Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
30.03.2011 Nonthaburi
Godmorgen Dagbog.
En tynd kop kaffe !!!
For her sker ikke en dyt udover at jeg på grund af 'kulden' har ondt i ryggen som en i helvede i døgndrift, så jeg går ingen steder med mindre det er hen til skuffen for at finde pillerne
Men jeg nåede lige at ha en rigtig herlig tur med Kat over til Wat Chaloem Phra Kiat på den anden side af floden, hvor vi i fred og ro gik gennem den velholdte tempelhave inden vejret blev dårligt. Planter, buske og træer blev forklaret for mig, den her busk sagde hun og gik hen og rev et par blade af, blev brugt før i tiden til at børste tænder med. Et meget nubret blad, ikke ret stort, men meget effektivt, blev selvfølgelig prøvet og testet af deres udsendte
Sådan gik der et par timer, hvor jeg selvfølgelig har glemt alt det jeg fik at vide mens vi gik hele haven igennem hvor hun konstant snakkede om hvor smukt der var. De store påfugle blev beundret og så godt som samtlige bænke blev afprøvet mens hun kiggede på det hele inden vi sluttede af med at fodre de store fisk med brød. Og endelig har hun så mange engelske ord nu så hun kunne forklare mig mere specifikt hvorfor jeg ikke må fiske.
Som i resten af Thailand er der selvfølgelig også her store skilte alle vegne selv om det er et tempel, og et af dem som er her nede ved floden, fortæller Kat mig, betyder oversat at man bliver sat i fængsel hvis man fisker på tempel grunden. Det forvirrede mig lidt og jeg var lidt skeptisk, for på samme skilt blev der reklameret for is !!
Men den var god nok sagde hun, og selv ved den lille færge over til vores 'egen' side, er der et tilsvarende skilt der truer med fængsel med reklamer klistret på. Hun kunne dog ikke fortælle hvorfor her så langt væk fra templet, også var fiske frit. Men nu jeg ikke selv kan læse de skilte, er jeg nødt til at stole på hende. Og nu vi har set en masse Tv på grund af kulden med folk der fisker, og jeg selvfølgelig kommenterede det vi så, kom vi frem til et kompromis. Hvis jeg sætter det jeg fanger ud igen, gør jeg ikke noget forkert siger hun og minder mig om at jeg jo selv har købt fisk i et tempel og sat dem ud igen !!!
Og for at slå 2 fluer med et smæk, pynter jeg Dagbogen i dag med de billeder jeg tog derovre da Per og jeg gik vores morgentur derovre, virkelig en fantastisk flot have
Men som sagt er fiskeri ikke noget problem lige nu med det vejr vi har, både Per og jeg ligger godt og grundigt underdrejet, og snakker tit om at tage til Afrika for at få varmen tilbage i stilladset. Det er sgu underligt at vi fryser som vi gør i de varmegrader der trods alt er her, den laveste temperatur målte jeg til 18 grader da jeg stillede termometeret ud på altanen. Her fik Thaierne øje på mig, og bestemte at være ond ved mig
Med høje hyl og glade stemmer, kastede de sig hæmningsløst og uden at tage hensyn til isflagerne, i poolen og morede sig gevaldigt de r.......
Mellem 22 - 23 Grader er det normale i øjeblikket her som gnaver sig gennem de lange bukser og striktrøjen, jeg ryster af kulde hvilket fik Kat til at købe en varmedunk og en flaske whisky til mig i ren og skær ømhed og medlidenhed
For hulen det er nogle gange herligt at være syg, og alligevel ikke. For turen ned på markedet for at købe mad er for min del aflyst, så jeg kan ikke som jeg begyndt på, pege på noget mad og sige,det vil jeg smage. Men den del klarer hun fint selv, noget af det for mig 'underligt' udseende mad smager pragtfuldt og ryger ned sammen med det stærke sauce hun også køber. Hun kigger kærligt på min begyndede fedme som har besluttet at gi mig en bilring, og smiler lykkeligt. Nu kan pigerne se at jeg take care you good siger hun mens jeg kæmper med de hurtigt krympende bukser
Men her til morgen smiler hun ikke så meget, hun sprang ud af køjen da jeg stod op klokken 5 for at koge vand til varmedunken som sammen med kaffen blev lavet og serveret inden hun fes tilbage i varmen igen. Hun smiler ikke af flere grunde, Nakhon Si Thammerat som er meget hårdt ramt af uvejret hvor hendes datter bor, giver hende dybe furer i panden i ren bekymring. Datteren ringede i forgårs og fortalte at det var meget koldt og vådt, man kunne ikke købe mad og strømmen var væk sagde hun og fik Kat's øjne til at blive blanke. Tv viser dagligt billeder af ødelæggelserne som ser meget alvorlige ud og som hærgede Ao Nang, Krabi i går. En hel landsby med 50 huse blev skyllet væk da et bjerg gav efter for vandmasserne, og man leder nu efter overlevende !!
Og den anden grund til hendes manglende smil er Annie som jeg havde et sammenstød med i aftes, jeg prøvede endnu en gang at få de 3.000 Bht tilbage som Annie har lånt af mig. Denne gang mente jeg selv jeg var smart og benyttede mig af at hendes venner sad omkring hende, jeg bad igen om mine penge som hun igen sagde hun ikke havde. Denne gang kunne hun ikke holde kaje og begyndte at skælde og smælde, og så sagde hun noget der fik mig op på mærkerne !!
Som jeg har fortalt før havde Kat 5.000 Bht i banken hvoraf de 2.500 Bht var fra mig da hun stoppede, dem sagde Annie nu at Kat havde stjålet !! Jeg havde overtalt Kat til at opsige bankbogen og oprettede en konto til hende i min bank i stedet, fordi jeg ikke stolede på Kat's forklaring om at der ikke var noget ATM kort tilknyttet kontoen. Og det var der selvfølgelig, Annie var rasende over at kontoen var lukket da hun prøvede at hæve pengene, det er ikke Kat's penge sagde hun, det er til min bror !!!
Hold kæft jeg blev gal (undskyld sproget), ikke nok med at Kat så godt som havde arbejdet gratis, nu hed det sig også at hendes penge ikke var hendes. Annie næsten skreg i raseri da hun ringede fordi jeg vendte røven til hende og gik, hun har det jo med at ville bestemme og være herre over alt, og den tilfredsstillelse ville jeg ikke gi hende. Så hun var rasende over at jeg havde ydmyget hende mens hendes venner så på, fint nok sagde jeg, det kan jeg forstå. Men du skal ikke sidde og spille smart for de penge du har lånt af mig, og spise mig af med en forklaring om at du ingen penge har
Alt er gået galt for hende, og det hele er selvfølgelig min skyld sagde hun, jeg havde fået Kat til at stoppe og er grunden til at Annie ingen penge har. Hvorfor dog det svarede jeg hende, du har en anden kok nu der får det samme som du gav Kat, og om du betaler hende eller en anden går da lige O P op. Nej nej sagde hun dum som hun er, hun var nødt til at betale mere nu !!!
Sådan bølgede skænderiet frem og tilbage indtil det gik op for hende at jeg ikke gav mig, jeg har ingen penge i telefonen sagde hun og er meget gal. Igen stod jeg fast og sagde fint nok, ingen problemer i det bare du betaler mig i morgen, så lover jeg af hele mit hjerte, aldrig nogen sinde at snakke med dig igen
Og med alle de danseinstruktører der hænger ud med Annie, er Kat bange for at folk skal snakke dårligt om hende, og forstår vist ikke helt sammenhængen og snakker om at Annie hev hende med i banken for at skrive under på noget på et tidspunkt hun ikke forstod hvad var. Hun lyver ikke ved jeg, for hun måtte have hjælp da hun fik den nye konto. Hun forstod ikke hvad der stod på det papir hun skulle udfylde og underskrive og var ulykkelig, men damen i banken var gudskelov venlig til at hjælpe da det gik op for hende at Kat var helt blank. Men glad blev hun igen da hun på vej hjem igen og igen kiggede i bankbogen og sagde, det er mine penge
Så nu venter jeg på at Annie betaler mig, og jeg har lovet Kat at tage det roligt på grund af hendes skræk for alle Annie's venner som hun er bange for vil tæve mig. Og jeg venter på bedre vejr så jeg kan komme ud og se igen, for det er sgu træls at sidde indendørs hver dag og fryse.
Og til slut et spørgsmål i forhåbentlig kan hjælpe mig med !!
Jeg er løbet sur i alle de 9 Tv kanaler der er her i huset og har læst at der skulle være 400 gratis kanaler i Bangkok, og nogle af dem kunne jeg godt tænke mig at se. Men hvad skal jeg købe for at se dem ???
Selv om de sidste mange dage har været hårde, takker jeg alligevel Buddha for det han giver mig...
Antal indlæg: 717 Tilmeldt: 13.01.10 Status: Offline
hej PEN
pen skrev citat
Og til slut et spørgsmål i forhåbentlig kan hjælpe mig med !!
Jeg er løbet sur i alle de 9 Tv kanaler der er her i huset og har læst at der skulle være 400 gratis kanaler i Bangkok, og nogle af dem kunne jeg godt tænke mig at se. Men hvad skal jeg købe for at se dem ???
du køber en PSI DP-303 receiver og en stor sort parabol pris under 3000 baht er ikke sikker på prisen men der omkring
Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
Tak for svarene og undskyld jeg ikke har svaret, men jeg fik lige et glimt at det velkendte problem jeg også havde på Samui. Internettet glimrede ved ikke at virke, og som på Samui aner TOT ikke en hylende fis, så først nu har jeg fået forbindelse igen