Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 07.12.2010 Bangkok
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2010 02:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

07.12.2010 Backpacker Street Bangkok

Godmorgen Dagbog.
www.thai-dk.dk/penfoto/7/003.jpg

Jeg skulle lige ha pusten igen.... nørd

For dagen i går gik slet ikke som planlagt, vores eneste aftale gik ud på at se på Backpacker Street. Så endnu engang gik turen ud med en båd music

Og jeg er altså fjollet med det skide vand uanset om det er en flod eller et hav, så jeg sad igen og nød turen op ad floden alt jeg kunne. Dejligt smilende mennesker uanset hvor jeg kiggede på turen var med til at hæve humøret gevaldigt, om det er mig der er noget galt med eller om pigerne kiggede ekstra meget på os to falanger skal jeg ikke gøre mig klog på, men vi fik mange søde smil med på vejen Love

Men jeg er alvorligt ked af den forurening jeg ser alle vegne, plastik og alt muligt andet skrammel mellem lotus planterne der driver ned af floden som ellers er et smukt syn blev forstyrret af alt det hvide plastik jeg så. Selv folk på båden smed det de havde i overskud i vandet som et slags offer, meget kedeligt syn ked

Men vi kom frem til Pier 13 som er Backpacker Street, en smal gyde fører op til en meget befærdet vej hvor man går til højre, og hundrede meter henne svinger til venstre hvor gaden starter..

Og her venter den store turistfælde !!

www.thai-dk.dk/penfoto/7/028.jpg

Rigtig mange restauranter på begge sider af vejen med alverdens tilbud prøver at lokke folk indenfor, men priserne her i forhold til de andre steder jeg nu har besøgt i Bangkok, er vildt overdrevne. For de retter jeg kan købe herude i Non som det bliver kaldt til 40 - 60 Bht koster her snildt 120 Bht og opefter, så alle mine nærige antenner var foldet helt ud da vi langsomt drev ned af gaden.

Bevares det er da hyggeligt under skyggen fra de kæmpestore træer der er her og en velkommen afveksling fra de næsten 'grønt' frie veje, små boder lå tæt med alt det turisterne prøvede at sælge inden de tog hjem. Guitarer, soveposer, liggeunderlag, briller, kikkerter og alt det andet jeg ikke gider skrive lå her til overpriser !!

Nu jeg har et Kodak Instamatik kunne jeg godt tænke mig et stativ, men prisen var højere her end for et nyt, så prisen var generelt alt for høj. Men bevares hvis folk vil snydes skal man bare komme her fordi området er kendt Sad

Og her var der godtnok mange spøjse typer, for af en eller anden årsag har en stor del af turisterne hang til at ligne tamme vilde. Hestehaler i lange baner, beskidt mærkeligt udseende tøj og et ikke godkendt hygiejne niveau prægede gadebilledet i stor stil. Sådan en som mig undrer mig stadig som på Samui over den forvandling turisterne gennemgår når de står af flyveren. tøjet bliver skiftet ud med et overdreven hippie lignende kluns der rent ud sagt ser forfærdeligt ud, håret bliver enten raget af eller erstattet med kunstigt lange lokker i et væld af farver ved ikke

Det lyder måske negativt, men jeg hygger mig faktisk med de forskelle jeg ser og havde det kanon, så det var en herlig oplevelse at gå der. Men det er ikke et sted jeg gider se igen, for som jeg skrev før er det nogle heftige prislejer de holder her, så jeg gik igennem alt det her med et smil om munden og tænkte, stakkels turister driller

www.thai-dk.dk/penfoto/7/026.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/7/023.jpg

Og pludselig efter at vi havde gået i nogle små gyder hvor folk gloede åndssvagt på os havnede vi i Kaosan Road, og her var det meget værre !!

Jeg ved ikke hvad jeg havde forstillet mig, jeg har selvfølgelig hørt om området tusindvis af gange og havde et helt andet billede i tankerne end det jeg så. Men det var for mig kun endnu en travl turist gade med alt det skrammel man sagtens kan undvære, men det er jo nok anderledes om aftenen med de tilbud jeg ikke er i tvivl om der er. Og vi så da osse falang med den lille pige ved hånden gå ned af gaden, men ikke så forfærdeligt mange alligevel.

Og som jeg havde hørt kunne jeg blive universitetsprofessor med alt hvad der hører til sig af diplomer og lignende, et kørekort og pas var heller ikke noget problem her. Men man skulle bare lige betale et lille gebyr inden man blev udstyret med den nye identitet, et Thai kørekort kostede 'kun' 1000 Bht og skulle kunne tåle et nærmere eftersyn sagde de Stres

www.thai-dk.dk/penfoto/7/030.jpg

Men jeg holdt mig på måtten og går den rigtige vej for at få det, for jeg stoler sgu ikke helt på de løfter jeg fik, men det var da interessant at se politiet køre forbi uden at løfte et øjebryn !!

Men det var en dejlig oplevelse at gå der stille og roligt og kigge, tempoet var for mig helt i orden og jeg nød det. Men vi blev alligevel enige om at sætte os et sted og se lidt på folk mens vi blev nedkølet til en mere almindelig temperatur med mad til priser jeg kan acceptere, 30 Bht for en velsmagende ret og noget koldt at drikke sammen med lidt apotek hjælp.

Vores oprindelige plan om at kun se et sted i dag gik helt galt, for vi var åbenbart ikke trætte nok. Så da vi stod nede ved floden tog vi en hurtig beslutning om at tage ind til Chinatown og se om der mon ikke skulle være noget vi ikke havde brug for Grin

Så vi sejlede den modsatte vej af hjem til hotellet og hoppede af ved Pier 5 efter endnu en skøn tur med båden ind mod Chinatown hvor vinden fik vores temperatur ned igen music

Og denne gang blev vi ikke væk griner

Vi kæmpede os igennem den kødrand af mennesker der var der mens duftende af al den dejlige mad og krydderier kildede næsen, og det er en lige så fantastisk oplevelse hver gang med de mange sanse indtryk . Tusindvis af mennesker og underligt nok meget få turister nu det var helligdag gjorde det dog lidt anstrengt og var ikke særligt godt for ryggen fordi man ikke kunne holde en jævn rytme, ustandseligt stoppede al gang og man blev presset ind eller ud af køen på grund af de mennesker der ville den modsatte vej.

Men så fik jeg da set alle de ting der var til salg her og fik købt den stunner til naboen jeg havde lovet at kigge efter, hele 300 Bht måtte jeg slippe i forhold til de 1000 Bht jeg selv måtte betale for den jeg har, så det var en god handel.... (for ham !!)

Så der røg nogle timer på den konto i det her virvar af gader, stæder og gyder med det ufattelige store udvalg af alt mellem himmel og jord, en pause blev holdt på halvvejen for at få styr på både temperatur og ryg mens der blev kigget på mennesker. Og lige netop den disciplin er min favorit, for duer, altså kropsduer er utroligt nydelige at kigge på..... Love

www.thai-dk.dk/penfoto/7/041.jpg

Nå men alting har en ende, så efter en utroligt besværlig etape i en MEGET lille gade der viste sig KUN at handle med hår pynt til piger og hvor folk næsten stod på hinanden, var vi glade da vi kunne sætte os ned og drikke en iskold vand nede ved Pieren inden vi tog båden hjem.

Endnu en dejlig positiv dag med gode oplevelser fyldte godt i hjernen og blev kun bedre da jeg stod ved rælingen og stirrede ud på floden på hjemturen, en fantastisk afslappende ro begyndte langsomt at bearbejde alle de indtryk dagen havde budt på og var en herlig afslutning på dagen music

Så jeg var frisk næste morgen da jeg vågnede tidligt, men jeg havde ikke styr på det jeg havde oplevet og er grunden til den manglende Dagbog !!

Så det blev en dejlig 'fridag' uden de helt store udfordringer hvis man ser bort fra de truende blikke fra hende den stakkel der har fået øje på mig nede på Pers stam restaurant. Der skal sgu ikke mange bevægelser til før der blir kigget ondt på mig hvis jeg 'kommer' til at kigge på en dame, og jeg kan ikke forklare hende at det er anbefalede øvelser for nakken griner

www.thai-dk.dk/penfoto/7/034.jpg

Og her kom jeg til at tænke på mit Thai som jeg har problemer med hjemme fordi de altid retter på mig fordi det ikke er deres Isaan Thai jeg forsøger at udtale, her snakker de Thai som jeg har læst og som jeg prøver at lære. Et par sjove timer hvor staklen som kun har 10 Engelske ord at lege med og jeg 'snakkede' sammen ved hjælp af den medbragte lærebog var kanon, og gav mig et håb om at lære sproget Thumb

En gåtur ned langs floden hvor der lå en stor bygning med et lige så stort skilt ud mod floden med lejligheder til leje lokkede lidt, så vi gik derned og blev vist rundt i en meget meget flot lejlighed til 18.000 bht plus el og vand. Alt alt for dyrt for lille mig der jo godt vil se vand når jeg vågner, og det ville jeg få her hvis jeg ellers ville betale.

Men det vil jeg jo ikke driller

Lidt til venstre lå der en anden stor bygning som vi også ville se på og var overbeviste om at de lejede lejligheder ud selv om der ikke var nogle skilte at se, og til vores overraskelse blev vi mødt af en rigtig godt engelsktalende dame der viste os en lejlighed. Med den fantastiske udsigt til floden og med 2 værelser var den optimal når prisen var på 10.000 Bht som den var, men de er grove med deres priser på el og vand her. Angry

Vandet som jeg ikke betaler for hjemme koster her hele 17 Bht for 1 unit, og strømmen er de heller ikke kedelige med. 8 Bht for 1 unit som ellers koster 3 Bht andre steder !!

Men et pragtfuldt stille sted langt fra trafikkens larm kun med fuglenes sang som underholdning er jo kræs for mig, en lille altan ud mod floden og solnedgangen kunne jeg godt få øje på ville være pragtfuldt for mig fredselskende gut, men den endelige månedlige regning ville komme pænt op mod de 15.000 Bht .

Men jeg fik et andet tilbud jeg tænker lidt over, 4.200 bht for 38 Kvm plus forbrug lyder lokkende for en nærig fætter som mig længere inde og langt fra vandet. Så den tænker jeg lidt over til 'nyheden' fra Jannik om at Samui igen er ramt af et voldsomt regnvejr, op til 1 meter vand i gaderne samt store bølger som jeg jo er tæt på, og store problemer alle vegne på øen, så det bekymrede mig lidt at være så langt væk med nøglerne til huset. Så jeg ringede til Richard som fortalte at det var lige så slemt som den 3 November hvor vi havde vandet op til terrassen, Hua Thanon stod selvfølgelig under vand igen og det var umuligt at komme nogle steder på grund af de oversvømmede veje. Alt det kan jeg slippe for ved at stikke af og flytte nordpå uanset hvor jeg havner, så den tanke laver ravage i mit stakkels hoved ved ikke

Her er dejligt at være i Nonthaburi, folk er søde og rare. Man får altid store smil når man går rundt og alle virker som venlige mennesker og tager ikke ekstra fordi man er falang, men jeg har et problem med smoggen som mine lunger ikke er så glade for. Jeg hoster konstant på grund af det og er ikke så glad for det, så den trækker lidt fra Sad

Og det er sjældent at se en turist her i Nonthaburi, kun 3 har jeg set siden jeg kom. Men for hulen der er liv i gaden døgnet rundt, og det har jeg lidt svært ved at vænne mig til. Larmen er overvældende uanset næsten hvad tid på døgnet det er, men en stor fordel er at busserne ikke kan deltage i den disciplin om natten. For her er der osse nogle ihærdige sjæle der fifler med udstødningen, så tykke sorte røgsøjler vælter ud af motoren sammen med larmen som er forfærdelig mellem husene.

Og så er det snart tid at vende snuden hjem igen, lørdag tager Per hjem til landet langt mod nord igen, og jeg tager den anden vej. Den store båd skal alligevel tømmes for vand igen og jeg skal igang med den lille hvis ellers vejret tillader det, så der er rigeligt at lave.

Og jeg skal også hjem og finde ud af hvad Nam Thanh har gang i, hun ringede forleden og spurgte om hun måtte komme og besøge mig sammen med hendes familie der var kommet på besøg. Jeg kan sgu ikke rigtig greje den, for hun har en jo Thai ven samtidig med at hun er meget nysgerrig om jeg har dame på. Nå det finder jeg ud af, samtidig fortalte hun at Go Young som jeg købte den lille båd nu er bukket under for sit livs lange forbrug af Lao Kao og ligger meget syg på et hospital i Bangkok. Går det som med servitricen jeg kendte der kun lå 2 dage på hospital inden kroppen gav op, går det nok stærkt med ham osse. En trist nyhed nu jeg kender ham og bliver hilst hver gang jeg møder ham på øen ked

Men igen har det været rart at komme væk fra øen med alle dens tilbud som ikke er så overvældende her, bevares der er en karaoke 20 meter hen ad gaden med de sædvanlige piger og deres tilbud. Men jeg kan sagtens finde ud af holde mig væk, så det nyder jeg også music

www.thai-dk.dk/penfoto/7/021.jpg

Så tak for min lille ferie Buddha og tak fordi du passer på mig..... godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2010 03:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

ølkrus Kaosan er skam et dejligt sted at sidde og se på menesker Grin og går man lidt rundt i de mindre gader langs floden ? så er der til at finde rimelige boliger ? men sikkert ikke med Udsigt ? nej du må se at komme over på den gode side af Bugten og se dig lidt om. Vi har da fået 3 mindre regnbyger efter at vi er ankommet og en let brise music
dkth
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2010 05:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414

Hej Pen, helt rart at se dig være udrustet med kameraFoto igen, men uha Bangkok har for mig altid været et mareridt.rasende

Alt alt for kaotisk og for mange mennesker alle steder.Shock

Husker tydeligt mine første besøg i byen, ikke engang i sengen kunne man være alene.Shock

Warlock
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2010 07:27

Bruger

Antal indlæg: 84

Sådan en "stunner", det er en el.pistol ikke? er de lovlige i thailand?
thai
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2010 09:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3349

Warlock skrev:

de er ulovlige må ikke købes bruges eller sælges , men det er der jo så meget der er i thailandKrokodille
Warlock
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2010 10:39

Bruger

thai skrev:
Warlock skrev:

de er ulovlige må ikke købes bruges eller sælges , men det er der jo så meget der er i thailandKrokodille

Ja tænkte det nok, utrolig nok købte jeg en lækker springkniv nord for udon thani på marked til 100B, og havde den med hjem i kufferten, dog bliver den hjemme i køkkenskuffen. Thai
M55
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2010 12:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

thai skrev bla. men det er der jo så meget der er i thailand

rigtig se hvad aaby skriver

Grin Den ene af de to kvinder med håndtag trak den så frem. Den elektriske pistol frem. De to siger de truede, udlændingen påstod at han var blevet ramt af stød.

Det hele endte med at udlændingen, måske en inder eller pakistaner, gav de to lady boys en undskyldning.

Fra politiet fik de to en formaning, om ikke at bruge den elektriske pistol mod nogen. At gøre sådan er ulovligt. Og hvis det skete igen, ville de blive arresteret.Grin
http://dk-thailan...-stun.html
Warlock
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2010 13:02

Bruger

M55 skrev:
thai skrev bla. men det er der jo så meget der er i thailand

rigtig se hvad aaby skriver

Grin Den ene af de to kvinder med håndtag trak den så frem. Den elektriske pistol frem. De to siger de truede, udlændingen påstod at han var blevet ramt af stød.

Det hele endte med at udlændingen, måske en inder eller pakistaner, gav de to lady boys en undskyldning.

Fra politiet fik de to en formaning, om ikke at bruge den elektriske pistol mod nogen. At gøre sådan er ulovligt. Og hvis det skete igen, ville de blive arresteret.Grin
http://dk-thailan...-stun.html

godt man har lært sig selvforsvar :-D
pensionisten
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-12-2010 09:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146

I må undskylde jeg ikke svarer, men jeg har den dårligste forbindelse jeg endnu har oplevet i Thailand Angry

Jeg bruger tlf som før, men nu tager det af en eller anden årsag 5.38 minutter at åbne forsiden på Ekstra Bladet. Så jeg har opgivet næsten ved ikke

Jeg glemte at skrive at man såmænd også kunne købe en farlig udseende armbrøst i Backpacker Street hvor der kunne købes både pile og kugler til. Og nogle steder havde de Samurai sværd skarpe som barber blade, så det er et slaraffenland for folk med de lyster !!

Så jeg nøjedes med den ulovlige stunner til naboen der ikke vil give mig bøder med mindre jeg bruger den altså griner

Men det er jeg så også frisk på hvis det skulle se umuligt ud !!

Og jeg giver dig helt ret dkth, for kommer man fra rolige og stille områder som du og jeg, er Bangkok sgu en anelse for meget nogle gange. Og derfor satte jeg mig i dag ned ved floden hvor der stadig er trafik som dog ikke er så slem for at nyde 'stilheden', og så gider jeg ikke tage billeder herinde, for alt ligner jo hinanden music

Idiot som jeg er kørte jeg i går ind til Phantip Plaza for at klage over det nye kamera og havnede i myldretiden, for hulen det er sindssygt !!

Men jeg fik da noget ud af turen da de modvilligt gav mig et nyt kamera fordi jeg sagde at jeg tog hjem i dag, så ikke dårligt hej

Og jeg skal nok komme og besøge dig næste gang jeg tager på tur Sank, nu er jeg snart nødt til at se alt det du snakker om. Hvordan er prislejet på huse og værelser derovre ??
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
XP
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-12-2010 06:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 248

det er billiger at bo i badebyen du skal betale ekstra for havudsigt

flyt uden for bygrænsen og spar lidt baht du kan hurtig komme rundt på mc
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bangkok Central Thailand 340 18-11-2024 10:53
Monopoly: Bangkok Edition Skik og brug 1 10-11-2024 17:29
The Royal Barge Procession in Bangkok Discover Thainess 2 27-10-2024 10:37
Thailand, old Bangkok Central Thailand 6 26-09-2024 17:05
SAS tilbyder fra januar 2025 daglige flyvninger mellem København og Bangkok Flyselskaber 1 19-05-2024 08:37

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768