Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 17.01.2011
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-01-2011 04:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

17.01.2011 Nonthaburi Bangkok

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF0965.jpg

En fortsættelse om mit hårde liv Stres

Min aftale med Robert blev desværre aflyst fordi han havde glemt at det var Søndag og ikke var sikker på at vi kunne få fremvist nogle lejligheder, så vi tar afsted i eftermiddag i stedet når han får fri fra sit arbejde på hospitalet hvor han arbejder som frivillig på skadestuen.

Han kom lige forbi her til morgen på min faste plads i restauranten for at fortælle mig at han efter vi mødtes i går morges, var blevet dårlig. Pludselig var han blevet svimmel og fik mavekramper, så meget at han kørte til hospitalet og fik antibiotika som hjalp ham siger han, og han så også bedre ud i dag. så jeg håber det fortsætter så vi kan komme afsted.

Nu turen blev aflyst havde jeg pludselig masser af tid, som jeg brugte på at tage flod taxien ind til stop 9 hvor der var sort af turister der osede hos alle de handlende der havde lagt deres ting ud på fortovet, det var noget af et forhindringsløb med alt det skrammel. Fra brugte cykler til 'ægte' mærkevare solbriller flød det ud over det hele til priser der var vanvittige, alt var skruet op i det høje gear som dog ikke stoppede turisterne i at købe billige briller til 159 Bht som her i Nonthaburi koster 50 Bht for 2 par !!!

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF0934.jpgwww.thai-dk.dk/uploads/DSCF0941.jpg

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF0945.jpgwww.thai-dk.dk/uploads/DSCF0946.jpg

Men det var hyggeligt at se på alt det liv, blæksprutter, tørrede fisk og krydderier lagde en dyne af fremmede dufte over hele området og var skønt. Vejret som var varmt med en kraftig vind gjorde det behageligt at gå selv i solen, og det fik Thaierne til at sætte sig i græsset og holde frokost mens ungerne hyggede sig med hulahop ringe. Sprinklere der ikke helt holdt sig uden for gangstierne holdt det grønne græs frisk og var en fryd for øjet, ungerne syntes det var sjovt at spæne rundt mellem de kølige stråler og hvinede af fryd når vandet ramte dem. Men desværre gik der et par betjente rundt og stoppede dem, når de kunne fange dem altså driller

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF0953.jpg

De ældre sad i skyggen og læste deres aviser og hyggede sig, sikke dog et herligt liv der var i den velholdte grønne park hvor blomsterne var utroligt friske at se på, så meget at jeg kom til at tage et par billeder inden Kat mente at det var på tide at jeg kom tilbage igen nu jeg havde været ude af syne i 3 timer griner

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF0957.jpgwww.thai-dk.dk/uploads/DSCF0951.jpg

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF0956.jpgwww.thai-dk.dk/uploads/DSCF0963.jpg

Men jeg nåede da at sidde og fintænke i et par timer mens alt det her herlige liv var lige foran mig, jeg var glad for at jeg ikke som de lidt stressede turister der hastede fra den ene seværdighed til den anden. For at sidde og kigge er fantastisk, og jeg elsker det. Man ser de små ting og ikke bare de opstillede turistfælder der er alle vegne, og at se på de lokale er noget jeg er glad for, alle forskellene i udseende, påklædning og væremåde er herlige fordi man ikke lægger så meget vægt på farver og stil. Det bliver nok en beskæftigelse jeg kommer til at bruge noget tid på når jeg kommer herop engang, at tage rundt, helst uden for turiststederne forstås

Nå, men jeg kom tilbage til Kat som i mellemtiden nåede at ringe 2 gange til hvor jeg kun hørte det ene opkald fordi flod taxien larmede så meget. Så uden at jeg anstrengte mig var det lykkedes mig at få hende gjort lidt småsur ved ikke

Men det rettede jeg op på da jeg gav hende en pose tørrede blæksprutter og en lottokupon jeg havde købt, men jeg ventede med at gi hende lottokuponen til hun var blevet god igen. Og det var vist en god ide, for mit held havde forfulgt mig, og der var gevinst. 2000 Bht havde jeg vundet på den og det vakte stor jubel i huset her, især da jeg selvfølgelig sagde nej til at tage kuponen tilbage nu jeg havde givet hende den, Good man sagde de smilende music

Kunderne i biksen blev glemt, og jeg fik et stort kys på kinden til Pi Noks store fortrydelse !!!

Hun havde næsten lige lavet en koket piruette og spurgte mig om jeg kunne se at hun havde tabt sig, og her indrømmer jeg at jeg bevægede mig lidt i en gråzone !! Normalt lyver jeg aldrig, aldrig nogen sinde. Men her var jeg nødt til for en sikkerheds skyld at være lidt uærlig. For jeg kunne sgu ikke se de manglende 400 Gram der fik hende ned på 91,3 Kg griner

Så jeg smilede og roste hende for det slanke udseende hun havde fået og opmuntrede hende til at fortsætte den nedadgående kurve kat

Af en eller anden årsag er hun lun på mig selv om jeg aldrig har vist hende nogen interesse og hun er interesseret i samme køn som mig, og det irriterer nogle af pigerne her at lige netop Kat, der ikke som dem klæder sig ud men sidder i sin stol og passer sit arbejde, kan få en falang. Så der går nok lidt tid inden de accepterer det, men forhåbentlig ikke for lang tid !!

Men de er nu søde og rare allesammen og er glade inderst inde fordi de alle er veninder, de invaderer restauranten og pladrer lige så snart de har fri. Har de lyst til at selv lave maden, gør de det og gnaver lystigt. Og det skal jeg vænne mig til, for nogen gange kommer der for mig nogle fremmede mennesker der bare vader ind og gerne ad bagvejen for at lave deres egen mad ved ikke

Nu har jeg siddet i et par dage og studeret livet her og de mennesker som kommer i restauranten, og det er sgu et kapitel for sig selv for mig der ikke er vant til det. Men det er positivt ment, for betydningen ' I Take Care You' har flere facetter end jeg havde forestillet mig !!

Annie som bestemt ikke er nogen ørn til Computere spurgte om jeg ville hjælpe hende, og nu jeg er en ørn til sådan noget drillersagde jeg selvfølgelig ja. Så jeg brugte et par timer på det og blev lidt nervøs fordi jeg ikke samtidig kunne underholde Kat, men hun fortalte mig senere med et stort smil at hun var glad for at ' You Take Care ' Annie. Den lille ting at hjælpe betyder åbenbart mere end jeg lige havde forestillet mig, selv en øl til Pi Bao den lille alkohol aspirant er hun super glad for, underlig verden ved ikke

Nå, det gik ikke anderledes end at aftalen med Robert blev aflyst, han var ikke helt mobil efter i går og var stadig rystet. Så jeg gik en tur rundt for at kigge selv, men jeg kunne ikke finde noget tæt på floden desværre. Og det hus Pi Nok har fundet kunne jeg ikke se, gutten var på ferie sagde hun og vil sende mig billeder senere på ugen.

Jeg skal vænne mig til alle de mennesker der er her, men jeg tror faktisk ikke det bliver noget problem. For når jeg går rundt og ser på livet og alle forretningerne der er alle vegne arbejder mine øjne på højtryk for at få det hele med, det er simpelthen så interessant alt sammen for mig og får mig til at stå stille mange gange. Selv de livsfarlige ture over vejen hvor jeg er ved at vænne mig til at kigge til begge sider selv om der er ensrettet er herlige, så jeg nyder hvert sekund big time Thumb

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF0947.jpgwww.thai-dk.dk/uploads/DSCF0962.jpg

Så der er kun tilbage at kigge på lejligheden her i huset senere i dag på min sidste dag i denne omgang hvor jeg faktisk kommer til at savne dem alle sammen, jeg kommer til at savne at se på det sammenhold, fællesskab og den hygge der er her. De venlige mennesker der underforstsået hilser på mig om morgenen med et vidende smil om munden hvor jeg sidder i restauranten og drikker kaffe mens Kat fiser rundt og maser, tror jeg godt jeg kunne vænne mig til music

Selv kampen mellem Pi Noon og hendes kæreste der var et så herligt syn at jeg grinede ubehersket da Noon hev ham rundt i håret og samtidig skældte ham ud så højt at fliserne på væggen var ved at skvatte ned kommer jeg til at savne griner

Men de er nu blevet gode venner igen og griner af episoden jeg desværre ikke fik billeder af, jeg fik heller ikke nogen billeder da Kat i aftes igen prøvede at fede mig op uden held, og selv spiste det hun havde lavet. Måden og hastigheden hun spiste på fik et billede frem i mit hoved af en bådflygtning der får mad for første gang i 2 måneder. De 4 tøser der sad og så film kiggede underligt på mig da jeg igen grinede ubehersket over synet og ikke kunne forklare mig ordentligt. Hold kaje det var herligt Grin

Men våde Koh Samui venter på mig, Kat fortalte mig at det regner på øen igen og får mig til at fortryde at jeg ikke kan flytte min hjemrejse. Men Air Asia tillader ikke den øvelse uden at det koster tæt på prisen for en billet som Jörg mærkede da han af uforklarlige årsager igen kvajede sig. Hvorfor han ikke bare tog flyveren samtidig med mig i stedet for at betale alle de penge for en afgang 4 timer senere er mig en gåde, men det er åbenbart noget han har en højere uddannelse i, udturen kom også til at koste ham 500 Euro ekstra på grund af en kvajer, så det har været dyre 10 dage i Thailand for ham !!!

Til de nysgerrige kan jeg fortælle at de par penge jeg prøvede at give Kat blev returneret med et olmt blik, you not buy me sagde hun efter at have kigget i Thai Engelsk ordbogen og blev mopset. Så i stedet prøvede jeg så at snigløbe hende ved at købe et brugt Tv til hende i stedet for det Tv der uden lyd fordi det er gået i stykker, kører fra morgen til aften i restauranten. Men hun tog sgu røven på mig da hun super glad og overrasket sagde tak, og sagde at det jeg var godt at ' You Take Care Annie ' No good sagde hun da jeg lidt forvirret sagde at det var til hende og ikke Annie, det er åbenbart ikke godt af en eller anden grund, så nu er det åbenbart Annies ved ikke

Selv om jeg ikke helt forstår alt der foregår takker jeg Buddha for den glade tid jeg har haft her, jeg takker ham for alle de mange positive oplevelser jeg har hver dag og for mit liv, tak Buddha..... godag

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF0967.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-01-2011 09:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

Thumb Ja og husk næste gang at gå fra Grand Palas piren og der i gaden bliver der solgt alt også Gebisser i alle størrelser ? så slipper du også for de dyre Tandlæger griner
jesperfrb
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-01-2011 01:01

Bruger

Antal indlæg: 176

Hej Pen!
Selvom jeg ikke skriver så meget mere, så følger stadigvæk med i dit liv!
Forstår du er på vej tilbage til Samui, god tur, håber ikke at
alt er drukknet!
Men når du kommer tilbage til: Nonthaburi, så er dette sted et besøg værd! Men du skal ikke komme der i weekenden, så er der for mange mennesker!

http://www.sangha...

ADDRESS : 100/1 BANGPAI, MUANG, NONTHABURI 11000, THAILAND. TELEPHONE : +66 (2) 4961240-2 FAX : +66 (2) 496-1243
.
MOBILE PHONE : 084 565 5671 : : American Monk
.
MOBILE PHONE : 087 717 2484 : [ Thai Monk, basic english ]

Vil passe godt med din tilgang til Buddha!
Er selv buddhist, og har været tempel turen igennem 2 gange, dvs 2x9 dage!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-01-2011 01:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146

Tak for linket Jesper det ser interessant ud, det vil jeg tjekke ud næste gang Thumb

Jeg druknede ikke da jeg kom hjem, men der lå store søer at regnvand alle vegne og her er herre koldt, klokken 7 morgen er her kun 22 grader Græder
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-01-2011 13:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

Angry Ja ja rolig nu pen. tænk på alle de genvordigheder og penge du har brugt for at komme frem griner
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768