Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Brokkers Corner.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-11-2010 19:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857
 Status: Offline

Englænderne har deres Speakers Corner, når de føler trang til at hælde lidt galde ud, og så var det jeg tænkte vi kunne have et brokkehjørne her på debatten, sådan lidt diskret altså, og kun til internt brug.

Jo ser I, det jeg gerne vil brokke mig over er snevejret her i Sverige, for det første er det skidekoldt, og så tager det ca, 10 min. at børste sne af merceren, inden jeg kan begynde at skrabe isen væk, og så kan jeg begynde at lunte på arbejdet, 25 Km. borte.
Inden jeg er kommet så langt har jeg lavet termokaffe, smurt madpakke, luftet hunden, fodret fiskene og tømt skraldespanden.

Så jeg var så fornuftig at jeg købte et buskort, og det gik da meget godt, bortset fra den skide bus ikke ikke kom, så jeg måtte vente på den næste der kom luntende 20 min. senere.

Altså kom jeg for sent på arbejde, hvad selvfølgeligt er behageligt, men ikke så godt i det lange løb.

Der hvor skoen virkelig trykker er det her med at arbejde, det er noget fanden har skabt, og Staten, og tro mig, jo længere man har arbejdet, jo trættere bliver man af lortet, og jeg har arbejdet i 47 år, så nu må de sgu da snart have slidt skipper op.

Men ikke nikke, når jeg har kæmpet mig frem gennem snedriver, væltede træer og omkuldblæste cykler har min rare arbejdsgiver stablet dagens arbejde, så jeg har noget at få tiden til at gå med inden jeg igen kan halte hjem.

Og lønnen? Herrejemini.
Den er så lav at en fladlus må ligge på knæ for at finde den.

Ellers går det meget godt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2010 05:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

vil brokke mig på det kraftigste over hvad det har jeg glemtgriner

47 års arbejde skipper så er du blevet en ældre herre :P pensionen venter forude
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2010 06:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

((12(( Ja ja Brokrøven må vende til han har haft 50 år på arbejdsmarkedet driller så kan han begynde at slappe af og rejse til thailand og gå på Jagt griner når han har fået sig gravet ud af driverne Grin Men han er jo udenlandsdansker Så det er sikker 55 år ?? griner
dkth
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2010 06:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414

Skipper hvad er den af, at have en Mercer uden bacovarme i Sverige er som at have en bil i Thailand uden air con.

driller

skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2010 17:46
Bruger avatar

Bruger

Ja grin I bare men det er sgu ikke så sjovt at trippe rundt i 20 cm. sne i sommersko, bare fordi man har købt 10 kasser billige Guld Tuborg i stedet for vinterstøvler.

Iøvrigt har jeg både motorvarmer og varmeblæser på Merceren, men efter konen absolut skulle sælge huset og købe en byggegrund nede i Syd-Thailand har jeg ikke haft et sted at stikke kontakten ind irasende
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2010 20:11
Bruger avatar

Bruger

Jo, så er der MSE.

Det fungerer egentlig ad helvede til, efter ca.tre døgn lader det til man bliver meldt ud af klubben igen, på trods af de lover man bliver beskyttet med automatisk opdateringer en gang i døgnet.

Har I andre det samme problem?

Godt nok er det gratis, men alligevel!Græder
aaby
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2010 04:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426

skipper skrev:
Englænderne har deres Speakers Corner, når de føler trang til at hælde lidt galde ud, og så var det jeg tænkte vi kunne have et brokkehjørne her på debatten, sådan lidt diskret altså, og kun til internt brug.

Jo ser I, det jeg gerne vil brokke mig over er snevejret her i Sverige, for det første er det skidekoldt, og så tager det ca, 10 min. at børste sne af merceren, inden jeg kan begynde at skrabe isen væk, og så kan jeg begynde at lunte på arbejdet, 25 Km. borte.
Inden jeg er kommet så langt har jeg lavet termokaffe, smurt madpakke, luftet hunden, fodret fiskene og tømt skraldespanden.

Så jeg var så fornuftig at jeg købte et buskort, og det gik da meget godt, bortset fra den skide bus ikke ikke kom, så jeg måtte vente på den næste der kom luntende 20 min. senere.

Altså kom jeg for sent på arbejde, hvad selvfølgeligt er behageligt, men ikke så godt i det lange løb.

Der hvor skoen virkelig trykker er det her med at arbejde, det er noget fanden har skabt, og Staten, og tro mig, jo længere man har arbejdet, jo trættere bliver man af lortet, og jeg har arbejdet i 47 år, så nu må de sgu da snart have slidt skipper op.

Men ikke nikke, når jeg har kæmpet mig frem gennem snedriver, væltede træer og omkuldblæste cykler har min rare arbejdsgiver stablet dagens arbejde, så jeg har noget at få tiden til at gå med inden jeg igen kan halte hjem.

Og lønnen? Herrejemini.
Den er så lav at en fladlus må ligge på knæ for at finde den.

Ellers går det meget godt.

Altid rart med positive indlaeg!
Tropiske hilsner
Aaby
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2010 11:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

hej skipper

jeg kan godt li du har styr på de faste udgifter så som øl damer og hornmusikThumb

så må resten jo bruges på u-nødvendige ting som sko mad og husleje Grin
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2010 12:57
Bruger avatar

Bruger

Tak yindee.

Endelig en der forstår hvad jeg må gennemgåShock
skipper
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2010 14:33
Bruger avatar

Bruger

Jo.
Så er der det her med julegaver.
Nu har jeg jo boet i Midtjylland et par år, og så var det jeg begyndte at regne på prisen på en juleaften.
Vi skal være ca. 12 personer, og hvis man nu regner med en gennemsnitspris på 500kr. per gave, og at man selvfølgelig kun giver èn gave pr. hoved, så bliver prisen for festivasen 5500kr. for hver af os stakler.
Det vil sige vi sammenlagt skal lemme med 66.000 danske stålkroner(på vej ned).
Er det rimeligt, hvis man dertil lægger at man sjældent får hvad man ønsker sig, men men må sidde med et falsk hestegrin og pakke noget ud man slet ikke ønsker sig.
Jeg vil, som julegave, gerne ønske mig at hele familien sidder ved bordet og hygger sig i hinandens selskab, og så giver fanden i resten.

sank
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2010 16:19
Bruger avatar

Bruger

nissefar 3 Børn 10 Børnebørn og 4 Oldebørn Shock Hvorfor tror du vi er i Thailand ølkrus
freja
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2010 19:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

Brokke sig? Ikke os kvinder. Hvorfor skulle vi dog det..?

Vi kvinder har det nooget så dejligt.

Dem af jer, der kender mig, vil helt sikkert nikke genkendende til min lille video, det er da lige, sådan en kvinde jeg er. griner

Åh ja vi søde altopofrende små pus, hvad vi dog ikke gør af kærlighed.Love

sank
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-12-2010 01:54
Bruger avatar

Bruger

music Ja det er rigtigt freja sådan en har jeg været gift med i 52 år. griner
IT
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-12-2010 13:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

sank skrev:
music Ja det er rigtigt freja sådan en har jeg været gift med i 52 år. griner

hej sank
52 år lang tid så hun har haft tid til at slibe kanterne af dig , du blev sikkert også indfanget i en meget ung alder music
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
skipper
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-12-2010 13:38
Bruger avatar

Bruger

freja skrev:
Brokke sig? Ikke os kvinder. Hvorfor skulle vi dog det..?

Vi kvinder har det nooget så dejligt.

Dem af jer, der kender mig, vil helt sikkert nikke genkendende til min lille video, det er da lige, sådan en kvinde jeg er. griner

Åh ja vi søde altopofrende små pus, hvad vi dog ikke gør af kærlighed.Love

Èn ting har jeg lært mig, hvis min kone begynder at tale på den måde, så er det på tide at forhale til et roligt sted, og holde en lav profil til der er faldet ro over lejrenIkke SE
sank
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-12-2010 15:38
Bruger avatar

Bruger

Grin Pivski griner
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
The Good Corner Restaurant, Udon Thani, Thailand Nordøst Thailand 1 17-08-2019 09:46

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768