Her er verdens bedste turistbyer
|
thai |
Skrevet d. 21-07-2011 15:48
|
Bruger
Antal indlæg: 3349
Status:
|
Syng endelig med på 'One night in Bangkok', for den thailandske hovedstad har rigeligt at byde på
Sommerferievejret i Danmark slingrer lunefuldt frem og tilbage.
Trangen til at købe flybilletter til fjerne destinationer melder sig, og det samme gør det evige rejse-spørgsmål:
Hvilken by på kloden er egentligt den allerbedste at komme rejsende til som turist?
Målt på seværdigheder, shopping, folkeliv, kulturtilbud og restauranter.
Og på hvor meget, man får for pengene.
Her er favoritbyen
Det spørgsmål har det anerkendte, amerikanske rejsemagasin Travel & Leisure spurgt sine mange rejselystne læsere om.
Og vinderen hedder hverken New York, London eller Paris.
Det er i stedet Bangkok, som løber med titlen.
Priserne er nemlig lave i Thailands hovedstad, som byder på både historiske templer og et eksotisk handel- og gadeliv.
Renæssance-perlen Firenze og Rom - Den Evige Stad med Colosseum og Peterskirken - indtager de øvrige podieplaceringer.
Her er listen
Top 10-listen ser sådan ud:
1. Bangkok
2. Firenze
3. Rom
4. New York
5. Istanbul
6. Cape Town
7. Siem Reap, Cambodia
8. Sydney
9. Barcelona
10. Paris
http://ekstrablad...588956.ece |
|
|
|
|
mythongmai |
Skrevet d. 21-07-2011 22:12
|
Bruger
Antal indlæg: 15
Status:
|
Helt fortjent at Bangkok er nummer et. |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 22-07-2011 02:22
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
mythongmai skrev:
Helt fortjent at Bangkok er nummer et.
ja, er du til storby,s ferie er Bangkok det eneste der dur, masser af ting at se på, billige hoteller eller dyre du bestemmer selv
bare det at gå en tur inde midt i byen, er en oplevelse i sig selv, du kan spise thaimad eller dansk mad , alt kan fås i den by.
Masser af store forretninger hvor konen kan gå amok ,mens du nyder en lille en , jo nyd livet tag en kort ferie i Bangkok |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 22-07-2011 15:34
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Jeg giver dig ret yindee.
Priserne er helt rimelige.
Vi var på Kata Beach, Phuket, i 5 dage, og tro mig, det var et helvede.
Hotellet lignede ikke de billeder de viste på Internet, personalet var frække som slagterhunde, Internet fungerede knapt, morgenmaden kostede 320 Bath.
Udsikten fra balkongen var de andres balkonger.
Da min søns kæreste blev syg, ringede de receptionen for at få adressen på en læge, i baggrunden lød en stemme, nåeh, det er dem der altid er problemer med!!
Ingen Taxi kørte efter Taxi-meter,
|
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 22-07-2011 15:46
|
Bruger
Status:
|
he he skipper
slap du af med datteren uden at bruge for mange penge på festen
Kata Beach, Phuket, er lig med Mallorca dyrt og dårligt, har intet med thailand eller thai kulturen at gøre
|
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 22-07-2011 16:20
|
Bruger
Status:
|
yindee.
Det der med pengene er for sent, vi holdt brylluppet på Cape Panwa Hotel, og det var virkelig flot arrangeret.
http://www.capepa...
Efter brylluppet flyttede vi ned i et hus vi havde lejet på Bangtao Beach, så de to familier kunne blive rystet sammen.
http://www.bangta...house.com/
Og det skal jeg love for vi blev, det blev rigtig skægt at lære den nye del af familien at kende.
Hvad prisen angår, så var det pengene værd, vi har trods alt kun èn datter. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 25-07-2011 11:38
|
Bruger
Status:
|
Men jeg vil da tilføje at Phuket ikke lige er min kop te, det virkede som alle priser var aftalt på forhånd.
Jeg mener, når alle butikker lægger ud med en pris på 650 Bath for et par badetøfler, så er det for åbenlyst, de kostede 60 Bath i Bangkok. |
|
|
|
freja |
Skrevet d. 25-07-2011 11:51
|
Bruger
Antal indlæg: 954
Status:
|
Ja røvere og banditter, men kan man egentlig bebrejde dem?
Jeg er mere irriteret over, som jeg før har nævnt, deres taxi forretning i Bangkok, I kan sige hvad I vil, men jeg har ved de sidste par besøg i storbyen, ved flere lejligheder oplevet samme fremgangsmåde, vil du ikke køre uden taximeter, så havde det ingen interesse. |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 26-07-2011 04:34
|
Bruger
Status:
|
skipper skrev:
yindee.
Det der med pengene er for sent, vi holdt brylluppet på Cape Panwa Hotel, og det var virkelig flot arrangeret.
http://www.capepa...
Efter brylluppet flyttede vi ned i et hus vi havde lejet på Bangtao Beach, så de to familier kunne blive rystet sammen.
http://www.bangta...house.com/
Og det skal jeg love for vi blev, det blev rigtig skægt at lære den nye del af familien at kende.
Hvad prisen angår, så var det pengene værd, vi har trods alt kun èn datter.
øøø du skipper en høflig forespørgsel nu da brylluplet blev holdt i thailand går jeg ud fra der også blev betalt sin sot
i så fald hvor meget |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 26-07-2011 16:28
|
Bruger
Status:
|
Hæ hæ, det tror jeg vi beholder som en familiehemmelighed.
Men ellers godt forsøg. |
|
|