Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
30.01.2011 Nonthaburi Bangkok
Godmorgen Dagbog.
Når nok er nok !!
(Jannik var så venlig at ringe og advare mig om en kommende hadekampagne fordi i ikke har hørt fra mig, men jeg har været ramt af Internet nedbrud hjemme og telefon problemer her, så bær over med mig )
Kunne jeg dog bare være så glad og positiv hele tiden, som Piraten er så venlig at minde mig om i den sidste Dagbog jeg ikke er. Men det er altså svært at beholde det gode humør når vejret er så trist som det er nu på øen, himlen er grå og trist og al ophold udenfor er kun muligt i regntøj, selv de farvestrålende blomster har svært ved at være glade i det her vejr, så det er trist for mig der kun er inde i huset når jeg skal spise, sove og sk....
Tøjet er jeg nødt til at opbevare i plastikposer efter jeg har hentet det hos vaskekonen for at det ikke skal blive jordslået, sengetøjet er vådt og fugtigt og vander driver ned af væggen. Og det er altså min hverdag og den jeg skriver om, så jeg er nødt til at fortælle om det dårlige såvel som det gode. Det har jeg gjort fra starten af og vil blive ved med at fortælle om det for at beholde troværdigheden i Dagbogen som jeg sætter meget højt.
Så jeg er den første til at beklage hvis Dagbogen er negativ
Nå efter den fantastiske flotte dag hvor jeg opholdt mig i vandret position hele dagen for at nyde solen og lade den blå himmel gøre mit sind lyst igen, ventede der næste dag en endnu mere våd dag end de forrige. Det formentlig væltede ned fra morgen til aften med en kraftig vind og fik mit humør ned i den mørke del af farveskalaen. Stranden blev ordnet i de 2 timer om morgenen hvor det kun regnede en anelse, og resten af dagen blev brugt indendørs i nogenlunde tørvejr som meget langsomt endte i en ny dag.
Så jeg var en anelse deprimeret næste morgen hvor jeg igen vågnede tidligt klokken 04.30 til en stille silende regn, alle mine ideer om hvad jeg kunne fordrive tiden med var efterhånden opbrugt, så da regnen for alvor startede om formiddagen begyndte nerverne sgu at gå i stykker over vejrudsigten og Kat der fortalte at det ville regne de næste mange dage. Hendes datter i Nakhon Si Thammerat kunne ikke komme i skole på grund af regnen og der ville gå nogle dage før vejret tillod hende det.
Så i et optimistisk kort og tørt øjeblik hvor jeg besluttede at køre i banken, begyndte en ide at tage form. Hvorfor ikke lave et overraskelses besøg i Nonthaburi hvor jeg 15 gange om dagen får at vide at jeg er savnet ??
De millioner af liter vand der efter 20 meter iført regnfrakke gjorde mig så gennemblødt at det ikke kunne betale sig at tage regn bukser på, fik mig til at tage den endelige beslutning. Så jeg troppede gennemblødt op i Nathon på busstationen og købte en billet til Bangkok samme eftermiddag for 473 Bht, og som straf åbnede Buddha så for alle hanerne og jeg var nødt til at vente en halv time inden jeg kunne køre de 15 kilometer hjem i 30 til 40 centimeter vand som blev en rigtig lorte tur
For bilerne og især songthaew havde det vældigt med at finde de dybeste steder og køre igennem med høj fart, så stærkt at vandet sprøjtede helt op på min styrthjelm mens chaufførerne grinede over hele hovedet. Det gjorde hjemturen lang og kold og gør at jeg nu nyser og er lidt forkølet mens jeg sidder på min faste plads i restauranten.
Da jeg kom hjem igen ventede et kedeligt syn mig, for det pludselige uvejr havde ødelagt det meste af mit arbejde med at gøre terrassen hyggelig. Planter var blæst til småstykker, buske var væltet og overdækningen jeg havde lavet var ligeledes revet i stykker. Indvendig drev vandet ned af væggene efter at den hårde vind havde blæst skidt, møg og vand ind af vinduerne til trods for at der er moskitonet for vinduerne. Strømmen var gået og det der holdt mig oppe de sidste mange kilometer på vej hjem for at pakke, det varme bad, var umuligt. Så jeg frøs sgu mens jeg pakkede tasken og ventede på at køre igen
Men nu er alting godt igen, det varme vejr her får langsomt tag i ryggen, og livet er herligt igen
Men mit forsøg på at overraske Kat og fortælle det modsatte var ved at ende i en katastrofe da jeg ringede fra bussen i Surat, en pige foran mig fik pludselig lyst til at snakke i telefon som Kat selvfølgelig hørte. Jeg gjorde hvad jeg kunne men var alligevel ikke dygtig nok til samtidig af forklare hvorfor en mand pludselig råbte højt i en højtaler for at fortælle folk hvor de skulle gå hen for at spise da vi som sædvanligt holdt i Surat. For hulen et stormvejr jeg røg ud i
Men jeg klarede skærene nogenlunde tror jeg og fik sagt godnat, slukkede telefonen for at afværge eventuelle kontrol opkald, og tog en halv sovepille der næsten fik mig til at sove hele natten mens bussen kæmpede sig op ad vejen til Bangkok i de 13 timer turen varer. Klokken 5 vågnede jeg mens vi nærmede os Bangkok og skiltene sagde 86 kilometer til centrum tror jeg, ryggen var nogenlunde okay og jeg var spændt på mit projekt !!!
En taxi blev hyret ved endestationen til Nonthaburi ved at jeg viste det printede papir, og den billigste tur til dato var hurtigt overstået for at nå hotellet hvor jeg smed bagagen og ringede til Kat som jeg havde fået besked på. Jeg havde vist klaret løgnehistorien okay og alt var i orden, hun ville tage et bad inden hun åbnede restauranten sagde hun.
I mellemtiden gik jeg over og satte mig uden for bagdøren og ventede på lyden fra de forbandede larmende rulle gitre som kom efter et kvarters tid, jeg sad der og sad mens jeg frøs lidt i morgenkulden og håbede at hun ville skynde sig så jeg kunne får kaffen og varmen. Endelig hørte jeg den larm jeg havde ventet på og kiggede spændt på døren, men der skete ikke en skid gjorde der. For hun ringede sgu igen og sludrede uden at vide at jeg sad 10 meter fra hende, så for en gangs skyld var jeg lidt glad for at hun afbrød og åbnede bagdøren
Og tak for kaffe hun blev glad og overrasket, hun sprang på mig som et barn der vil bæres og hylede af glæde. De stakler som stadig sov her klokken 07.30 morgen fik en brat opvågnen over de underlige Thailandske hyl hun fik ind med modermælken, og de stakkels folk der var på vej på arbejde fik alle at vide at jeg var kommet for hendes skyld, så der var gang i gaden hele dagen
Så det var en god ide jeg fik der tror jeg, jeg fik ikke kun set Kat og snakket med hende (og alle hendes veninder ). Næh du, kommer jeg til at fortælle f.eks at min telefon som igen led en stille død på grund af fugten hjemme, ikke virker, bliver jeg fulgt hen til en shop der kan hjælpe mig til Thaipriser mens hun holder mig i hånden, og med alle de 16 ord hun nu er oppe på i Engelsk nu, fortæller hun mig at hun er stolt over at hun har en falang samtidig med at hun arbejder. Hun vil vise pigerne der jagter en falang som sindssyge, at hun ikke behøver tage i byen for at finde en falang der betaler hende, så jeg hygger mig lidt selv om jeg ærligt ikke forstår så meget af hvad der sker
Senere !!!
Lige nu sidder jeg igen på min pind efter at have hentet telefonen igen som fik et anfald og måtte en tur på værksted igen, og med mine nye briller som efter en synstest inklusiv stel har stået mig i 390 Bht og er langt fra prisen på Samui som er omkring 2.500 Bht !! syntes jeg selv det går godt Og de blev skam leveret efter et par timer i restauranten Så jeg nyder tilværelsen gevaldigt langt væk fra det fugtige klima hjemme mens Kat fodrer mig med føde i en lind strøm mens de billige priser på alt tiltaler mig gevaldigt
Min tur for at se på lejlighed gik ikke som forventet selvfølgelig, ifølge internettet skulle værelserne være udstyret med alt det moderne bras vi falanger behøver, men virkeligheden viste sig at være en helt anden. Det fuldt udstyrede møblerede værelse var en kæmpe skuffelse med en seng og et toiletbord og intet varmt vand, så efter at have set 2 typer af værelser, kørte vi hjem igen.
Mig bagerst på en taxibike hvor Pi On var driver, og Kat sad i mellem og var en herlig blød stødpude når der blev bremset som jeg er overbevist om at dem der kører taxibikes her, har eksamen i
Så selv om jeg nyder big time at sidde bag Kat, er jeg er nødt til at finde noget andet på en eller anden måde. Og jeg skal huske at takke og undskylde jeg ikke har takket for det link som en læser af Dagbogen har sendt mig, tusind tak for hjælpen selv om der ikke var held i sprøjten denne gang
Og Piratens indlæg fik mig til at tænke gevaldigt over Dagbogen og mit humør som er let at aflæse syntes jeg selv, og fik mig igen til at tænke mens jeg på min første tur med Kat sad ved floden med hende mens hun for første gang i de 6 år hun har været her i Bangkok, kiggede forbavset på alle de fisk der er her, mens jeg nød synet af livet på og i floden og selvfølgelig skævede lidt til hende som gav mig en varme og glæde jeg ikke kan forklare, men håber at i kan gennemskue !!
Jeg kunne ikke få hende ombord på en flod taxi selv om hun har fået fri fra arbejdet, og forstod det ikke. Vores sprog vanskeligheder er ikke altid lige sjove hvis man er mig, så da jeg endelig forstod hende fik jeg det lidt skidt over at have presset hende som jeg har, for vandet er jo en del af mig !!
Hun fortalte at hun som lille røg i vandet og var ved at drukne og fortalte levende om hvor slemt det var (hvordan og hvor kan hun ikke fortælle mig så jeg forstår det) og siden da har hun været rædselsslagen for alt hvad der har med vand at gøre. Derfor ser hun bekymret ud som her selv om hun stod på land og kiggede på floden, jeg prøvede forsigtigt at få hende med på en 3 minutters tur til den anden side som desværre ikke lykkedes i mit forsøg på at forklare hende at det ikke var farligt. Måske kan jeg en dag overbevise hende og få hende med, for jeg vil sgu ud på vandet selv det er en lille pyt
Jeg er stadig rystet efter min sidste oplevelse og er på vagt 24/7 som jeg har det skidt over at være, jeg har kigget efter de kendte fejltrin, men har ikke fundet nogle endnu. Jeg bliver ikke bedt om noget, og jeg bliver heller ikke tilbudt noget. Tværtimod får jeg serveret den ene ting efter den anden uden at blive afkrævet betaling, altså akkurat som de andre gange jeg har været her. Jeg frygter at pludselig finde ud af at jeg er havnet i en fælde som jeg vist ikke behøver fortælle jer garvede rødder om, men for hulen da, jeg bliver passet op i hoved og r.. konstant og bliver studeret fra morgen til aften af et par glade øjne, så kvajer jeg mig, eller er det det rigtige ???
Nå, det viser sig nok hvis det er tilfældet og i bliver de første til at høre om endnu et nederlag !!!
Mine forsøg på at finde et sted at bo lykkedes ikke, men jeg er sgu glad alligevel underligt nok. Det går nok altsammen alligevel syntes at være en tanke hos mig i øjeblikket
Og så snigløb Badedyret mig den skurk, siddende med musik i ørebøfferne mens jeg masede med Dagbogen og samtidig skulle underholde Kat der ellers havde fået besked på at holde bøtte mens jeg arbejdede, sendte han mig en sms hvor han skrev at han lige havde fået at vide at jeg sad og nød en kølig
Han chattede med Annie den bavian og skulle lige markere sig skulle han, alle kender hinanden her og det er lidt fremmed og mærkeligt for mig, men i det lange løb er det hyggeligt med alle de mennesker der snakker med mig som om vi er gamle venner, så jeg tilgav ham hurtigt
Og han kan altså godt se at rubbe sig, for han er savnet er han
Så selv om starten på Dagbogen i dag igen er negativ, er slutningen i modsætning virkelig positiv. Jeg indrømmer at jeg er afhængig af sol og varme, og bliver deprimeret af gråvejr der minder mig om årene hjemme, hvor vejret fik forbruget af medicin til at eksplodere og ikke er særligt venlig ved ryggen, og meget hurtigt fortæller mig at den ikke kan lide omgivelserne, varmen giver mig en ro der ikke kan betales, aldrig !!!
Busturen har som sædvanligt været hård ved mig selv om reaktionen kom senere end forventet når jeg tager en sovepille, så jeg tager det stille og roligt og fiser ikke så meget omkring. Min søgen efter en lejlighed til Per og jeg er på førstepladsen og tager meget af energien nu jeg ikke lykkes som jeg håbede. Men jeg ved Buddha er hos mig og nok skal vise mig vejen når det er tid, så med et par billeder afslutter jeg Dagbogen for de sidste par dage og håber i bærer over med mine krumspring som nogle gange giver mig nogle gode oplevelser og et indhold i dagligdagen jeg ikke kan finde på Koh Samui.
Om ikke andet har i da noget at grine af og undre jer over
Jeg kiggede selvfølgelig efter en billig flybillet som sidste gang men uden held, og for sjov skyld kiggede jeg på Bangkok Airways priser til og fra Samui. Og den er altså helt gal, for som jeg linkede i en anden tråd koster det 6.230 Bht fra KL med Air Asia til London. Bangkok Airways forlanger på lørdage 7.600 Bht for en enkeltbillet fra Bangkok til Koh Samui og omvendt som tager 50 minutter, 'hverdags' billetter koster 'kun' 6.000 Bht !!
I morgen den 1 Februar har jeg planlagt en længere tur i jagten på et sted at bo tæt på vandet, der må altså være noget til leje et eller andet sted i den her storby til en ordentlig penge, og jeg skal nok finde det stædig som jeg er. Udgangstilladelsen fra kokken ligger underskrevet og kopieret, så den kan ikke byttes, og batterierne er ladet op til kameraet, så helt galt kan det ikke gå
Buddha skal i dag have en meget stor tak for det jeg har oplevet uden at gå i detaljer, og han passede på mig hele vejen fra Koh Samui til Bangkok og gav mig en god tur selv om jeg var noget nervøs over chaufførens udkobling ned af bakke med 10 Centimeter vand på vejen.
Tak Buddha .....
Nogen har enten skudt eller banket et søm i halsen på duen her !!
Antal indlæg: 1828 Tilmeldt: 05.10.09 Status: Offline
Jamen dog ? jeg tror vi er nogen der have gættet det meste Men rigtig god fornøjelse i den stor By ? men der er jo styr på dig så der sker sikkert ikke noget med de løse fugle ? Ja vi skal også lige en tur til staden i næste uge så bar pas på og opfør dig pænt du ved jo rygterne går Men god dag og held og lykke med jagten
Antal indlæg: 151 Tilmeldt: 25.01.10 Status: Offline
Hej Pen.
Godt at høre du har fundet vejen til de varme steder hvor regne ikke pisse ned 24/7, så forstår godt dit humør er på vej op, eller er helt oppe...
Og ja ikke nemt at gøre noget uden Badedyret høre om det, ha ha
Men som jeg skrev, drik en øl på min regning, hvis jeg da kan få på regning...
Ved ikke om du har prøvet det tower bag Lotus, ned i krydset og til højre, hvis du kommer fra Bed By Boat, jeg så en stort 1 værelse til 3300-3600 (mener jeg det var) men den jeg så var uden møbler, men hun sagde de nogle gange har nogle med møbler, dog var der ingen til leje på det tidspunkt jeg var der...
Og ja ja, jeg skal nok skynde mig min ven, min gigt skriger på varmen, og kg skriger på den gode thai mad, så jeg kan smide de 6-7kg der er kommet på siden jeg er kommet hjem igen.....
Men men men er der først den 17-02, så lidt tid endnu, men går da den rigtige vej....
Hils dem alle sammen min ven, og pas godt på dig selv...
Mvh Per
Antal indlæg: 176 Tilmeldt: 09.06.09 Status: Offline
Kære Pen!
Glem nu ikke det tempel jeg linkede til sidst, min kæreste tager der til i nogle dage i weekenden, for at fremme hendes nye liv(med mig), så det kune være du mødte hende!
Og alt andet lige er det et smukt sted!
Takker for din dagbog som jeg følger med spændning!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE