Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Bangkok Christian Hospital
Bent
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2009 15:11

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Det var i den varmeste årstid omkring april. Jeg havde ikke aircondition i min lille lejlighed. Det ville koste for meget i elektricitet, syntes jeg. Om natten sov jeg på et stort håndkæde på gulvet kun med at lændeklæde om livet og i luftstrømmen fra en elektrisk vifte. Det var for varmt at ligge i sengen. Men jeg havde ondt i det ene ben og et stykke op ad ryggen. Jeg kunne dårligt rejse mig op og bevæge mig. Jeg vidste ikke hvorfor. Da jeg skulle stige af motorcykeltaxien efter at være ankommet til Central Department Store i Soi Chidlom, havde jeg meget svært ved at svinge benet. Et medlem af et motorcykeltaxigang bemærkede det og sprang til for at hjælpe mig.

En morgen, da jeg vågnede, bemærkede jeg, at musklerne i mit ene ben sitrede. Jeg anede en sammenhæng mellem smerterne i mit ben og den konstante luftstrøm fra den elektriske vifte og besluttede mig for at gå til læge.

Flere år tidligere havde jeg været indlagt et par uger på Bangkok Christian Hospital, hvorfor det blev en læge på dette hospital, der undersøgte mig. Jeg led af tendonitis, sagde han og udskrev noget medicin. Det var ganske rigtigt luftstrømmen fra den elektriske vifte, der havde fremkaldt lidelsen. Den forsvandt ret hurtigt, efter at jeg havde taget medicinen og drejet viften lidt i en anden retning.

Undersøgelsen skete uden ventetid. Medicinen kunne købes på hospitalets apotek. Det hele kostede kun et mindre beløb.

Bangkok Christian Hospital, som ligger på hovedgaden Silom Road i Bangkok, udmærker sig i øvrigt ved, at det støttes af kristne i Thailand, således at mindrebemidlede kristne i nogle tilfælde kan få gratis behandling på hospitalet. Da hospitalets læger gennemgående er dygtige til at tale engelsk, er hospitalet velegnet som behandlingssted for turister.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2009 21:20



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja ja sådan er det når man bliver for nærrig, så må man betale i den anden ende hæ hæ.

Nej takker for en god historie og et godt råd, håber aldrig man får brug for det, men man ved jo aldrig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bangkok International Motor Show 2024 Central Thailand 7 18-04-2024 15:46
Bangkok Central Thailand 306 17-04-2024 15:06
Tvangsindlagt på et hospital i Thailand Nyheder på dansk 5 02-03-2024 18:59
Bangkok (1970-1979) Central Thailand 8 21-01-2024 13:29
Morten i Bangkok Central Thailand 2 28-11-2023 12:09

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.41 sekunder | 99,136,802 Unikke besøg | jQ Blog