Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Turister skal beskyttes bedre på ferieø
thaikurt
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2013 04:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 354
 Status: Offline

Thailands største ferieø, Phuket, indfører nu sikkerhedszoner for at få turister til at føle sig mere sikre

Nye sikkerhedstiltag er indført på Phuket i Thailand for at øge sikkerheden for de millioner af udenlandske turister, som hvert år besøger øen.

Turisterne vil blive placeret inden for nye "sikkerhedszoner" på øen som led i politiets forsøg på at få de udenlandske gæster til at føle sig sikre.

Politiet har også anmodet regeringen i Bangkok om at sende yderligere 5000 betjente til Phuket for at kunne slå hårdere ned på lokale kriminelle.

I takt med den voksende turisme er antallet af overfald og tyverier på udlændinge steget på ferieøen.

Mange rejseselskaber fraråder blandt sine kunder at leje jetski på strandene i Phuket, fordi der er utallige eksempler på, at kunder afkræves store beløb efter endt brug som betaling for påståede skader.

Men der er også mere alvorlige hændelser. Sidste år mistede en australsk kvinde livet i forbindelse med, at to lokale mænd stjal hendes taske. Hun var som rejsearrangør på besøg på Phuket sammen med en gruppe kolleger.

Sagen har fået store konsekvenser for den store australske turiststrøm til Phuket.

- Jeg vil tro, at 30 til 35 procent er holdt op med at komme tilbage, siger australieren Steve Wood, der driver forretning på Phuket til det australske ABC News.

- Jeg er sikker på, at folk i rejsebranchen derhjemme ikke sender landsmænd herover, når de har været vidner til en hændelse som den. Det er rigtig, rigtig skidt for Thailand, siger han.

Cirka seks millioner turister besøger Phuket hvert år, og tallet vokser.

På ethvert givet tidspunkt året rundt er der omkring 25.000 australske turister på øen.

Politiet erkender, at kriminaliteten er øget.

- I de fleste tilfælde bliver turisterne udnyttet.

Men nogle bliver også involveret i slåskampe eller bliver angrebet af tasketyve, siger Peerayut Karajedee, vicepolitichef i Phuket, til ABC News.

Phuket er det foretrukne rejsemål for danske turister i Thailand.

Det næste sted det så bliver indført er Pattaya og omegen da det også er et stor problem efterhånden med kriminaliteten

http://ekstrablad...946337.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2013 05:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3349

Grin undskyld jeg griner: sikkerhedszoner for turister, hvad med resten af den thailandske befolkning har de ikke krav på at kunne leve i fred og sikkerhed
hvad nu hvis turisten kommer udenfor sikkerhedszonen og bliver overfaldet er det så turisten der har dummet sig. skal turistene opholde sig i sikkerhedszonen

yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2013 09:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

Hej Thai jeg griner jeg ikke men jeg Græder, for det er en fallit erklæring de kommer med, hvad hjælper det med mere politi, intet der er bare flere der skal have penge ud af turisterne

det skal skiftet ud i toppen af politiet, der skal ryddes op, de korrupte skal helt ud af systemet, før det hjælper, ok det ser fint ud på papiret, at de nu vil bekæmpe kriminaliteten, den sang har vi lige som hørt før
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2013 11:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

Ikke SE Flere steder er turister gemt bag 4 m. hegn og vagter gående rundt ked så det bliver vel sådan i Thailand også ved ikke
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2013 17:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

Politiet har også anmodet regeringen i Bangkok om at sende yderligere 5000 betjente til Phuket for at kunne slå hårdere ned på lokale kriminelle.

HALLO, skulle der ikke have stået "De lokale korrupte"
Nu bliver turisterne sgu da rigtigt nervøse når der ankommer 5000 platugler mereShock
Anarki eller Kaos.
buller50
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2013 18:53

Bruger

Antal indlæg: 15

Ja tak, 5000 politi som nu skal finde ud af hvordan de kan tjene nogle extra penge, nej desværre tror jeg at det går den forkerte vej med Thailand.

Måske Viet Nam er på vej lidt op, jeg kender flere som har taget turen til Viet Nam (man skal bare passe på landminer og den slags.
M55
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-04-2013 03:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

buller50 skrev:
Ja tak, 5000 politi som nu skal finde ud af hvordan de kan tjene nogle extra penge, nej desværre tror jeg at det går den forkerte vej med Thailand.

Måske Viet Nam er på vej lidt op, jeg kender flere som har taget turen til Viet Nam (man skal bare passe på landminer og den slags.

jeg tror det helt nye sted bliver Burma; officielt hedder landet på engelsk: ”Republic of the Union of Myanmar

http://da.wikiped...wiki/Burma

Burma, glade mennesker, hundrede gange beløbet i sortveksling, cigarer, whisky og nøgne gule piger
http://www.berejs.../Burma.htm

Myanmar (Burma) – The golden Land

Myanmar (Burma) er et utroligt smukt land og indtil nu næsten uopdaget af turister. Det er en af de eneste oprindelige destinationer, der er tilbage i denne meget over rejste verden. Årtiers social og fysisk isolation har bevaret den kulturelle arv, som går tabt i så mange lande over hele verden. Engelsk tales af mange og især i byerne og af ældre personer, som gik i skole før 1962. Indtil den nuværende regering overtog i 1988, er den engelske uddannelse blevet forsømt. Efter disse mange års forsømmelser, har man intensiveret den engelske uddannelse, man hare har erkendt, at engelsk er det internationale kommunikationssprog.
http://www.batont...enland.htm

Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
ja der skal falde et par øjne ud Nyheder på dansk 4 16-10-2024 18:18
Ægteskab Uden Grænser kæmper for bedre rettigheder for dansk-internationale par. Alt det andet 2 03-06-2024 17:49
Advarsel: Du skal koge dine ris på en ny måde Thaimad 2 23-02-2024 08:49
Ordblind dumpede sprogprøve - nu skal konen udvises Nyheder på dansk 6 16-05-2023 17:04
Thailand ser stor vækst i udenlandske turister Nyheder på dansk 1 12-05-2023 07:56

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768