Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Der er ingen fastbond danskere i Thailand.
lillemanden
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2009 20:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ja sådan er det, jeg er fastboende på amager, men kun det ½ år. det andet ½ år er jeg i Thailand ,så det må vel være et spørgsmål om folkeregisteradresse.

Hvis man får pension skal man vel have adresse i danmark ????? ellr hvad ??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2009 21:05

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Fy, lillemanden, vi er mange på denne webside der bor herude hele året, og selvfølgelig er frameldt folkeregistret i Danmark, med tab af stemmeret og sygesikring, men med pligt til at betale skat.
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2009 21:21

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Til Bent. Een gang om året skal du aflevere en indkomst/formueerklæring, som du får lavet hos konsulen i Jomtien eller på den Danske ambassade, for at få fornyet dit 1-årsvisum (retirement). Bruttoindtægt skal udgøre 65.000 Bath for ugifte, eller en bankbog med 800.000 Bath, eller en kombination f.eks 50 % af det ene og 50 % af det andet. For Thaigifte, er beløbet det halve. Jeg har hørt at man hos flere immigrationsmyndigheder i bla.a. Jomtien og Phuket, også skal dokumentere bopæl, det forlanger man ikke i Bangkok/Nonthaburi. Jeg har som tidligere skrevet ikke været ude af Thailand, ikke engang 5 minutter, siden 2005.
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 08:03

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

girobank skrev:
Skal vi ikke lige have det fastlagt, inden vi fortsætter med at skælde hinanden ud?
Er jeg fasrboende i Randers? Ved det ikke, har kun boet her i 2½ år, så?

Jo, lad os det. Hvis der er mulighed for, at myndighederne (Udlændingestyrelsen, politiet, borgmesteren, etc.) inden der er gået et år, kan forlange, at du forlader Randers kommune, eller hvad kommunen nu hedder, så er du i hvert fald ikke fastboende i kommunen.

For næsten samtlige danskere i Thailand gælder det, at de ikke kan vide sig sikre på at kunne opholde sig i landet i mere end et år frem i tiden. Turister skal simpelthen forlade landet, inden der er gået 91 dage. (61 dage ifølge generalkonsulatets website.) For andres vedkommende er deres ophold og indsats i landet baseret på et håb om, at de thailandske myndigheder med mellemrum vil tillade forlængelse af deres ophold. De thailandske myndigheder kan når som helst afvise at gøre dette. Det er derfor rigtigt at sige, at der stort set ikke findes fastboende dansker i Thailand.

Ligeledes er det noget ævl, når Jyllands-Posten taler om ’’den danske koloni’’ og ’’danske institutioner’’. Institutionerne, forretningerne, aktieselskaberne, osv. er alle sammen mindst 51% thailandsk ejede.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 08:12

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

abekatten skrev:
Fy, lillemanden, vi er mange på denne webside der bor herude hele året, og selvfølgelig er frameldt folkeregistret i Danmark, med tab af stemmeret og sygesikring, men med pligt til at betale skat.

Betale skat hvor?

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 08:21

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Ja sådan er det, jeg er fastboende på amager, men kun det ½ år. det andet ½ år er jeg i Thailand ,så det må vel være et spørgsmål om folkeregisteradresse.

Hvis man får pension skal man vel have adresse i danmark ????? ellr hvad ??

Nej, du kan udmærket få folkepension, selv om du bor i udlandet (eller i hvert fald i visse udland). Men så er der noget md et pnsionstillæg, som du ikke kan få, hsid u bor i udlandet.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 08:33

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

abekatten skrev:
Til Bent. Een gang om året skal du aflevere en indkomst/formueerklæring, som du får lavet hos konsulen i Jomtien eller på den Danske ambassade, for at få fornyet dit 1-årsvisum (retirement). Bruttoindtægt skal udgøre 65.000 Bath for ugifte, eller en bankbog med 800.000 Bath, eller en kombination f.eks 50 % af det ene og 50 % af det andet. For Thaigifte, er beløbet det halve. Jeg har hørt at man hos flere immigrationsmyndigheder i bla.a. Jomtien og Phuket, også skal dokumentere bopæl, det forlanger man ikke i Bangkok/Nonthaburi. Jeg har som tidligere skrevet ikke været ude af Thailand, ikke engang 5 minutter, siden 2005.


Tak for et infrmativt indlæg. Er det nødvendigt at indblande den danske ambassade /konsul? Det thailandske myndighder kan vel læse en bankbog?

Hvor mget forlanger den danske ambassade/konsul i gebyr?

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 08:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3639
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Bendt
jeg er frameldt folkeregister i danmark og bor officiel i thailand pt.
alligevel skal jeg svare skat i danmark af de indtægter jeg har der
jeg svarer thaiskat af de indtægter jeg måtte have her i landet

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 09:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej abekatten

Vil du være venlig og læse følgende og så læse tilbage i tråden ????

Tråden hedder : der er ingen fastboende danskere i Thailand.

Så foreslår jeg, om det ikke er et spørgsmål om hvor man har folkeregisteradresse, der afgør om man er fastboende i DK eller Thailand.

Men hensyn til om man kan få pensionen i Thailand, når man er uden forkeregisteradresse er et spørgsmål.

Så det er ikke fy fy. vel.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 09:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Jeg glemte lige :

Det er vel rimeligt nok, at man betaler skat af de penge der tjenes i danmark ?? Det må vi jo alle, Hvis man er væk mere end et ½ år mister man alle rettigheder, det kan man så diskutere om det er rimeligt. Tillæg ?? ja vi er nu mange der ikke kan få disse tillæg af andre årsager, og det er vel også rimeligt nok.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 10:30

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Hej Bent. Hvis du kun bruger "bankbogsmetoden" 800.000 som enlig eller 400.000 som gift, er det ikke nødvendigt at indblande konsulen, Stig Vagt Andersen er ellers en hyggelig fyr i Jomtien. Husk lige at beløbet på bankbogen skal have stået der, vistnok min 6 måneder.

En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 10:34

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Lllemanden, hvem i alverden siger det er rimeligt at vi skal betale skat i danmark, inclusive 6% til sundhedsvæsnet, hospitaler og læger som vi ikke kan bruge, medens dem der sidder på Gand Canaria kan bruge hele det "Danske apperat".
Ta lige og se på hvordan vore svenske og norske naboer behandler deres pensionister - med anstand, uden at frarøve dem stemmeret.
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 10:38

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Til Bent. Gebyret til ambassaden eller konsulen er 1000 Bath, een gang om året, oversættelse af slutopgørelse, eller en månedlig pensionsmeddelelse, oversat til engelsk.:)
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 12:38

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hvad med at webmaster godkender at der her på siden bliver sat noget op, som vil forklare de simple regler om visa og andet som er thailandsk relateret, for nu er vi da vist ved at komme ned i den berømte sandkasse. der.

Abekatten har egentlig beskrevet regler meget godt, men hvis det blev sat op her på siden, så dem der gerne vil vide noget om disse regler, ja så kan de jo bare klikke der, og her få svar på deres spørgsmål.

Det er med en hvis undren at en mand som hr. Bent ikke kender disse regler efter så mange år herude, men det kan jo skyldes mange ting, som jeg af naturlige årsager ikke kan judge i.

Når så hr. Bent sætter spørgsmålstegn ved abekattens indlæg om hvor man betaler skat. Ja så er det efter min overbevisning langt ude, og det efterfølgende indlæg af denne hr. Bent må konstateres som noget vås.Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 14:27



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
www.thaivisa.com kan man hente up-to-date regler om visa.
Når Bent Jensen kommer med en påstulat om at der ingen fastboende farlanger er her i Thailand, er det jo en direkte usandhed.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 15:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3639
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

ja hugo

det er ikke så svært at finde ud af de regler
og du har ret den side er go


....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 15:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3639
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hvad siger du Manse måske skulle vi starte en visa skole og tjene kassen på det


....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 15:17



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja jeg ved da der bor en masse kinesere *DR* Om det så er fusere det ved jeg ikke,

Sorry kunne ikke lade være
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 16:49



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hvis I bor fast i Thailand, er I så tilmeldt folkeregisteret ?

Hvis I ikke er det, så er I vel ikke fastboende og dermed kun "turister"?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 21:44

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Jeg er frameldt det danske folkeregister, som boende i Thailand, men er ikke tilmeldt det Thailandske "folkeregister", så du kan kalde mig "langtidsturist" om du vil, det er vel nærmest ordkløveri.:D:D:D
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
100 Reasons To Pack Your Bags For Thailand Hele Thailand 2 15-05-2024 08:32
Thailand’s ‘Little Russia Fri debat: Phuket 3 14-05-2024 14:11
The Longest Distance Ferry Ride in Thailand (Bangkok - Koh Samui) 22 hours. Alt det andet 1 14-05-2024 14:01
Smag på Thailand Hele Thailand 106 12-05-2024 08:09
Koh Chang (Elephant Island), Thailand Øst Thailand 1 11-05-2024 13:18

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 100,452,524 Unikke besøg | jQ Blog