Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 16.03.2011 Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-03-2011 01:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

16.03.2011 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

Det er Thailand !!

Badedyret og jeg havde endnu en pragtfuld morgentur efter en fridag hvor vi plejede vores brugte kroppe, vi aftalte at nu her i starten kun at cykle hver anden dag på grund af seriøst AV hos os begge, og at i det hele taget finde ud af at vi ikke er så friske som vi tror vi er !!. Jeg havde taget kameraet med denne gang for at tage billeder og for at lave den film om håndfodring af fisk, men de forkælede sataner gad dårligt at æde de farvede kugler af en eller anden slags vi havde købt i stedet for brødrester, så det gik ikke som forventet ved ikke

Men det ødelagde ikke stemningen for os, vi hyggede os gevaldigt med at slentre rundt i den flotte tempelhave og at sige venligt godmorgen til alle dem der smilende hilste på os overalt hvor vi gik som jeg viser jer billeder af senere, mens vi kiggede på det hele som om det var første gang vi så det. I dag blev vi belønnet med synet af de 4 påfugle der lever i haven, flotte hvide hunner der dog bliver overskygget af hannerne med de utroligt farvestrålende halefjer som bliver vist i tide og utide, var vist ude i noget kurmageri siden de sprang så meget omkring. Og igen brugte vi et par timer på det mens vi sludrede om løst og fast, tiden forsvinder sporløst for os når vi er sammen af en eller anden grund og som vi undrende snakker om hver gang vi kigger på klokken, men vi har det godt i hinandens selskab og er glade for at kunne snakke Dansk hej

Men selv om vi havde en fridag, tog vi en tur i Phantip Plaza for at kigge efter en medieafspiller der kan spille alt det vi henter fra Internettet. Og nu det var Søndag var der et hav af mennesker overalt og det var lidt masende derinde, så vi aftalte at Per skulle gå forrest og rydde vejen for lille mig, Per som er en høj bred fætter som Thaierne har respekt for, får automatisk de små mennesker til at næsten flygte når han maser sig fremad, så han er fantastisk som frontmand griner. Og vi fik da osse kigget på det vi var kommet efter og har mere eller mindre besluttet os for hvad vi vil købe når den tid kommer. Per venter på at købe et TV, og jeg venter på at Kat ikke er i nærheden når jeg vender hjem med byttet, for hun bliver gal som en tysker og kigger hver gang om jeg har noget i hænderne når jeg kommer tilbage Stres

Så den dag gik også i hinandens selskab som vi afsluttede til vores næsten daglige aftenmøde nede ved floden hvor vi mærkeligt nok stadig havde noget at snakke om selv om vi havde tilbragt dagen sammen. Også her fik jeg taget et par billeder og en lille film der viser den smukke solnedgang der næsten er hverdags kost, vi kiggede længselsfuldt ud på flodprammene der drev langsomt forbi mens vi drømmende snakkede om muligheden for at sidde på sådan en mens den sejler op ad floden. Benene dinglede ud over betonkanten mens vi sad der og nød en kølig skaal flodtaxiernes ustandselige fløjten og myldret af mennesker er så fantastisk at se på hver evig eneste gang. Motionisterne der forsøger med hele deres hjerte at følge med instruktøren der fiser rundt som en skoldet skid og skriger ind i mikrofonen, kan godt opfattes negativt på grund af støjniveauet. Men hvis de ikke var der til at underholde os hver dag, ville vi jo ikke have noget at kigge på og more os over, så vi opfatter det positivt og stikker fingrene i øret music

Billederne fra både morgenturen og aftenmødet kommer lidt senere, for lige nu sidder jeg i Kanchanaburi med Kat, og har selvfølgelig glemt harddisken hjemme ved ikke

Og hvorfor sidder jeg så her og rent ud sagt pisse fryser, jo det er der en fornuftig forklaring på !!

For efter mødet med Per som sluttede ved 7 halv 8 tiden og vi gik hver til sit, begyndte tumulten da jeg kom tilbage til lejligheden. Annie beærede huset med et besøg og var halvfuld efter en åbenbart vanskelig danseundervisning, og hun skændes med sin boyfriend der ville spille poker og var sur. Og det hjalp ikke synderligt meget på hendes humør da Kat fortalte hende at hun stoppede her og nu, Kat pakkede alt det sammen hun havde anskaffet sig efter 6 års hårdt arbejde, en kulørt kuglepen, en lille tube creme, og den engelske ordbog jeg har givet hende, afleverede nøglen og gik sin vej !!!

Og de 5.000 Bht der står på hendes bankbog er alt hun har kunne spare op gennem 6 år og er småpenge, hun syntes også selv at det er for lidt hun har fået i løn efter jeg langsommeligt men sikkert har fortalt hende om livet uden for døren. Annie påstår hårdnakket at hun har sendt penge til datteren igennem tiden, men underligt nok ringer datteren og tigger om 50 Bht til telefonen, så der er noget der ikke stemmer helt XXX

Men nu er det overstået og hun snorker herligt mens hun forsøger at indhente noget af det forsømte, og det har jeg det helt fint med. Både for hendes skyld, men den undengaleme også på grund af vejret der minder om en kold efterårsdag hjemme med 16 grader. Regn regn og atter regn vælter ned både her og i Nonthaburi, Per fortalte mig at han som mig fryser som en lille hund derhjemme, og har monteret lange bukser og langærmet trøje. Thaierne ryster af kulde her og pakker sig ind i nogle mærkelige konstruktioner af beskyttende tæpper og klude, stikhuer og vanter, og jeg var nødt til i går at lede efter en langærmet bluse nu jeg kun havde kortærmede T shirts med mig. Pi Duck min taxi ven som også hentede os ved bussen, drønede rundt med os i regnvejr for at hjælpe mig. Men det er altså ikke nemt af finde af en eller anden grund, kun én lykkedes det os at finde efter et par timers søgen, så jeg har 2 t shirt inden under for at holde frosten ude ked

Den første aften vi var her var ellers pragtfuld varm og bødede lidt på skodturen herop som blev meget langstrakt og forvirrende, Kat's øjne strålede da hun så den pragtfulde have der er her på Bluestar. Floden fangede hendes blik med det samme, og jeg var nødt til at udsætte indtjekningen fordi hun bare gik med mig på slæb i den ene hånd selvfølgelig, hun kiggede beundrende på alle de flotte blomster og de kreative bungalows som der ligger på begge sider af stien ned til floden og sagde konstant Suai. Vi satte os ned og kiggede ned i vandet på de små fisk der svømmer rundt der og slappede af med at kigge på alt samtidig med at jeg bevidst kørte had på hende for turen herop som jeg ville have hun huskede og tænkte over !!!

For turen var startet meget spontant med at jeg sagde til hende, pak en taske, vi tager på ferie nu. Hun blev konstant ringet op af Annie der beordrede hende ned i restauranten for at arbejde, og havde åbenbart ikke fattet en skid. Det tog hårdt på Kat som så mere og mere ked ud af det, så derfor tog jeg den beslutning lynhurtigt for at hun kunne komme så langt væk fra diktatoren som muligt. Jeg kiggede hurtigt på Internettet og så at toget hertil kørte 1 1/2 time senere og ville starte fra Thonburi Noi, det kunne vi sagtens nå med den fart hun havde med at pakke, og vi kom ud af døren lynhurtigt hej

Men taxichaufføren fattede selvfølgelig ikke en dyt selv om vi prøvede at forklare ham det meget grundigt, så Kat ringede til Pi Bao der havde taget turen før fik jeg at vide. Men nu begyndte de at snakke om 2 andre stationer som jeg ikke kendte, og ikke havde læst om, der skulle vi hen sagde Kat til chaufføren og ville ikke høre på mig. Der begyndte jeg at blive sur fordi jeg jo lige havde læst hvor toget startede fra og som ikke kom til de stationer hun snakkede om, jeg begyndte at ane hvor det bar hen og blev negativ over det.

Taxien brugte en halv time på at køre os til en lille station jeg ikke husker navnet på, og hvor toget til Kanchanaburi selvfølgelig ikke kom til. 90 Bht og en halv time var blevet brugt på ingenting som bestemt ikke hjalp på mit humør, for vi skulle jo videre for at finde toget. Så endnu en taxi blev prajet og endnu engang vidste han ikke hvor 'min' station var, men kørte alligevel videre, og på turen blev vi selvfølgelig stoppet af demonstrationer fra de røde. Så humøret dalede endnu mere mens minutterne gik langsomt men sikkert mens jeg prøvede at få Kat til at spørge hvor langt vi skulle, og hvor lang tid det ville tage. Men det var åbenbart svært at få svar på, for chaufføren svarede bare at der var mange biler ved ikke

Endelig lykkedes det mig at forklare Kat hvad jeg mente og hun fik det negative svar at vi ikke kunne nå frem i tide, så nu var der jo kun en mulighed tilbage som var en bus. Men det var heller ikke nemt at få hende til at forstå, så igen skændes vi lidt inden chaufføren endelig forstod mig og satte kursen mod busserne. Men nu er det jo Thailand, og vi endte midt inde i Bangkok og ikke Mo Shitt som jeg har forlangt. 120 Bht igen brugt på taxi for ingenting hjalp bestemt ikke på humøret og den begyndende trætte ryg, så jeg var i krigshumør da det gik op for mig at det var meningen at vi skulle køre i en af de forhadte minivan rasende

Men frem kom vi trods alt efter en lang tur hvor vi mange gange kørte i den modsatte retning for at sætte folk af, og endelig klokken 17.30 (5 1/2 time efter start !!) kunne jeg strække både ben og ryg mens vi ventede på Pi Duck som jeg havde ringet til. Så jeg bad i mit stille sind Buddha om at der ville være et ledigt rum her mens vi kørte herover, og gudskelov var der et ledig rum. Genkendelsens glæde var stor over at se mig igen og folk smilede bredt da de så Kat, så det var dejligt at komme tilbage music

Men her er som sagt bidende koldt og vådt, uden lange bukser er det et mareridt og jeg fryser alvorligt meget. Så tiden bliver brugt indendørs under varme tæpper med al tøjet på for at holde varmen, men det er desværre ikke nok Græder

Efter hvad jeg har læst er hele central Thailand berørt af det her vejr som kommer fra Kina, så det kan ikke svare sig at køre nogle steder. Så jeg håber vejrudsigten har ret i deres prognose om at vi i morgen kan se solen igen og få pilleforbruget ned i et normalt leje, men omvendt får Kat så sovet alt det hun vil, og som hun er rigtig god til Love

Så selv om det er negativt rent vejrmæssigt, er det positivt for Kat der er begyndt på sit nye liv. Jeg vil gøre alt for at hun aldrig mere skal arbejde så meget som før, og det nye arbejde hun vil lede efter skal ikke overskride 8 timer om dagen og være ordentligt betalt. Hun er 40 år og skal sgu ikke arbejde som slave mere, hun er brugt efter så mange års hårdt arbejde og fortjener bedre. Så det er et herligt mål for både hende og mig at tænke på mens vi fryser og snakker om fremtiden. Lejligheden bliver byttet ud med noget andet langt fra huset når lejeperioden på de 6 måneder er overstået, og cykelturene med Per, der har vist os mange dejlige huse tættere på floden lokker gevaldigt, så det er en rar tanke hej

Så tak til dig Buddha for det du giver mig, tak for den tiltrængte søvn og ro du giver Kat, og tak for den glæde jeg har bare at se det........ godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-03-2011 11:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

Love kærligheden blomster Love
hassel
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2011 08:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 276

hej pen
er dagbogen blevet til uge-brevet ,er det kokken der tager alt din tid,eller er det bare dårlig internet
skaal kat
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768