Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Oversvømmelser truer Bangkok og thailandsk økonomi
skipper
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2011 22:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3824
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja de er sateme noget specielle deroppe, men jeg boede der kun til jeg var næsten 12 år, så skaden er måske begrænset, selvom der altid er noget der hænger ved.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2011 23:01

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Du slipper ikke My Captain!

Det ligger dybt, meget dybt, men hvis du fortrænger nok kan du bilde dig ind at du ikke er påvirket...

Øl, sprut, og skunk er gode fortrænge remedier!


skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2011 23:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

JackD skrev:
Ja, men det der Nr. Sundby snak er jeg ikke lige med på, vi skal sydpå, ned til "Hans Kirk - Fiskerne - område" - og så bliver det sgu´ kompliceret og selvmorderisk og Indre Missionsk og djævelsk og a´ska´gi´dæ ´ ska´æ´!

Hva´mæ´ Thyholm og Jørgen Thorgård og alt det indesluttede fattige rakkerpak?

Hvad med Morsø og Nykøbing Mors, jantelovens fødested?

Nord eller syd for Limfjorden, det er ligegyldigt, man er er ramt for evigt af indebrændtheden, det karrige, det sure, depressive, vrantne livssyn, æv!

Men jeg slap fri, fandt noget drivtømmer nede ved stranden på Jegindø, og emigrerede til Thy, og senere til USA, Costa Rica, Canada, Tuvalu, Tonga, Hong Kong, Mauritius, Kenya, Senegal, Israel, Tyrkiet, Grækenland, og derefter Würzburg i Tyskland nogle år..

Nu hedder det så en 2 vær. betonbunker i Kalifatet Vibystan, og jeg har en Colt Saturday Night Special indenfor rækkevidde, når jeg beslutter mig for ikke at være her mere...


Det er da vel løwn, har du boet på Jegindø, fjernt fra alt ? Ikke SE

nnn
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2011 23:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3824
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja det har han, er verden ikke lillehej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2011 08:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

jack d kom du tit her i herrens hus også kaldet a kjerk

www.thai-dk.dk/uploads/kjerk.jpg

jegindo.dk
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2011 08:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Ja det har han, er verden ikke lillehej


Hvordan ved du det, er i to i familie med hinanden ? godag

nnn
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2011 11:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 712
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

mange er nu syge af alt det forurennet vand, 720 000 snakker de om

http://www.nation...68312.html

Bangkok governor orders evacuations of residents of 27 communities
angkok Governor Sukhumbhand Paribatra Saturday issued a warning for residents of 27 communities along Chao Phya River to evacuate immediately.

The governor issued the warning at 4:28 pm. He said residents of the 27 communities outside flood barriers should leave their homes immediately as the river is swelling.

http://www.nation...68314.html

det ser slemt ud, hvem bestemmer nu efter den her overskrift PM takes charge
http://www.bangko...ood-crisis
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2011 01:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3220
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Flood will last for weeks


Bangkok faces inundation up to a metre high, be prepared: PM

Prime Minister Yingluck Shinawatra told Bangkok residents yesterday to prepare for imminent flooding as inundation spread to the capital, and warned that it could take up to six weeks for Thailand's catastrophic flood waters to recede.

Speaking during her weekly radio address, the prime minister said: "We have to wait for another four to six weeks for the flooding situation to ease." She explained later to reporters that she was referring to the entire country, and not just Bangkok.

Yingluck warned people in parts of Bangkok to expect floods as water from northern provinces was reaching the capital.

She said Bangkok residents should move their belongings to higher ground or to other safe locations over the weekend.

"During this long weekend, residents should move belongings, cars and other valuable things to places at least one metre high," she said in her weekly address to the nation.

Yingluck Shinawatra called the flooding a "national crisis" and called on citizens to unite and help each other. One third of the country's provinces are at least partly under water.

A high-stakes effort is under way to drain billions of cubic metres of water from upcountry out to the sea through rivers and canals in and around the city. Floods are already waist-high in the northern outskirts of the capital.

"Bangkok must open all floodgates to allow the water through," said Yingluck, who has invoked a disaster law to take full control of the emergency response.

More than 1,000 people have been evacuated from their homes in the northern Bangkok districts of Don Muang and Lak Si, where the water was up to 70 centimetres deep, making roads impassable for small cars.

"It's an extremely serious situation that affects people's lives and property," said Yingluck, whose two-month-old government is racing to avert a humanitarian disaster.

Three months of heavy monsoon rains had killed at least 356 people around the country and damaged the homes and livelihood of 9 million people, mostly in the North and Central provinces, officials said.

About 113,000 people have been forced to seek refuge in shelters, Yingluck said, adding that while the waters were receding in some areas of the country, the floods heading towards the capital were unstoppable.

"There is a huge volume of run-off water from the North and we can't effectively block it but can only slow the flow because our barriers are temporary," she warned.

The centre of Bangkok was still dry yesterday and sunny blue skies belied the sense of nervous dread in the city of 12 million people.

Supermarkets were busy with people stocking up on food and bottled water, while many motorists have moved their cars to the upper levels of multi-storey car parks or left them on bridges and elevated roads.

Tens of thousands of soldiers and police have been mobilised to maintain order, but the military warned people who refuse to leave their inundated homes not to rely on troops to bring them essential items.

Yingluck said the authorities would secure important locations such as the palaces, government buildings, major utilities and key transport routes.

"The government will oversee the distribution of all consumer goods and ensure that they are sufficient and available for everyone. Bangkok residents must be prepared to cope with the situation because there is a lot of water, but don't panic and don't stockpile goods," she said.

http://www.nation...68346.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2011 17:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

M55 skrev:
jack d kom du tit her i herrens hus også kaldet a kjerk

www.thai-dk.dk/uploads/kjerk.jpg

jegindo.dk


Kommer i ALLE fra Jegindø ? Shock

nnn
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2011 18:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3824
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

JackD skrev:
Du slipper ikke My Captain!

Det ligger dybt, meget dybt, men hvis du fortrænger nok kan du bilde dig ind at du ikke er påvirket...

Øl, sprut, og skunk er gode fortrænge remedier!


skaal



Min værste ballast fra den tid var nok at man skulle være ærlig og ikke snyde andre, det har virkelig hæmmet mig i min udvikling.
Når jeg ser tilbage burde jeg måske, som alle de andre, have løjet og bedraget for at få raget så meget som muligt til mig.

Ikke fordi jeg var blevet lykkeligere, men fordi det havde været en modvægt til de gange de andre snød mig.

Nå pyt, jeg lærte det hen ad vejen, ikke at snyde, men at gennemskue når de andre prøvede på det.

Den dag i dag kan jeg ikke sælge en brugt bil til overpris.ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2011 21:13

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Ja, skippy, vi har det hårdt med vor bagage..

Må lige beklage det helt vandvittige (!) trådskred, vel nok som sædvandligt min skyld?

Nå, der sker vel ikke noget ved at blande lidt dansk fortidssnak ind i den stadigt eskalerende katastrofe i LOS..

Man kan måske lave følgende tankespind:

Hvis nu de helt vandvittigt PR-lystne, face-obsessed, løgnagtige, åleglatte Thai "politikere" (det er gåseøjne, for de er afskum, jordens bærme) - havde haft en portion depressivt, underspillet selvhad (fik i den? ) - og evtl. havde tilbragt en del af livet på Jegindø, så tror jeg sgu´ de havde håndteret situationen temmelig meget anderledes, dvs. som mennesker, ikke de politiske dyr vi ser optræde nu...

Jegindø´s hjemmeside, bemærk det underspillede..

http://www.jegind...

PS: Inden man kører over dæmningen til øen, der ligger Tambohuse, hvor man får de bedste stegte ål i Danmark!

http://www.tamboh...


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2011 21:18

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Lad os så få sandheden, Al Jazeera:



Jeg kaldte Thai politikerne for afskum og jordens bærme, og det er de jo ikke, nej, selvfølgelig nej, men de er dumme i hovedet, stolte, arrogante, bedrevidende og stupide i al deres skræmmende uvidenhed!

De har afvist hjælp fra US Navy, der lå klar i Siam Bugten med et hangarskib og div. hjælpefartøjer, det er sateme arrogant og stupidt, men ikke overraskende...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2011 03:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

JackD skrev:
Ja, skippy, vi har det hårdt med vor bagage..

Må lige beklage det helt vandvittige (!) trådskred, vel nok som sædvandligt min skyld?

Nå, der sker vel ikke noget ved at blande lidt dansk fortidssnak ind i den stadigt eskalerende katastrofe i LOS..

Man kan måske lave følgende tankespind:

Hvis nu de helt vandvittigt PR-lystne, face-obsessed, løgnagtige, åleglatte Thai "politikere" (det er gåseøjne, for de er afskum, jordens bærme) - havde haft en portion depressivt, underspillet selvhad (fik i den? ) - og evtl. havde tilbragt en del af livet på Jegindø, så tror jeg sgu´ de havde håndteret situationen temmelig meget anderledes, dvs. som mennesker, ikke de politiske dyr vi ser optræde nu...

Jegindø´s hjemmeside, bemærk det underspillede..

http://www.jegind...

PS: Inden man kører over dæmningen til øen, der ligger Tambohuse, hvor man får de bedste stegte ål i Danmark!

http://www.tamboh...




Ja, det må være en tung bagage at slæbe med sig i livet, - at have boet på Jegindø ! kat

De der stegte ål, er de nu så gode, eller var der bare engang ? nørd

Trådskred igen ! Det må være din skyld, JackD !godag

nnn
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bangkok Central Thailand 304 16-05-2024 12:28
The Longest Distance Ferry Ride in Thailand (Bangkok - Koh Samui) 22 hours. Alt det andet 1 14-05-2024 14:01
Bangkok International Motor Show 2024 Central Thailand 8 23-04-2024 12:30
Dræbt thailandsk kvinde lukkede 26-årig ind Nyheder på dansk 2 08-02-2024 15:41
Domstol frikender thailandsk oppositionsleder Nyheder på dansk 2 25-01-2024 12:15

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 100,587,905 Unikke besøg | jQ Blog