Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 25.11.2010 Koh Samui
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2010 02:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

Dagbogen 25.11.2010 Koh Samui

Godmorgen Dagbog.

Nu har jeg endelig en chance for at svare, og skynder mig lidt med Dagbogen !!

Man har udstyret en Thai med en motorsav og en machete for at skære grene af de træer og buske der står for tæt på ledningerne langs vejen, desværre har man ikke fortalt fyren at man skal kigge inden man skærer. Så der bliver skåret ledninger over så det er en lyst rasende

Så det har været nogle lange kedelige våde dage uden Internet, men nu håber jeg at forbindelsen holder lidt mere end 10 minutter som har været standard det sidste døgn. Dagene er blevet brugt på at holde øje med den elmast der står ved det store hul, den læner sig mere og mere til højre for hver dag, og trækker den næste mast i rækken med sig (måske i faldet ??)

Men som sagt var det nogle lange dage, vejret driller gevaldigt med 'små' byger i tide og utide. Så den har stået på 'hjemmehygge' nu strømmen også forsvandt tilfældigt. Så ingen historier overhovedet, det skulle da lige være historien om alle de bitte små frøer der hopper rundt og syntes det er herligt med alt det vand music

Min tur op til Bangkok venter lige om hjørnet, kun 5 dage til afgang tror jeg. Og det jeg venter på er såmænd pensionen, ikke at jeg er flad overhovedet. Men det er jo nu det vil vise sig om man hjemme har modtaget de sendte papirer, eller rettere leveattesten som er sendt både anbefalet og pr mail. Og for at være sikker, venter jeg til mønterne er trillet ind på bogen hej

Og IT, du læser mellem linjerne kan jeg se !!

Ja jeg er træt af øen, jeg er træt af hele konceptet som KUN handler om sex og penge. Det kan jeg på en eller anden måde godt leve med når jeg bor hvor jeg bor, for jeg kan bare lade være med at køre ned i byen som jeg kun har gjort én gang på nogle måneder, så det er ikke så slemt.

Men da jeg så omfanget af forureningen der viste sig at være omfangsrigt og et 'gammelt' problem, gik jeg sgu i baglås.

For mit lille bidrag med at rense stranden som jeg godt ved ikke har den store betydning, viste sig pludselig at være en meget lille dråbe i havet. Sådan lidt selvtilfreds kigger jeg på stranden efter dagens dont og bilder mig selv ind at jeg gør det rigtige, men når jeg så ser alt det plastik, metal og glas der ligger som et jordlag helt ned i en meters dybde viklet ind i rødder fra de 10 år gamle kokos palmer, forstår jeg pludselig omfanget af den her tikkende miljøbombe !!

Og det gør mig ked af at se, for mine bestræbelser på at holde stranden ren virker pludselig meningsløse og håbløse. Og jeg tænker på de tusinder af gange hvor jeg bukker mig og samler glasskår fra sandet, skal jeg opgive eller fortsætte selv om jeg ved at der ligger måske tonsvis af affald længere nede ??

Så mens jeg tænker over hvad jeg skal gøre, fortsætter jeg med at tro på at jeg gør en forskel, og fortsætter min strandrensning mens jeg vader rundt i resterne af den olieforurening tidligere på året der er blevet skyllet op igen !!

Det er deprimerende at se alt det der kommer op nedefra når jeg gør rent, så jeg læner mig op af tanken om mit nye kamera som venter på mig. Alle de billeder jeg kunne have vist jer af skaderne på øen gik jeg glip af, telefonen tager nogle rædselsfulde billeder og kan kun bruges i nødstilfælde, så heller ingen billeder denne gang ked

De 900 Millioner som Samui fik tidligere på året for at reparere vejene som ikke var blevet holdt ved lige i 26 år, er åbenbart forsvundet i en dyb lomme !! For det asfalt som blev lagt oven på betonen er nu blevet revet op igen af vandet, store åbne huller midt i vejen især i Shaweng viser at der vist ikke er gjort alt for meget ud af det. I forvejen mangler der stadig asfalt på den sidste halvdel rundt om øen som virkelig trænger, men som sagt er pengene blevet væk og det sidste arbejde bliver nok aldrig udført !!

Mine planer om at flytte eksisterer stadig, men jeg er nødt til at få den lille båd færdig inden jeg kan stikke af, så det ligger nogle måneder ude i fremtiden endnu på grund af regntiden. Lige nu venter jeg på at de værste byger bliver overstået så jeg kan vende båden om, men bygerne kommer væltende utroligt hurtigt og uventet hver gang, så jeg venter tålmodigt. Og tanken om at flytte til Kanchanaburi er ved at forsvinde i det dunkle lys af den kommende transportvej og togbane fra Kina til Myanmar, den kommer til at ligge meget tæt på Kanchanaburi og vil forvandle området til en stor motorvej og til kæmpe rørkonstruktioner der skal transportere olie og gas mellem de to lande. Og nu var det jo fred og ro jeg ledte efter, så jeg overvejer at læsse biken om en måned eller 2 og køre en tur op ad kysten fra Surat mod Hua Hin og lede efter et roligt sted ved havet hej

Så jeg nyder de positive ting der sker, og i aften sker der en til. Jannik er gået amok med sin grill og lavede igen en fantastisk leverpostej som kun har en ulempe, den er ikke langtidsholdbar. Kun efter en dag er der forsvundet 1 stor og 1 lille bakke sammen med brødet fra Tesco, for hulen en nydelse music

Jeg er spændt på hvad der skal ske i aften, ud over at jeg har fået til opgave at købe sennep og Dansk smør og møde op i restauranten klokken 7, aner jeg intet godag

Gutterne der 'arbejder' på muren er så småt ved at få filset det sidste de mangler på muren der har forværret støjen gevaldigt, den høje mur samt muren på den modsatte side af vejen får de larmende biler til at larme endnu mere. Så jeg har været nødt til at lukke mit køkkenvindue for at kunne holde ud at være her desværre, og området ligner stadig en byggeplads og vil nok se sådan ud i mange måneder endnu Angry

Og det var såmænd hvad der er sket den sidste uges tid, lige som man tror solen vil skinne, bliver man overrasket over at se himmelen blive mørk på rekordtid for derefter at give et par tusinde liter vand. Det giver selvfølgelig arbejde med at tømme den store båd som stadig ligger hvor den blev lagt, meget trivielt arbejde skulle jeg hilse og sige ked

Men det er så godt for økonomien med alt den regn, for jeg har den sidste uge ikke brugt mere end 100 Bht pr dag til de grøntsager jeg sjosker hen til markedet for at købe, så der bliver lagt på kistebunden hej

Så bliver der måske råd til at prøve den nye hurtigbåd mellem Hua Hin og Pattaya, med 2 afgange pr dag til og fra begge byer til 1000 Bht for en 3 timers tur over bugten. Noget hurtigere end at bruge bus fra Bangkok, og så er der jo vand under hælene griner

Nå, det vil tiden vise. Ingen planer udover de 4 dage i Bangkok endnu, det skulle lige være en tur til det flydende marked for at prøve kameraet og lære det at kende Thumb

Og Buddha er stadig hos mig, han gør mig stærk selv om modstanden en overvældende, tak for det...... godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2010 07:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414

Ja men dejligt at se dig igen, men det er godt nok som om dagbogen mangler noget.griner
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2010 09:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

Angry Ja dkth vi må snart trække ham i Løn driller
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2010 05:52
Bruger avatar

Bruger

Hov Hov Sank, hvad er nu det for noget Angry

Men dig thdk, du kan vente dig kan du. Du kommer til at fortryde alle dine spydige kommentarer når først det nye kamera er i hus Foto Grin

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2010 09:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

ved ikke Det tager tid va ?? du burde have købt det jeg sende griner
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2010 11:36
Bruger avatar

Bruger

For hulen Sank, jeg kan købe en mellemstor Norsk ørredfarm for de penge. Og mellem os to, så er plastik sgu da bedre griner

Men nu er billetten til Bangkok i hus, så der er 'kun' 5 dage til jeg får min nye baby hejdriller
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Badedyr
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2010 12:32

Bruger

Antal indlæg: 151

Hej Pen...

Prøve at booke dit værelse imorgen, pga hende i aften på hotel, ikke kan english, eller ringer jeg ud til vores fælles ven, og få hende til at snakke med dem, glæder mig til du kommer min ven.....

Mvh Per
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
The Longest Distance Ferry Ride in Thailand (Bangkok - Koh Samui) 22 hours. Alt det andet 1 14-05-2024 14:01
Walking Koh Samui | BEST Island in the World | Thailand 2023 Central Thailand 1 26-01-2024 11:16
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Interaktivt kort over Samui Syd Thailand 1 11-12-2022 17:58
Geert bor i forladt paradis (Koh Samui) Nyheder på dansk 5 26-11-2020 19:01

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768