Antal indlæg: 3629 Tilmeldt: 20.02.09 Status: Offline
Når Royal Clipper, verdens største sejlskib, sætter sine sejl og stikker til havs, er det som at rejse tilbage til 1800-tallet og sejlskibenes storhedstid, da de store te-clippere sejlede om kap over oceanerne
Men så kommer jeg i tanker om det: Jeg er ude på havet et sted mellem Elba og Sardinien, og jeg har sat alarmen til at ringe, fordi jeg vil op og se solopgangen fra øverste dæk på verdens største sejlskib – den femmastede fuldrigger Royal Clipper.
Der er helt stille om bord, da jeg tager trappen fra dækket med min kahyt op til den store salon, hvor jeg forsyner mig med et krus varm te. Nogen må jo være oppe, siden teen og kaffen allerede er klar.
Ovenpå sådan en morgen melder sulten sig, og så er det jo heldigt, at morgenbuffeten er klar. Den serveres i den elegante spisesal, der ligger midtskibs i en lys atriumslignende hall med søjler, snoede trapper og snørklede smedejernsgitre. Morgenmaden er som på de fleste internationale hoteller: frisklavede omeletter, brød, forskellige morgenmadsprodukter, varme småretter, ost, kager og frugt.