Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 13.04.2011 Nonthaburi Songkran
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-04-2011 06:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

13.04.2011 Nonthaburi Songkran

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/5/023.jpg

Det er sgu ikke så meget godmorgen i det her, men jeg kæmper en ulige kamp med det skide Internet rasende

Gud ske tak og lov for min nye aller bedste ven, lægen på sygehuset som gav mig noget medicin der virker og sparker r..

Så jeg vælter lidt rundt med Kat som førerhund og har det herligt i min rus, små ture ned ad gaden går nu betydeligt bedre end før, og jeg er glad og taknemmelig for ethvert lille fremskridt. Men jeg sidder desværre stadig meget i lejligheden som jeg er godt og grundig træt af, for jeg vil sgu ud og se, vil jeg Foto

Nå, kommer tid kommer råd siger man. Så jeg er tålmodig og venter mens jeg ømmer mig over den sindssyge beslutning om at træne i poolen, bestyrelsen har fundet penge et eller andet sted, og har i nattens mulm og mørke, hakket permafrosten i stykker og har fjernet beviserne music

Varmen gør nu at der er langt imellem de isterninger der før lå i poolen, så jeg kan nu ved at være sej og fyldt med løgn over for mig selv, langsomt sænke min blegfede krop ned i vandet mens jeg ryster af kulde og stille og roligt svømme lidt frem og tilbage. Udover koldbranden som truer, er jeg utroligt glad for den 'vægtløshed' jeg opnår i vandet og gør hvad jeg kan for at komme videre.

Og ved et af besøgene i poolen, fik jeg sgu noget af en overraskelse !!!

Kat hoppede den ondenlyneme i baljen og legede som et lille barn i den lave ende af poolen, hun var nu kommet dertil at jeg nok skulle passe på hende efter at have set at jeg rent faktisk kunne svømme, og ikke sank til bunds som mange af Thaierne her gør når de slipper bassinkanten griner Så jeg 'drønede' op i lejligheden og hentede kameraet, det her skulle i ikke snydes for tænkte jeg, og selv om jeg har billedet af hendes glade smil på nethinden, ville jeg have et billede af begivenheden Love

Hold op det var hyggeligt, 2 timer blev brugt med at lave fis og ballade til stor jubel for beboerne, der undrende kiggede på Kat der aldrig før har svømmet eller været i poolen. Så nu er den kedelige daglige genoptræning lige pludselig ikke så kedelig mere hej Om Kat har fortalt hvad tid hun hopper i baljen, eller om hun ringer rundt ved jeg ikke. Men nu er det pludselig tilskuere på når vi plasker rundt, jeg forsøger langsomt at lære hende at svømme og få hende til at vove sig lidt væk fra den lave ende Stres

Prøv at se den glade pige her music

Og det går langsomt fremad for os begge, pillerne gør at det er lidt sjovere og IGEN får mig til at glemme at der er en grund til at jeg får pension. For jeg giver den selvfølgelig gas nu jeg ikke kan mærke at det gør ondt, så sofaen bliver flittigt brugt mens jeg bander mig selv langt væk fordi jeg 'glemmer' så nemt rasende

www.thai-dk.dk/penfoto/5/008.jpg

Nå, nu Songkran nærmede sig og får mig til at holde mig langt væk fra gaden, skulle der handles ind til de 4 dage hvor folk går bananas. Så vi tog bussen til Tesco hvor vi nærmest fyldte indkøbsvognen op, men alt tager jo tid og er ikke så nemt som det lyder. Vi kæmper stadig med alt det nye som gør at jeg igen og igen leger pædagog og forklarer hvordan den ting hun prøvede sidst vi var her, stadig virker på samme måde ved ikke

Men langsomt er hendes Thai mentalitet ved at få overtaget, så det er nemmere for hende nu at mase sig frem i køer og ved tilbuddene uden at tage hensyn som før hvor hun genert stod og ventede på en åbning i feltet.

Gør for hulen som alle de andre sagde jeg til hende da hun kom hen til mig med en lille pose kylling, kylling var på tilbud til 56 Bht og folk gik amok. Køb nu for pokker en hel masse til den pris, fryseren i køleskabet er stor og er nærmest tom og venter kun på at blive fyldt. Men hun har ikke helt styr på at man kan købe stort ind og fryse det ned og gjorde at da vi kom hjem, diskuterede en del inden det gik op for hende hvorfor jeg havde købt plastikposer i Tesco Thumb

Men tilbage til Tesco hvor hendes shoppe gen blevet vækket, efter at hun havde fyldt poserne mere op mens hun rystede på hovedet af den dumme falang der ikke forstod noget som helst, gik vi forbi afdelingen med fisk. Hun spurgte om jeg ville have fisk, og selvfølgelig ville jeg det sagde jeg. Og nu overraskede hun mig endnu engang, for hun blev ved med at snakke om at vi skulle købe en fisk der var færdigstegt. Er du træt af at lave mad hver dag spurgte jeg hende med respekt for det, og tænkte allerede over hvor vi skulle gå hen og spise !!

Nej nej sagde hun, hvis damen steger fisken for dig sparer du penge. Du skal ikke bruge gas eller olie, forstår du det sagde hun og kiggede på mig, mens jeg blev helt væk i mine egne tanker over den sparsommelighed der er så indgroet i hende. Der stod jeg i et kæmpe varehus fyldt med mennesker der myldrede forbi mig, højtalerne der som sædvanligt bragede mega højt med de irriterende skærende stemmer der reklamerede for et eller andet, folk skubbede og masede når de gik rundt med deres indkøbsvogne, og det føltes som om tiden var gået i stå. Jeg stod som forstenet mens alt det her liv foregik omkring mig uden at jeg registrerede det.

Jeg bliver mere og mere imponeret for hver dag der går, vi mangler ikke noget og jeg siger hver dag at hun skal købe det hun mangler.

Men hun nægter kategorisk og gør tingene på sin egen måde, men til en helt anden pris end den jeg ville komme frem til ved at gøre det på min måde. Respekten for hende vokser for hver dag der går, hun misbruger ikke den mulighed for at bruge mine penge på noget unødvendigt, men gør alt for at jeg skal spare penge uanset hvad der bliver købt, og aflægger regnskab om hun så køber en kvist til 3 Bht af en eller anden slags til madlavningen Love

Så jeg forsvandt lidt fra jordens overflade et kort øjeblik mens jeg kæmpede med at finde ord, men det sørgede en ældre ladyboy for at jeg fandt igen. For hendes/hans fingre strittede så meget at det var noget af en opgave at putte en fisk ned i en ellers overdimensioneret plastpose der lå der til formålet, så jeg blev lige strejfet at den ildelugtende fisk der bragte mig tilbage til nuet og fik mig til at kigge irriteret på hende/ham. Men Kat hev mig hurtigt videre, hun prøver dagligt at fortælle mig at man skal opføre sig pænt, og at man ikke må gøre som jeg ellers gerne ville, nemlig skælde vedkommende ud Angry

Nå, jeg lærer det måske en dag ved ikke

Og så kom vi ellers tilbage overbelæsset med plastik poser så vi dårlig kunne gå, den afdeling der hedder mad er jeg blevet bortvist fra, så da hun tilfreds med sig selv og hendes arbejde, satte sig i sofaen, begyndte skænderiet Angry

For hun havde selvfølgelig ikke forstået den dybere mening med at købe stort ind, og havde lagt alle poserne med kød op i fryseren. Så jeg åbnede undtagelsesvis køleskabet uden at det nødvendigvis betød at jeg ville have en skaal, hev alle poserne ud af fryseren og fik hende gjort forståeligt at hun skulle hente kniv og spækbræt. Vi satte os på gulvet foran køleskabet og et mindre mareridt for mig begyndte Græder

Efter flere forsøg og sammenligninger og flere kig i ordbogen der var ved at give mig et mindre smertende nervesammenbrud fordi hun sagde hun forstod, og gjorde det modsatte og altså ikke forstod alligevel, fangede hun pludselig ideen med de plastik poser jeg havde købt, og vi fordelte i fællesskab alt det kød vi havde købt i en masse poser som nu blev lagt i fryseren. Du tænker smart sagde hun og snakkede som et vandfald om hvor nemt det nu var Grin

Puha jeg måtte lige bruge 10 minutter på sofaen for at komme til hægterne igen, for det er altså svært ked

Hun havde åbenbart fået øje på de hår jeg havde revet ud af hovedet og som nu lå på gulvet og flød, for hun gik ned til Pi Bao sagde hun, tog sin pung og gik, men kom tilbage efter 2 minutter med en skaal som jeg fik besked på at drikke ude på altanen mens hun igen vaskede gulv og gjorde rent igen som hun gør 2 - 3 gange hver dag Thumb

Så der sad jeg og fintænkte lidt, jeg drejede stolen så jeg kunne kigge på den vante udsigt der aldrig er kedelig eller den samme og fulgte igen med i dagligdagen hos de mennesker der bor tæt på. Jeg følger den unge mand der igen fejer gaden som han også gør om natten, nogle gange er det sgu noget skidt, og jeg kan ikke ligge ned og sætter mig herud. Og selv om klokken er 2 nat, går han rundt og fejer og gør præcist det samme jeg gjorde på Koh Samui, han samler affald op selv om det ligger på den anden side af gaden, og har det tror jeg, herligt ved at gøre en lille forskel !!

Den ældre dame der kun går i sarong, tjekker vasketøjet på den lille altan i det møgbeskidte hus neden for højhuset her og er en kæmpe kontrast at se på. Som sædvanligt slutter hun af med lige at skylle gulvet med vandslangen så vandet står ud på gaden i et af de blå plastikrør der leder vandet 3 - 4 meter ud fra huset, og giver så den unge mand noget at lave nu der ligger vand og flyder griner

Den gamle mand som bor i et usselt blikskur for enden af gyden de alle bor i, kravler ud på en meget tynd pind og vander sine mange blomster og planter og nusser om dem og hygger sig tror jeg. Ved siden af er døren i det lille asbesthus blevet åbnet så det synlige sengetøj der i den tid jeg har boet her, endnu ikke er blevet skiftet, kan blive luftet. Måske 8 m2 har de at bo på og gør at de er meget kreative i hverdagen som jeg spændt følger når jeg sidder her. Klunseren der også bor for enden af gyden sidder på hug og roder i bunken der vokser for hver dag der går i håbet om at finde en guldklump i rodet ved ikke

Ude på vejen mod Wat Kinnagon er der selvfølgelig også det sædvanlige liv nu motorbike taxierne har oprettet et lille 'kontor' her. Pi On som jeg har fortalt om før, råber noget op til sin kæreste som står og kigger på hende fra altanen. De to ældre tøser lægger ikke skjul på noget og har boet sammen i flere år her lige op til højhuset, og når det er meget varmt bliver der serveret isvand for manden i forholdet Pi On af kæresten som ellers opholder sig indendørs det meste af dagen.

Hun trasker ned og får folk til at kigge på hende, for hun har et brystparti der er større end Dolly Partons Grin Men storhedstiden er ovre for de her forhenværende gigant spærreballoner, de begyndte tror jeg for flere år siden at flygte sydpå og hænger nu som saddeltasker og ser sgu ikke for godt ud. Men det giver hende noget opmærksomhed hver gang hun går, folk i biler, på bikes og cykel vender sig om og trodser naturloven ved ikke at støde ind i noget i den tid hovedet er drejet i den modsatte af kørselsretningen griner

Måske ikke så interessant for jer at høre om i forhold til mine ture og billeder, men jeg hygger mig sgu over at ha muligheden for de syn og oplevelser jeg får serveret fra morgen til aften nu jeg ikke er så mobil. Jeg hygger mig over de små ting jeg ser, de små væverfugle der kommer med et kæmpestort blad i næbbet til deres redebyggeri i forhold til deres størrelse, kæmper for at flyve. Kattene der som akrobater kravler rundt på de små afsatser og leder efter mad hvis de da ikke lige snupper en lur kat Hundene der kommer slæbende med en plastpose de har stjålet et eller andet sted, der bliver flået til atomer midt ude på vejen i forsøget på at finde årsagen til den herlige duft der fik dem til at nappe posen hej

Jeg slår hjernen helt fra (alle 2 celler driller) og bruger meget tid nu stilladset ikke helt er oppe på dupperne på at nyde, Kat tilbyder i tide og utide mad og sætter sig i skyggen på den lille plast skammel og vasker op eller vasker tøj mens hun pludrer. Efter en mindre krise som vi havde fordi jeg var træt af at hun ikke forstod mig, læser hun nu i ordbogen det meste af tiden og lærer hurtigt. Så meget at da vi i aftes så en film (Meet The Spartans, som er en stor joke griner) sagde hun til mig, jeg er så glad fordi jeg nu forstår lidt af hvad de siger. Men hvorfor snakker Annie og de andre piger ikke engelsk jeg kan forstå ??

Som jeg fik at vide efter jeg havde lagt den lille film op fra Nytårsaften hvor Annie snakkede, er det Bar Engelsk de snakker, som gav mig problemer før når jeg snakkede med Annie. Jeg måtte gentage mange gange fordi hun reelt ikke forstår engelsk, medmindre jeg snakkede turist Engelsk Sad

Men der var ikke brug for sproglige egenskaber da Kat pludselig sagde hør, da vi næste dag sad derude igen!!!

Songkran startede med et stort optog nede på vejen ud for Wat Kinnagon. En lang karavane af pickup pyntet med blomster med en statue af Buddha som midtpunktet, fik folk til at stænke lidt vand på figuren og Wai Pa godag

www.thai-dk.dk/penfoto/5/032.jpg

Efter dem kom alle de her små biler og til sidste et 'tog' som dem der kører rundt i Tivoli. Jeg snuppede kameraet og vi 'spurtede' ned så jeg kunne tage billeder som bliver de eneste jeg tager i denne omgang.

Trafikken brød selvfølgelig sammen og alt var et stort kaos, men det hører jo med til festen, og alle tog det med et smil hej

www.thai-dk.dk/penfoto/5/056.jpg

Men jeg fik da lidt billeder i kassen og er tilfreds, for de små Fiat der var renoveret og pyntet var flotte at se på. Kat holdt fast i mig i bar nervøsitet mens jeg i slalom gik mellem de holdende biler og busser og det var lidt irriterende på en måde, for jeg glemmer alt og fiser rundt for at tage DET billede som kan gøre mig tilfreds. Men hun kan godt lide mig sagde hun, jeg vil passe godt på dig sagde hun, og spurgte om jeg var sulten Love

www.thai-dk.dk/penfoto/5/048.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/052.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/5/054.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/053.jpg

Sådan kan livet også være for en pensionist her i Thailand, fra et liv fyldt med de samme skavanker som jeg stadig har, nyder både jeg og kroppen den livgivende varme. Står jeg op om natten og går ud på altanen, trækker jeg et par shorts på og intet andet. Med temperaturer omkring 28 grader i nattetimerne og i øjeblikket ifølge alle mine manometer, 35 grader i dagtimerne, nyder jeg ekstremt meget ikke at være nødt til at tage en masse tøj på som hjemme hvis jeg havde gjort det samme.

Min flytning fra Koh Samui fortryder jeg ikke et sekund, jeg er overbevist om at Buddha har en stor del af æren for den beslutning. Selvfølgelig trak det også at Kat var her og gør mig glad ved tanken om at være her, og som alle andre skeptiske falanger lurer tanken om fup og fiduser selvfølgelig dagligt. Men de aftager langsomt efterhånden som vi lærer hinanden mere og mere at kende, uden at jeg dog ligger som en hund på gulvet med alle fire ben i vejret i totalt overgivelse music

Hun har fra starten været på prøveplader for en sikkerheds skyld, de frygtede skavanker der ville kassere hende ved et syn er udeblevet. Tværtimod viser utallige tjek at stelnummeret er gangbart og ikke en forfalskning som jo er meget normalt her, den 12 år gamle monterede sidevogn er i god stand og kræver ikke den store vedligeholdelse, 500 Bht pr måned til smøremidler såsom is og slik hej er billigt sluppet, og ved normalt brug er der heller ikke slør i styrekuglerne selv i skarpe sving. Ophæng og undervogn er velholdt og uden rust dog med nogle rynker i rustbeskyttelsen, men behøver dog ikke renovering med den alder emnet har griner

Så jeg overvejer at bestille tid til syn hvor jeg vil prøve at få gule plader til hende, for jeg er blevet rigtig glad efter jeg i papirene kunne læse at jeg er den 2 ejer hvis jeg overtager hende, og kilometerstanden er lav fordi hun aldrig har kørt på store veje som jeg godt kan lide Thumb

Og så gør det altså heller ikke noget at hun nu går rundt og siger: for helvede på ægte Prins Henrik Dansk griner

www.thai-dk.dk/penfoto/5/058.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/045.jpg

Min første Songkran her blev brugt på at gå i flyverskjul i lejligheden, og så ellers vente på at det noget mudrede vejr forsvandt. For vi skulle svømme sku vi og ventede på at tordenvejret gik over og solen igen skulle skinne. Og endelig ved 3 tiden var der held i sprøjten, solen fik magt og fik de begyndende isflager i poolen til at smelte igen så vi kunne hoppe i hej

Og undskyld hvis der går for meget Barbara Cartland i den sarcasm

Men jeg er sgu så lykkelig over at se den glæde Kat viser ved det hun oplever nu, som et barn plaskede hun rundt i stive to timer i bassinet og havde det herligt. De selvsamme ting som børn gør når de leger i vandet, blev her udført af en pige på 40 år der ikke havde bare en millimeter plads i hjernen til at se at det så barnligt ud det hun gjorde. Så jeg var super glad og lykkelig på min første Songkran dag her mens jeg drev langsomt rundt i poolen efter min motion som jeg tager i små afdelinger på luftmadrassen som vinden fik til at drive formålsløst rundt, mens jeg kiggede op i den solrige himmel og havde en herlig tid mens larmen fra løjerne ned fra gaden en gang imellem afbrød lyden fra fuglene, der ellers gjorde alt for at overdøve støjen music

www.thai-dk.dk/penfoto/5/040.jpg

En fantastisk dag der endte med en fantastisk flot solnedgang som blev foreviget af mit 'gamle' kamera. Men desværre er der stadig bøvl med aftrækkeren som jeg har en lille plan om at se på i morgen, hvis ellers mine gamle øjne kan se de små skruer Stres

www.thai-dk.dk/penfoto/5/003.jpg

Og mig som troede at jeg kunne trykke på ikonet gem og så ellers fede den i sofaen, næh kammerat Græder

For der kom uventet besøg at Tanya's mor og hendes kæreste, for tumulten med Annie lurer stadig i baggrunden selv om vi ikke deltager i den. Annie er gal som en tysker over at vi ikke snakker dårligt om hende, altså smider brænde på bålet !! Jeg har som jeg har fortalt meget modvilligt opgivet at få de 3.000 Bht tilbage jeg lånte hende , og lever fra dag til dag velvidende om at muligheden for efterskælv er til stede. Men det stopper ikke hyænen som nysgerrigt ringer rundt for at høre hvad vi laver, og om vi snakker dårligt om hende.

Men det gør vi som sagt ikke selv om mit Danske blod banker i årene for at retfærdighed skal ske fyldest Angry

Hendes seneste tricks omhandler min bike som jeg lagde nøglen til i restauranten så de kunne bruge den hvis de manglede noget fra markedet som skete tit, Pi On som er bike taxi her, forlanger 20 Bht hver gang der skulle handles noget. Og herregud, biken stod alligevel der og stod, så jeg fik Jame til at fylde benzin på den, og sagde at de bare kunne bruge den. Nu er nøglen til biken så på en eller anden mystisk måde blevet væk, begge skulderblade bliver trukket godt op om ørene på Annie i forsøget på at se uskyldig ud når nøglen bliver omtalt, så den har hun nok planer om at beslaglægge selv om jeg har den grønne bog til den !!

Så Fon som Tanya's mor hedder (moderen til pigen der gik med Kat og jeg til vandfaldet efter tempelturen på bjerget !!) og Kat fik snakket tingene igennem på et lynhurtigt Thai jeg desværre kun forstod lidt af desværre !!

www.thai-dk.dk/penfoto/5/021.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/027.jpg

Desværre fordi jeg gerne vil vide hvad der bliver snakket om, og gerne ville deltage i snakken. For kernen af veninder til Annie har forladt den synkende skude som rotter i grimt vejr, for hun bruger al sin vågne tid på at svine os til som veninderne er trætte af, og servere nu samtidig dårlig mad, halve portioner og gamle ris til samme pris som før som de her små mennesker er eksperter i at gennemskue. Så restauranten kører med gevaldigt underskud for tiden sarcasm Kun Pi Nok har valgt at blive hos hende, og sidder nu alene tilbage nu der er en vigtig danseundervisning inde i byen, som na na !!

Så hun er gal Annie, og det er så fedt godag For vi holder kaje gør vi og smiler gevaldigt når vi går eller kommer tilbage til bygningen og udsender et signal om at alt er evig skønt, selv om vi måske lige har skændes over prisen på 2 små chilifrugter Love

Det bliver det sidste skrevne i denne omgang, for en vigtig kamp i Casino venter Grin

Så tak Buddha fordi du giver mig det fantastisk dejlige liv jeg har når man altså lige ser bort fra metaltrætheden i ryggen....... godaggodag

www.thai-dk.dk/penfoto/5/055.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-04-2011 07:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

Pen kat Thumb
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-04-2011 07:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

rasende Pivski ? så prøv du at vågne til 3g. Græder
IT
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2011 02:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

[
b]PEN skrev citat[/b]
Hun har fra starten været på prøveplader for en sikkerheds skyld, de frygtede skavanker der ville kassere hende ved et syn er udeblevet. Tværtimod viser utallige tjek at stelnummeret er gangbart og ikke en forfalskning som jo er meget normalt her, den 12 år gamle monterede sidevogn er i god stand og kræver ikke den store vedligeholdelse, 500 Bht pr måned til smøremidler såsom is og slik er billigt sluppet, og ved normalt brug er der heller ikke slør i styrekuglerne selv i skarpe sving. Ophæng og undervogn er velholdt og uden rust dog med nogle rynker i rustbeskyttelsen, men behøver dog ikke renovering med den alder emnet har

Så jeg overvejer at bestille tid til syn hvor jeg vil prøve at få gule plader til hende, for jeg er blevet rigtig glad efter jeg i papirene kunne læse at jeg er den 2 ejer hvis jeg overtager hende, og kilometerstanden er lav fordi hun aldrig har kørt på store veje som jeg godt kan lide

Og så gør det altså heller ikke noget at hun nu går rundt og siger: for helvede på ægte Prins Henrik Dansk

kommer hun på hvide plader griner bliver hele thai-dk inviteret med til festenmusic
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2011 03:37
Bruger avatar

Bruger

Så ka du lære det Sank, som na na driller

Du blir straffet fordi du mener at Jannik og jeg skal tortureres med en helaftensfilm om en skide barnedåb, men det værste er sgu at der ikke er bare en lille bitte smule alkohol i altervinen Græder

Der er mangel på hvide plader IT, og på det sorte marked er de for dyre. Men matronen er glad for gule plader siger hun, så det holder jeg mig til griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
lillemanden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2011 06:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614

Kære Pen

Tillykke med din "registrering" håber det bliver et tiltag med glæde for jer alle tre.
HURRA HURRA HURRA
så venter vi at blive inviteret til " landsbyen til den store fest .
ThaiDanmarkLoveLoveThumb
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2011 10:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

jeg siger intet skal nok holde mund, men men men

www.thai-dk.dk/uploads/mennesker_bryllup.jpg
pensionisten
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2011 18:05
Bruger avatar

Bruger

Jeg skal love for i gir den gas, stakkels lille mig der bliver mere og mere duknakket for hver dag der går Stres

www.thai-dk.dk/uploads/baby-crying.gif
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Songkran 2024 Skik og brug 11 19-04-2024 17:35
It is April and Songkran 2024 is coming. Arrangementer 1 02-04-2024 11:58
Join Us For Songkran 2023! Billeder/Videoer fra livet i Thailand 4 02-12-2023 13:52
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Songkran Festival soon 13-15 April 2023 Hele Thailand 7 14-04-2023 10:12

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768