Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 21.12.2010 Koh Samui
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2010 02:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

21.12.2010 Koh Samui

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/7/028.jpg

Sol Sol kom igen, solen er min bedste ven Love

Regnvejret stoppede endelig men efterlod desværre nogle tunge skyer der som en dyne ligger over Koh Samui, så de sidste par dage har været grå fra morgenstunden ked

Men intet er jo så skidt at det ikke er godt for noget !!

Så på grund af først regnen og senere det kedelige overskyede vejr der forhindrede mig i at bruge det nye kamera, havde jeg nogle dage hvor jeg fik lavet en hel del på Pc’en som jeg var bagefter med. Og den meget lidt aktive tid gav mig en overraskelse, for pludselig gik det op for mig at jeg ikke havde taget piller i 3 dage Thumb

Super fedt sku jeg hilse og sige med det antal piller jeg normalt er vant til at tage, så jeg har gået og tænkt lidt over, om jeg måske strammede kæden lidt for meget med morgentur og den normale strandrensning plus alt det andet jeg plejer at rode mig ud i, for ved næsten ikke at lave noget, har jeg meget mindre av end normalt. Jeg har altid ondt i ryggen uanset hvor lidt eller hvor meget jeg laver, men for mig er det et spørgsmål om at flytte smertegrænsen hvis det er muligt, for kun på den måde finder jeg ud af om jeg behøver medicin eller ej !! Men nu der kun er mig til at lave en undersøgelse desværre, har jeg besluttet at tage endnu en periode uden at lave noget for at se om det nu osse er rigtigt griner

Rengøringshjælp søges.

Men jeg fik jo taget et par billeder i går til foto testen, og dem kan jeg bruge i Dagbogen nu vejret er så kedeligt. Og jeg er sikker på at ikke mange af jer har kigget på dem Foto

Men det er okay, jeg er jo en foto nørd, det indrømmer jeg driller

www.thai-dk.dk/penfoto/7/005.jpg

Jeg startede foto turen her fra haven og viste jer alt det affald der nu var blevet plads til på stranden nu jeg lige havde ryddet den for affald, men i morges så jeg at det meste af det var taget af vandet igen, så det ser ikke så galt ud at jeg er nødt til at lave noget gudskelov…

www.thai-dk.dk/penfoto/7/035.jpg

Men vandet kommer stadig op i haven, så der er buler på vandet her. Men det var lavvandet da jeg gik, ellers havde jeg ikke taget kameraet med, så nemt er det. Det blev til nogle billeder af de skaller der var skyllet op for nærbilledernes skyld, og det ser sgu godt ud syntes jeg selv hej

Og så ellers nogle billeder fra de restaurationer der ligger ved vandet, ingen kunder nogle steder der gav et par billeder af personalet der sad og hang mens deres yndlingsbeskæftigelse blev dyrket, TV.

www.thai-dk.dk/penfoto/7/043.jpg

Og så fik jeg ret med hensyn til det afløb de var i gang med henne ved trælasten inden regnen kom for alvor, det hele var vasket væk af vandet fra bjergene. Men det hjalp da ude på vejen, den ros skal de ha. Men de er gået i gang igen nu og bliver vel færdige på et tidspunkt ??

Ifølge de lokale aviser er der over hele øen gang i arbejdet med at reparere de ødelagte veje og afløb, og nogle steder ligner det stadig en krigszone og ser forfærdeligt ud. Men al begyndelse er svær, og de kommer forhåbentlig i bund inden næste regntid !!

www.thai-dk.dk/penfoto/7/052.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/7/056.jpg

Billedet her af elmasten er sgu lidt uhyggeligt at se på for mig der bor 10 meter væk fra den her satan, da den blev sat i jorden stod den så godt som snorlige, men som billedet viser hælder den noget faretruende til højre på grund af det store hul jeg viste jer ved muren. Og der er selvfølgelig ikke lavet noget som helst der kan forhindre yderligere skader, Jannik prøver stadig at banke Thaiernes tankegang ind i hovedet på mig uden det helt store held !! For jeg mener jo at det er Land Ladyen der skal få fingeren ud og reparere skaden, men som Jannik siger, det er jo ikke hendes !!!

www.thai-dk.dk/penfoto/7/061.jpg

Og den kamel tar altså utrolig lang tid for mig at sluge, mig der kommer fra et nogenlunde ordentligt land hvor sådan en skade ville blive pålagt Land Ladyen eller ejeren om i vil, ser man helt væk fra den mulighed her. Der kan man sgu ikke bare grave et stort hul, foretage sig noget fuldstændigt tåbeligt, og så ellers sige, det er ikke mit !!!

Så jeg tænker tit på om masten en dag vælter helt !!!

Nå, min sædvanlige mad lede er tilbage for fuld skrue, så selv om jeg har handlet på markedet bliver der ikke lavet så meget mad som der burde hjemme. Det fik mig så til i dovenskabens navn til at køre ind til Yindee for at spise, og tro mig, det var ikke nemt at skulle betale så meget som jeg syntes regningen lød på Græder

Jeg er jo overbevist om at jeg sparer en formue når jeg selv brænder maden på, så når jeg som der blev afkrævet det horrible beløb af 105 Bht, begyndte hjertet at slå lidt hurtigere end normalt. Men tag jer ikke noget af min jammer, for det er hvad maden koster ude her med de prisstigninger der er på alt her på Øen. Og til trods for min udtalelse om at jeg ikke ville besøge den vaneforbryder der plejer at sælge mig kokosmælk, faldt jeg til patten kun for at spare 10 Bht. For den pris jeg havde set på mælken i Lamai på markedet der, holdt ikke stik !!

www.thai-dk.dk/penfoto/7/014.jpg

Som jeg fortalte i en tidligere Dagbog, bliver der i gennemsnit fældet 60 kokospalmer om dagen uden at der bliver plantet nye, så nu bliver Samui forsynet med kokosnødder fra fastlandet hvilket koster. Så i Lamai forlangte de 40 Bht for et kilo hvor jeg var blevet fornærmet over prisen hjemme hos mig på 30 Bht, så det tog ikke min højt udviklede hjerne lang tid at regne ud at jeg sparede 10 Bht ved at krybe til korset ked

Så da jeg stod og ventede på at han lavede mælken (snak om frisk kokosmælk !!) snakkede vi lidt, og han var ked af at prisen var sat så hurtigt op, og sagde han, i næste uge er jeg måske nødt til at sætte prisen op til 40 Bht på grund af den manglende lokale forsyning !!! Og det passer meget godt sammen med Janniks historie, der kunne fortælle mig nu vi sad der og ordnede verdensproblemerne over en kop kaffe, at prisen på den ris de serverer i restauranten er steget 100 % i år samtidig med at de andre råvarer der bliver brugt osse er steget ekstremt.

Så det er ikke bare nærighed der gør at jeg sparer, virkeligheden er som jeg fortæller !!

Alt er steget eksplosivt på den snart forladte ø der hedder Koh Samui, turisterne bliver langt væk på grund af det, og den eneste måde Thaierne tror de kan redde røven på, er at sætte prisen op !!

Så jeg glæder mig faktisk til jeg kan komme videre i mit liv, regntiden gør dog at det trækker lidt ud inden jeg igen kan nyde godt af de lave priser på fastlandet som passer mig fint music

Mine måske planer om at tage til Nonthaburi i julen er skrinlagt, der er ikke rigtigt noget at rejse efter, og jeg kan jo godt lide at spare samtidig med at jeg hader den lange rejsetid på 13 timer. Så jeg bliver på tågeøen som man snart kan kalde Samui på grund af skyerne. Og nu jeg ikke er 14 år mere syntes jeg ikke rigtigt at julen er noget at stræbe efter, så som de sidste par år holder jeg lav profil. Det er trods alt bare en dag som alle de andre som nytårsaften osse er for mig. Bevares jeg kan da godt forstå at folk vil feste, drikke sig fra sans og samling som jeg nok selv engang har gjort. Men jeg er kommet videre, og gider ikke deltage i al den druk. Så vil jeg hellere købe et eller andet jeg kan sidde på stranden og nyde, mens synet af det fyrværkeri der bliver brugt mange penge på her fylder hele synsvinklen, hvis jeg ellers kan holde mig vågen Grin

Per (Badedyr) og Leif har i henholdsvis mail og PB fortalt om det dårlige vejr hjemme, og jeg er oprigtig ked af det på jeres vegne. Har i problemer med stilladset som jeg har i koldt og fugtigt vejr er min sympati endnu større for jeres trængsler. For hulen da, jeg ville nok være nødt til at stikke en pipeline med bedøvende midler ind i armen i sådan et vejr, selv her på Koh Samui fryser jeg samtidig med at jeg kan mærke stilladset ekstra meget når vi nærmer os de 25 grader!!

Så en meget venlig og varm tanke til alle jer hjemme i det kolde nord med jeres skavanker, pas på jer selv og hav en god jul og godt nytår hvis jeg skulle glemme at sige det inden jul. Så hold dampen oppe indtil i skal herud igen til den befriende varme med tankerne om alle de dejlige oplevelser i har haft herude, luk øjnene og forestil jer at i er her og glem alt om isglatte og kolde veje…….

Tak Buddha for min nye opdagelse og for min hverdag.. godag

www.thai-dk.dk/penfoto/7/013.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2010 03:36

Bruger

Antal indlæg: 681

hmmm næh kulde og gigt plus lidt andre skavanker passer ik så godt sammen.
Du har tildels ret, det handler meget om at flytte focus, men det hjælper nu ik altid.. desværre.
Så klart det er ud i varmen igen så snart det bliver muligt.

men ved sgu ik hva der er gået galt her i DK, alt er nærmest lammet af en gang små-sne.. Ikke SE
gad vide hvad der vil ske hvis det bliver rigtig vinter.

Så lige man overvejer at lave en lov så lastbiler skal køre med vinterdæk.. jow go ide, men hva så med alle personbilerne der heller ikke kan komme op af små bakkerne. politiker logik. Ikke SE

Har du ikke overvejet at købe dine kokus nødder og så selv hakke toppen af.
tror du kan købe til for ca 5 thb stykket... ok ok måske lidt dyrere for jer øboere..
mapauwhan er absolut de bedste.. og med en skvis Makong i.. hu-ha det er godt.. music
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2010 06:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146

Ja forklaringen om at slå sig over fingrene hvis man har ondt i maven holder vand, men nu vokser træerne jo ikke ind i himlen !!

Så jeg fik selvfølgelig en ordentlig tur i går og måtte gnave 3 styk lynhurtigt, Der hjalp det sgu ikke noget at flytte noget som helst, så jeg sendte Nassi til købmand griner

Og tak for dit råd om drikkelse, den skal prøves skal den Thumb

Jeg læste i morges at der i morgen ville falde en halv meter sne hjemme, så går det sgu da helt galt Shock
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
leif
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2010 08:13

Bruger

Antal indlæg: 681

hmmm skal måske lige siges.. der er næsten kun mælken i en mapauwhan.. ca 40 cl
den smule kød der er smager også bedre end i de store.
mapau = kokus / whan = sød.

Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
The Longest Distance Ferry Ride in Thailand (Bangkok - Koh Samui) 22 hours. Alt det andet 1 14-05-2024 14:01
Walking Koh Samui | BEST Island in the World | Thailand 2023 Central Thailand 1 26-01-2024 11:16
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Interaktivt kort over Samui Syd Thailand 1 11-12-2022 17:58
Geert bor i forladt paradis (Koh Samui) Nyheder på dansk 5 26-11-2020 19:01

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768