Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 03.03.2011 Nonthaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2011 03:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

03.03.2011 Nonthaburi

Godmorgen Dagbog.

Endelig lykkedes det !!!!

Et herligt besøg af Josh38 gjorde udslaget, Internettet begyndte langsomt at vise sig i mit synsfelt og Annie begyndte at småsjatte i bukserne af skræk da det gik op for hende at jeg havde fået nok. Så enden på det timelange besøg af Josh38 som var en fantastisk herlig afbrydelse for både mig og Per hvor vi udvekslede de sædvanlige historier, endte med at hans bil blev fyldt godt op med Josh, Per, Annie, Kat og mig sagde hunden. Den uoverstigelige lange tur på 2 kilometer som Annie havde frygtet og som havde fået hende til at lægge sig et par timer på Pi Bao’s sofa af ren og skær træthed, blev afbrudt noget brutalt da jeg vækkede hende og sagde at nu var det nu rasende

Jamen sagde hun og brugte som det første at ringe til en ven mens hun prøvede at appellere til mit bedre jeg ved at se lille, træt og uskyldig ud, du kan ikke få Internet. Du skal ha et telefonnummer som er umuligt at få i Bangkok sagde hun og bad mig om at vente til altmuligmanden som ville komme senere og som nu blev udråbt til alvidende udi Internet, og ville fortælle mig hvad jeg skulle gøre. Gu vil jeg ej svarede jeg hende, nu har jeg ventet i 14 dage ( overdrivelse fremmer forståelsen godag ) og nu kører vi Angry

Og det blev enden på den ulidelige venten, TOT kræver ikke at man skal have telefonnummer for at oprette Internet, så 900 Bht blev betalt i oprettelse og jeg fik udlevet en router inden vi kørte

Underligt nok snakker hun stadig med mig selv om jeg gjorde alt for at hun skulle miste ansigt, for jeg havde som det første da jeg kom hertil sagt, Hej Annie, vil du være sød at hjælpe mig med at få Internet hurtigst muligt, selvfølgelig sagde hun og løj fandt jeg ud af senere, udseendet var vigtigere end mig rasende

Efter den anstrengende dag for at skaffe Internet og besøget af Josh38 og for at få ryggen på plads igen, holdt jeg en hviledag hvor jeg kun fik boret et par ting op på væggene. Der iblandt den trådløse router der forhåbentlig kommer lys i inden ret så længe, så det var en afslappende dag hvor jeg brugte tid sammen med Kat i vores evige stræben efter at forstå hinanden.

Sidst på dagen hvor der endelig gik hul på de tunge skyer der havde truet med regn i et par dage og gav nogle utrolig lumre dage der fik selv Thaierne til at fremtrylle svedpletter på tøjet, kom den befriende regn endelig. Jeg var lige blevet færdig med at lægge værktøjet på plads, og satte mig ud på balkonen for at nyde det flotte syn af de fjerne lyn der fik skyskraberne til at stå som sorte silhuetter så langt øjet rakte, da Kat bekymret ringede og beordrede vinduer og døre lukket, og jeg skulle møde op i restauranten i det her farlige vejr Læo Læo sagde hun Love

Hold kaje hun er herlig, jeg bliver behandlet som et lille barn, eller det vil sige, hun prøver på det i sin iver for at passe på mig. Men jeg bremser hende stille og roligt inden jeg ender som en halvfed gammel fætter der skal tørres hvis jeg går på toilettet, jeg står ikke stejlt på det, men trækker stille og roligt i grænserne for ikke at skabe tumult.

Nå, men jeg tog et bad og luskede ned for at få lidt mad og arbejde på Dagbogen efter en times tid hvilket bestemt ikke passede hende, men nu kom jeg i det mindste så hun kunne passe mig op music

Men der var dælme en trykket stemning dernede, Annie sad og lignede en gal tysker og fik alle de andre til at se noget brødtyngede ud. Nogen havde filet 800 Bht fra posen med telefon kort som hun er begyndt at sælge, og sagde at hun ikke stolede på nogen. Den fangede jeg selvfølgelig og sagde mens jeg kiggede hårdt på hende, at jeg ikke håbede hun tænkte på Kat i den sammenhæng, nej nej sagde hun da hun så at jeg var på vej op i det røde felt og sponsorede lynhurtigt helt af sig selv en kølig som er meget usædvanligt. Så lidt respekt har hun da fået den pengegriske tøs Sad

Problemet dernede er at hun har vænnet alle sine venner, og alle andre iøvrigt, til at de kan gøre som de vil. Folk myldrer ind både gennem indgangen selvfølgelig, men også bagindgangen og laver deres egen mad og tager det de skal bruge hvis de har ’glemt’ at købe noget selv. Den har jeg luret på i lang tid efter at Kat fortalte mig at en af beboerne Pi Æ uden at blinke gennem et stykke tid havde brugt det tricks, 2.500 Bht er han oppe i at skylde, men lader sig ikke stoppe af det. Han kom hver dag ned, løftede lågene på gryderne, stak fingrene ned i indholdet og åd af alt uden at spørge eller betale, indtil Annie fortalte ham at han skulle holde sig væk hvis han ikke betalte. Og det er jo et skældsord, så han vælger at holde sig væk Grin

Jeg fortalte Annie hvad jeg mente og lagde ikke fingrene imellem, for efter at en forretning dernede sidste måned ( fordi ejeren havde neglet 500.000 Bht fra beboernes kasse !! ) lukkede, og som solgte lidt mad ved siden af, har Kat styrtet rundt som en gal. Folk fra de 200 lejligheder der er i bygningen ringer og bestiller mad som de får leveret, selvfølgelig af Kat nu Annie enten danser eller sover. Og i den tid det tager er der ingen i restauranten, så der er frit valg på alle hylder. Samtidig laver hun mad til dem som spiser i restauranten og har lynende travlt og får tit hjælp af venner og bekendte for at kunne nå det hele.

Måske skulle du bruge lidt mindre tid på at more dig og sove sagde jeg, du fører dig frem som en dronning mens du samtidig forlanger at Kat skal passe dig op !! Det kan ikke være rigtigt at venner og bekendte skal hjælpe hende mens du feder den sagde jeg, øjnene der kiggede gennem det utroligt store sorte brillestel på mig, begyndte langsomt at boble i kanterne, brillestellet begyndte langsomt at ryge på grund af varmen og hun vidste vist ikke lige hvordan hun skulle greje den. Men hun kom til fornuft og forblev rolig selv om jeg fulgte op på svadaen med at sige at hun ikke kunne forvente at Kat skulle smide HENDES venner ud.

Så jeg blev glad da hun luskede over til Pi Bao og jeg kunne være alene med Kat. Tomorrow 1 day sagde hun da vi var blevet alene. Øh, og hvad betyder det så lige spurgte jeg forvirret og fattede ikke en dyt. I morgen er sidste dag inden min ferie sagde hun glad da jeg endelig forstod hende, og var super glad på hendes vegne Love

Og pigerne i de forskellige forretninger har besluttet at vi alle skal til et tempel for at be Buddha om at efterse stilladset så jeg ikke har ondt mere, det gav mig sgu en klump i maven over så meget omsorg og jeg syntes at den stærke vind i restauranten fik vandet til at samle sig i øjenkrogene. Helt ærligt får jeg gåsehud over så meget kærlighed fra mennesker der dybest set ikke kender mig, og jeg får dyb respekt over den opofrelse de kaster sig ud i. For vi skal på noget af en anstrengende tur har jeg fået at vide, Lørdag eftermiddag skal vi med bus til Udon og derefter en songthaew til Khao Kitchakut hvor der venter os en 4 timer lang tur op af et bjerg til templet der ligger på toppen selvfølgelig. Det er arrangeret at vores ankomst til toppen sker til solopgangen som jeg selvfølgelig glæder mig gevaldigt til hej Foto , men samtidig frygter på grund af den lange gåtur om natten. Men jeg nænner sgu ikke at afslå den godhed de viser mig, så jeg fylder rygsækken op med piller og lader som ingenting så godt jeg nu kan !!

Så Kat får i alt 6 dages ferie som vi er begyndt at planlægge stille og roligt, hun vil jo se det hele på en gang og øjnene kører rundt i ansigtet på hende over udsigten til ikke at arbejde så længe. Og i en meget stille periode i løbet af eftermiddagen, spurgte hun om jeg ville spørge Annie om jeg måtte tage hende med ned til et marked som Per havde fortalt mig om. Og det sagde Annie ja til og vi gik hurtigt inden hun ændrede mening ned mod markedet, men jeg blev lidt overrasket da det gik op for mig at det var floden og bådene som jeg jo går ned og kigger på hver dag der var målet for turen, og ikke markedet.

Så vi gik hen hvor jeg plejer at sætte mig, satte os på betonkanten og så ud over floden og det liv der jo er mens vi drak den daglige friskpressede appelsinjuice til 20 Bht og sludrede. Jeg kigger som sædvanligt på alt der rører sig og nyder det, især da Kat sagde at hun ville se det jeg nød at se på mens hendes øjne lyste af glæde. De mange fisk i alle størrelser fra delfinstørrelse til akvariestørrelse der smuttede mellem de flydende øer af lotus der er så flot at se på, slæbebådende der langsomt stred sig gennem vandet med deres tunge last, og de uundgåelige færger, gjorde at Kat's hoved roterede som blinklyset på en ambulance mens hun snakkede om hvad hun ville lave i sin ferie music

Og kun du Dagbog får at vide at jeg glæder mig som et lille barn til at hun kan slappe af for en gangs skyld, selvfølgelig vil jeg som sædvanligt gerne se og opleve, men vil gøre alt for at hun får en rigtig god ferie for første gang i sit liv hvor jeg håber at kunne fange det glade glimt i hendes øjne og vise jer det alle sammen Foto

Og sådan gik de par dage med synet af Kat der langsomt bliver gladere og gladere, og jeg er glad over at det endelig lykkedes af få en 4 MB forbindelse og ikke den 9 MB som Annie havde fortalt jeg kunne få. Alt det her sad jeg og tænkte på ude på balkonen klokken 5 næste morgen i den fugtigvarme skumring hvor fjerne lyn sammen med nogle gevaldige lysglimt fra kortslutninger i elmasterne gav nogle flotte billeder på nethinden. Flagermusenes skrig blev som sædvanligt afløst af svalernes kalden mens lyset langsomt brød frem til bønnen fra Kinnagon templet.

Munken i dag var dog en sej fætter, for morgenbønnen tog rigtig lang tid i forhold til det normale. Og jeg sad og spekulerede over om der var blevet doneret et karton M 150, og munken havde nippet lidt rigeligt, for hulen han snakkede den gut ved ikke. Men endelig efter en halv time, var han nødt til at trække vejret, han hostede som lød voldsomt i de megastore højtalere ( måske for at tigge sig til en M 150 mere griner ) og morgenfreden lagde sig igen over området music

Så jeg er en lykkelig mand, jeg savner ikke min strand eller Samui overhovedet med alle de oplevelser der giver mig nogle dejlige dage her. Og jeg bærer ikke nag JD, så glem vores lille strid, men jeg husker skide godt griner

Tak Buddha for mit dejlige liv og mine dejlige venner, og jeg håber du har tid til at snakke med mig og pigerne Søndag morgen nu de ofrer sig så meget. Men skulle det glippe ved jeg du er hos alligevel, og tusind tak for det... godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2011 04:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

sarcasm Det var godt du fik gang i det net ?? så vi kan holde øje med dine meritter Foto
leif
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2011 12:34

Bruger

Antal indlæg: 681

he he nu har jeg så læst dagbogen for 3. gang og sidder stadig her og undrer mig..

Er Pen i Thailand eller et helt andet sted, for jeg kan altså ikke genkende ret meget af det, selvom jeg har 20 år på bagen.

Lad os starte med Internet.
Vi lavede TOT internet med routher for en Nordmand og hans kæreste for et par mdr siden.
1.
hvis man bruger den trådløs mister man ca 20% af hasigheden.
2..
routeren virker altså først når man har et tlf nr.
Så kan man vælge tlf fra og kun bruge internet.
Så uden tlf nr.. nul internet. Det er mærkelig nok præcis som i DK.

Alt det andet, det må skyldes pen stadig ikke har lært Thai og hvordan hirakiet virker.

Det ændrer ikke på at det er pen,s hverdag, så selvom man til tider tænker... nej nej det kan ik passe, så er det jo sådan pen oplever det. Så vi andre kan jo være ligeglade ik.
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2011 13:30
Bruger avatar

Bruger

Thumb Jo jo leif ingen tvivl at med die mange år på bagen ?? er det erfaring eller alder ? Kobberet bliver jo splittet op længe før det når Pen. Derfor kan man både ved Tot og True få internet uden telefon nr. man har ganske enkelt ETHERNET fra routeren. Men det er muligt du har fundet ud af andet ??
leif
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2011 13:39

Bruger

skide fedt, vi futter lige i nærmeste IT shop og køber en router, gratis internet.

hmmmmm er bange for det ik virker.
sank
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2011 13:42
Bruger avatar

Bruger

griner Men leif du er lidt på vildspor angående DK ? jeg har haft trådløs internet uden andet end en antenne i vel 5 år. ganske god forbindelse. Og det er der mange i DK der har de har opsagt fastnet Grin
sank
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2011 13:45
Bruger avatar

Bruger

Hej Leif, jeg låner lige min fars tastatur, det er Jos_38 her, TOT og TRUE er basalt set løbet tør for telefonnumre i Bangkok, derfor hvis brugerne udelukkende ønsker internet, så splitter man (ved liniestart i bygningen) linien op i telefoni og internet, det fungerer fuldstændigt som den lille splitter du selv anvender, her sker det altså blot på selve linien...

Nej du spurter ikke bare ud og køber en router, for du skal jo stadig have ledningen fysisk koblet på krydsfeltet...

Og jo jeg stod i butikken da der bleve forhandlet løsning, og vi talte frem og tilbage om den manglende nødvendighed af et telefonnummer...

INDEN vi tog ned til TOT der sagde jeg som du, uden telefonnummer intet internet, men jo det kan man godt, her i Bangkok, da riget fattes numre...

Jeg håber at det tilfredsstiller behovet for oplysning...

Hilsen på engagsvisit, fra min fars computer
Jos_38
leif
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2011 14:11

Bruger

fortæl foræl vi er alle intereseret i at lære noget nyt.

der er 20 lejere der bruger internet på den samme nr. det lyder vældig interessant hvordan man skiller det ad.
Det med manglende nr. joe det kan stadig være tilfældet i bkk det ved jeg ik, men i resten af landet er der ca 2 dages ventetid, så stiller de og lægger linien ind.
sank
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2011 14:23
Bruger avatar

Bruger

Jamen nu vi alligevel hygger os, så kan jeg sige at en fælles bekendt af os lige har fortalt mig at i Chiang Mai foregår det på samme måde...

Men ja, man laver loadbalancing på linien, det er derfor fra drømmevisionen på 9 Mb endte Pensionisten med 4 Mb og 512 Kb upload, da hans condo er ret stor, så mange om få linier, rent praktisk udleverer man IP adresser på linierne, og så laver man en loadbalancing på IP adresserne, det fungerer i princippet, men om natten har vi her i huset meget drøn på, download af film og hvad folk ellers sætter over til at koge i løbet af natten, og der daler den lovede hastighed en hel del...

Dette har jeg forsøgt at få gjort noget ved (EFFEKTIV loadbalancing) men der er ikke rigtigt sket det store fremskridt i det sidste år...

.
Hov, fisk er også landbrug, Jos_38 igen, og nu vil jeg også have kaffe kan i hygge jer...
leif
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2011 14:25

Bruger

sank skrev:
griner Men leif du er lidt på vildspor angående DK ? jeg har haft trådløs internet uden andet end en antenne i vel 5 år. ganske god forbindelse. Og det er der mange i DK der har de har opsagt fastnet Grin

der er en verden til forskel om du bruger aircard eller fastnet.
har selv brugt aircard i 5 år de sidste 2 år har vi brugt TT&T fastnet i th og tdc i DK.

aircard er ok hvis man kun lige skal læse mail og bruge 10 min på nettet.
Med f.eks webcam på er man nået max forbrug på 3 dage. og hastigheden sættes ned til lort.

så jo bruger man ikke nettet ret meget er aircard ok.
sank
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2011 14:32
Bruger avatar

Bruger

Leif, ikke aircard

http://en.wikiped...wiki/WiMAX i tilfældet sanks internet...

.
Fisk og skruptudser er alle landbrugs dyr... Jos_38
leif
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2011 14:38

Bruger

sank skrev:
Jamen nu vi alligevel hygger os, så kan jeg sige at en fælles bekendt af os lige har fortalt mig at i Chiang Mai foregår det på samme måde...

Men ja, man laver loadbalancing på linien, det er derfor fra drømmevisionen på 9 Mb endte Pensionisten med 4 Mb og 512 Kb upload, da hans condo er ret stor, så mange om få linier, rent praktisk udleverer man IP adresser på linierne, og så laver man en loadbalancing på IP adresserne, det fungerer i princippet, men om natten har vi her i huset meget drøn på, download af film og hvad folk ellers sætter over til at koge i løbet af natten, og der daler den lovede hastighed en hel del...

Dette har jeg forsøgt at få gjort noget ved (EFFEKTIV loadbalancing) men der er ikke rigtigt sket det store fremskridt i det sidste år...
.
Hov, fisk er også landbrug, Jos_38 igen, og nu vil jeg også have kaffe kan i hygge jer...

Nåe så er vi vel ved at nå frem til hvad vi snakker om.
Pen har fået en dele internet, og enda mega dyrt.

udenfor Bkk får man fuld hul igennem på eget nr 2 - 3 dage efter man bestiller. uanset om det er TT&T eller TOT
TOT koster 800 thb / mdr den hurtige uden tlf
TT&T 1080 thb / mdr med tlf.

he he ja fisk er også landbrug,,, har du nogen ?
bz
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2011 16:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 244

dele internet smart fundet på telefonselskabet tjener penge , forbrugerer betaler fuld pris for det 1/2 ok bedre end intet net
M55
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-03-2011 01:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

tillykke med nettet om det er den ene eller anden slags er vel ligegyldigt bare det virker
nikki
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-03-2011 18:31

Bruger

Antal indlæg: 18

dejlig dagbog du har dig nyder at læse den :) . og i dk kan du ha net uden fast nr
Fluen
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-03-2011 14:46

Bruger

Antal indlæg: 54

Ejerforeningen du bor i Pen, tabte denne gang kun ca. ½ million Batn,
Det er under 10 år siden at samme ejerforening tabte mere end det dobbelte, da formanden skred med kassen.
Du har fuldstændig ret i at der er mere end 200 lejligheder i ejendommem, der er nemlig over 600 lejligheder.
skaal
sank
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-03-2011 15:42
Bruger avatar

Bruger

Shock Så må vi hellere advare Pen ? køb ikke aktier i ejendommen Ikke SE
Badedyr
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-03-2011 02:58

Bruger

Antal indlæg: 151

Hej alle sammen..

Skulle sige fra Pen. at hans internet ikke er oppe og køre endnu, og de har haft lukket i weekend, så han vil prøve at finde ud af hvorfor i dag engang, også vender han tilbage (håber han)

Det er jo thailand, så intet går som man ønsker / håber...nørd
sank
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-03-2011 03:14
Bruger avatar

Bruger

Thumb Tak Badedyr Jeg troede han var taget på Ferie med dejligheden ? og afbrudt alle forbindelser ? det har jeg hørt nogen Romantikkere gør music
sank
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-03-2011 03:15
Bruger avatar

Bruger

Thumb Tak Badedyr Jeg troede han var taget på Ferie med dejligheden ? og afbrudt alle forbindelser ? det har jeg hørt nogen Romantikkere gør music
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dansker død i Nonthaburi De fastboende 18 03-01-2018 17:23
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768