Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 21.03.2011 Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2011 08:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

21.03.2011 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

Der er desværre gået lidt kuk i billederne som jeg har konverteret med et nyt program Græder

www.thai-dk.dk/penfoto/6/081.jpg

Ferien er ovre Farvel

Så vender vi snuden hjem igen efter nogle dejlige afslappende dage langt væk fra det vante i Nonthaburi, og langt væk fra larmen hvor vi har hygget, moret os og har haft det herligt music

De sidste dage har heldigvis været præget af sol og varme fra morgen til aften, langt fra den kulde og fugt der i starten på ferien fik os til at holde os indendørs og gjorde os dovne. Men der er jo en mening med alting som langsomt kom frem i lyset, så det har været positivt !!

Tv og radio snakker om samme slags vejr vi havde i starten, så vi blev enige om at stikke halen mellem benene og tage hjem igen.

www.thai-dk.dk/penfoto/6/066.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/6/066.jpg

Men én ting lykkedes mig ikke, og det var at få Kat til at tage springet og for første gang køre i tog. Selv om jeg tålmodigt har ventet i 2 dage hvor vi har siddet og kigget på toget nede ved broen og alle menneskerne, turde hun ikke sætte sig op i toget og køre over broen. Hun har kun set tog på Tv og i film og er meget usikker på hvad det er for noget djævelskab, så frygten vandt over nysgerrigheden desværre. Men i dag når vi tager hjem til Bangkok kan hun ikke vælge, for jeg vil give hende oplevelsen og har bestemt at vi tager toget selv om hun hellere vil tage en minivan rasende, men mere om det senere !!!

Og vi har ikke besøgt alle turiststederne som jeg egentlig havde forventet hun ville se, næh vi har såmænd bare sjosket lidt rundt og har siddet og nydt alt livet nede ved floden kun afbrudt af hvilepauser der blev brugt til at sove igennem. Så det har været utroligt afslappende og behageligt, og en herlig afveksling fra det travle Bangkok som er millioner af kilometer væk når vi sidder nede ved floden her på Blue Star og kigger ned i vandet, ser de små fisk jage myg i overfladen og ser dem dovent drive med strømmen. Stilheden og roen er jeg gudskelov ikke den eneste der er glad for, så jeg har været rigtig glad for de mange timer vi har brugt på at se naturen Love

www.thai-dk.dk/penfoto/6/102.jpg

Men ferien har været lidt unødig dyr, for Kat som ikke er vant til at pakke eller tage på ferie for den sags skyld, pakkede kun et par t shirt og 2 par bukser til os hver. Så vi har måtte købe tøj for ikke at gå i det samme hver dag, i starten var jeg lidt irriteret over det fordi jeg har masser af tøj i lejligheden, men så talte jeg til 10 og tænkte lidt, og kom frem til at jeg jo bare kunne have tjekket tasken inden vi tog afsted. Alt er nyt for hende og det gælder også at tænke fremad og tænke praktisk hvilket gjorde hende ked og hun undskyldte mange gange indtil jeg fik stoppet hende og sagde Mai Pen Rai og købte det vi manglede ved ikke

Som forventet har hendes telefon været stille, Annie har ikke ringet som Kat frygtede hun ville og er glad for det. Men hun tænker selvfølgelig over det hele som fik hende til at næsten bryde sammen en aften vi sad udenfor værelset og hyggede. Jeg har ikke været ærlig over for dig sagde hun, nu må du ikke blive gal på mig vel og begyndte at tale. Jeg frygtede med det samme fortællingen om manden og de 4 børn et eller andet sted, men den historie udeblev gudskelov. Hendes trang til at være ærlig kom efter vi igen havde snakket om den måde Annie har udnyttet hende på, som jeg der er falang ikke kan acceptere og prøver at forklare hende hvorfor jeg ikke kan acceptere det.

Jeg har ikke været ærlig sagde hun, jeg har ingen mor og far som jeg har fortalt dig. Min mor og far døde da jeg var lille, de var som police sagde hun, og døde i en bomb !! Hun kan ikke huske hvor gammel hun var eller detaljerne, men mener hun var omkring 5 år da Annie's familie tog hende til sig mens de 4 andre søskende fik andre nye familier. Og meget langsomt og usikkert på halvt Thai og Engelsk fik hun fortalt om sine år i Annie's familie der ikke ifølge hende har været særligt gode, de kunne ikke lide mig og behandlede mig som en hund sagde hun. Jeg havde ingen sko og måtte gå rundt og lede efter mad fra træerne og var ikke lykkelig. De ville ikke betale for at lade mig gå i skole, derfor ved jeg ikke så meget, og derfor er jeg ikke smart !!

www.thai-dk.dk/penfoto/6/097.jpg

Og langsomt begyndte brikkerne at falde på plads for mig, nu begyndte jeg at forstå hvorfor Annie havde udnyttet hende som hun har, og jeg forstod nu hvorfor Annie havde så travlt med at sende penge hjem til Kat's datter. For hendes barns far, er Annie's bror !! Jeg kunne ikke lide ham sagde hun, men Annie's forældre sagde at nu skulle de giftes, og sådan blev det. Men det var fordi broderen havde 'taget' hende som hun sagde, og blev gravid. Hun kunne ikke sige nej fordi de havde taget hende til sig og havde givet hende mad, og fandt sig i det i 6 år inden hun mere eller mindre stak af og fandt arbejde på en rejefarm. Datteren var allerede der blevet taget af Annie's forældre, fordi de mente at barnet sinkede hende i hendes arbejde, og Kat var alene !!

Jeg ved at der nu sidder nogle og tænker, hold kæft et kvaj, det er jo en røverhistorie af dimensioner. Men nej det er det ikke. Som jeg har fortalt før bliver der ikke bedt om penge, ikke en eneste gang har hun spurgt om penge i de snart 5 måneder jeg har kendt hende og undskylder mange gange når hun får sin menstruation og har brug for bind der koster 15 Bht. Og grunden til at hun fortalte mig det hun gjorde, var at hun savner sin datter som nærmest er blevet kidnappet af Annie's familie, og at det langsomt går op for hende at hun er blevet holdt som slave.

Annie sørgede for at hun ikke havde penge nok til at tage hjem og besøge datteren og bildte Kat ind at det er dyrt for familien at datteren går i skole, og gav på den måde Kat dårlig samvittighed. Selv et besøg af Kat's søster i restauranten fordi Annie ikke ville give hende en fridag, der gav hende 3.000 Bht til at købe tøj for så hun kunne se lidt ordentlig ud, blev konfiskeret af Annie der sultent kiggede på pengene og spurgte, how much for Ohm som er hendes datters navn ?? Så der var kun 1.000 Bht tilbage i løbet af et øjeblik som hun iøvrigt sendte hjem til datteren, og den lille mulighed for at tage hjem og se datteren forsvandt Græder

Jeg blev mere og mere arrig da hun fortalte sin historie, for det er hendes penge der gennem de sidste 6 år har forsørget Annis' familie uden at Kat har tænkt over det, eller vidst det. Og jeg tænkte på at hun kunne have mange flere penge så sparsommelig hun er i stedet for de 6.500 Bht der stod på kontoen, og det er inklusive 2.500 Bht jeg gav hende !!!

www.thai-dk.dk/penfoto/6/078.jpg

Puha det tog mange timer for hende at få fortalt historien sammenhængende, hun kiggede på mig i mørket med blanke øjne og sagde, not angry na mens hun holdt mig hårdt i hænderne?? Jeg har ville fortælle dig det længe, men har ikke kendt ordene før nu, jeg har kigget og kigget i ordbogen hver dag for at lære engelsk og skammer mig fordi jeg har løjet. Men jeg har en familie sagde hun, jeg har 3 brødre og to søstre, kun den ene søster som åbenbart har en lille fortovs restaurant et eller andet sted i Bangkok har hun set og snakket med. De andre søskende har hun ikke set eller snakket med i 20 år og er meget ked af det, og savner dem selvfølgelig. Annie havde givet hende besked på ikke at fortælle nogen sandheden, nok fordi folk så kan regne ud hvad hun har gang i tror jeg Sad

Jeg har ikke mistet forstanden, og blodet er ikke sunket ned i de nedre regioner som man måske kunne tro. Jeg sad med alle forsvarsværker hævet mens hun snakkede og tænkte samtidig på hvad min opfattelse af hende var, og prøvede at lægge 4 og 3 sammen for ikke at blive snøret. Men jeg kan ikke få øje på noget som helst negativt eller modsigende i hendes fortælling lige meget hvor hårdt jeg prøver. Den lille grå sky pige jeg så første gang er der stadig, i gammelt slidt og ikke særlig pænt genbrugstøj og uden penge til make up eller frisør, sad hun ensomt og stirrede ud i luften da Per og jeg besøgte restauranten første gang. Ingen bemærkede hende, og ingen udover kunderne snakkede med hende, og Per's og mit forsøg på at snakke med hende blev kontrolleret af Annie der når hun kom, fik Kat til at gå tilbage til sin stol og igen sidde og stirre ud i luften. Så jeg led med hende da hun fortalte historien og fik hende til sidst til at kigge i sin telefon for at finde søsterens nummer.

Ring til hende nu sagde jeg selv om hun ikke kunne huske nummeret, led, led Angry

Og det var dejligt at se hendes glade smil og de små dråber i hendes øjne da hun endelig fandt nummeret og ringede op, søsteren fik Richterskalaen til at give udslag med det hyl hun stak i da hun hørte Kat, og ville have at vi kom med det samme. Du kan arbejde for mig sagde hun til Kat, du skal væk fra Condoen hurtigere end stærkt. Hvor meget vil hun betale dig spurgte jeg, 1 Bht svarede søsteren, og jeg sagde nej og vi grinede Grin

Hold kaje en glad pige jeg fik der, øjnene strålede om kap med månen og hun smilede over hele femøren. Jeg vil snakke med Buddha når min menstruation er færdig sagde hun, jeg vil takke ham fordi jeg har fået min familie tilbage, og jeg vil takke ham fordi du snakker hele tiden !!!

For jeg har sgu haft det skidt når jeg tænker på de år hvor hun har knoklet som en lille pruhest, og jeg har ikke lagt skjul på min vrede over den udnyttelse hun har været udsat for fra Annie's side. Jeg har heller ikke lagt skjul på min glæde over at Annie nu skal betale hvad det koster for at have en kok og fryder mig i mit stille sind sarcasm

Så det bliver spændende at komme tilbage og se hendes søster og Kat's udtalelse om at hun 'start new' som hun sagde Thumb

Dagbogen er forsinket på grund af det der ventede os da vi kom hjem, men det hører i om i næste Dagbog.

Buddha skal igen i dag have en stor tak for det der sker i mit og Kat's liv, det er meget positivt..... godag

www.thai-dk.dk/penfoto/6/084.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2011 12:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

skaal det koster at føre sig frem med ny dame på turist stederne Shock

bliv du hjemme ved kød gryderne og spar penge ølkrus
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2011 12:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

music Ja det er da en dejlig historie og ingen tvivl om at Kat har haft det dejligt. Og du også godag
nikki
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2011 13:33

Bruger

Antal indlæg: 18

hold da op vist godt du kom end i hendesmusic liv
dardi
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2011 17:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256

Hej P... :-)

Jeg har prøvet noget tilsvarende. Da min kæreste og jeg lige havde set hinanden lidt an, og tilliden var på plads .. så kom alle ting op på bordet, og siden - selv om jeg i begyndelsen stadig havde antennerne ude - så fandt jeg aldrig nogen anledning/bevis for at jeg blev fuppet/løjet for. Det var ikke det hunnne ville med sit liv med mig.

Alting var ALTID som det blev sagt .. og andre der kender til tingene sagde det samme -- uden at være instrueret .. det var bare sådan. Når man endelig har den tillid, så stol på det ...

Må Budda og Kat være med dig.... Hilsen Dardi
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
emil
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2011 14:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 166

der findes mange kvinder, som ikke lyver også kvinder fra thailand kan være ærlige, tak for detsarcasm
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768