Antal indlæg: 614 Tilmeldt: 15.06.09 Status: Offline
Vi tog så en båd fra Langkawi, til Satun i Thailand, også her en øv tur kort men man kan ikke se ud af vinduerne og må heller ikke her gå op. Vi havde glædet os til at se området med mange små øer men sådan skulle det ikke være.
Efter det sædvanlige papirarbejde ved grænserne, fik vi endelig fat i en taxi der ville køre os ind til Hat yai vi fandt et godt hotel, men men men det viste sig , at wc var utæt og det var ikke vand der kom løbende hen af gulvet.
Der var desværre ikke nogen " ingeniør " der kunne lave det , så vi flyttede ind til naboen , dagen efter.
Vi havde læst , de havde en meget flot fontæne, så vi sjoskede en tur , ( det var lidt langt væk ) men vi fandt den , den var flot, men desværre uden vand !!
De havde jo selvfølgelig også et natmarked, det måtte vi runde , de havde måske noget vi ikke lige kunne undvære.
Det viste sig , at det havde de ikke.
3 dage her og vi kørte så videre med taxi til Songkhla. hotellet lå så vi havde udsigt til en stor indsø. Meget smukt.
Vi var jo ude for at noget som sank siger, så på med traveskoene og af sted der var en kæmpe stor fiskerihavn den måtte vi ned og " snuse " til
undrer det noget , at der lugtede af fisk ???
Man har uden for 2 øer , kaldet Katten og Rotten, med lidt god vilje kan man godt se det lignet en kat og en rotte.
På vejen langs havet, var der også blevet plads til en ubåds admiral. Sandelig også en lille havfrue der dog ikke kan tage konkurrancen op med hende på langelinie.
På den tur talte vi med en masse mennesker der, fortalte løs om det hele , ( vi forstod ikke en dyt ) men det var meget hyggeligt.
4 dage i songkhla og så farvel.
Vi skulle jo videre ud på den lange tur vi absolut ikke havde planlagt.
Så ned på busstationen, finde en der skulle til Nahkon Si Thammrat.
En utrolig flot tur over bro og dæmning , flot natur. og vi ankom !!!
Ude på " lars tynd ..... mark. Vi hankede op i kufferterne der var da gudskelov hjul på . Der var ingen by at se så vi prøvede at kikke os omkring for at få en form for taxi , men der var blæst ikke et menneske i miles omkreds.
OK vi traskede ind af vejen og lige pludselig kom en mororcykel af dem med et lille ladsidevogn, han stoppede og gestigulerede , hvor vi var på vej hen ? jo vi slulle jo ind til byen for at finde et hotel ! han forstod ikke et kuk, men forsøgte da, i løbet at 20 min stod der 10 mennesker rundt om os og forsøgte , at finde ud af hvor vi skulle hen .
Pludselig ud af ingenting kom en lille mand med blød hat, og jakkesæt han fandt så ud af hvad det var vi ville, sagde det til manden med motorcyklen og så gik det stærkt med at få bagage, mig og sank op på køretøjet. Men nej den lille mand ville med , være sikker på , at vi blev afleveret det rigtige sted.
Det var en høj sidevogn så jeg havde haft lidt svært ved at komme op i den så da vi nåede hotellet bakkede han sidevognen helt ind til trappen så jeg kunne gå lige ud . Det var til stor moro for, hotellets personale der var kommet ud for at se det optog.
Antal indlæg: 12 Tilmeldt: 18.01.12 Status: Offline
Puha da :-)))
Ja der er stor forskel på områderne, rig og fattig.
Men som du ser, så er folk lige hjælpsomme :-))
Jeg synes at det er flot at 10 mennesker samles og vil prøve at hjælpe jer
da de kan se at I fist er på gale veje.
Og at den lille mand ligefrem tager med for at sikre sig at I kommer rigtigt afsted.
Der er mange måder at opleve på og turen I har oplevet kan jo ses på flere måder alt efter
ønsker og krav. Men uanset hvad, så har I oplevet noget af Thailand og det hjælpsomme
folkefærd :-)