Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Danske familier flygter til Flensborg
eneber
#61 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2021 17:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Flensborg er internationale pars smutvej til Danmark



Hvis par med en part fra et land uden for EU vil have familiesammenføring i Danmark, behøver de blot at bo en kort periode i Flensborg.

Kemien var der med det samme mellem kenyanske Lucy Wamalwa og danske Ole Math, da de første gang tilbage i 2017 mødte hinanden i Mombassa, Kenya.

Det nyforelskede par besluttede sig for at starte et liv sammen i Danmark. Vejen dertil har været en bureaukratisk kamp, fyldt med modstand og følelsesmæssige rutsjeture. For måske kærligheden ikke kender til landegrænser, men det gør myndighederne i Danmark.

Da Lucy tilbage i februar 2019 søgte om et tre måneders turistvisum til at besøge Ole, fik hun et afslag.

- Begrundelsen var, at Danmark frygtede, at hun ikke ville tage hjem igen, fortæller Ole.

Oven på den oplevelse fornemmede Ole og Lucy, at det ville blive svært at opnå familiesammenføring og dermed opholdstilladelse. De opsøgte en jurist, der rådede dem til først og fremmest at blive gift i Kenya og derefter flytte til enten Tyskland eller Sverige. Det udløser nemlig et unionborgerskab til den europæiske partner og hermed udvidede muligheder for at søge om opholdstilladelse med EU-retten i ryggen.

I dag bor parret i en lejlighed i Wassersleben lidt uden for Flensborg med udsigt over fjorden.

Efter halvandet år i Flensborg har Styrelsen for International Rekruttering og Integration i Aabenraa for få dage siden godkendt parrets ansøgning om familiesammenføring. Ole og Lucy flytter i oktober til Horsens, hvor Ole arbejder.

Den danske stat modtager årligt hundredvis af ansøgninger om opholdstilladelse fra dansk-internationale familier, der har valgt at slå sig ned i Flensborg.

Kilde: JydskeVestkysten: https://jv.dk/art...il-danmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alenejensen
#62 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-10-2021 10:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 104
Tilmeldt: 25.06.12
 Status: Offline

Afvist af Udlændingestyrelsen

Ejeren af All Round Lyd & Lys, Laurs Lysgaard Pedersen, kørte onsdag middag fra Struer med 40-årige Dogan fra Thailand ved sin side.

Efter at have været gift i 17 måneder, fik de for 12 dage siden besked om, at Dogan skulle være ude af landet i dag.

Udlændingestyrelsen har ikke godkendt hendes ansøgning om opholdstilladelse, og når Dogan skulle ud, følger Laurs Lysgaard Pedersen med.

- Det er det mest groteske, jeg har været udsat for, fortæller han.

- Hvis I ikke vil have mine skattekroner i Danmark, må jeg jo lægge dem i Tyskland. Det er det værste, jeg har været udsat for, siger Laurs Lysgaard Pedersen efter sit møde med Udlændingestyrelsen, som udstak en frist på 12 dage, inden hans kone skulle være ude af landet.

- Vi bliver afvist, fordi vi ikke kunne levere dokumentation i form af hverken ansættelseskontrakter eller lønsedler. Det er absurd, siger han om hele processen, som får ham til at forlade sin ellers så rodfæstede base i Struer.

- Jeg har været selvstændig i over 20 år. Så hvordan skulle jeg kunne fremvise en ansættelseskontrakt, og jeg får heller ikke en lønseddel ind ad døren hver måned. Men det var det eneste, de ville se, konstaterer han.

Det samme var tilfældet for Dogan.

- Hun var selvstændig i Thailand, og hun kan dokumentere, at der kommer penge ind på hendes konto. Men det var ikke nok, konstaterer Laus Lysgaard Pedersen.

- I Tyskland klarer de alt det, vi ikke kunne få godkendt i Udlændingestyrelsen i Danmark i løbet af de sidste 17 måneder, i løbet af en uges tid.


»Læs nærmere om sagen på: Dagbladet Holstrebro Struer
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alenejensen
#63 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2021 15:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 104
Tilmeldt: 25.06.12
 Status: Offline

thai skrev:
For første gang - siden hun i oktober sidste år blev udvist - kan 14-årige Mint nu sætte sine fødder på dansk jord og kramme sin mor, papfar og lillebror Malick.


Det er meget, meget dejligt

se mere her https://www.bt.dk...-jord-igen




Mints far skal gennemgå stor hjerteoperation

Vi fulgte Mints sårbare kamp for at blive i Danmark. En kamp, der har sat sine spor i både krop og sjæl hos hendes familie – og det mærker de stadig en konsekvens af.

Mints papfar, Frank Thøgersen, skal nemlig – to år efter at Mint er kommet hjem – gennemgå en stor hjerteoperation, som formentlig kan skyldes en tid med søvnbesvær, stress, uro og følelsesmæssige op- og nedture.

»Om det udelukkende skyldes flere års kamp for at samle familien, ved jeg ikke, men det har ifølge min læge med stor sandsynlighed været med til, at jeg nu skal igennem det her forløb,« fortæller Frank.

Derfor venter ham nu en triple bypassoperation, der vil tage mellem tre og seks timer.

Læs og se nærmere på: BT: https://www.bt.dk...ert-paa-et
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Elmer55
#64 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2022 10:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 19.11.15
 Status: Offline

Et nyt liv i Flensborg

Laurs Lysgaard Pedersen blev i 2020 gift med 45-årige Sangduean Srisai fra Thailand med en klar forventning om, at de kunne få et godt liv sammen i Struer.

Men Udlændingestyrelsen afviste deres ansøgning om opholdstilladelse.

Vi har indsendt en klage, men har fået besked om, at der vil gå cirka 14 måneder, inden vi får svar, fortæller Laurs Lysgaard Pedersen, som var både rasende og fortørnet over den behandling, han fik af de danske myndigheder, da han giftede sig med 45-årige Dogan fra Thailand i 2020.

Nu har de fundet sig en ny base i Flensborg.

Vi bor i en cirka 100 kvadratmeter stor lejlighed, som ligger cirka 300 meter fra gågaden, og huslejeniveauet er et helt andet end i Danmark. Vi betaler cirka 5500 kroner om måneden med el og vand og varme, fortæller Laurs Lysgaard Pedersen.

I løbet af tre uger lykkedes det således at få de tyske myndigheder til at bevilge Dogan permanent opholdstilladelse.

- Når hun er gift med en EU-borger, er det bare slet ikke et problem i Tyskland. I Danmark var Udlændingestyrelsen 17 måneder om at give os et afslag, og der var bare slet ingen hjælp at hente undervejs, fortæller Laurs Lysgaard Pedersen.

En arbejdstilladelse fik de også på plads i løbet af et par uger eller tre, da de kom til Flensborg.

»Læs nærmere på: Dagbladet Holstebro Struer
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#65 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2022 16:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

Helt, helt uanstændigt med alle de benspænd, myndighederne i Dk, udsætter danske borgere og skatteydere for. Et Djøffer helvede.

Hvilket politisk parti kan få dette cirkus ændret?


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Hans
#66 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2022 10:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 31.07.17
 Status: Offline

up2you skrev:
Helt, helt uanstændigt med alle de benspænd, myndighederne i Dk, udsætter danske borgere og skatteydere for. Et Djøffer helvede.

Hvilket politisk parti kan få dette cirkus ændret?


ingen i folketinget vil hjælpe danske borgere og skatteydere det har vi jo set mange gange
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#67 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-07-2022 06:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Mint er nu adopteret

Usikkerheden omkring Mint fremtid erstattes nu af lykke og glæde idet Frank Thøgersen nu har fået papir på at han har adopteret Mint.


www.thai-dk.dk/uploads/2022.07.02-mint.jpg

»Klik HER for at se i stort format



»Kilde_SN.dk
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#68 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-08-2022 16:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

Michael Falch har fundet kærligheden

Sangeren Michael Falch flyttede for nylig til storbyen med tanken om, at det med kærligheden og tosomheden nok ikke var noget, han skulle opleve igen.

Men han blev hurtigt klogere. I en alder af 64 år har han nemlig fundet kærligheden på ny. Kvinden dukkede op, hvor han mindst ventede det. Nemlig på en massageklinik.

- Vi kan ikke selv bestemme, hvornår forelskelsen slår ned i os. Det er ikke en kraft, der kommer på besøg hver anden dag i vores liv.

- På samme måde kom den fuldstændig overraskende for mig i skikkelse af en asiatisk kvinde, der skulle hjælpe mig med min ryg, men som i stedet kom til at hjælpe mig med min sjæl, fortæller Michael Falch.

Det, der startede som en følelse af respekt for den buddhistiske kvinde med det lange sorte hår og de magiske hænder, der langsomt løsnede sangskriverens muskulatur i nakken og lænden, blev til omsorg, efterhånden som de lærte hinanden at kende.

- Og pludselig vidste jeg ikke, hvad der var hvad? Hvornår er det kærligheden, der er vågnet i os? En dag er den der bare, fortæller han.

- Det er en diffus proces, som er uden for videnskabens rækkevidde. Og jeg var ensom. Men for hende var det helt utænkeligt, at hun skulle involvere sig med en mand fra Danmark. Hun skulle bare tjene sine penge og så hjem, fortæller Michael Falch om kvinden, Ginnalee.

I sin nye bog 'Over stregen – umodne mandomserindringer' fortæller Michael Falch, at Ginnalees opholdstilladelse en dag er udløbet, hvorfor hun står til at skulle sendes til Sandholmlejren - medmindre en pårørende med dansk statsborgerskab kan huse hende, indtil der er plads på et fly tilbage til Thailand.

Til myndighederne har Ginnalee sagt, at Michael Falch er hendes kæreste - selvom det ikke er en snak, de to endnu har haft.

Alligevel vælger Michael Falch at hente hende og tilbyder hende logi i sin lejlighed.

»Læs nærmere på: Ekstra Bladet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#69 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-08-2022 16:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

sådan kan det gå når man ikke kan få en opholds tilladelseShock

Michael Falch er flyttet til Flensborg

Michael Falch har sagt farvel til Danmark indtil videre og er flyttet til Flensborg syd for den danske grænse.

Michael Falch har bekræftet flytningen over for BT og selvom Michael Falch betegner flytningen som privat vil han dog gerne fortælle lidt om hvorfor han nu har bosat sig i Tyskland.

»Min flytning over grænsen til Flensborg sker udelukkende for at værne om min relation til den asiatiske kvinde, jeg berettede om i min seneste bog 'Over stregen',« lyder det.

I bogen fortæller Michael Falch hvordan han bor sammen med kæresten Ginnalee fra Thailand i sin lejlighed på Frederiksberg og at de to i en periode under nedlukningen i Danmark er bange for at de danske myndigheder vil sende Ginnalee hjem.

»Ginnalee ville blive udvist af Danmark med afrejse snarest og et forbud mod indrejse i to år,« skriver han i bogen fra 2021.

»Læs nærmere på: BT
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#70 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2023 15:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Michael Falch spottet med ring på fingeren

Michael Falch mødte sin Thailandske kæreste, Giannlee, da hun behandlede ham for en mangeårig rygskade for et par år tilbage.

Tit lyder det, at kærligheden dukker op, når man mindst venter det.

Sådan skete det for Michael Falch, da han blev forelsket i sin kæreste, Giannlee.

Da Michael Falch besøgte Cecilie Frøkjær i TV 2 Charlie-programmet ”Deja-vu med Frøkjær”, spottede den garvede værtinde en ring på sangerens højre ringfinger.

Noget hun forsøgte at grave lidt dybere i – men det er ikke meget hun fik tilbage fra Michael Falch.

Og selvom Cecilie Frøkjær prøvede, så fik hun ikke lokket et reelt svar ud af sangeren. Og da hun spurgte, om man så kan sige, at vi må forestille os, hvad det betyder.

- Det kan man jo fint, lød det kryptisk fra Michael Falch i ”Deja-vu med Frøkjær”.


»Læs og se nærmere på: Se og Hør
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#71 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2023 18:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Michael Falch gift igen

I januar 2022 kunne Michael Falch og Ginnalee lade sig vie i Thailand som et led i ønsket om at kunne skabe et liv sammen på Langeland.

Men vejen dertil har været et virvar af papirer, bureaukrati og skæbnesvangert uheld, der i det forelskede pars øjne dog hver gang har vendt sig til held.

De nåede at bo sammen i et halvt år i Danmark, før Ginnalee måtte forlade landet, og siden har Michael Falch kastet alle sine kræfter i at få hende hertil.

Han har endda måttet bo en længere periode i Flensborg i forsøget på at opfylde EU-reglerne for familiesammenføring.

Ved at lære thailandsk

Michael Falch har også kastet sig helhjertet ud i at lære thailandsk. Ikke mindst for at kunne tale med Ginnalees familie i Thailand, som ikke taler et ord engelsk.

- Det har været mit eget ønske, sådan at når jeg er derude, så kan jeg sige: "Solen skinner i dag", eller "der går køer derovre".

- Måske forstår jeg kun en brøkdel af, hvad der bliver svaret. Men jeg vil så gerne vise dem, at jeg også er et medmenneske, ikke bare er en tegneseriefigur af en hvid, vestlig, velbjærget mand, der kommer ud og spiller smart i et tredjeverdensland, siger han.

»Læs nærmere her: Avisen.dk
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#72 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-05-2023 06:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

I flæsket på Støjberg: - Fremmedhadets bannerfører
Der bliver ikke lagt fingre imellem, når musiker og skuespiller Michael Falch i sin nye bog 'Under månen' beretter om dengang, hans hustru blev udvist af Danmark

»Læs nærmere her:Exstra Bladet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#73 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-05-2023 11:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

EU var redningen

»Det er skæbnens ironi, at jeg skal sidde og være taknemmelig over for EU,« siger Michael Falch og ryster på hovedet over den danske udlændingelovgivning.

»Når jeg tænker på, hvor indædt en EU modstander jeg var som yngre, er det lidt komisk at måtte erkende, at det er EU, der har reddet vores mulighed for at komme til Danmark.«

Michael Falch har selv haft fordomme

»Der er udbredte fordomme mod det her. På mange fronter faktisk, og det havde jeg egentlig forberedt mig på, for jeg ved, hvor voldsomme de fordomme er.«

»Jeg har da også selv haft nogle fordomme på det her felt: hvide vestlige velbjærgede ældre mænd med yngre thailandske kvinder. Alle alarmknapper bimler og bamler,« indrømmer Michael Falch.

»Men vilkårene er, at jeg har mødt en kvinde, som tilfældigvis er fra Chaiyaphum-provinsen, som jeg nu er gift med. Så der må jeg sluge de fordomme, der måtte være, og leve med, at der kan være nogen, der rammer mig.«

»Læs nærmere her: BT
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#74 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-08-2023 10:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

Den 66-årige rocklegende Michael Falch er blevet gift med Kanjana i Rudkøbing Kirke.

Parret bor på Langeland og blev viet i Thailand i 2022. Parret har nu også fået en kirkelig velsignelse i Rudkøbing Kirke på Langeland, hvor de var omgivet af musikerens venner og familie og en masse børn.

Læs og se nærmere her:

»Romantisk bryllup på Langeland (Avisen.dk)

»Michael Falch er blevet gift (TV2 Fyn)

»Michael Falch er blevet gift igen (Se og Hør)

»Michael Falch (Instagram)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23
Den danske gård i Thailand Hele Thailand 6 07-02-2024 16:03
film og dokumentare danske.. Film, bøger etc 79 20-01-2024 13:12
Nytårstalerne fra den danske dronning og den thailandske konge er nu klar. Den Royale blog 2 01-01-2024 08:04
Chikane og mobning på danske skibe Diverse 5 12-10-2023 21:46

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.85 sekunder | 97,838,435 Unikke besøg | jQ Blog