Antal indlæg: 3857 Tilmeldt: 08.05.09 Status: Offline
Den årlige bærplukker sæson har været lidt tynd i Norrland, mange thailændere er kommet i klemme og har tabt penge.
Lidt underligt, her i Småland har vi vadet i blåbær, min fru kone har plukket så det halve var mere end rigeligt.
Vi fik blåbær til stort set alting, til sidst måtte vi sætte hårdt mod hårdt, "No more blueberry Khun Ma", sagde min søn, ellers svarer jeg ikke for følgerne.
Så stoppede chikanen, men hvor længe ved jeg ikke, hun har frosset uanede mængder ned.
Nede foran supermarkedet sad en thailandsk pige og solgte blåbær for 20 kr. kiloet, jeg kom til at købe 2 kilo.
Fruen blev rasende og spurgte hvorfor, og jeg måtte med glødende kinder forklare at pigen mindede mig om dengang vi kom til Sverige og havde det svært, det tog pippet lidt fra hende, men helt tilgivet er jeg ikke.
Overskriften stammer fra en kommentar jeg hørte på radioen: De blev lovet Guld og grønne skove, og fik kun grønne skove.
Antal indlæg: 184 Tilmeldt: 22.02.09 Status: Offline
Bamsen sådan en omgang blåbær er godt, det kan da fåes mange steder i Th, jeg fik da blåbær marmelade på mit brød i Th, smager nu meget godt nu så jeg bare ikke hvor det var lavet.
Antal indlæg: 9 Tilmeldt: 06.12.10 Status: Offline
Hold da op, en overflod af blåbær i har haft! Måske blåbærmuffins skulle bages! Men jeg elsker blåbær i alle former, så du må da meget gerne sende nogle op til mig!
Og det positive er jo, at de er mega sunde. Der var god værreting man kunne være i overflod af!