at sikre holdbarhed i de offentlige finanser«, siger DF's finansordfører, Kristian Thulesen Dahl, til TV-Avisen.

Folk må klare sig med privat sygeforsikring
Ifølge partiet skal kravet gælde alle indvandrere fra lande uden for EU. De, der kommer til landet for at arbejde, skal derfor have en privat sygeforsikring, som de eventuelt kan få gennem deres arbejdsgiver. På den måde kan man stadig tiltrække kvalificeret arbejdskraft, mener partiet.

»Det er afgørende, at dem, der kommer til Danmark, de skal yde, før de kan nyde. Det kan man sikre ved at lave et optjeningsprincip, så man først får ret til de ydelser, når man har betalt skat i Danmark i en periode på syv år«, siger Kristian Thulesen Dahl til TV-Avisen.

http://politiken....i-syv-aar/
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-09-2010 09:04



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeps it Det skulle de have indført for mange år siden, så havde vi nok ikke haft alle dem vi har i dag.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-09-2010 10:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Ja det er vel bare en anden måde at sige det på.

Som det fungerer nu skal der stilles bankgaranti på ca. 60.000 til at dække mulige udgifter.

Men folk er vel bare lidt kreative, at bruge EU reglen, så er der jo nærmest ingen krav, og fast ophold i Danmark efter 5 år.

Jeg mener de vader rundt som elefanter i en glasbutik.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-09-2010 10:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Og lige en bemærkning til ITs overskrift.

Hvis vi bor i Thailand får vi intet.

Med det sammenligner du Danmark og Thailand, så jeg vil gerne du ser dig rundt og ser på landbruget som eksempel,

mener du virkelig det kan sammenlignes med Danmark?

Du har lige bygget hus, så hvad er sammenligninggen der?



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-09-2010 12:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

dkth skrev:
Og lige en bemærkning til ITs overskrift.

Hvis vi bor i Thailand får vi intet.

Med det sammenligner du Danmark og Thailand, så jeg vil gerne du ser dig rundt og ser på landbruget som eksempel,

mener du virkelig det kan sammenlignes med Danmark?

Du har lige bygget hus, så hvad er sammenligninggen der?


sjovt som du skal være rasmus modsat altid music

selvfølgelig er danmark og thailand ikke ens der for kan der alligevel sammenlignes for og imod
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-09-2010 13:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Nu ved jeg ikke rigtig om det er at være modsat, at mene et landbrug der er som i Danmark for mellem 50 og 100 år siden kan sammenlignes.

Men hvis du mener vi bor i et velfærdssamfund her i Thailand er det da helt ok at sammenligne.

At du mener der skal lukkes af for udlændinge til Danmark er selvfølgelig op til dig, men at sammenligne er ikke rigtig.

Og selvfølgelig får du intet i Thailand da du jo kun er feriegæst i et år af gangen, så hvor er sammenligningen der.

I Danmark kan ens Thaikone dog få permanent ophold, så sammenligningen er underlig nok aldrig til den negative side for Thailand.

Og nej jeg mener ikke man kan sammenligne 2 lande der er så forskellige som et velfungerende vestlig samfund som det Danske og så et samfund som det Thailandske som efter min mening er mindst 50 år bagud i forhold til de fleste ting.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-09-2010 17:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej dkth
godt ord igen skaal

thailand contra danmark ja der er to forskellige lande
det er jo netop det vi sammenligner
ja thailand er 50 år bagefter DK
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-09-2010 17:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Ja hej IT, de 50 år er faktisk det jeg elsker og så den "frihed", hvor jeg må holde tilbage fordi en flok køer eller bøfler skal krydse vejen.

At der kan sidde 10 mennesker på ladet af bilen uden politiet blivet tilkaldt o.s.v.

Jeg tror vi skal nyde den slags så længe det varer, da alt bliver sat i system så det ligner det vestlige.

Bare se hvordan indflydelsen fra Amerikansk fast food har fået uhyggelig mange Thaier til at blive meget meget overvægtige.

Når jeg tænker på de første gange jeg var i Thailand ja så går det uhygelig stærkt med at det bliver mere undtagelsen end regelen at se en lækker ikke overvægtig Thaier.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-09-2010 19:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

DFs forslag lyder.: kravet skal gælde alle indvandrere fra lande uden for EU.

Det vil sige det selvfølgeligt også gælder for thailændere og andre der ifølge DF er af mistænkelig herkomst.

Forslaget er rent racistisk, som det meste der kommer fra den kant.

Og hvad med de flygtninge Danmark ifølge aftale med FN skal modtage, de må slet ikke arbejde, selv om de gerne vil.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 06:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

skipper skrev
Og hvad med de flygtninge Danmark ifølge aftale med FN skal modtage, de må slet ikke arbejde, selv om de gerne vil.


der er forskel på indvandrer og flygtninge tror ikke loven gælder for flygtninge

DF er kendt for deres fjendtlighed overfor udlændinge så intet nyt under solen fra deres side
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 07:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Jo flere forskellige pointsystemer 24-28 års regler o.s.v. der bliver lavet, jo flere kommer der ind via EU reglen.

Og bruges EU reglen er der næsten ingen krav, selv bistandshjælp kan man få efter kort tid.

Så reglerne bliver mest brugt overfor etniske danskere der har den frækhed at gifte sig med nogen VKO ikke godkender.

Muslimer har slet ikke de problemer da deres netværk i EU er så stort. Adr. og en lønseddel skaffes hurtigt og vups,

Danmark er åben for en ægtefælle på 18 der ikke engang behøver at tage dansk undervisning, og efter 5 år er permanent ophold i Danmark hjemme.

Så hvorfor dog klage over reglerne, hvis man ikke er etnisk Dansk.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Opgør med begrebet ikke-vestlig indvandrere på vej Nyheder på dansk 5 16-12-2020 09:49
Disse indvandrere finder hurtigst job Nyheder på dansk 2 13-03-2013 11:16

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.43 sekunder | 100,386,949 Unikke besøg | jQ Blog