Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Så du 'Sporløs'?
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2017 02:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

18-årige Emilie er født og opvokset i en landsby i Thailand, hvor hun boede med sin mor og sin søster. Emilie voksede op i den tro, at hendes thailandske far var død og hun levede med et stort savn. Som 10-årig flytter Emilie med sin mor og lillesøster til Danmark. Moderen gifter sig med en dansk mand og sammen skaber de sig et liv på Lolland. Men for et par år siden opdager Emilie, at hendes biologiske far ikke er død alligevel. Så nu rejser Emilie med Sporløs tilbage til Thailand, i håb om at blive genforenet med sin thailandske far.

læs mere her http://ekstrablad...ag/6818994

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2018 04:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Saichon kom til verden på et hospital i Thailand for 28 år siden. Hendes biologiske mor efterlod hende på et børnehjem og opgav hende til adoption. Saichon har haft en god og tryg opvækst i Danmark, alligevel har hun altid følt sig tæt knyttet til Thailand. Nu venter hun sit første barn, og ønsket om at finde sin biologiske mor, er større end nogensinde.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2018 04:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

På en træbro i Thailand blev Emilie genforenet med sin biologiske far.

Men Emilie tøver nu med at vende tilbage til faren af frygt for at blive såret af hans kone.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2018 04:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

en mere til samlingen kat

Nete var kun få dage gammel, da hun blev afleveret på et børnehjem i Thailand. Ingen husker, præcis hvad der skete, og man fik kun sparsomme oplysninger om hendes mor dengang.

Gennem årene har Nete, gang på gang, drømt om at kunne slå armene om sin thailandske mor og fortælle hende, at hun har haft et godt liv hos sine adoptivforældre i Danmark.

Nu bliver drømmen måske til virkelighed. Nete tager med Sporløs til Thailand for at lede efter sin mor....



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bille
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-02-2024 11:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 100
Tilmeldt: 28.08.16
 Status: Offline

Thailandsk kvinde leder efter sin danske bror: Hvor er du, Tom?

Thailandsk-fødte Tom Fuglsang var fire eller fem år gammel, da han blev bortadopteret til et dansk ægtepar. Nu leder hans thailandske søster efter ham.

www.thai-dk.dk/uploads/br45.JPG


Vi elsker tv-programmer som 'Sporløs', hvor familiemedlemmer finder forældre, børn eller søskende, de af den ene eller anden grund aldrig har kendt. Trangen til at kende og forstå vores biologiske bånd ligger dybt i de fleste af os.

Måske gælder det også for drengen på dette billede? Han er født i Thailand omkring 1970 og lever i dag sansynligvis et sted i Danmark.

Derfor denne historie.

I Nevada i USA sidder 40-årige Fa Wijitwan i hvert fald og håber. Lige siden hun som 17-årig fandt ud af, at hun har en halvbror i Danmark, har hun haft et brændende ønske om at få kontakt med ham og lære ham at kende. Det sammen har hans mor i Thailand, som aldrig har glemt ham.

»Min mor siger, at hun gerne vil se ham igen. Han er jo hendes søn. I årevis har hun ønsket at få kontakt med ham, men hun har aldrig haft muligheden for det,« skriver Fa Wijitwan til BT.

Fa Wijitwan er fra Thailand. Det sammen er den bror, hun leder efter, og som nu må være en mand midt i 40’erne. Ifølge de oplysninger Fa og hendes mor har, lever han et sted i Danmark.

Men det er ikke uden overvejelser, at familien nu forsøger at få kontakt. Moderen er ikke særlig velhavende, og hun er bange for, at Tom skal tror, at hun kontakter ham for at få økonomisk hjælp.

»Det har aldrig været hendes tanke. Hun vil bare gerne møde ham. Jeg tror, hun gerne vil fortælle ham, at hun ikke ikke opgav ham,« understreger Fa Wijitwan.

Fa har også overvejet, at broderen måske slet ikke har lyst til at blive fundet eller mangler tid og overskud til at lukke nye familiemedlemmer ind i sit liv.

»Jeg forestiller mig, at hans liv lige nu er fyldt med forpligtelser, og måske er han slet ikke interesseret. Uanset hvad, så ønsker jeg bare at få vished,« forklarer hun.

Det er ikke meget, Fa ved om sin halv-bror. Han er resultatet af et forhold, som hendes mor havde flere år før, Fa blev født, og han voksede op hos deres bedstemor.

»Min mor havde mødt en ny mand, og de rejste en del,« fortæller Fa.

Hos bedstemoderen boede også en lille kusine, som drillede Tom en del. De to små børn var noget af en udfordring for den ældre kvinde. Fa Wijitwan mener, at hendes halvbror var halt eller på en eller anden måde havde et problem med sit ene ben.

»Ud af det blå var der pludselig en søster eller nonne fra kirken i Pattaya i nabolaget. Min bedstemor var katolik, så de faldt i snak. Da nonnen så, at Tom var handicappet, tilbød hun ham bedre omsorg og uddannelse. Min bedstemor ville bare gerne have, at Tom fik de bedste muligheder, så hun gik med til at aflevere ham til kirken, så han kunne få en uddannelse. Hun vidste åbenbart ikke, at kirken også havde et børnehjem.«

Året var 1974, og Tom var på det tidspunkt omkring fire eller fem år gammel.

»Da min mor senere henvendte sig til børnehjemmet i Pattaya for at hente Tom hjem, fik hun at vide, at han var blevet bortadopteret. Hun følte det, som om hjertet blev revet ud af brystet på hende, og hun har aldrig kunne glemme ham,« fortæller Fa.

»De fik at vide, at han havde det bedre nu med en ny velhavende familie i Danmark. Jeg kan ikke forestille mig, hvor ødelæggende det må have været for min mor.«

De forsøgte at komme i kontakt med ham og hans nye familie i Danmark, men på børnehjemmet fik de at vide, at det var op til Tom at tage kontakt, når han blev voksen.

»Min mor og far vendt tilbage til børnehjemmet et par gange, men de fik aldrig nye informationer om ham.«

Familien har senere forsøgt at finde frem til Tom via de officielle kanaler, men alle steder løb de panden mod en mur. Sagen er forældet, lyder svaret. Derfor har Fa Wijitwan henvendt sig til BT i et sidste håb om at finde broderen.

»Jeg vil gerne tale med ham og høre, om han er interesseret i at få kontakt,« fortæller hun.

Familien har hørt, at Tom som barn og ung besøgte Thailand flere gange.

»Hvis det er sandt, at han ofte besøgte Thailand, da han var yngre, så var det måske fordi, han gerne ville finde os, så har han nu chancen for at møde sin mor og sine slægtninge. Det skal være op til ham«.

Derfor: Er du Tom, kender du ham, eller har du oplysninger, som på den ene eller anden måde kan hjælp Fa Wijitwan videre i sin søgen, må du meget gerne kontakte BT på eller .

http://www.bt.dk/...-er-du-tom
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-03-2024 11:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

her en udsendelse fra 2010

Nete i Thailand | Sporløs med Louise Wolff som vært i 2010 | DR1 @ Danmarks Radio




Panida i Thailand | Sporløs med Louise Wolff som vært i 2012 | DRTV @ Danmarks Radio





Patrick og Steffen i Thailand | Sporløs med Louise Wolff som vært i 2012 | DRTV @ Danmarks Radio


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Sporløs: Thailand - Efterladt under en busk Hele Thailand 1 28-11-2023 12:18
Sporløs - Saichon Film, bøger etc 2 26-07-2023 09:29
Sporløs: Simone Film, bøger etc 1 02-08-2022 13:24
Sporløs i Thailand Film, bøger etc 1 20-09-2020 09:29

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.47 sekunder | 97,896,013 Unikke besøg | jQ Blog