Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Surt Show i Wien
Anonym
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2013 05:28

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

Hvis i en af dagene passerer Wien lufthavn, på vej mod dk, og syntes at security vagterne ser glade ud, er det måske

fordi at de i går "neglede" min 1/1 liter Bombay gin, som var købt i Suvarnibum's toldfri, King Power shop.

Flasken som var behørigt indpakket og forseglet i en plastic pose, lå i min håndbage.

Jeg blev stoppet i security i Wien, kunne fremvise original kvitteringen og alligevel blev den konfiskeret.

Forklaringen jeg fik var, at den ikke kom fra et EU land, eller fra flyet og derfor ikke ikke måtte bringes videre, som
hånd bagage.

Vagterne flinke, men emnet var slet ikke til diskussion. Reglen havde værende gældende i flere år fik jeg oplyst.

De foreslog at jeg som en løsning, kunne checke hele min håndbage, incl spiritus ind som bagage det sidste
stykke vej til DK.!

Det besluttede jeg så at gøre og den flinke security mand, fulgte mig gennem hele systemet frem til bagage indcheck.

Der kunne de se, at jeg allerede havde 2 stk. bagage checket ind, så jeg skulle derfor betale extra for håndbagagen.

Efter vejning, forlangte Austria, at jeg hostede op med 65 Euro...!

Nixen, jeg afleverede med sorg min flaske og måtte hele vejen tilbage, og forfra med nyt security check.

Denne gang uden spiritus og problemer.

Men jeg var sgu sur.Angry

Andre, som kendte den regel.?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2013 05:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

hej
har selv prøvet det samme en flaske dyrt duftevand måtte jeg pænt aflevere i Frankfurt transit lufthavn

jeg var sur,griner konen stik tosset Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2013 06:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3453
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

velkommen til en dejlig verden fyldt med mærkelige regler

Væsker på hjemrejsen

Særligt for transferpassagerer, der ankommer fra lande uden for EU
Hvis du ankommer til Københavns Lufthavn fra et land uden for EU og skal rejse videre med fly (transfer), skal du igennem sikkerhedskontrollen. Vær opmærksom på, at der her gælder de samme begrænsninger på væsker, som ved anden afrejse fra lufthavnen.

Passagerer, der er i transfer i lufthavnen, kan altså ikke medbringe eksempelvis flasker med spiritus eller parfume på over 100 ml, og det samlede antal beholdere pr. passager skal kunne være i en plastpose med et rumfang på én liter.

Væskeregler i forbindelse med flyrejse fra lufthavne uden for EU til Københavns Lufthavn.

I forbindelse med flyrejse fra en lufthavn uden for EU direkte til Københavns Lufthavn (f.eks. Bangkok - København, USA - København), må du gerne medbringe væsker eller toldfrie varer (flydende), som er købt i en lufthavn uden for EU. Dog skal du være opmærksom på, at du skal gå direkte til ankomsthallen/bagageudleveringsområdet efter ankomst til Københavns Lufthavn.

I forbindelse med flyrejse fra en lufthavn uden for EU til Københavns Lufthavn og videre med indenrigsfly (f.eks. Bangkok - København – Billund) eller ved flyskift i et andet EU-land (f.eks. USA - Sverige - Københavns Lufthavn), er det ikke tilladt at medbringe de væsker eller toldfrie varer (flydende), som er købt i en lufthavn uden for EU, selvom disse er pakket i en forseglet pose. Dette skyldes, at når du skifter fly i København (eller i et andet EU-land) skal du gennem fornyet sikkerhedskontrol, hvor det er EU’s væskeregler, som er gældende.

Det er dog tilladt at medbringe væsker købt om bord på flyet forudsat, at det flyselskab, der benyttes, er et selskab som er bosiddende inden for EU, f.eks. et dansk flyselskab. Hvis du køber toldfrie varer (væsker) eller andre væsker, vil disse varer blive lagt i en speciel pose, der efterfølgende forsegles sammen med kvitteringen af flyselskabets besætning.

http://www.cph.dk...rejsen.htm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Phuket ’Pride’ to go on show Amazing Phuket 1 14-05-2024 13:04
Bangkok International Motor Show 2024 Central Thailand 8 23-04-2024 12:30
Southeast Asia’s largest food and beverage trade show | THAIFEX – Anuga Asia 2023 Arrangementer 1 13-06-2023 07:46
44th Bangkok International Motor Show Central Thailand 3 29-03-2023 12:54
Thai Cakes & Ice Creams Trade Show Arrangementer 1 21-12-2022 16:58

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.45 sekunder | 100,394,322 Unikke besøg | jQ Blog