Motorsave/kædesave.
|
AL 48 |
Skrevet d. 24-01-2013 04:02
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Status:
|
Hej,- er der nogen af jer "godtfolk", der er inde i reglerne for hvor man må bruge ovenstående??
-Jeg har hørt "rygter" om, at der er visse restriktioner.
Men hjemme på egen grund, til opskæring af træstammer,-kan det vel ikke gå helt galt. |
|
|
|
|
Ingolf |
Skrevet d. 24-01-2013 04:30
|
Bruger
Antal indlæg: 76
Status:
|
Du må bruge saven overalt på din egen grund, det er ikke den som er problemet, men derimod er der nogle specielle träarter som du ikke må fälde. De er så og sige fredede, og så må du selvfölgelig ikke springe rundt i naturresevat og fälde träer, men det siger vel sig selv
Mvh Ingolf |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 24-01-2013 05:49
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
hej al48
det er ikke ulovlig at bruge en kædesav, som Ingolf skriver husk at det træ du agter at fælder ikke er fredet
|
|
|
|
jager |
Skrevet d. 24-01-2013 05:59
|
Bruger
Antal indlæg: 78
Status:
|
de fredet træer må godt fældes men må kun bruges til byggeri af eget hus, og tilladelse skal lige hentes på kommunen.
vi kendte desværre ikke reglerne, jeg tror stadig politiet leder efter træet nu 5 år efter
jager |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 24-01-2013 06:19
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Status:
|
Takker for de gode og lynhurtige svar
Jeg havde nu heller ikke tænkt mig at begynde som skovhugger, - men udelukkende til hjemmebrug, samt evt. til brug hos familie og venner. Der er mange der har nogle ordentlige tørre "knotter" til at ligge, og som ikke er til at komme igennem med en alm. håndsav.
At nogle træer er fredet, var jeg godt klar over. - Men jeg hørte, at der var visse områder hvor de ikke var tilladt endnu.
F. eks. har jeg hverken hørt eller set nogen her i Na Klang-området (Nong Bua Lamphu). - Men i naboregionen Udon Thani forhandles de flere steder.
Hej og takker. |
|
|
|
Larsensplads |
Skrevet d. 24-01-2013 09:53
|
Bruger
Antal indlæg: 65
Status:
|
Nu skal du jo også vide, at hvis det er de knotter ...RØDDER.... du omtaler, så er det altså noget der koster mange penge i Thailand... De betragter de rødder som rene kunstværk, så brug ikke din sav på noget sådant.
Jeg ved godt at man i Danmark hader disse rødder som kan være enorme.
Jeg har selv ødelagt utallige kæder på dette, men dette gør man altså ikke i Thailand.
Man kan i nød skære den op til de flotteste borde, men dette kræver bare en ordentlig sav, og ikke de små som mange køber..
Held og lykke med din nye sav....
|
|
|
|
Ingolf |
Skrevet d. 24-01-2013 12:21
|
Bruger
Antal indlæg: 76
Status:
|
Og pas nu på med såden en motorsav!! Det kan gå rivende galt!!
http://ekstrablad...904982.ece
Mvh Ingolf |
|
|