Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Retur til DK, eller?
LungW
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-09-2014 13:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Har brug for lidt in-put og meninger fra andre fastboende.
Jeg overveje at returnere til Danmark efter adskillige år i Thailand. Helbreddet er ikke godt, og har for få penge til læger og sygehuse m.m.
Er der nogle her på siden der er flyttet til Danmark efter de samme overvejelser, dvs. økonomi, helbred osv., og hvordan er det gået derefter?
Man får vel et chok og kommer til at savne Thailand forfærdelig tror jeg.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-09-2014 15:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Helbreddet er ikke godt, og har for få penge til læger og sygehuse m.m


jeg ville flytte til DK hurtigst mulig og få styr på helbredet

det er ikke forbudt at tage på ferie i Thai hvis du savner det
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-09-2014 18:44

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Jeg ville da aldrig overveje at flytte til Danmark, ha' din forsikring i orden....Men ta' du da bare til Danmark, hospitalerne er er da langt bedre end i DK......om du vil savvne TH. det skulle du nok ha' overvejet inden du som det lyder sidder uden en ordentlig forsikrikring...........I mine oejne er du en en pivskid og en amatoer !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
milex
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-09-2014 18:51

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 16.09.12
 Status: Offline

Det ku' jo være OP slet ikke kan tegne en forsikring i Thailand.

Så tag lige brillerne på!.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-09-2014 21:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

LungW skrev:
Har brug for lidt in-put og meninger fra andre fastboende.
Jeg overveje at returnere til Danmark efter adskillige år i Thailand. Helbreddet er ikke godt, og har for få penge til læger og sygehuse m.m.
Er der nogle her på siden der er flyttet til Danmark efter de samme overvejelser, dvs. økonomi, helbred osv., og hvordan er det gået derefter?
Man får vel et chok og kommer til at savne Thailand forfærdelig tror jeg.


Regner med at det ikke gør så meget med lidt indput fra én som ikke bor fast i Thailand.

-Hvad eller hvor meget du kommer til at savne ved at tage en tur til DK afhænger jo en del af hvad du forlader. Har du hus -kone -børn osv. kommer du naturligvis til at savne dem.
Hvis du tilhører kategorien der bor på et værelse / lille lejlighed og fiser over grænsen jævnligt for nyt stempel for at kunne bibeholde pladsen på barstolen,-ja så kommer du til at savne dette også.
Men du skriver jo intet om din nuværende levevis,-og det rager jo egentlig heller ikke os.

-Hvis du tager skridtet og rejser til DK, skal du være klar over at du ikke bare kan komme anstigende og sige at du vil have lægehjælp.(Medmindre du stadig har folkeregisteradr. og sygesikringskort).
For at få sygesikringskort skal du have fast adresse, så det er det allerførste du skal sikre dig.

Efter endt "hovedreparation" kan du jo altid tage tilbage til Thailand.(Dog er der visse betingelser i forhold til sygeforsikring).
Jeg har en bekendt som lige har været den tur igennem. Han var heldig at komme til DK for ordentlig undersøgelse da det viste sig at han også havde tuberkulose.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-09-2014 21:29

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Hvis man er mellem 80 og skinddoed, nej saa kan man ikke tegne en forsikring, men saa maa man bruge sparefrisen, altsaa saa man er selvforsikret, hvor svaert kan der dog vare. i minen oejnene er det noget amatoervaerk at paataenke at tage til gk. hvis man bliver syg......taenk fremad

Jeg har selv faaet en hospitalsregning paa naeste 1 mio. baht, jeg var ikke forsikret, jeg klarede skaerene via min danske og thailandse familie, men nu er jeg forsikret, det koster ca. 20.000 baht om aaret, saa lad vaere med at pive.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2014 01:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

AL48 skrev
For at få sygesikringskort skal du have fast adresse, så det er det allerførste du skal sikre dig.


i dagens danmark kan du få fast adresse nemt og smerte frit du tilmelder dig på kommunen og få fast adresse hos dem


Suk skrev H
vis man er mellem 80 og skinddoed, nej saa kan man ikke tegne en forsikring, men saa maa man bruge sparefrisen, altsaa saa man er selvforsikret, hvor svaert kan der dog vare. i minen oejnene er det noget amatoervaerk at paataenke at tage til gk. hvis man bliver syg......taenk fremad


Tænk fremad det er jo netop hvad LungW gør

Suk skrev
Jeg har selv faaet en hospitalsregning paa naeste 1 mio. baht, jeg var ikke forsikret, jeg klarede skaerene via min danske og thailandse familie, men nu er jeg forsikret, det koster ca. 20.000 baht om aaret, saa lad vaere med at pive.


det er rart når familien kan hjælpe til, ikke alle kan få en forsikring til 20.000 , hvis du mener noget andet vil jeg da gerne havet linket til selvskabet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2014 02:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

Suk99 skrev:
Hvis man er mellem 80 og skinddoed, nej saa kan man ikke tegne en forsikring, men saa maa man bruge sparefrisen, altsaa saa man er selvforsikret, hvor svaert kan der dog vare. i minen oejnene er det noget amatoervaerk at paataenke at tage til gk. hvis man bliver syg......taenk fremad

Jeg har selv faaet en hospitalsregning paa naeste 1 mio. baht, jeg var ikke forsikret, jeg klarede skaerene via min danske og thailandse familie, men nu er jeg forsikret, det koster ca. 20.000 baht om aaret, saa lad vaere med at pive.


Nu er der jo ikke alle der har en velbeslået familie de ønsker at sende regningen vidre til, der er jo nogen af os der ønsker at klare det selv, og selfølgelig er det da i orden at han ønsker at vende snuden hjemad og få styr på sit helbred, han har dog været skatteyder i landet engang, skulle helbredet så blive bedre med tiden kan han jo altid rejse retur enten på ferier eller bosætte sig igen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2014 04:10

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Suk99:Jeg vil da også gerne se et link til en god forsikring til 20.000 thb pr. år. Den slags hænger bestemt ikke på træerne, så venligst del med vi andre...

Desuden synes jeg bestemt ikke om dine nedladende og arrogante svar og kommentarer til en ældre dansker der beder om lidt hjælp!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2014 06:50

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Suk99 skrev:
Hvis man er mellem 80 og skinddoed, nej saa kan man ikke tegne en forsikring, men saa maa man bruge sparefrisen, altsaa saa man er selvforsikret, hvor svaert kan der dog vare. i minen oejnene er det noget amatoervaerk at paataenke at tage til gk. hvis man bliver syg......taenk fremad

Jeg har selv faaet en hospitalsregning paa naeste 1 mio. baht, jeg var ikke forsikret, jeg klarede skaerene via min danske og thailandse familie, men nu er jeg forsikret, det koster ca. 20.000 baht om aaret, saa lad vaere med at pive.



Jeg vil da også gerne se et link til en god forsikring til 20.000 thb pr. år. Den slags hænger bestemt ikke på træerne, så venligst del med vi andre...

Desuden synes jeg bestemt ikke om dine nedladende og arrogante svar og kommentarer til en ældre dansker der beder om lidt hjælp!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2014 06:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Tak til alle for de udmærkede kommentarer, der er noget at tænke over.
Mener nu ikk at jeg er nogen pivskid som suk99 så direkte antyder.

Hvor får man en forsikring til 20K p.a.?
Læser man det med småt skrift så dækker de jo ikke noget af betydning, det er da ret typisk i Thailand er min erfaring.

Nå, jeg må overveje situationen, måske et smut hjem til hovedreparation og så tilbage på barstolen igen, det er et hårdt liv med sjov, piger og dejligt øl, det vil man helt sikker savne i Danmark.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2014 07:37



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Vi har da også god øl her i danmark tuborg classic den slår næsten leo beer. Men velkommen hjem det vil nok være det bedste.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2014 10:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Måske bedre at blive behandlet i Thailand?

http://politiken....ehandling/

Er der nogle der har prøvet de såkaldt Goverment Hospitals i Thailand?

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2014 11:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Er der nogle der har prøvet de såkaldt Goverment Hospitals i Thailand?


Det er lige som at gå til møbelsnekeren de bruger samme boremaskiner, hamrer & save driller Så god fornøjelseked
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2014 12:09

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Det er da en gang vrøvl.

Nu ved jeg ikke hvad du kalder goverment hospital?

Men min kone var indlagt først på det lille lokal sygehus men blev overført i ambulance midt om natten og opereret på "amstsygehuset" i Trat.

Alt perfekt til en nette sum af 900 B for 3 dages indlæggelse alt incl. mad til en tante, der var der hele tiden.
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2014 12:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Tak sam, det er den slags erfaring jeg kan bruge.

Os farang kan vel udmærket bruge de samme sygehuse som thai-folkene, mon ikke?

Ihvertfald billigt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2014 12:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Har en Amerikansk bekendt der er opereret for stær på det offentlige sygehus i Yasothon.
Han sagde han var meget mere tryg der end på et Amerikansk hospital.
Det var i øvrigt den samme læge som ville have opereret ham på det private hospital i byen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2014 12:45

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

At laeger altid er de samme uagtet om det er et alm. eller et privat er sq da en skroenne, 12. timer det ene sted og 12. timer det andet sted, taenk jer da om, 2+2 er heller ikke 7........JEG HAR BESOEGT BAADE DET LOKALE OG DET PRIVATE, DET LOKALE ER LIGE TIL AT LUKKE OG SKIDE I..........Men lad jer bare narre.....Amatoerere
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2014 13:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Suk99, up to you, men hvorfor den tone?
Man skulle tro lidt ydmyghed og go opførsel ville være lært efter de utallige gange du er blevet fulgt til udgangen?

Det er tit de samme læger, men da ikke 12 timers vagter. De har nogle timer, noget med at betale tilbage det sted de er blevet udlært/oplært/har studeret.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2014 13:35

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Ydmyg, gu skal jeg sda ej vaere ydmyg, de skal passe deres arbejde som jeg betaler for naar jeg er der...........Jeg opfoere mig altid ordentligt, men jeg er ikke undedanig, den slags er jeg for gammel i gaarde til...........Amatoer

Ingen kan loebe om hjoerner med med mig mere og bilde mig ting og sager ind.


Hva'for en tone, det er sanheden for helvede....Fat det dog !

Jeg er i oevrigt ikke blevet fulgt til doeren her, jeg valgte selv, laer din lektie inden du pipper.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Danmark dejligt eller ??? Nyheder på dansk 1230 01-03-2024 11:52
Hvis du opholder dig i Pattaya.Husk altid dit pas eller en fotokopi Nyheder fra Pattaya 3 23-11-2022 09:17
Løsladt - Henrik Tur / Retur Film, bøger etc 1 06-08-2022 13:22
Løse rygter eller hvad Hele Thailand 2 14-08-2020 10:24
Tro det eller ej vi gjorde det i første forsøg' Alt det andet 1 13-04-2020 12:05

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 97,891,110 Unikke besøg | jQ Blog