Antal indlæg: 90 Tilmeldt: 13.02.10 Status: Offline
Hej
En af mine kammerater kom hjem fra Thailand i går, og det medf'ørte selvfølgelig
en længere samtale, om Thailand, og om vores første tur til Phuket sammen i 1995.
Vi boede i Karon, og bare det at komme til stranden, krævede at man måtte løbe
spidsrod mellem skræddere som med " varme" håndtryk ønskede en velkommen
i min butik, på mindst 5 forskellige sprog.
Min kammerat som kører motorcykel hjemme i Danmark, ønskede sig en læderjakke
i en god kvalitet, og efter et par dage, spørger vi så, lidt i afmagt, en af de mest
anmasende af skrædderne, om det er noget han kan klare.
Ingen problem, siger han, ( har lige vundet det uofficielle verdensmesterskab i læderjakkesyning)
og fremviser 20 vareprøver, der går fra pergamentpapir over vaskeskind til supertyndt nappa,
ikke lige noget der kan bruges hjemme. Nå men nu var vi jo gået i fælden, så gutten anser det så
som sin fornemmeste opgave at hoppe ud foran os med fremstrakt hånd, hvergang vi skulle gennem gaden, for at vise de
samme prøver vi efterhånden HAVDE set. Så tog fanden ved mig, tænkte, nu kan det sgu være nok, frem af kufferten
frembragte jeg et stk. preservativ, foldede det i hånden, og så begav vi os derudaf. Det skal lige nævnes at vi kaldte ham
Mr. plastic jacket man i et par dage, p.g.a. hans dårlige kvalitet. Ganske rigtigt, som trold op af æske, sprang
fjolset ud foran os, med fremstragt hånd, jeg gav ham labben, og overførte samtidig preservativet til hans hånd.
Aldrig har jeg set nogen hoppe så højt, og blive så febrilsk, bare p.g.a. så lidt, først smed han det fra sig i afsky,
dernæst kom han i tanke om at det heller ikke pyntede på hans fortov, og fjernede det i al hast.
Vi så aldrig Mr. plastic jacket man igen!
Antal indlæg: 90 Tilmeldt: 13.02.10 Status: Offline
Hej
Nej lillemanden det blev aldrig til noget.
M.h.t. En læderjakke.
Som I.T. Skriver er det nemmere og
billigere i et varehus.
Det med et solidt håndtryk har jeg
også haft god erfaring med, så kan
de lære det.
Jeg ved ikke om de kan se "udstrålingen"
når man har har været der mange gange, men
det er sjældent jeg bøvler med dem nu.
Antal indlæg: 954 Tilmeldt: 25.06.09 Status: Offline
Jeg var i år på udkig efter et pudebetræk syet i sort silke, med broderede initialer, en smal sag at få lavet til en rimelig pris, hos en af de vel ca. million skræddere i Thailand ik?
Næ der tog jeg sandelig fejl, så snart de fornemmede at det var en personlig ting af speciel værdi for mig, steg prisen på silke sandelig til det tredobbelte, røvere og banditter hele bundtet.
Nå hos en sød og rar tudse gammel skrædder i en lille by, nær Khao Laem-søen, fik jeg de ønskede pudevår 4 stk. syet i fed sort silke, med de smukkeste broderede initialer, man kan tænke sig, virkelig prima stykke arbejde. Pris under det halve af, hvad banditterne på Phuket forlangte pr. stk.
Antal indlæg: 245 Tilmeldt: 24.02.09 Status: Offline
De indere, pakistanere, nepalesere, bangladeshians der stopper folk på fortorvet syer ikke noget som helst selv.
Det overlader de til thailænderne.
De er kun sælgere.
Det er også interessant at bemærke, hvorledes de dog er for kloge til at stoppe forbipasserende thailændere. Da disse ignorerer dem fuldstændigt.
Jeg bryder mig i princippet ikke om at være uhøflig over for nogle. På den anden side sætter jeg ikke pris på deres anmassen.
Så med disse personager anlægger jeg "the 10 mile stare" og ser dem slet, slet ikke. De eksisterer simpelthen ikke.
Til Lillemanden:
Det kunne så også være en måde at gøre det på.