Antal indlæg: 127 Tilmeldt: 04.05.11 Status: Offline
Nej yindee, her paa min matrikkel er der ikke sket nogen skade, bor I en solid og aeldre bungalow som er blevet renoveret godt igennem, de sidste par aar og alle tagrender er skiftet ud med rustfrie og desforuden er der vinduer med smaa facetslebne ruder beskuettet med gitter og bag til hvor der er et stort stuekke land med nogle traeer har vi mur samt gitter helt ind til huset, bor I oevrigt paa et lidt hoejere sted her saa heller ikke fare for at vi faar vand I huset da draen fungerer fint her I vores "lille" Resort og alt er godt velholdt idet der bor en Senator lige rundt hjoernet og vi er ogsaa altid dem der faar elektricitet tilbage meget hurtig. Dog ligger laa der en masse grene/blade rundt omkring, men det er de hurtige til at faa vaek. Vi var dog ikke hjemme, men I vores andet hus nede I Cebu og kunne ikke komme hjem da luftrummet over Manila var lukket ned I nogle timer, men der var nu ingen panic her da vi har CCTV baade inde og ude og kunne derfor foelge lidt med I det hele, og har I oevrigt nogle gode ansvarsbeviste folk ansat som ved hvad der skal goeres I disse situationer...
Og jo skipper, du har helt ret oprydningen har jeg intet at goere med, har immigrant visa/special return permit men ingen arbejdstilladelse saa for ikke at komme I conflict med retssystemet og risikere et roedt kort noejes jeg altid med at sidde ned og svede medens de andre goer det grove.
Vedr. de tidligere soefolk der har opholdt sig her paa oeerne under Soemaendenes Forbunds storhedstid med afdelinger rundt paa kloden ( de steder der var sjovt/godt & spaendende ) har jeg ingen contact med / til, der var en tidligere Maskinmester fra Maersk som boede her I mit pastorat men har glemt navnet paa ham og han er ogsaa afgaaet v/doeden for et par aar siden. Jeg ved der bor en del Danskere/Scandinaver i Angeles City og der er soefolk iblandt dem men det er en yngre genneration og jeg har naaet den alder hvor det ikke er sjovt mere at ligge I rendestenen I September maaned og synge julesalmer og vaere dum for sine surt tjente penge samt hoere paa alle millionaererne saa jeg holder mig fra at frequentere alle de naevnte steder hvor subjecter af den naevnte race skulle dukke op.
Fruen samt mig og vores piger tager gerne en tur paa Harbour View og faar noget excellent Sea Food nogle gange under mine hjemme perioder og hvis det tager mig kan jeg da godt underholde dem med nogle gode "storrie's" fra den tid det var sjovt at gaa I byen I Manila. Har dog ogsaa haft dem med en tur til Bangkok da jeg jo ikke er helt tom for oplevelser, dog er spaendingen af det hele ikke som I "gamle" dage - og gudskelov for det..
Saa alt I alt er det naesten som at bo I Sverrige skipper - lige bortset fra vejret/varmen samt prisen paa godt oel.