Army moves in heavy guns, tanks
|
per1234 |
Skrevet d. 06-01-2014 02:40
|
Bruger
Antal indlæg: 857
Status:
|
Army moves in heavy guns, tanks
The army has announced it plans to move heavy artillery and armaments into Bangkok Monday night.
The announcement was to allay any fear of a military coup. The army said the heavy artillery and armaments including tanks were transported from Prachin Buri to Bangkok for the parade marking Army Day on Jan 18.
More armaments from Saraburi, Lop Buri and Chon Buri will arrive for the occasion later
The army said people should not feel nervous about a military coup. The force had planned to relocate the armaments to Bangkok this Saturday and Sunday but moved the date up to avoid tthe anti-government shutdown next Monday.
http://www.bangko...guns-tanks |
|
|
|
|
AK81 |
Skrevet d. 06-01-2014 08:14
|
Bruger
Antal indlæg: 330
Status:
|
he he det er altid rart at være forberedt på det værste, kuppet kommer, det er kun et spørgsmål om hvornår, mit gæt er 3 til 4 dage |
|
|
|
farang |
Skrevet d. 06-01-2014 14:19
|
Bruger
Antal indlæg: 454
Status:
|
et gammelt ordsprog siger: Gud bevare mig for mine venner - for mine fjender skal jeg nok selv vare mig
We come in peace
The army says it's moving tanks and artillery to Bangkok for annual Children's Day and the new Army Day parade, and strenuously denies coup rumours.
http://www.bangko...to-bangkok |
|
|
|
Cacaokurt |
Skrevet d. 06-01-2014 14:43
|
Bruger
Antal indlæg: 102
Status:
|
Jeg håber, at kongen af Thailand vil vise det samme mod som kongen af Spanien gjorde den 23. februar 1981.
Skulle det komme til et militærkup.
Kong Juan Carlos I gav en national tv-tale der fordømte kuppet og en opfordring til opretholdelse af lov og sikre videreførelsen af den demokratisk valgte regering. Kuppet kollapsede. |
|
|
|
per1234 |
Skrevet d. 07-01-2014 01:44
|
Bruger
Antal indlæg: 857
Status:
|
Coup panic
The military has emerged as the key player and is under tremendous pressure from all sides in the face of the fierce political conflict.
http://www.bangko...coup-panic |
|
|
|
farang |
Skrevet d. 07-01-2014 08:57
|
Bruger
Antal indlæg: 454
Status:
|
hej
der snakkes og siges meget i lige for tiden kup eller ikke kup
hvem holder hæren med, læs overskriften døm selv
Army Commander-in-Chief Gen Prayuth Chan-ocha said the government would be held responsible if violence happens during the Bangkok Shutdown rally on Monday.
http://www.nation...23664.html |
|
|
|
leif |
Skrevet d. 07-01-2014 13:43
|
Bruger
Antal indlæg: 681
Status:
|
Jeg debatterer normalt ikke politik.
Men dybest set er det jo ikke politik det handler om her.
Det svarer til 100 - 200 tosser blokerer Danmark
ja altså der er 60 mill mennesker i Thailand |
|
|
|
Cacaokurt |
Skrevet d. 07-01-2014 14:38
|
Bruger
Status:
|
leif skrev:
ja altså der er 60 mill mennesker i Thailand
hvis du vil lege med tal så regn rigtigt.
5.600.000 mennesker i Danmark
65.000.000 mennesker i Thailand
200 mennesker er 1/28.000 i Danmark
200 mennesker er 1/325.000 i Thailand
D.v.s. at for hver demonstrant i Danmark skal Thailand mønstre 11,6 demonstranter
200 mennesker i Danmark svarer til at der er 2.300 på gaden i Thailand og sidst jeg læste var der en hel del flere |
|
|
|
leif |
Skrevet d. 07-01-2014 21:50
|
Bruger
Antal indlæg: 681
Status:
|
Ja ja Kurt, når man nu ikke vil se pointen, så kan man altid forsøge at snakke sig ud af det.
Så lad os stille det på på en måde selv du kan forstå.
Vi har valg i DK.
De konservative vinder ikke som de gerne ville.
Så giver en del af de konservative sig til at smadre København
Nej som jeg skrev så handler det ikke så meget om politik, men retten til at fylde egne lommer.
Og det uanset om de er gule - røde eller lysegrønne med stjerner på.
Såen fungerer det jo i Thailand.. hele vejen nede fra. pujai - gamnan - nayok osv osv.
Jeg er ikke tilhænger af militær styre, men lad os håbe for Thailands skyld som helhed, de snart tager over igen. Og bliver siddende til man får opbygget et land der bare nogenlunde fungerer. |
|
|
|
IT |
Skrevet d. 08-01-2014 04:42
|
Bruger
Antal indlæg: 1773
Status:
|
lidt sjov i en alvorlig tid
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ... |
|
|
|
Cacaokurt |
Skrevet d. 08-01-2014 07:35
|
Bruger
Status:
|
Leif!
Lad mig starte med at sige jeg er 100 % enig med dig,
men hvor er pointen i denne tekst?
leif skrev:
ja altså der er 60 mill mennesker i Thailand
Læs i øvrig denne artikel:
Inconveniently, if Yingluck stepped down and called fresh elections tomorrow, she— and Pheu Thai—would win again. And again. That’s why Suthep has declared that it would not be enough for the prime minister to resign and call new elections. He wants all trace of the Shinawatra machine gone. He wants Yingluck to quit, dissolve Parliament and be replaced temporarily by an unelected people’s council and an interim prime minister more acceptable to protesters. That would be followed by some kind of reform that would make it impossible for the Shinawatras to ever win again.
If this doesn’t sound like democracy, it isn’t. But apparently, that’s not the point.
“You have to throw away this definition of what democracy is supposed to be,” Voranai tells me. “This is not about democracy and rule of law, blah, blah, blah. This is a fight. This is a fight for who’s going to run this country.
http://www.thedai...tiers.html |
|
|