Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 15.05.2011 Nonthaburi - Nakhon Pathom
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-05-2011 04:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

15.05.2011 Nonthaburi - Nakhon Pathom

Godmorgen Dagbog.www.thai-dk.dk/penfoto/5/321.jpg

Freden atter stabiliseret !!

Ja der skete et eller andet gudskelov, Kat begyndte at interessere sig for Engelsk og lovede at stramme balderne (de var nu også blevet lidt omfangsrige kat) og er nu under kyndig vejledning af mig, begyndt på 5 nye ord hver dag !!

Mine utallige tilbud om at hun kunne flytte ud til søsteren hvor en lille lejlighed koster 2.000 Bht pr måned som jeg tilbød at sponsorere blev bestemt afvist, og vi fik snakket et par timer med ordbogen som en vigtig deltager. Selv om hun nu siger at hun forstår mig hvis jeg spørger hende, giver mine små kontrol spørgsmål mig et andet indtryk og fortæller mig at vi egentlig ikke er kommet så langt ved ikke

Men jeg tror nu det er samtalerne med Mon der har hjulpet lidt, for hun er lidt mere vant til falanger og deres måde at være på. Så da Dardi og Mon kom på besøg, fik de snakket utroligt meget igen mens der blev lagt neglelak på tæerne, trykket et par bumser samtidig med at der liiiiiiige blev lavet lidt mad til de garanteret sultne falanger sarcasm

Planen i dag gik ud på at Dardi skulle se markedet og floden og så ellers fede den i poolen, jeg ville så gerne vise ham hvad det er der får mig til at skrive så positivt om mine syn og håber det lykkedes bare lidt !! Så vi slentrede langsomt ned mod markedet som første punkt på dagsordenen, tøserne gik selvfølgelig hånd i hånd og pladrede. Mit Thai strækker ikke så langt når de som glødende maskingeværer snakker i et væk, så jeg bildte Dardi ind at de snakkede om priserne på ris driller

Nå, næsten nede på markedet efter et par små indkøb på vejen begyndte det at smådryppe fra den utrolig tunge og truende sky der hang over byen, så lidt hurtigløb over på den anden side af vejen under de beskyttende presenninger og parasoller blev klaret til UG og slange, selv om pigernes nervøsitet over alle de farlige biler gjorde turen lidt masende, når de i bar skræk hev os i ærmerne når de så en bil lægge ud fra kanstenen i Udan Thani Stres Og vel fremme nu alt det farlige var overstået ville jeg blære mig lidt og viste en lille bod hvor man kan sidde ned. Og her gik det galt, for der blev åbnet for sluserne big time, og vandet fossede ned i stænger der fik alle de handlende til at ligne druknede mus i løbet af et øjeblik og vandet fossede ned som floder af de små Soi.
Og hvad i alverden skal to falanger dog foretage sig i sådan en situation ???

www.thai-dk.dk/penfoto/5/002.jpg

Ganske rigtig gættet, vi lagde kabale og kiggede på tøj griner

Næh, da det så ud til at være et at de slemme angreb og længerevarende, besluttede vi meget imod vores vilje at åbne køleskabet der hvor vi sad på en betonkant op af en guldforretning i skker afstand fra regnen. Et par kølige blev hevet ud af køleskabet mens pigerne tog en Tuk Tuk hjem for at lukke vinduet som fik de nervøse trækninger frem i Kat's ansigt, uha da da !!

Jeg havde nu ikke forventet at de kom tilbage, de er trods alt Thaier og luddovne og jeg havde forventet at de ville snuppe en time på øjet nu de havde været vågne i 4 timer. Så jeg blev overrasket over at se dem komme retur efter 10 minutter med hver deres paraply, sætte sig sig ned på de små plastikskamler og så eller forpeste luften med den Durian de selvfølgelig havde købt. Dardi og jeg nød at sidde der og studere omgivelserne mens der blev snakket om alt mellem himmel og jord, så vi var egentlig ikke så kede af uvejret som virkelig gjorde en indsats for at forvandle markedet til noget der ligner Venedig. Og det trak så langt ud i så lang tid, at blodsukkeret langsomt gled ned i ankel højde, og vi måtte i skabet endnu en gang skaal

Men så tror jeg Buddha tænkte lidt på mig og min pengepung, for pigerne som hurtigt havde gnavet den Durian de havde købt, kedede sig og gik en tur som de sagde. Men den tur viste sig ikke at være så forbandet lang, for Kat fandt et par bukser i en lille biks 8 meter væk og kom med julelys i øjnene og spurgte om jeg ikke syntes de var flotte music

Men det var okay, de 250 Bht får mig ikke til at gå på røven, og passer godt ind i planen om at langsomt skifte hendes genbrugstøj ud med noget nyt. Så hun styrtede tilbage til biksen inden jeg om-bestemte mig og blev nu ejer af et par nye bukser som jeg som mand selvfølgelig skulle slæbe på kat

Desværre kan jeg ikke vise jer billeder fra turen gennem markedet på grund af en silende finregn, som afsluttede vores ellers hyggelige ophold, hvor vi nu havde siddet så længe, at de lokale kom forbi og hilste på os som gamle bekendte OOO
Men det var hyggeligt som sædvanligt, alle de forskellige dufte fra krydderier, grøntsager, råt kød, fisk og alt mellem himmel og jord er hver gang en fantastisk oplevelse. Pigerne snakkede højlydt om de billige priser og hvor flotte grøntsagerne var og spurgte nu der var en anledning, om vi var sultne griner

Men vi klarede os behændigt uden om endnu et måltid her så kort tid efter det forrige, og slentrede langsomt ned af de små Soi hvor Dardi mange gange beundrende snakkede om hvor stort markedet er mens der blev snuset til de mange dampende gryder med alskens velduftende mad, og kigget på de mange fremmede ting. Kunne jeg dog bare formidle de dufte og indtryk til jer når jeg går gennem markedet, for det er fantastisk godt for hjernen og ikke mindst hjertet !!!

Men det kan jeg jo ikke, så jeg håber i kan fornemme det bare en smule !! Uden at Dardi har sagt noget, tror jeg nok han nu forstår lidt af min glæde, for hans øjne skinnede nysgerrig i al den tid vi gik der, mens han fik taget nogle billeder af alt det usædvanlige han så inden vi forlod markedet og gik ud på den lille Soi der skulle føre os ned til floden hej

Desværre dryppede det stadig lidt meget, så tanken om at vi skulle sidde der hvor jeg plejer at rydde op i mine tanker, blev aflyst. Men det skulle jo ikke ødelægge dagen, så med det indkøbte mellemmåltid satte vi os på en bænk i tørvejr. Dardi gik tankefuld ned på en af pontonerne og kiggede på de flydende lotusøer der dovent drev med strømmen, strømmen af de små færger over til den modsatte bred, og alle de forskellige mennesker samt de enkelte slæbebåde blev studeret i tavshed, så jeg tror han fandt lidt fred der og håber han genkender lidt af det jeg skriver om !!

Pigerne som jo stod for indkøbet af mellemmåltidet gjorde det rigtig godt, for det forsvandt lynhurtigt og efterlod et par små bidder jeg allenådigst fik tilbudt, så ikke noget stort æde gilde for mig.

En Tuk Tuk blev hyret da vi havde siddet der et par timer, vi var sgu for dovne til at gå, og de 30 Bht turen koster for os 4 mennesker er okay. Så vi blev sat af ved bygningen allesammen lidt trætte og våde efter de mange timer vi efterhånden havde været på farten, og brugte resten af dagen på bare at slappe af og gøre det vi hver især havde lyst til Thumb

Altså undtagen mig der jo skulle lave frikadeller og brun sovs, men jeg snød lidt og brugte den billige medbragte arbejdskraft til det hårde arbejde. Kat skrællede kartofler mens Mon hakkede løgene og skar gulerødderne ud, puha det var hårdt at stå der med en kølig i hånden og kigge på al den aktivitet skaal

Kort fortalt lykkedes det okay, med den rigtige komælk købt i Tesco var det nemt at lave sovsen. Men det var straks meget værre med den spand margarine jeg havde købt, frikadellerne brændte lynhurtigt på og sprøjtede vildt meget ud over det hele. Pegefingerne på højre hånd fik besøg af et af de stænk og gav straks en stor bobbel der gjorde herrenas og fik huden til at forsvinde, så jeg skal på jagt efter noget ordentligt margarine eller smør til næste gang !!

www.thai-dk.dk/penfoto/5/327.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/277.jpg

Godt mætte af den uvante tunge opbagte falang sovs, gik pigerne i standby mode og lignede zombier og lagde sig hvor der var plads for lige at komme over det værste. Vi to andre som er vant til den slags mad havde ikke samme problemer ud over at være mætte, så vi så lidt film inden Mon ville hjem og slappe af. Men det havde også været en lang dag med en masse aktivitet, og jeg var også brugt. Og med planerne om næste morgen at køre på tur, var det ikke svært at finde køjen efter et foredrag fra Kat om hvor glad hun var for hendes nye ven. En veninde der holder hende i hånden og holder om hende, roder hende i håret og sætter det mens hun snakker til hende. Nu har jeg 2 venner siger hun og giver mig sgu dårlig samvittighed over at have taget den smule fra hende hun havde, men hun siger selv at hun er glad for at være kommet væk fra hendes forrige liv, og at jeg ikke skal tænke over det !!

Og så blev det ellers sjovt da Dardi næste morgen ringede, en masse skældsord blev slynget ud. Ikke noget med godmorgen, næh det var gået op for ham at det jeg har fortalt ham om hverdagen med en Thai, og deres trang til at styre tingene i den forkerte retning, vist var rigtigt nok !!

For aftalen om at mødes klokken 7 på Mo Shitt som er det bedste mødested for Kat og jeg, gik selvfølgelig op i hat og briller. Mon's søster og kæreste var selvskrevet på turen fordi det var dem der havde bil, men nu skulle moderen osse med. Intet ondt i det, men kunne man dog bare få noget at vide sagde han mens han hev i de tynde lokker griner De kom selvfølgelig ikke til den aftalte tid, men droppede ind som det passede dem rasende

Jeg taber sgu væddemål selv mens jeg sover sagde han som fik mig til at grine højt, for jeg vidste at jeg kunne forvente noget i den stil og har det tæt inde på kroppen hver dag. Så det var en munter start på dagen da han ringede godt forsinket og sagde at de nu endelig var på vej, Kat og jeg gik ned og prajede en taxi for at køre til busstationen hvor vi skulle mødes uden foran, og turen tog kun 15 minutter. Men selvfølgelig gik det også galt, taxien vi kørte i satte os af foran stationen som aftalt, og efter at have måtte køre langt for at kunne vende for at kunne holde ud for stationen, ringede Mon.

Hvor er i spurgte hun Kat, foran stationen sagde hun og skævede nervøst til mig. For Mon sagde nu at vi skulle gå over en gangbro til den modsatte side hvor taxien havde kørt for 5 minutter siden ved ikke

Nå pyt med det, der var ingen grund til at det skulle ødelægge humøret. Vi skulle besøge Donwai markedet som ligge i Phanom Phatom små 80 kilometer fra Bangkok siddende på ladet af enn pickup, så jeg var i højeste gear og havde ladet batterierne godt op for en sikkerheds skyld. Og køreturen blev den oplevelse jeg havde forventet efter lidt tumult i opstarten !!

For Mon, Dardi, Kat og jeg skulle sidde ude bag ved så den gamle mor kunne sidde behageligt indendørs og vi kunne opleve. Så mon startede op med at placere os alle 4 på ladet indtil det gik op for hende at det skulle vi ikke alligevel, for vi skulle køre på motorvej et lille stykke hvor det ikke er tilladt. Så på med sandalerne, pakke det sammen der var lagt tilrette for mig og min rygs skyld, og så ellers sætte os oven på hinanden inde i den tætpakkede vogn, munter oplevelse Grin

www.thai-dk.dk/penfoto/5/007.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/013.jpg

Lige så snart det var muligt efter motorvejen holdt bilen ind og vi kunne kravle op på ladet igen og begynde turen, vi hyggede os gjorde vi mens vi fik mange blikke og vink når folk fik øje på os falanger på ladet, der blev kigget på alt det vi passerede og på grund af startvanskelighederne og for sikkerhedens skyld, blev en skaal nydt undervejs.

Men Kat blev selvfølgelig igen køresyg fordi hun kiggede bagud, så hun fik igen ordre på at kigge fremad mens Mon snakkede til hende for at distrahere hende på turen til markedet. Og endelig kunne vi trille ind på en meget mudret og stor parkeringsplads og gå ind på markedet hvor alle de her indtryk ventede os + mange flere i kan se her.

http://www.thai-d...5QQtppZZ20

www.thai-dk.dk/penfoto/5/059.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/049.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/5/050.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/060.jpg

Selvfølgelig blev der handlet mad ind til den uoverskuelige månedlange 2 timers tur griner , så jeg slæbte som en lille pruhest som de andre nu vi havde den lange rejse foran os. Den lille båd satte i gang i røg og damp der ikke lugtede særligt godt og begyndte turen jeg havde glædet mig enormt til på grund af billederne, optimismen og glæden forsvandt dog lynhurtigt da en af gutterne greb mikrofonen og prøvede at vække de døde i Phuket Angry

En lynhurtig knaldende hovedpine ramte mig som et lyn over støjen, hvor det var komplet umuligt at snakke sammen, som i kan se på billederne var båden ikke de 200 meter lang som gutten troede, så det var frygteligt. Toilletpapir blev rullet sammen i forsøget på at fremstille høreværn, det hjalp lidt men var dog nødt til at holde mig for ørene inden jeg sprang i luften. Mon kom og fortalte mig at gutten kun snakkede på udturen som så ville vare en time, men det mere for at trøste mig fordi jeg forlangte at båden skulle stoppe så jeg kunne komme af, så slemt var det !!

www.thai-dk.dk/penfoto/5/069.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/080.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/5/078.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/108.jpg

Men jeg fik da taget nogle billeder, og for en gangs skyld er jeg tilfreds med nogle af dem selv om solen ikke var fremme. Smukke syn mødte os af junglen som prøvede at inddrage floden, folk der høstede et eller andet Kat sagde smagte godt stående i floden til livet med glade smil var et dejligt syn. Så helvedestimen gik på den måde hurtigere inden båden vendte om, gutten snakkede færdig og satte sig ned og læste avis gudskelov, og en forholdsvis stille tur begyndte. Kat kommenterede mange af husene som jeg har taget mange billeder af på grund af placeringen og sagde at sådan et sted ville hun gerne bo, okay sagde jeg, så går jeg ned i Salaen og fisker hver dag med en pibe hash godag Hold kaje hun blev underlig i ansigtet over den udsigt og lovede mig bank hvis jeg gjorde det Stres

www.thai-dk.dk/penfoto/5/124.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/118.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/5/163.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/173.jpg

Nu han holdt kaje gutten, var jeg ked af at turen endte allerede da vi øjnede kajen igen. For det var en utrolig flot tur til 100 Bht pr snude, ingen forskelsbehandling her, alle betalte det samme og alle plastikstolene ombord var ens !!

www.thai-dk.dk/penfoto/5/221.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/197.jpg

Og så skulle der jo handles igen nu poserne fra før var mere eller mindre tomme, så det var en dræbende langsom tilbagetrækning ud til bilen igen gennem de nu overbefolkede gange gennem markedet. Men de sparede mange penge på de grøntsager og det andet de købte, så det var okay med mig. Jeg forsøgte selvfølgelig igen at få Kat til at skifte en af hendes genbrugs shirt ud, men uden held. Ovenikøbet fik jeg nu en reprimande og en formaning, jeg skulle stoppe holiday sagde hun, det var for dyrt !! Og så begyndte hun ellers helt præcist at fortælle mig hvad jeg havde brugt af penge sammen med Dardi, og på den måde hun dramatisk fortalte om den vaklende økonomi, kunne jeg egentlig godt se at det gik lidt stærkt, for når vi besøger hinanden foregår det jo i taxi begge veje, så jeg gav mig lidt og sagde jeg ville tænke over det Grin

En ny tur på ladet af bilen ventede os nu uden at vi vidste hvor vi havnede, men en ting var vi enige om, og det var at det var den modsatte retning af Bangkok. Men det tog vi afslappet og nød en kølig mens søsterens kærste som var chauffør nu havde fundet 4 gear og susede afsted. Men der er jo herligt køligt i vinden og livet er sgu da skønt OOO

Pludselig sagde Kat se, og pegede ud i horisonten hvor vi kunne se den store Jedi på 120 meter, som er verdens højeste og som ligger i Phanom Phatom. Så vidste vi da hvor vi var, Mon havde snakket om at tage dertil men blev bremset af Kat's menustration, men havde ikke fortalt hvad vi så skulle. Så jeg var lidt spændt på hvad hun havde fundet på, og blev ikke ret meget klogere da vi endelig trillede ind på en parkeringsplads hvor bilen blev parkeret under et stort træ, så den gamle mor kunne snuppe en morfar oppe på ladet, og samtidig passe på al den mad der var købt på markedet

grinerwww.thai-dk.dk/penfoto/5/323.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/301.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/5/307.jpg

Vi var, fandt jeg ud af kommet til Sanam Chan Palace der er en park på 888 Rai hvor der står nogle gamle bygninger dateret tilbage til King Rama VI, en igen utrolig smuk velholdt tyst park hvor folk slentrede rundt og hyggede sig, og hvor vi blev udsat for forskelsbehandling. Thaier betalte 30 Bht, og falanger 50 Bht ved indgangen, hvor nogle barsk udseende og bevæbnede vagter sørgede for at vi betalte. Kanaler snoede sig flot gennem parken og havde nogle indbyggere jeg desværre ikke rigtig kunne få til at stille sig i positur, men jeg fik da et par stykker af de store bamser alligevel, drønende rundt i det høje græs hej

www.thai-dk.dk/penfoto/5/315.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/316.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/5/322.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/310.jpg

De gamle træbygninger som var meget interessante at se og gå rundt i havde desværre en hage, man måtte ikke fotografere indenfor. Store overvågningskameraer sørgede for at det ikke skete og sad meget synligt og gjorde at jeg denne gang lystrede desværre !!

Men vi hyggede os et par timer der og jeg nød virkelig stilheden mens vi langsomt gik rundt, den eneste trafik var udlejningscykler og elektriske golfvogne. Folk sad og talte dæmpet under de store træer i flotte møbler og hyggede sig, og alle så ud til at nyde det. På et tidspunkt var vi nødt til at sidde lidt ned og hvile fødderne. Pigerne benyttede sig af lejligheden og gik på toilettet mens Dardi og jeg sad og kiggede på folk lige ved en kiosklignede bygning, her hørte vi pludselig støj henne fra disken og kiggede selvfølgelig derhen. Og vi nåede lige at se en stor og vel en halvanden meter lang grøn slange snor sig væk fra sit skjulested som var under en isboks, en Thaipige der stod der, skreg og vidste ikke helt hvad hun skulle gøre. Men slangen havde mere travlt med at komme væk og forsvandt i det høje græs og der skete ingenting godag

Klokken var nu blevet 15 og jeg var sgu ved at være brugt, så vi blev enige om at finde Bangkok igen. Vi gik langsomt mod udgangen hvor en mand i hvid gallauniform og med en buket blomster stoppede os og ville have taget billeder sammen med falangerne, han havde bestået eksamen på politi akadamiet fortalte han os stolt mens hans kone gennem 5 år stod smilende ligeledes med en flot buket blomster i favnen. Selvfølgelig skal du da have et billede sagde jeg og reddede hans dag, og jeg skyndte mig selvfølgelig at tage et billede som jeg efterfølgende viste ham som gjorde ham meget glad, sui mak sagde han og smilede stolt inden de gik videre i jagten på foto ofre, herlig glad oplevelse hej

www.thai-dk.dk/penfoto/5/330-1.jpg

Turen hjem hvor jeg forlangte at Kat skulle sætte sig ind i bilen for ikke at blive dårlig, løber jeg let over på grund af ensformigheden. Men vi fik de samme mange hilsner på vejen os to falanger på ladet, muntre smil fra folk i busser, ja selv en flok munke morede sig gevaldigt inden vi endelig nåede frem. Vi var ikke som forventet ved Mo Shitt hvor vi stod på, næ vi skulle besøge søsteren som havde et angreb som mig for et par uger siden, og havde det rigtig skidt. Så vi havnede på den anden side af Bangkok og meget langt hjemmefra, så langt at vi efter at have kørt i 15 minutter med taxi , først hjem til Dardi, og så videre til Non, passerede Hualampong Station som er meget langt herfra. Mange her i Non ligger også på langs med maveforgiftning og regeringen advarer hver morgen i Tv om at være opmærksom når man går ud og spiser, men opmærksom på hvad bliver der ikke fortalt om !!!

www.thai-dk.dk/penfoto/5/318.jpg

Kat som også er lidt ramt, er begyndt at koge og stege alt selv om det stegt i forvejen i frygt, så rådet er givet videre !!
Hjemme i lejligheden igen klokken 18 godt trætte efter den lange dag, besluttede vi at varme resterne fra frikadelle festen. Hold kaje hun er glad for falang sovs den pige, selv den lille smule der blev tilbage, blev hældt op i en plastikpose så hun kan spise den senere med ris til music

Og nu Kat siger hun vil tage sig sammen, og ikke mindst lære Engelsk, gav jeg hende telefonen da jeg havde ringet Conny op. Hun havde ringet tidligere på dagen da vi kørte og hvor det var umuligt at høre noget, jeg savner Conny sagde Kat og var grunden til at jeg gav hende telefonen, nu skulle hun sgu snakke Engelsk !! Og det var sjovt at høre hende snakke med Conny i telefonen, jeg savner dig sagde hun, kommer du ikke snart og besøger mig sagde Kat så jeg kan lave mad til dig Love

Hun kan ikke glemme at Conny kan spise som et helt fodboldshold og var meget glad da hun oplevede det, så vi skal møde dem nogle timer inde i Bangkok inden de tager flyet hjem igen. Nu har jeg 2 venner sagde hun efter at have snakket med Buddha som hun gør hver dag siddende i bedestilling i sengen, inden hun skvattede omkuld smilende og meget træt.

Jeg ved at Dagbogen i dag er meget lang og undskylder for det, men på 2 dage sker der altså meget. Især med Dardi på besøg og når vi er på tur, og jeg syntes i skulle have det hele med Thumb

Buddha har en utrolig evne til at beskytte mig når jeg har behov for det, derfor skal han have en meget stor tak for at holde min ryg i ro til trods for at jeg blev rystet godt igennem, tak Buddha.... godag

www.thai-dk.dk/penfoto/5/189.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-05-2011 08:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

Thumb Dejlig dag i har haft vi har prøvet noget lignene men i en dejlig lukket bil. music Og jeg kan se at jeg ikke har de samme dame problemer som dig griner
Badedyr
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-05-2011 13:02

Bruger

Antal indlæg: 151

7-9-13 er sluppet for dårlige mave, selv om jeg har en meget sart mave, og at jeg spiser de meste sjove steder på mine tur rundt om...

Men er løbet ind i en stor omgang influenza , men håber det snart er slut igen, træls at skal havde det i denne her varme.

Forsat en dejlig dag til jer alle sammen der ude...
pirat
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-05-2011 14:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717

sank skrev:
Thumb Dejlig dag i har haft vi har prøvet noget lignene men i en dejlig lukket bil. music Og jeg kan se at jeg ikke har de samme dame problemer som dig griner

pas nu på med hvad du skriver Grin din unge kone kunne jo komme efter dig music
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-05-2011 15:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146

Begrebet Jernlady blev opfundet på grund af Lillemand, så godt set Pirat griner

Men ja, det var en dejlig dag som jeg slet ikke kunne forestille mig i en lukket bil, så går man jo glip af alle duftene og vinden i håret. Selv lugten af lort er på en måde en herlig oplevelse, især når den hurtig forsvindermusic

Og rigtig god bedring til dig Badedyr, pas på dig selv godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
sank
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2011 08:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

driller Ja ja i to bare vendt ? i skal nok få jeres sag for griner
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Phra Nakhon Khiri National Historical Park Central Thailand 3 15-05-2024 08:22
Nakhon Sawan Where The Dragons Roam Nord Thailand 1 10-02-2024 13:05
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Top 10 Things to See and Do in Nakhon Ratchasima Province! Nordøst Thailand 1 20-11-2022 11:08
Dansk mand fundet død i Nakhon Si Thammarat Nyheder på dansk 3 30-09-2022 16:30

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768