Bruger
Antal indlæg: 1146
Status:
|
15.12.2010 Koh Samui
Godmorgen Dagbog.
Og velkommen tilbage til den virkelige verden !!
For da jeg vågnede bare en anelse og fik kigget mig omkring fik jeg mig en brat opvågnen. Huset var smurt ind i fugt, skjolde på væggene, køleskab og mikroovn var fyldt med mugpletter, sengetøjet og alt andet af stof lugtede som en sump samtidig med at det blev ved at øse ned
Så jeg har brugt de dage siden jeg kom hjem på at vaske og gøre rent, få alt mit tøj til vask og så ellers gøre rent en gang til denne gang med klorin blandet ind i kampen for at fjerne den grimme lugt. Så jeg har sgu været brugt, for som sædvanligt når jeg er væk fra den daglige strandrensning er starten igen altid svær og er fyldt med av. Så det har været en langsom tilbagevenden til hverdagen.
Selv et par mus måtte jeg fange som var blevet forelsket i matrikelnummeret inden jeg kunne slappe af igen, men jeg havde det godt nok skidt over at de døde de små stakler, for hulen osse, de leder jo bare efter mad. !! Så der blev ikke kigget nærmere på det stykke pap med noget fælt klister som de var fanget i, med siden til droppede jeg pappet i skraldespanden mens jeg undskyldte over for Buddha
Og stranden !!!
Hold op der var noget at tage fat på, igen lå der alt godt fra havet. Affald fra naturen blandet med alt skraldet fra husholdningerne, lå helt op til stakittet og stank lige så fælt som sidste år på samme tid. En skøn blanding af lort, bræk, råddenskab og døde fisk lå som en dyne over området og var en grim oplevelse. Richard fortalte at det var det samme på Lamai Beach hvor folk ikke kunne spise deres mad på grund af stanken, så en badetur ville jeg ikke anbefale lige nu !!
Så jeg brugte små 5 timer inden jeg måtte gi op, men med næsten 80 % af stranden renset var jeg glad.
Men på en eller anden måde var det godt at være hjemme igen da oplevelserne med taxierne ved ankomsten til Koh Samui havde lagt sig, udsynet over det endeløse hav var igen fantastisk selv om der stank
Men jeg fik dog et hak i tuden allerede første dag jeg var hjemme da Nam Tahn dukkede op med sin mor og sin lille pige på vel 4 år. Hold op en smuk pige hun havde, en lille genert ting i sarong der efter lidt pres hilste på traditionel måde med et Wai. Vi gik de par meter ned til stranden hvor pigen selvfølgelig begyndte at lege med det samme nu solen skinnede mens Nam Tahn igen spurgte om jeg havde en pige i Bangkok, og det irriterer mig grænseløst hver gang folk ser mig og slynger det samme spørgsmål ud, så i min halvtrætte tilstand blev jeg lidt små irriteret mens jeg benægtede som sædvanligt. Men det blev endnu værre da hun spurgte om jeg ville have hende til girlfriend, nej det vil jeg ikke sagde jeg, du har jo en Thai Boyfriend.
Jamen det kan jeg måske lave om på sagde hun og spurgte om jeg ville vente på hende, nej jeg vil sgu ej sagde jeg og fortalte hende hvad hun havde fortalt mig for 2 år siden da jeg lærte hende at kende.
Kongen har sagt at Thai Rak Thai (Thai elsker Thai !!) og bør finde en Thai mand for lige som at fortælle hende at hun var på gal kurs, men jeg tror sgu ikke den fes ind, for inden de kørte spurgte hun om jeg ville med ud at spise
Jeg har kendt hende i to år nu hvor jeg har set hende som en arbejdsom og tro pige, jeg fortalte engang at vi vist prøvede på noget. Men det blev aldrig til mere end at holde i hånd og nusse lidt, men det skadede ikke vores venskab efter som jeg var glad for. Hendes besøg hvor det er tydeligt at hun nyder at være her i haven mens hun gør rent i huset uden at jeg har spurgt hende om det inden hun tar en lur i hængekøjen, har været dejlige oplevelser. Så det gør mig oprigtigt ked af det når hun nu tilbyder sig.
Mig og mit lille hoved er ikke så god til sådan nogle krumspring, så på grund af det tilbud er jeg nødt til hvis jeg skal have det godt med mig selv, at lade hende være og forsvinde ud af mit liv desværre
Så jeg er hjemme for fuld skrue igen, nu jeg har overstået det værste venter jeg på en åbning i vejret så jeg kan lægge båden om og komme i gang, siden jeg kom hjem har der kun været nogle små åbninger hvor det ‘måske’ ser ud som tørvejr, men ikke noget man kan stole på. Men jeg er begyndt at nyde ikke at mase så meget, ryggen har det selvfølgelig bedre af ikke at lave noget, men det er svært efter så mange år med fuld skrue ikke at lave noget
Og det fik jeg vist ikke fortalt om, min evige jagt på medicin der virker på mig og som lykkedes !!
For jeg fandt noget i Bangkok til en væsentlig billigere penge end her på øen, normalt giver jeg 350 Bht for 10 piller her som virker okay, ikke perfekt men okay. I Bangkok fandt jeg næsten de samme piller til 150 Bht for 10, så der er mange penge at spare for mig som er nødt til at gnave en pille i ny og næ, så det er positivt
Min nyindkøbte plante
Og så fandt jeg endnu billigere briller i Bangkok end jeg er vant til, prisen på 75 Bht i Kanchanaburi som var 125 Bht billigere end Koh Samui tiltalte mig meget. I Chinatown købte jeg 2 par for 100 Bht var et godt køb mente jeg indtil jeg så dem lige foran næsen på mig Nonthaburi til den herlige pris af 50 Bht for 2 par, så ny konto er åbnet i den lokale bank
Og endelig er min Land Lady blevet rask igen ??
Hun har ikke snakket til mig siden den 3 November hvor jeg gravede de kanaler i haven for at vandet kunne løbe væk, ødelæggelsen af de små 150 meter stakit ud mod vandet blev hældt over på min skulder. Så hun har gjort alt for at undgå mig i den tid, men i morges tog hun mod til sig og sagde godmorgen igen. Men jeg tror faktisk at det var huslejen jeg ikke hade betalt der drev hende, men hvorom alting er begyndte hun igen at snakke. Ork…… sagde hun, den nye rive jeg har manglet i næsten en måned var ikke noget problem, og hvis jeg havde lyst til at fælde noget i haven, kunne jeg bare gøre det
De er sgu mærkelige de Thaier, men det er nogle sjove oplevelser ind i mellem, så det går nok
Nu ryggen havde magten de første par dage, havde jeg tid til at lege med det nye kamera, ikke så meget fordi jeg havde lyst. Nej jeg frygter at dkth har gang i en fjendtlig overtagelse med alle de pletskud han præsterer, så det er næsten mere af nød end lyst at jeg tog et par billeder inden han kupper mig
Jeg kan se en forskel på billederne på min skærm som er lidt forældet, men heller ikke mere, så jeg ville blive glad hvis nogle kan se forskel på før og efter det nye kamera og fortælle mig om det !!!
Og så gik den gamle amok igen…
Jannik ringede og sagde at han havde gang i endnu en gang leverpostej, og for hulen
han kan nogle ting den mand …….
Aftalen var at jeg skulle køre i Tesco og købe brød som sædvanligt, og det var helt okay med mig. For selv om han er jyde, påstår han hver gang at jeg ikke har råd til at betale hvad det koster, og giver mig et bar bakker med hjem som trøstepræmie
Og jeg siger jer, jeg helmer ikke før det sidste leverpostej er væk. Denne gang fik jeg også ristede løg og hjemmelavet rødkål med hjem, så jeg har spist leverpostej siden og har næsten gnavet alt det jeg fik. En herlig smag af lever breder sig langsomt mens jeg tygger velfornøjet i det desværre ikke bedste brød der kan købes for penge, men smagen af lever overdøver den dårlige bager i Tesco. Tankerne om dengang mor lavede leverpostej lørdag serveret på franskbrød da jeg var dreng, suser gennem hovedet på den gamle her, en pragtfuld oplevelse
Båden som stadig ligger sikkert på stranden har det med at blive fyldt med vand, så jeg var heldig lige at nå at tømme den som tog det meste af en dag på grund af ryggen, inden det begyndte at regne igen. Øj hvor var jeg heldig tænkte jeg
Så det er hverdag igen selv som pensionist i paradis, en masse selvforskyldt arbejde venter hver dag når jeg vågner. Men jeg har det godt med det, for min hverdag er samtidig fyldt med flotte flotte syn af solen og vandet og herlige oplevelser som er lige det jeg har brug for at kompensere for de timer hvor ryggen laver knuder, kan livet være mere herligt ???
Så en stor tak til Buddha som altid er der for mig, om han udøver mirakler skal jeg ikke kunne udtale mig om !!
Han gør i hver til fald mit liv nemmere, tak Buddha….
Hav en god dag.
Med Venlig Hilsen.
Pen. |