Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Besøg af meget betydningsfuld "Buddha"
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2011 07:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
 Status: Offline

Hej:
2 dage efter min ankomst igen her til Na Klang, kom der to af Donna´s veninder på besøg. Med sig i bilen havde de en meget betydningsfuld mand. Det var en speciel "Buddha-præst",-ikke iklædt den normale farve klædning, men ligesom gråbrun. Han var meget dygtig og kunne kurere næsten alt, påstod de. Og da jeg til tider har svær hovedpine måtte jeg jo stå for skud.
Det startede med at jeg skulle byde ham velkommen på ægte vis,-så bare ned på gulvet foran ham.
Derefter spurgte han om en masse mærkværdige ting, som Donna oversatte for mig,- bl.a. om hvor gamle mine forældre var, og hvornår de døde.-Som om de skulle være årsag til hovedpinen.
Hele seancen tog nok 1 time, så skulle jeg få det bedre!!
2 codymagnyler virker nu bedre og hurtigere.
Jeg spurgte Donna angående farven på hans klædning, og fik at vide, det var fordi han ikke var tilknyttet et tempel. Han var "eneboer", levede mest afsondret i bjergene og vandrede fra sted til sted, fordi ham søgte sin indvendige "Buddha" og på den måde lærte at hjælpe andre mennesker.
Jeg fik dog også ud af hende, at han havde læst til læge, men var sprunget fra efter 3år. Måske derfor han kunne "kurere" lidt.
Hans "konsultation" var billig, jeg stak ham 200Bth til mad osv., hvilket scorede store point,- også hos Donna.
I dag, søndag, kom han gud hjælpe mig igen sammen med de to veninder og hele Donna`s familie for at spise morgenmad. Familien havde selv medbragt morgenmaden.
Han blev så placeret i sofaen, medens resten sad rundt om ham på gulvet (ingen på højde med ham). Så en masse messen og morgenbøn før spisningen.
Jeg måtte også hen og på knæ for at give ham "klister-ris" i hans medbragte skål
"Hertugen" kan sgu ikke engang tage selv,- alt skal serveres i skålen.
Vi er åbenbart betydningsfulde for ham,- eller er det måske mere det at han denne gang fik 100Bth for at spise morgenmad sammen med os?? - Jeg tror mest på det sidste.musicGrin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2011 08:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

AL 48
er du en skeptiker , jeg har heller ikke den store til tro til de omrejsende munke slet ikke når de modtager penge

stod en dag i 7/11 en munk købte telefonkort tobak og dirv. ting sammenlagt at betale 400 baht

han hade ikke kontanter nok så han gik lige en tur ud til ATM maskiner

munke er ikke hvad de har været idag er det en penge maskine

AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2011 09:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

yindee skrev:
AL 48
er du en skeptiker , jeg har heller ikke den store til tro til de omrejsende munke slet ikke når de modtager penge

stod en dag i 7/11 en munk købte telefonkort tobak og dirv. ting sammenlagt at betale 400 baht

han hade ikke kontanter nok så han gik lige en tur ud til ATM maskiner

munke er ikke hvad de har været idag er det en penge maskine

Så har vi nok næsten samme opfattelse af dem. Har også tit set de rigtige munke stå i kø ved hæveautomater. Da vi anlagde have og parkeringsplads var det en munk vi handlede grus og ral hos,- og han var med hvert eneste vognlæs for at modtage pengene. Træer til haven mente han og¨så vi skulle købe af ham,-men der sagde Donna stop, fordi det var træer han havde modtaget gratis og så solgte videre.
Men da Donna er meget troende, udviser jeg naturligvis respekt for hendes religion og munkene.
Mine egne tanker lufter jeg ikke så meget.
Blot synd, at der er så stor sammenhæng mellem fattigdom og religion.
Hav en god dag,-Anton
morten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2011 11:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 108

AL48 skrev
Blot synd, at der er så stor sammenhæng mellem fattigdom og religion.

kirken kan hente mange penge hos de fattige de rige giver ikke ved dørerne
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tempel fejrede kongelig gave med fornemt besøg Udenfor Thailand 3 08-11-2024 17:19
Thailand Buddha Hill Pattaya er en skjult perle videoer Fra Pattaya 3 26-04-2024 07:28
Buddha ‘lived centuries earlier’ Nyheder på andre sprog 2 15-04-2024 12:11
Buddha Mountain in Sattahip to Shine Bright Amazing Pattaya 3 31-01-2024 08:56
Siamese Stone Unveils Exclusive "Island Collection" in Phuket Fri debat: Pattaya 1 24-01-2024 12:35

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768