Pok Pok
|
Lindy |
Skrevet d. 09-04-2012 19:15
|
Bruger
Antal indlæg: 90
Status:
|
Hej
Forleden så jeg en dokumentarfilm om en Engelsk dobbeltdækkerbuschauffør
som skulle køre Jeepney i Manila.
Han led selvfølgelig alskens kvaler igennem hele programmet, og var på et
tidspunkt på et lokalt marked hvor de skulle have delikatessen Pok Pok.
Første skridt i tilberedningen består i at afsøge div. fastfoodrestauranter
for spiselige rester i deres container efter lukketid. Dernæst tilbage til slummen
for at tilberede lækkerierne i en stor vok, tilsætte godt med krydderier, og så
ellers sælge det på marked i 40 graders varme i løbet af dagen.
Som dykker kunne det være interessant at undersøge mulighederne på
philliphinerne, men alt hvad jeg har LÆST mig til, intil videre, siger mig at min
sarte mave ( traktorulykke ) ikke ville kunne holde til deres køkken i længere tid.
I Thailand foregår tilberedningen af mad, også under ganske primitive forhold
i nogle tilfælde, men jeg har et indtryk af at de på trods af fattigdom, har et
dyberliggende kendskab til fødevaresikkerhed.
Det var bare en tanke.
V.h.Lindy |
|
|
|
|
dardi |
Skrevet d. 10-04-2012 00:27
|
Bruger
Antal indlæg: 256
Status:
|
På mine morgenture passerer jeg hver gang et sted hvor der sidder in kvinde og parterer kyllinger.
Hun parterer dem på en træskive ca 10 cm tykkelse .. lige på den bare beton. Ikke noget med at smide dem op i et eller anden hygiejnisk til opbevaring. Eller måske noget plastik-dække at arbejde på. Det er lige foran deres dør, så alle + hund og kat går der dagen igennem.
Og der sidder hun hver morgen. Der er sikkert oparbejdet en bakteriebombe af dimensioner .. men måske reddes det af rengøringen .. et let sprøjt med haveslangen så de fleste rester skyldes lidt væk.
Velbekomme ... til gade køkkenet
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden. |
|
|
|
per1234 |
Skrevet d. 10-04-2012 02:19
|
Bruger
Antal indlæg: 857
Status:
|
Velbekomme ... til gade køkkenet siger darli lidt ironisk, sjovt nok spiser jeg der, tit og ofte uden problemer.
har7-9-13 aldrig haft dårlig mave efter besøget
et eneste sted er toget hvor jeg aldrig vil spise , tre gange dårlig mave er nok til mig
|
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 10-04-2012 04:53
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
dardi skrev:
På mine morgenture passerer jeg hver gang et sted hvor der sidder in kvinde og parterer kyllinger.
Hun parterer dem på en træskive ca 10 cm tykkelse .. lige på den bare beton. Ikke noget med at smide dem op i et eller anden hygiejnisk til opbevaring. Eller måske noget plastik-dække at arbejde på. Det er lige foran deres dør, så alle + hund og kat går der dagen igennem.
Og der sidder hun hver morgen. Der er sikkert oparbejdet en bakteriebombe af dimensioner .. men måske reddes det af rengøringen .. et let sprøjt med haveslangen så de fleste rester skyldes lidt væk.
Velbekomme ... til gade køkkenet
hej dardi
morgentur er det hjem fra baren når den lukker
nå spøg til side
gade køkken på Filippinerne, ved jeg intet om, i thailand spiges jeg tit de steder, af ren og sker nød, husk jeg er en fattig pensionist
hygiejnen er efter DK forhold ikke i top, på trods af det lever jeg endnu og har ikke haft de store mave problemer |
|
|
|
Pen |
Skrevet d. 11-04-2012 00:03
|
Bruger
Antal indlæg: 337
Status:
|
Her er hvad The Nation skriver her til morgen om madhygiejnen
De fleste af de fødevarer, der sælges på passagerterminaler har vist sig at være under sikkerhedsstandarder eller endog giftige, sagde vice-sundhedsminister Surawit Khonsomboon i går.
Med henvisning til en undersøgelse om fødevarehygiejne som en del af et ministerium kampagne for at sikre fødevaresikkerheden i løbet af fire dage Songkran ferien, sagde han 32 ud af 81 prøver viste Ecoli forurening, seks indeholdt Staphylococcus aureus bakterier, fire viste salmonella og én havde Vibrio parahaemolyticus.
Han opfordrede forbrugerne til altid at købe is eller drikkevand, pakket i beholdere med en Food and Drugs Administration stempel sikkerhed. Han opfordrede også forbrugerne til kun at bruge sugerør med plastkabinetter. Undersøgelsen blev foretaget på tre centrale busterminaler og en stor togstation.
http://www.nation...79743.html
Hav en god dag.
Med Venlig Hilsen.
Pen. |
|
|
|
Lindy |
Skrevet d. 11-04-2012 21:13
|
Bruger
Antal indlæg: 90
Status:
|
Hej
Thailand har bestemt også problemer med madhygiejnen,
men pok pok, føj for den lede.
Her er et link, der under Thailand antyder at det måske
er singha der er skyld i 1mill. tilfælde diarre årligt
rammer hovedsageligt falang
http://www.cspine...global.pdf
V.h. Lindy
|
|
|
|
IT |
Skrevet d. 12-04-2012 01:35
|
Bruger
Antal indlæg: 1773
Status:
|
her i huset serverer fruen kun chang http://www.changb...
tak for det
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ... |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 12-04-2012 02:50
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
Lindy skrev:
Hej
Thailand har bestemt også problemer med madhygiejnen,
men pok pok, føj for den lede.
Her er et link, der under Thailand antyder at det måske
er singha der er skyld i 1mill. tilfælde diarre årligt
rammer hovedsageligt falang
http://www.cspine...global.pdf
V.h. Lindy
thailand har problemer med madhygiejnen, ja det har danmark også
Flere farlige bakterier i kød
Selv om man ser sig godt for, når man står på hovedet i supermarkedets køledisk, er det ingen granti for, at man kommer hjem med sunde madvarer .
http://www.bt.dk/...ier-i-koed |
|
|
|
Ingolf |
Skrevet d. 12-04-2012 04:40
|
Bruger
Antal indlæg: 76
Status:
|
Jeg spiser de fleste steder--store som små--om jeg ikke direkte bliver frarådet det af konen!
Men ser altid til at det er nykogt, nystegt, nygrilled eller hvad det nu er, og altid rygende varmt. Så må de fleste bakterier vel väre dräbt.
Jeg lever i hvertfald stadigväk, og maven nästen altid OK.
Lunken mad er den direkte vej til toilettet--har prövet |
|
|
|
alene |
Skrevet d. 12-04-2012 16:35
|
Bruger
Antal indlæg: 201
Status:
|
Ingolf skrev:
Jeg spiser de fleste steder--store som små--om jeg ikke direkte bliver frarådet det af konen!
Men ser altid til at det er nykogt, nystegt, nygrilled eller hvad det nu er, og altid rygende varmt. Så må de fleste bakterier vel väre dräbt.
Jeg lever i hvertfald stadigväk, og maven nästen altid OK.
Lunken mad er den direkte vej til toilettet--har prövet
simple regler, som er til at forstå og de virker |
|
|