Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Fighting a rotten and depraved government
reve
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2014 03:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 216
 Status: Offline

hej

jeg har ikke interesseret mig ret meget for den nuværende krise i thailand indtil nu hvor jeg læser en artikel om hvor rådne regeringen er

Blaming the PDRC and Suthep Thaugsuban for the troubled state of the country is tantamount to blaming the victim rather than holding the rapist to account. Over the last 13 years Thailand has been raped, all in the name of Thaksin supporters' simplistic idea of democracy, which is about the vote and nothing more.

Well, we've witnessed the result of the vote: a self-serving, corrupt government which steals from the poorest in the country while enriching its members.

Now the rape victim is fighting back, but Suthep's critics shout foul, claiming he and the PDRC are out of order. "Suthep, enough is enough," they say.

Thailand is fighting for democracy and to release itself from strangulation by a rotten, depraved government lead by a convicted fugitive. Suthep is not an armchair critic hiding behind a keyboard but a man who has the courage to stand up for the love of HM the King, his country and his fellow Thais against tyranny and exploitation. When it was suggested to him that he would go down in Thai history, he snapped, "I don't want that." He was then asked why he never wears a hat. He answered that he had nothing to hide.

Suthep is a servant of his country and its people, a man who has respect for justice. Whatever the criticism of his actions, his intentions are noble and patriotic. Unlike so many others, he understands democracy and is prepared to fight for it.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
reve
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2014 04:04
Bruger avatar

Bruger

hvis vi læser videre i dagens aviser finder vi en historie om højtstående medlemmer af regeringpartier der opbevarer krigs våben i deres huse, biler eller forretninger

læs selv

Police fear guns linked to protests

http://www.bangko...o-protests
Cacaokurt
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2014 09:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102

Kære reve
Hvor er du dog naiv.
Jeg aner ikke hvem der er den største slyngel, i denne krise, men jeg tvivle på at der er den store forskel.
Hvis du går tilbage i historien kan du også finde artikler skrevet af tyske journalister der fordømmer den krigsliderlige Churchill o.lign.
Artikler som ligesom denne vil fortælle dig at vores kære landsfader Adolf Hitler ikke ønsker krig men kun at redde europas befolkning.
Har du glemt hvordan den "frie" tyske presse fortalte at Polske tropper angreb Tyskland.
maichai
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2014 09:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1365

Blaming the PDRC and Suthep Thaugsuban for the troubled state of the country is tantamount to blaming the victim rather than holding the rapist to account. Over the last 13 years Thailand has been raped, all in the name of Thaksin supporters' simplistic idea of democracy, which is about the vote and nothing more.

Well, we've witnessed the result of the vote: a self-serving, corrupt government which steals from the poorest in the country while enriching its members.

Now the rape victim is fighting back, but Suthep's critics shout foul, claiming he and the PDRC are out of order. "Suthep, enough is enough," they say.

Thailand is fighting for democracy and to release itself from strangulation by a rotten, depraved government lead by a convicted fugitive. Suthep is not an armchair critic hiding behind a keyboard but a man who has the courage to stand up for the love of HM the King, his country and his fellow Thais against tyranny and exploitation. When it was suggested to him that he would go down in Thai history, he snapped, "I don't want that." He was then asked why he never wears a hat. He answered that he had nothing to hide.

Suthep is a servant of his country and its people, a man who has respect for justice. Whatever the criticism of his actions, his intentions are noble and patriotic. Unlike so many others, he understands democracy and is prepared to fight for it.

Ja han er sandelig en sød og reel fyr ham her Suthep

Wikipedia om Suphep Thaugsuban
2009 diskvalifikation som MP [ edit ]
I 2009 blev Suthep beskyldt for at overtræde forfatningen i Thailand ved at holde egenkapital i et medie firma, der havde fået indrømmelser fra regeringen. Under forfatningen af 1997 i Thailand, som Suthep havde støttet, er medlemmer af Europa-Parlamentet forbudt at holde andele i virksomheder, der har modtaget offentlige indrømmelser. I juli 2009 Valgkommissionen meddelte, at den ville søge en afgørelse fra forfatningsdomstolen at diskvalificere Suthep.egenkapital i et medie firma, der havde fået indrømmelser fra regeringen. Under forfatningen af 1997 i Thailand, som Suthep havde støttet, er medlemmer af Europa-Parlamentet forbudt at holde andele i virksomheder, der har modtaget offentlige indrømmelser. I juli 2009 Valgkommissionen meddelte, at den ville søge en afgørelse fra
Suthep afholdt en pressekonference en dag senere, sagde hans beslutning om at træde tilbage fra Parlamentet. Suthep tilbagetræden som en MP påvirkede ikke sin status som vicepremierminister og som et kabinet medlem. Hvis hans sag var blevet forelagt til forfatningen Domstolen, ville han have været suspenderet fra tjenesten som vicepremierminister. Han insisterede hans tilbagetræden var ikke et bevis på, at han havde gjort noget forkert, men at han var bekymret for status som vicepremierminister. [ 10 ]pressekonference en dag senere, sagde hans beslutning om at træde tilbage fra Parlamentet. Suthep tilbagetræden som en MP påvirkede ikke sin status som vicepremierminister og som et kabinet medlem. Hvis hans sag var blevet forelagt til forfatningen Domstolen, ville han have været suspenderet fra tjenesten som vicepremierminister. Han insisterede hans tilbagetræden var ikke et bevis på, at han havde gjort noget forkert, men at han var bekymret for status som vicepremierminister.

2013 tiltale for mord afgift i forhold til 2010 stridigheder [ edit ]
Efter flere Criminal domstolsafgørelser at dødsfald og skader, som red-shirt demonstranter under den politiske uro i april og maj 2010, var det direkte resultat af ordrer til soldater givet af Suthep Thaugsuban, direktør for resolutionen af nødsituationen (CRES) Department of Special Investigation, offentlige anklagere og politi enige om at indgive mord anklager mod ham. [ 11 ] [ 12 ] Suthep blev også fundet ansvarlig af Domstolen for mordet på italiensk journalist Fabio Polenghi, der dækkede 2010-protester. [ 13 ]domstolsafgørelser at dødsfald og skader, som red-shirt demonstranter under den politiske uro i april og maj 2010, var det direkte resultat af ordrer til soldater givet af Suthep Thaugsuban, direktør for resolutionen af nødsituationen (CRES), Institut for Special Investigation, offentlige anklagere og politi enige om at indgive mord anklager mod ham.

Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
reve
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2014 11:33
Bruger avatar

Bruger

Kan i to give mig bare et link til en dom som understøtter jeres påstande, mig bekendt er Suthep ikke dømt for noget som helst
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2014 11:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

mig bekendt er Suthep ikke dømt for noget som helst

Det er fordi han slikker røv på de rigtige mennesker revesmile
Anarki eller Kaos.
AL 48
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2014 11:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

Cacaokurt skrev:
Kære reve
Hvor er du dog naiv.
Jeg aner ikke hvem der er den største slyngel, i denne krise, men jeg tvivle på at der er den store forskel.
Hvis du går tilbage i historien kan du også finde artikler skrevet af tyske journalister der fordømmer den krigsliderlige Churchill o.lign.
Artikler som ligesom denne vil fortælle dig at vores kære landsfader Adolf Hitler ikke ønsker krig men kun at redde europas befolkning.
Har du glemt hvordan den "frie" tyske presse fortalte at Polske tropper angreb Tyskland.

Ja, uanset hvem der vinder, så vil det altid være sejrherren der bestemmer hvad der via medier osv. må komme ud til befolkningen.
Hvad der er begået af mindre pæne ting undervejs til magten kommer først frem mange år efter.
Om det bliver "de gule" eller "de røde" som får magten, tror jeg ikke får den helt store forskel, for der er kun én taber og det er Thailand.
Intet her i verden er gratis. Heller ikke i Thailand.
Alle disse uhyrlige summer som bliver brugt af både gul og rød side må jo være kommet et sted fra (det er nok ikke frivillige bidrag til medlemskassen det hele).
½år (180 dage) á 50 mill. baht om dagen giver 9 milliarder !!Ikke SE
Og hvad der bliver brugt nu, skal jo tjenes ind igen af dem der får magten, -men hvordan? Der skal jo også være noget på kistebunden til næste gang,- for den kommer. - Mon ikke det er grobund for en masse korruption og "tyveri" fra folket?? Partikasserne skal jo fyldes op. Det er mere nødvendig end at betale risbønderne og andre deres lovede betalinger.

Så længe folk bliver betalt for at møde op til demonstrationer, -valgmøder og valg, så bliver der aldrig et Thailand uden stor korruption. Det vil altid være størrelsen på "partikassen" som kommer til at bestemme.
maichai
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2014 12:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1365

Kan i to give mig bare et link til en dom som understøtter jeres påstande, mig bekendt er Suthep ikke dømt for noget som helst

Når man er så korrupt som Suthep er er det jo umuligt at få ham dømt når man betaler samtlige dommere har dommerne jo ikke noget værdi så kan man jo lave lige så mange undersøgelseskommisioner man vil men manden vil jo aldrig blive dømt Sådan er det bare her i Thailandmusic
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Cacaokurt
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2014 14:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102

Jeg er glad for at det er på computeren jeg læste denne "artikel"
Hvis det havde været i en avis ville jeg aldrig nogensinde kunne få den gule tryksværte af fingrene igen så farvet er den.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Fighting flares at Myanmar-Thai border Nyheder på andre sprog 1 21-04-2024 11:49
PR Thai Government Hele Thailand 2 18-07-2022 15:14
How The Residents Of Klong Toei Are Fighting Against Coronavirus Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 04-04-2020 11:07
Most Expensive Siamese Fighting Fish Billeder/Videoer fra livet i Thailand 2 22-02-2020 06:56
Fighting drought Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 30-12-2019 12:21

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768