Antal indlæg: 1814 Tilmeldt: 17.03.11 Status: Offline
Uhyggelige fremtidsudsigter
Hvad med alle de steder der er lodstvang (indsejling til havne,- mange stræder og farvande)?
Hvad sker ved evt. havari på motor / navigationsudstyr / styregrej?
-Mon ikke det også bliver et "eldorado" for en ny slags pirater (hackere)??
De har sgu set for mange "James Bond film".
--------------
Måske forsvinder dit arbejde her…
Skibe uden mandskab. I stedet styrer et par håndfulde medarbejde rederiets flåde fra et kontrolcenter på land. Sådan ser Rolls-Royce´s vision for fremtidens skibsfart ud. I selskabets fremtidsvision styres hele flåder fra land - uden et eneste besætningsmedlem ombord.
Antallet af besætningsmedlemmer ombord på større og større skibe, er blevet mindre og mindre gennem de sidste mange år. Men er der en nedre grænse for antallet i fremtiden?
Hos Rolls-Royce er svaret nul.
Reseachen bag fremtidsvisionen er lavet af VTT og University of Tampere i samarbejde med Rolls-Royce.
Se med her, hvordan ganske få mennesker vedhjælp af smartscreens, stemmegenkendelse, hologrammer og droner kan styre, hvad der sker både ombord og omkring skibet.
Antal indlæg: 1365 Tilmeldt: 21.12.13 Status: Offline
Skræmmende Ja Men jeg undre nu mig mere over filosofien bag dette, når der ingen eller ganske få skal være til at arbejde Løkke vil hæve pensionsalderen hurtigere end aftalt http://www.bt.dk/...end-aftalt MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND
Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
maichai skrev:
Skræmmende Ja Men jeg undre nu mig mere over filosofien bag dette, når der ingen eller ganske få skal være til at arbejde Løkke vil hæve pensionsalderen hurtigere end aftalt http://www.bt.dk/...end-aftalt
Det slutter af med at skrive df ikke vil være med til at hæve pensions alderen, ha ha ha ha ha, det sagde de også i 2006 direkte i tv, en halv time efter de havde sagt, det stemte de for at hæve den. Så det lorte (ja sorry sproget, men det mener jeg sgu om dem)parti stoler jeg ikke på over en dørtærskel.