Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
08.02.2011 Koh Samui
Godmorgen Dagbog.
Endelig gik noget I nettet
For første gang her på Samui fik jeg endelig set en slange, godt nok ikke en af de store, men utrolig smuk. Så den kom jeg ’til’ at tage et par billeder og en lille film af
Det var ellers en ildevarslende himmel der ventede, da lyset langsomt brød frem ved ankomsten til Donsak på min vej hjem igen. Den del af Samui jeg var på vej til var indhyllet i sorte tunge skyer der klæbede til bjergene og egentlig var flotte at kigge på, og jo nærmere vi kom øen, steg luftfugtigheden gevaldigt og alt blev klamt og fugtigt. Og de 15 kilometer hjem på biken der var parkeret ved busstationen der endelig efter mange forsøg, startede, var ekstremt våde. Vejene var oversvømmet, og afvandingskanaler var ødelagt af de store mængder vand. Så at køre på vejen var halvvejs som at køre i en våd grusgrav, men hjem kom jeg da til synet af de ødelæggelser jeg var stukket af fra
Men jeg er blevet god til at tage det roligt, så efter et tiltrængt bad og en kop kaffe slappede jeg lige af med at sove 4 timer på sofaen. Og stilladset var bestemt ikke på toppen og krævede absolut tystnad som ham den svenske cirkus sprechstallmeister altid sagde, så de sidste par dage har været en blanding af ro og selvfølgelig stranden der lignede noget der var løgn. Men solen som nu er tilbage for fuld skrue, maser sig ind i metallet og giver en herlig ro og fred hvis jeg altså ikke maser for meget
Turen hjem med bussen gik som ønsket, nemlig med at sove hele vejen med kun en halv time vågen, så de 13 timer forsvandt gudskelov. Nu jeg havde været oppe klokken 2 nat og ikke havde sovet, var jeg træt som et alderdomshjem og kunne måske have sovet selv uden sovepille, men der var ingen grund til at tage chancer, og en halv blev gnavet og var afslutningen på besøget i Nonthaburi i denne omgang.
Det var rigtigt trist at skulle tage hjem igen nu jeg havde lært Kat 2 nye ord på Engelsk, og om hun tror det er de vigtigste ord på Engelsk ved jeg ikke, men de blev brugt flittigt i forsøget på at få mig til at forstå hende. Men der er sgu lang vej endnu, for hulen da. Nogle gange snakker hun om r..huller når jeg snakker om knaphuller, så der opstår nogle skæve samtaler nogle gange inden jeg afsluttede dem for ikke at rode mig ud i noget
En samtale som jeg forstod med gåsehud på armene, var da hun sagde til mig efter jeg var kommet hjem, at hun ville med mig ud at sejle igen !!!
Hun var ikke bange for at sejle mere sagde hun, jeg ved du passer på mig hvis der sker noget !! Hold op det blev jeg glad for, min pædagogiske måde at håndterer hendes frygt for vandet på var lykkes til UG og slange. Så nu skal jeg på en eller anden måde ha snakket med Annie, for hvis hun vil ud og se noget, er Annie nødt til at hyre en afløser. Den må jeg fintænke over når jeg kommer derop, for der går nogle temmelig store krydstogt både op ad floden som kunne være hyggelige at prøve
Lejligheden var selvfølgelig ikke klar da jeg tog afsted, man var ikke engang gået i gang med rengøringen da jeg tog afsted, så det var godt jeg kunne modstå Kats forsøg og overtalelse for at blive hos hende. For jeg har lært at ‘det er Thailand’ betyder at intet går som det skal, det er i hver til fald min erfaring.
Så jeg tog modstræbende hjem for at afslutte Samui og finde ud af hvordan jeg gør rent praktisk, min Land Lady var ikke glad for at jeg flyttede, og spurgte om jeg ikke kendte nogen der kunne leje huset i en kortere periode så jeg kunne beholde huset. Men desværre kender jeg ikke nogen her og nu, kun naboen Richard som har gæster konstant fra Slovakiet, og tilbød at betale det halve af lejen, er en mulighed for at beholde huset.
Han vil så leje huset ud til alle sine venner der besøger ham, men det kræver så igen at jeg investerer i møbler til det andet soveværelse og sengetøj, og gør huset indflytningsklar som Richard kalder det. Han bevæger sig i et andet luftlag end jeg og snakkede om møbler til 30.000 Bht før han mente huset var okay for hans gæster. Og det er altså langt fra hvad jeg vil ofre
Så jeg har ikke afgjort endnu hvad jeg gør med huset, fiske shoppen bliver besøgt i dag for at høre om de måske ville være interesseret i den lille båd og mine net. Og den store båd har jeg bevidst ikke snakket om i et stykke tid nu selvom jeg hele tiden tjekker den, for noget grufuldt er sket !!!
Nogen havde inden jeg tog afsted sat et skilt på den skæve mast hvor der stod at den skulle flyttes inden den 10 December
Om det er forrige år eller dette år, melder historien ikke noget om !!!
Men nogen har flyttet båden lidt, og har hevet på en eller anden måde i bagbord side der ikke mangler meget i at blive flået helt af. Så Jannik og jeg har opgivet forsøget på at skabe grobunden for et rederi af enorme proportioner, den bliver alt for dyr nu at reparere med alle de tæv den har fået. Så det er sgu alvorligt kedeligt at måtte afskrive investeringen, men som et sidste forsøg prøver jeg at høre dem i fiske shoppen om de mangler en motor om ikke andet !!!
Så jeg mangler ‘kun’ at finde ud af hvordan jeg får de mest nødvendige ting op til Nonthaburi til en rimelig penge, jeg kunne selvfølgelig tage bussen derop et par gange og slæbe en masse skrammel med for at spare penge. Men så afskrækker den forhadte 13 timers tortur mig og jeg tænker på noget andet, og kommer væk fra den oprindelige ide !!!
Og derfor har rengøringen af stranden været rigtig god for mig, tonsvis af affald er slæbt hen til stederne hvor jeg lægger an til bål, og giver mig tiden til at fintænke. Så nu er stranden uden undtagelse den flotteste på hele øen, selv naboen er blevet misundelig og er begyndt at gøre deres strand ren. Af en eller anden grund vælger de mennesker der bor der, at bruge ‘min’ strand og hygger sig der hele dagen, og det irriterer åbenbart ejeren. Og selv om jeg ved at jeg flytter kan jeg altså ikke lade være med at gøre stranden ren, kald det rengøringsvanvid eller dumhed. Men nu har jeg i det mindste fået andre til at tænke, og som nu renser deres strand, så projektet lykkedes
Med de 2 store bål til at lyse natten op, sad jeg i aftes på stranden i mange timer og stirrede ud på havet og op på stjernerne. Bevidstheden om at det snart kørte på sidste vers gjorde mig trist og i tvivl, jeg lever jo nærmest på den strand og ved jeg kommer til at savne den. Så jeg var trist da Badedyret pludselig ringede og reddede min aften
Der er kun en uge til han kommer herud og starter sit nye liv fyldt med oplevelser og mindre smerter end det kolde vejr hjemme giver ham, og han kan dårligt vente. Siddende der på stranden i shorts og bryder t shirt, var det den diametrale modsætning til det sted hvor Per opholdt sig. Med tusindvis af kilometer op til de stjerner der i dagens anledning var utroligt flotte at kigge på, og med de små bølger der stille lagde sig i strandkanten hvor månen skinnede som diamanter, var det en pragtfuld aften som jeg har haft så mange af her !!
Men Per den stakkel, har tømt lejligheden og har kun sin seng tilbage som han har flyttet ind i stuen mens fjernvarmen banker ubønhørligt i forsøget på at holde ham varm, sidder og længes væk. Han vil afsted vil han, og da jeg sagde til ham at han godt kunne se og rubbe røven, sagde han at han kun manglede at lyne rygsækken, så var han klar
Og vi fik snakket, om alt det der var sket, og alt det der skulle ske. Så der røg som han senere gjorde mig opmærksom på i en mail, 2 timer og 23 minutter inden vi var halvt færdige med at snakke og jeg sagde godnat nu klokken var halv 10
Så jeg er sikker på at vi nok skal få nogle gode timer med alt det vi kan snakke om, vores fisketure og vores jagt på oplevelser ligger højt oppe på listen over ting at lave + alt det andet vi skal prøve, så der er faktisk ingen begrænsninger
Så det blev en stille Dagbog uden de store krumspring, jeg fintænker fra morgen til aften over mit liv og syntes ikke jeg bliver helt klar over hvad der sker for mig. Er det godt eller skidt at jeg nu kommer væk fra min elskede strand og min fantastiske terrasse hvor mange timer er blevet brugt, og er det godt eller skidt at jeg samtidig kommer langt væk fra de mennesker der gør min tilværelse her dårlig ??
Jeg ved det ikke og forsøger hver dag at forstå, så jeg følger bare med livet i troen på at der er en mening med alt !!!
Og selvfølgelig varer intet ved, for da jeg her til morgen finpudsede stranden kom Land Ladyen forbi og fortalte at regeringen i Tv og radio har varslet et helvedes uvejr både i nord vest Thailand og selvfølgelig syd Thailand og Koh Samui. 2 - 3 meter høje bølger kan forventes sammen med et kraftigt regnvejr, så helt slut var det altså ikke alligevel
Warning
"Thunderstorm and drop in temperature"
No. 2 (30/2011) Time Issued : February 10, 2011
The ridge of nearly intense high pressure area from China will extend to Thailand tomorrow. Thunderstorm with gust and 4-6 °C drops are expected over the country during 11-15 February, 2011. These conditions are effect in northeastern Thailand at the beginning and the other part later. People should beware from rapid weather change.
The southwest monsoon over southern Thailand and the Gulf of Thailand will intense. Increasing in rainfall is likely in the south and 2-3 meters of wave high in the lower Gulf of Thailand.
Samtidig fortalte hun om hvad regnen har ødelagt for hende og hendes bror, ham med en frugtplantage mellem Hua Thanon og Nathon der er ødelagt af vandet. Så han kan allerede sige nu at der ikke kommer noget frugt i hans plantage i år, og både hos ham og hende har den lille satan der æder sig ind i de små frø og topskud, ødelagt mange kokos palmer for dem begge. Så de er ikke så positive, kun et kort øjeblik smilede hun da hun fortalte om de 400 % mere hun får for nødderne når de bliver plukket af aberne, men samtidig sagde hun at hun jo skulle give tilsvarende mere, så intet vundet alligevel havde hun regnet ud
Så selvfølgelig var min første tanke at stikke af igen og samtidig få nogle af mine ting med mig, men selv det kan jeg ikke tage mig sammen til. Så jeg bliver nok og får styr på tingene inde i huset og forbereder min exit.
Buddha har helt afgjort en finger med i spillet på at bestemme over min skæbne, og mange tak for det Buddha.... selv om jeg ikke altid helt forstår hvad der sker !!
Antal indlæg: 1875 Tilmeldt: 23.10.09 Status: Offline
pen skrev
Så det blev en stille Dagbog uden de store krumspring, jeg fintænker fra morgen til aften over mit liv og syntes ikke jeg bliver helt klar over hvad der sker for mig. Er det godt eller skidt at jeg nu kommer væk fra min elskede strand og min fantastiske terrasse hvor mange timer er blevet brugt, og er det godt eller skidt at jeg samtidig kommer langt væk fra de mennesker der gør min tilværelse her dårlig ??
hvad er der sket er du blevet upopulær hvem er disse mennesker som ødelægger din tilværelse
Antal indlæg: 151 Tilmeldt: 25.01.10 Status: Offline
Hej alle sammen..
Ja for pokker mand, ville lige ringe til Pen. for at bruge nogle af de sidste 180 kr der var tilbage på mobil konto, men men det slutte med jeg måtte smide flere penge ind på kontoen ha ha ha en grine jeg fik over det bagefter...
Opkald (Thailand) 2:23:55 -432,00 Kr
Skidt pyt, det var kanon at snakke med Pen. og høre den unge mand stemme igen, og hans altid venlig personlighed.....
Håber i alle sammen har det godt, og i passer på jer selv...
Antal indlæg: 54 Tilmeldt: 16.08.10 Status: Offline
Pen. Fra Nonthaburi er der 2½ time til Stranden i Jomtien, 3½ time til den dejlige ø Koh Samet og 5 Timer til Koh Chang alle 3 destinationer fra Mo Chit Busstationen.
Antal indlæg: 54 Tilmeldt: 16.08.10 Status: Offline
JEG HAR SET FOLK TAGE BÅDE ET TV OG ET "RIVEJERN" MED, SÅ MON DOG IKKE.
i SOI 3 JOMTIEN LIGGER OVEN I KØBET FLERE GUSTHOUSES I DIN PRISKLASSE.
AMERIKANERNE BYGGEDE JO UTAPAO LUFTHAVNEN, MED ET STORT HOSPITAL, SÅ UDOVER DE DYRE PRIVATHOSPITALER I PATTAYA, ER DER GODE BEHANDLINGSMULIGHEDER.