Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Om landevejens vagabonder
Hans
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-08-2023 10:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 31.07.17
 Status: Offline

1987. . Filmen viser billeder fra vagabondernes hverdag, om det at være én af dem, der går på vejen. Ikke nødvendigvis årets 365 dage. Hvordan de skaffer sig livets nødvendigheder som mad, drikke, sovesteder, transport osv. Men også en del om, hvordan de lever, som de gør. En lille gruppe, der holder fast i 'gamle' normer for at kunne overleve.

En film af Tine Uhrup Poulsen og Ib Makwarth

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Hans
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-08-2023 10:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 31.07.17
 Status: Offline

Bette Jens – en af landevejens farende svende

På en travl lørdag med mange forbipasserende i Søndercentret i Skive møder vi Bette Jens.
Kunder haster forbi, nogle stopper op og får en snak og køber bladet ”hus forbi” - Tv limfjord kom også forbi.
Bette Jens havde en hård opvækst og levet et hårdt liv og presset både sig selv og kroppen til mere end godt er – og det har sat sine spor på, men upåagtet det, så synes Bette Jens, at han har et godt liv i dag.

Det skyldes primært tre ting. Han elsker livet .- han elsker Karin og han har bladet ”hus forbi”.

Bette Jens har prøvet selvmord i fængslet, men også hjulpet en kammerat til selvmord – men de fandt begge ud af at vandet var for koldt. Der har været flere ulykkelige forhold inden Karin kom i ind i hans liv. Mistet en datter, mistet to koner i færdselsuheld og selvmord – og bl.a. derfor vil Karin ikke giftes. De har overvundet 7 års krisen – Karin lavede for tynd sovs -.så der er grobund for et godt forhold fremover.

Efter optagelserne primo november har Bette Jens været udsat for et uheld med sin scooter. I politiets jagt på en stjålen bil blev han presset ud i rabatten og rullede ned ad en skråning og måtte skæres fri. En brækket og to bøjede ribben og skrammer så er Bette Jens tilbage med at sælge hus forbi.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Hans
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-08-2023 18:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 31.07.17
 Status: Offline

Når der er Egeskov Marked er der også gøglergudstjeneste for gøglere og landevejens farende svende. Gudstjenesten ledes af gadepræsten i Odense Peder Thyssen. I en let og glad tone forkyndes evangeliet for denne særlige menighed midt på markedspladsen,. Og ordet modtages og salmesangen runger fra glade og lidt hæse stemmer. Guds ord under den blå himmel. Tilrettelæggelse: Egon Lausen

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-08-2023 21:22

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Vagabonder kommer også til Thailand,...

Eller i hvert fald ham der kaldes "lille bjørn" han blev døbt til den flot ærede titel i hirakiet til "lille prins" 3 gange, har han fortalt mig og andre titler også,vi har mødtes i Pattaya en del gange, en hyggelig fyr, Ejner er "lille bjørns" rigtige navn.
Mange mange sjove sangsom drinks mm med ham, men sidste gang vi sås drak han kun the, nok fornuftigt nok, håber han er ok i dag.Thumb

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2023 16:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

soi7 skrev:
Vagabonder kommer også til Thailand,...

Eller i hvert fald ham der kaldes "lille bjørn" han blev døbt til den flot ærede titel i hirakiet til "lille prins" 3 gange, har han fortalt mig og andre titler også,vi har mødtes i Pattaya en del gange, en hyggelig fyr, Ejner er "lille bjørns" rigtige navn.
Mange mange sjove sangsom drinks mm med ham, men sidste gang vi sås drak han kun the, nok fornuftigt nok, håber han er ok i dag.Thumb



Vagabonder lever skam livet i dag, der er råd til mere

i mine unge dage mødte jeg en på bænken ved kirken, gir du ikke en bajer spurte han mig om, beklager ven jeg har kun 1 kr. på lommen ok var svaret her er 5 kr. smutter du ikke til købmanden og køber 6 øl 3 til hver, jo de er nogle herlige gutter ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-08-2023 20:40

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

@ Yendii,

Vagabonder lever skam livet i dag, der er råd til mere

Ja, Jeg har mødt vagabonder som tilmed får førtidspention, det gør det nok nemmere at få råd til at rejse til fx. LOS

Tragisk at fx. jeg så skal arbejde i Danmark for at sponsorere deres liv, de kunne jo godt have et eller andet job i Danmark.
De fejler jo ikke noget når de er i LOS.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bille
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2023 03:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 100
Tilmeldt: 28.08.16
 Status: Offline

Farende svende på Skagen havn

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 99,972,509 Unikke besøg | jQ Blog