Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Thailand Jet Ski Scam Exposed
Nanoq4u2
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2012 16:20

Bruger

Antal indlæg: 136
 Status: Offline

The Jet Ski Scam

You rent a jet ski, ride the waves for a few minutes but when you return it, the scammers who know every single scratch, nick and blemishes on their machines will point them out and blame you for it, demanding that you pay for damages caused. Needless to say, you have not scratched the jet ski one bit and they know it well, but that’s not the point. They use the same scratches over and over on every single foreigner who rents from them.

It is normal for you to became defensive because you know you have not bumped into another jet ski or into a rock and grains of salt in the sea water simply can’t add visible scratches to a treated surface. So you insist that it wasn’t you but your friends the scammers already anticipate this type of response and gang up on you with aggressive talk and behavior. You will be outnumbered and they will spare no sign to let you know that you are on the losing end and have a choice of either paying voluntarily, or getting beat up until you pay.

But in order to entice even the most adamant foreigners into paying, they will pretend to do their job and will negotiate a “better price” for the damage you have not caused. The price will depend on how rich you look. They will always go for the maximum amount they can milk you for, but if you’re obviously from a third world country and clearly don’t have thousands of dollars, they’ll settle on less.

Motorcycle Scam

Motorcycle scam is another very common way to rip tourists off. It goes something like this:

You rent a motorcycle. As soon as you have left the rental office, someone with a second key for your motorcycle will follow you. Because nobody takes off and rides for 100km without a break, chances are you will make a pit stop and will either go home to grab a few things or stop at a restaurant to eat, or at a grocery store to buy a few things. Either way – the tailgater will follow you until you have moved far enough to have the motorcycle off your sight, then start it up with their key and leave.

You return, and can’t see your motorcycle so at first you will think you couldn’t remember where you parked it but as you desperately check everywhere and it’s nowhere to be found, you slowly start to realize that it was “stolen”. In horror, you go to report the theft to the police who are already anticipating you having been made aware of a successful pull and may file a report which will be discarded as soon as you’re out of their office.

Needless to say – the motorcycle will never be found and you will be forced to pay for it. You will be intimidated and threatened with a beat down or prison if need be and it won’t stop until you have shelled out. Thai motorcycle scammers can get ten times the value of each motorcycle per month.

Vacation Club Scams

This scam starts with a scratch card. Attractive looking young people are hired to approach foreigners with a scratch card for a “chance to win” a free hotel stay. Each scratch card is a winner. That will get you excited, you only have to go to the office to collect your prize in exchange for a short presentation.

During the presentation you will be offered membership deal similar to those of RCI, Interval International or Dial an Exchange, with the only difference being that none of what legitimate vacation clubs offer will be a part of it. But you will be told it is and some more to make it look like an incredibly good value for money. You won’t find out until you have “become a member” that it’s a bogus and nothing that should be part of the deal is in it.

They do these presentation by the dozens every single day and know damn well what works and what doesn’t. They’ve ripped tens of thousands of foreigners off tens of thousands of dollars this way and continue unhindered because they operate from out of Thailand so when you realize that you’re not getting what you’re promised, the money is already spent and there ain’t no getting it back. You can complain to whomever you want – they’re all in on it so you will be just digging yourself deeper into a hole.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Skorpionen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2012 18:23

Bruger

Antal indlæg: 8

Velkendte thai fiduser...
Men hold kæft en spand bræk at læse - det undrer mig at der overhovedet er levende faranger i Thailand, hvis den omgang gylle skal stå til troende...
buller50
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2012 21:16

Bruger

Antal indlæg: 15

Velkendte thai fiduser, ja men så sandt så sandt,
deepseadivers
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2012 22:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 303

Skorpionen skrev:
Men hold kæft en spand bræk at læse - det undrer mig at der overhovedet er levende faranger i Thailand, hvis den omgang gylle skal stå til troende...

Hvor mener du der er usandt? Eller gylle.

Jeg siger Hold jer væk, så får man ingen problemer.
Lapidary and Jewelry consltant
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-12-2012 00:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

Skorpionen skrev:

hej de ting der står i den artikel stemmer de Scams, sker hver eneste dag på turist stederne , ok der overdrives måske lidt men fakta er og bliver, der snydes og bedrages hver dag
Skorpionen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-12-2012 08:01

Bruger

Jeg anfægter ikke, at de scams finder sted - det er vist almindeligt kendt.
Hvad jeg anfægter, er forfatterens kvalmende generalisering af thai'erne.
Sygt.....
ATM
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-12-2012 08:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204

Skorpionen skrev:
Sygt.....

ret skal være ret

Vacation Club Scams

This scam starts with a scratch card. Attractive looking young people are hired to approach foreigners with a scratch card for a “chance to win” a free hotel stay. Each scratch card is a winner. That will get you excited, you only have to go to the office to collect your prize in exchange for a short presentation.

During the presentation you will be offered membership deal similar to those of RCI, Interval International or Dial an Exchange, with the only difference being that none of what legitimate vacation clubs offer will be a part of it. But you will be told it is and some more to make it look like an incredibly good value for money. You won’t find out until you have “become a member” that it’s a bogus and nothing that should be part of the deal is in it.

They do these presentation by the dozens every single day and know damn well what works and what doesn’t. They’ve ripped tens of thousands of foreigners off tens of thousands of dollars this way and continue unhindered because they operate from out of Thailand so when you realize that you’re not getting what you’re promised, the money is already spent and there ain’t no getting it back. You can complain to whomever you want – they’re all in on it so you will be just digging yourself deeper into a hole.

dette lille nummer bliver udført af faranger på øen koh samui var det en dansker der var hovedmanden
deepseadivers
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-12-2012 16:37
Bruger avatar

Bruger

Skorpionen skrev:
Sygt.....

Tror vi alle kunne finde på, at bruge den generalisering af, eller omkring emnet thailand.

Jeg har selv gjort det 1 enkel gang.

Min egen thaihistorie ville sikkert også blive bortdømmt, som een negativt omgang gylle.
Skorpionen
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-12-2012 16:47

Bruger

deepseadivers skrev:
Skorpionen skrev:
Sygt.....

Tror vi alle kunne finde på, at bruge den generalisering af, eller omkring emnet thailand.

Det kunne vi ikke. En fordømmelse af et helt folk, baseret på oplevelser med individer, er jo helt afsporet. Jeg har da mødt en del idioter i Danmark, men derfor putter jeg da ikke samtlige danskere i bås. Uanset hvilken turistdestination du vælger på kloden, kan du løbe ind i plattenslagere - de er overalt, hvor der er turister.
Jeg er modstander af, at man sætter et helt folkefærd i bås og skærer alle over en kam. Jeg er ligeglad med folks nationalitet, race eller tro - den eneste type jeg ikke bryder mig om, er idioter....
deepseadivers
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-12-2012 17:16
Bruger avatar

Bruger

Har vi ikke alle opført sig, en smule idiotisk i thailand?

Jeg har 1 gang.
Skorpionen
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-12-2012 17:18

Bruger

deepseadivers skrev:

Jeg har 1 gang.

Så absolut! Og det gør ikke thai'erne til idioter, men os Thumb
deepseadivers
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-12-2012 17:38
Bruger avatar

Bruger

Skorpionen skrev:
deepseadivers skrev:

Jeg har 1 gang.

Så absolut! Og det gør ikke thai'erne til idioter, men os Thumb

Jo mange thaier er lidt mopset, over vore opførelse.

Når folk spøger mig til råds.

Så advare jeg dem mod alle de farer, de måske kunne komme ud for, under deres thailands rejse.

De spøger om det er farligt. Jeg svare ja flere gange. Men Det nok skal gå, hvis de holder sig væk fra snavset.

Tænker de alle går hjem, med en følelse, at thailand skal man passe, rigtigt godt på sig selv.

Men det er vel også ligegyldigt. For det er pigerne som tiltrækker.
De fleste glemmer alligevel mine rådne råd. Straks efter de har forladt flyveren.
deepseadivers
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-12-2012 21:28
Bruger avatar

Bruger

deepseadivers skrev:

Jo mange thaier er lidt mopset, over vore opførelse.

fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/6976_561134703902868_681453874_n.jpg

Det kan man vel godt forstå.
Johan
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-12-2012 13:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 22

Ja det med jetskiene er rigtigt nok, men dem kan folk jo bare holde sig langt væk fra. Resten er enten stærkt overdrevet eller det pure løgn som f.eks. "Statistically, more foreigners get murdered in Thailand alone, than in the rest of the world combined"

Svindlere og hadske skribenter er der desværre nok af overalt i verden, men hvordan vil forfatteren af denne gang gylle forklare at langt de fleste voksne fornuftige turister, der kommmer til Thailand igen og igen aldrig har haft nogen problemer? Foto

Skulle du have lyst til at se mere om livet som turest i Thailand so check niku.nu kat
nick
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-12-2012 14:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 285

Johan skrev:
Ja det med jetskiene er rigtigt nok, men dem kan folk jo bare holde sig langt væk fra. Resten er enten stærkt overdrevet eller det pure løgn som f.eks. "Statistically, more foreigners get murdered in Thailand alone, than in the rest of the world combined"

Svindlere og hadske skribenter er der desværre nok af overalt i verden, men hvordan vil forfatteren af denne gang gylle forklare at langt de fleste voksne fornuftige turister, der kommmer til Thailand igen og igen aldrig har haft nogen problemer? Foto

Skulle du have lyst til at se mere om livet som turest i Thailand so check niku.nu kat

hej er den sag her også stærkt overdrevet

Phuket Scam Rips Off Tourists on Arrival

http://phuketwan....val-17140/
Johan
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-12-2012 14:55
Bruger avatar

Bruger

Nej det er den desværre ikke, men dette problem er ikke nævnt i indlægget. Taxi systemet på Phuket er næsten lige så slemt som Jet-skierne. Og det værste er at de ikke kan undgåes. rasende

Men hvis man er beredt (som Baden Powel sagde), så kan man gardere sig imod at blive snydt, og de forlanger da ikke store erstatninger for ingenting. Men en plage er de, det er helt sikkert. Ikke SE

Se mere herom på http://niku.nu/ha.../trick.htm nej
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-12-2012 15:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

Taxi systemet på Phuket er næsten lige så slemt som Jet-skierne. Og det værste er at de ikke kan undgåes.

Har du prøvet at melde dem til politiet Johan?

Hvis du ikke ved hvor du skal finde dem, så prøv at gå om i baglokalet i "rejse centret" der sidder de nok og indkasserer deres del af plattenheimer pengene.

Det er nok derfor det er så uundgåeligt.Thumb
Anarki eller Kaos.
Johan
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-12-2012 15:44
Bruger avatar

Bruger

Det har du fuldstændigt ret i. Derfor er det praktisk at bo I gå afstand til alle de steder man kommer dagligt på Phuket. Så er det da kun ved ankomst og hjemrejse man har de problemer. sarcasm
Johan
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-12-2012 16:03
Bruger avatar

Bruger

Forøvrigt "kaldes indkasserer deres del af plattenheimer pengene" for "have the backup of everybody involved" både her i Thailand og i de fleste lande uden for den vestlige verden. Det er en del af systemet, bare ærgeligt for folk på Phuket at dette system også involverer person transporten. lås
skipper
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-12-2012 16:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

Nu er det her nok ikke et problem for "folk på Phuket", men et rent turistproblem. da det er dem der bliver snydt.

Og så er vi tilbage til spørgsmålet om du har politianmeldt at dine gæster bliver udsat for den behandling?

Anarki eller Kaos.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dirv. Nyheder på dansk fra Thailand Nyheder på dansk 50 22-11-2024 11:42
Smag på Thailand Hele Thailand 162 21-11-2024 16:52
Discover Thailand | The Most Amazing Places in Thailand | Thailand Travel Documentary Hele Thailand 8 16-11-2024 15:49
Brøndby Strand: Livet som dansk præst i Thailand (7. november 2024) Alt mellem himmel og jord 2 01-11-2024 12:06
VISA changes in Thailand Visa til Thailand 8 26-10-2024 17:33

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768