Antal indlæg: 1365 Tilmeldt: 21.12.13 Status: Offline
TV 2 LIVECENTER: Alvorlig tørke i Thailand - bønder må ikke vande marker
13:57
Alvorlig tørke i Thailand: Bønder må ikke vande marker
Tørken i Thailand er nu så slem, at myndighederne beder bønderne lade være med at vande deres afgrøder. Det skriver nyhedsbureauet AP. Landets premierminister, Prayuth Chan-ocha, beder bønderne om at vente på regnen, i stedet for at bruge af drikkevandet. Situationen er så alvorlig, at militæret er sendt ud for at forhindre bønderne i at lede vand ind på deres marker.
Især i den nordøstlige del normalt kaldet iSAAN er problemet med manglende regn stort MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND
Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
Antal indlæg: 3857 Tilmeldt: 08.05.09 Status: Offline
Jeg forstår ikke hvad problemet er.
Regnmængden er vel den del af overskudsvandet der fordamper op i atmosfæren, og senere falder ned og gøder markerne, som det har gjort i utallige generationer.
Jeg læste i en svensk avis at de havde fundet forstenet dyresæd, der var 50.000.000 år gammelt.
Og så sidder I og brokker jer over det ikke regner så meget som det plejer.
Nu, hvor I alligevel ikke rigtig udfylder nogen anden funktion derude, end at sidde og klø jeres moskitostik, og drikke bajere, I dovne hunde.
Så kunne I jo samle det vand sammen,der er blevet tilovers under regntiden, og skænke det til de fattige farmere, de falder garanteret på et tørt sted.
Anarki eller Kaos.
Antal indlæg: 1365 Tilmeldt: 21.12.13 Status: Offline
eller er det rigtig nok, mange mangler vand det vil sige, nogle har for meget andre for lidt
Tjae her i nat kom der lige 77mm. så det sejler lidt i haven men det trækker vel ned i jorden igen fiskene i søen ser glade ud for det nye vand
MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND
Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.