Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 18.11.2010 Koh Samui
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2010 03:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

18.11.2010 Koh Samui

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/Photo0043.jpg

Det er snart længe siden jeg har skrevet i dig, så her er lidt 'nyheder' !!

Regnen siler ned og gør det næsten umuligt at høre hvad de siger i fjernsynet, den overvældende larm fra vandet når det rammer taget giver et larmende lydbillede og sænker temperaturen mærkbart. Så den står på lange bukser i de timer det regner liggende og glo tv.

Men der har selvfølgelig været pauser i regnen, og dem har jeg brugt på at få slebet den side ned på båden som var dårlig, 4 dage med omkring 5 timers uafbrudt sliberi hver gang der fik naboerne til at flygte driller

Så nu venter jeg på at vejret skal blive bedre inden jeg vender den om og gør den færdig indvendig, for jeg kan ikke foretage mig meget andet end at slibe. Og selv det er lidt besværligt fordi der kommer så meget vand, at det tager mange timer for fiberen at tørre. Glasfiberen er nødt til at vente til der ikke er så fugtigt sammen med malingen, så der går lang tid inden den er færdig desværre !!

Min strandrensning er minimal i øjeblikket, det er sgu for tåbeligt at kæmpe imod de bjerge af affald der kommer sammen med bølgerne. Og jeg kan nu se hvor vandet har gravet sig ind på haven hvor omfattende svineriet omkring affaldet er, filtret ind i rødder og sand er der tonsvis af nedgravet plastik, fiskenet, glas, metal og andet. Helt ned i en meters dybde ligger affaldet som et lag, ekstremt nedtrykkende at se nu jeg godt kan lide en ren natur. Så da jeg begyndte at se alt det her sank skuldrene en anelse sammen, for det her kan jeg ikke overskue at gøre noget ved ved ikke

Og med Land Ladyens vrede over de kanaler jeg gravede i haven for at holde vandet væk fra husene, (hun vender røven til når hun ser mig, og vil ikke snakke med mig), gør min beslutning om at flytte meget nemmere. Efter hvad hun sagde til Richard var det kun et spørgsmål om at vente en halv time inden vandet ville være væk !!! Den kolbøtte, vandet var knæhøjt og blev stående fordi jorden er så mættet, stadig skal det kun dryppe lidt før der er store pytter igen.

www.thai-dk.dk/uploads/Photo0040.jpgwww.thai-dk.dk/uploads/Photo0044.jpg

Og drypper gør det næsten hele tiden og ødelægger langsomt mange ting, muren er på vejsiden blevet blottet som i kan se. Jorden under vejen er langsomt begyndt at skride ned i det store hul og underminerer vejen, men fætter finn som har projektet mener ikke der er nogen grund til at gøre så meget ved det. Men det ser sgu farligt ud med den elmast der står tæt på hullet, for gruset omkring den forsvinder også langsomt ned i hullet og blotter mere og mere. Jeg fortalte tidligere om min skepsis da de satte de nye master med de kun 2.2 meter hullet bliver boret ned, og det her ser ikke bedre ud.
www.thai-dk.dk/uploads/Photo0045.jpg

Selv om træets grene som stod næsten i midten af hullet er viklet ind i ledningerne og langsomt synker og trækker ledningerne ned, kigger man bare på !!

Så det er et lidt negativt indhold i Dagbogen i dag, det er lidt umuligt at holde humøret oppe i den grå hverdag, og Thaierne her hjælper heller ikke !! På min gåtur hen til markedet for at købe grøntsager besluttede jeg mig at blive klippet hos min frisør hvor jeg bare sætter mig i stolen og bliver klippet som sidste gang. For det betaler jeg 100 Bht som er en god pris for en falang, men i går havde frisøren besluttet sig for at sætte prisen op til 150 Bht !!

Så den frisør ser mig ikke mere, og det gør de heller ikke henne på markedet hvor min kokosmælk pludselig er steget fra 20 Bht til 30 Bht. De lokale betaler stadig 20 Bht kan jeg se når jeg står i køen og venter, så jeg blev alvorligt irriteret da jeg skulle betale 10 Bht mere end for 4 dage siden Angryrasende

Men så er det godt at jeg har Jannik til at få lukket noget af dampen ud, sidst da jeg af ren og skær kedsomhed efter en hel lang dag med regn hvor jeg stadig lider under strømafbrydelse. Kørte jeg ind til normal spisetid (18.00) for at sludre lidt og få noget mad.

En ældre falang havde taget 'vores' bord da jeg kom, så jeg måtte sætte mig et andet sted hvor jeg kunne nedstirre den her gut. Om det var det der fik ham til at gå 5 minutter før vi skulle spise ved jeg ikke, men gik gjorde han Grin Jannik gik hen og snakkede med ham fordi han tit kommer og spiser der. Noget om hvor de forskellige gode forretninger lå i Lamai inden han satte sig op på biken og kørte ned mod byen.

Næste dag fortalte Jannik at gutten her var blevet slået ned da han stod uden for en bar og kiggede, en anden falang kommer ud fra baren og klasker ham en på låget så han trimler om. Men gudskelov kom der hurtigt 3 Thaier til for at stoppe kampen, de forlangte at ham der havde slået skulle betale penge til manden der lå og rodede rundt på jorden. Efter lidt forhandling gav manden dem en seddel de åbenbart var tilfredse med, og gav ham lov til at gå.

Og nu kommer det morsomme ??? De 3 Thaier gik også da han var væk, med pengene i hånden drejede de om og gik mens den overfaldne målløs kiggede på, The Land Of Scams !!!

www.thai-dk.dk/uploads/Photo0031.jpgwww.thai-dk.dk/uploads/Photo0032.jpg

Det er faktisk det eneste positive der er sket siden sidste Dagbog.

Nå ja, så var det at min nabo Gavin kom tilbage efter 6 måneder hjemme for at lave penge. Og han havde været i Kao San road i 12 dage inden turen hjem som var et mareridt. Han havde købt en tur med Lompraya fra Bangkok til Samui, bus til Chumpon, og så båd til Ko Tao og Koh Panghan. På grund af manglen på folk er der nu kun to daglige afgange med båden, fra Donsak sejler osse kun halvdelen af afgangene til og fra Samui, så jeg overdriver ikke !!

Vel ankommet til Ko Tao inden turen til Pangnan, får de pludselig at vide at de skal vente 6 timer inden de sejler videre fordi der kun er 5 mennesker ombord kat Så han var ikke specielt tilfreds da han kom hjem, 23 timer havde turen fra Bangkok til Samui taget. Selv ikke den labre steg han havde medbragt der fik kyskhedsbæltet til at stramme gevaldigt, kunne muntre ham op igen griner

Øj, det er hårdt at være munk ...... godag

Krisen kradser overalt og alle jagter penge, og det fik jeg at føle da der i forgårs pludselig stod 2 damer udenfor min dør. De ville høre om jeg ikke kunne sende penge til Pen så hun kunne komme og Take Care Off You ved ikke

www.thai-dk.dk/uploads/Photo0035.jpg

De er godt nok stædige og vedholdende de damer, og selv om jeg nok brugte en halv time på at fortælle dem at jeg ikke var interesseret, fik jeg som afskeds salut lige spørgsmålet om jeg ikke elskede hende mere !! Og alt det på grund af min første tur i Lamai i et par måneder hvor jeg er blevet spottet, for da vi spiste snakkede vi om den meget åbenbare mangel af mennesker på gaden. Det skulle jeg selvfølgelig tjekke, og kørte igennem Lamai på min vej hjem.

Der var meget meget stille allevegne, ingen mennesker nogle steder. Selv om klokken kun var 19 plejer der altid at være mennesker på gaden, men ikke nu hvor jeg måske så 50 turister på min vej. Regntiden har selvfølgelig også en del at gøre, men det har ikke holdt folk tilbage de sidste par år. Så jeg tror at Bangkok Airways har en stor del af skylden, nu de ejer lufthavnen på Koh Samui og kun tillader Thai Airways få flyvninger, er de gået amok med priserne !!

Air Asia som i sidste uge solgte billige billetter på nettet slår dem med flere længder, en billet fra Phuket til Bali kostede kun 1.490 Bht. Det er en rigtig god pris der slår prisen fra Bangkok - Samui til 6.000 Bht med Bangkok Airways !!

Og jeg forstår godt folk ikke efter en 10 - 12 timers flyvetur ikke har lyst til at køre i tog eller bus i yderligere 12 timer for at komme til Samui, så her er meget stille på øen kat

Men nu er der ikke så lang tid til min tur op til Svend og Per i Bangkok, så det bruger jeg til at trække mig selv op med. Per som rejser hjem den 12 den stakkel driller skal jeg nok få det spas med, han er min yndling efter at han sagde da han så mig for første gang i Kanchanaburi, jamen du ligner jo en ung mand Thumb

Og jeg glæder mig utroligt meget til mit nye kamera, så jeg skal rundt og se i Bangkok. Men jeg bliver der kun i 4 dage, som jeg fortalte Svend at jeg kunne bo i Kanchanaburi i en måned for prisen for 4 dage der. Så jeg tager nok til Khanom Phatom og får set templet der, og det flydende marked.

Eller måske et helt andet sted !!!!

www.thai-dk.dk/uploads/Photo0037.jpg

Tak fordi du passer på mig og mine ting Buddha..... godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2010 14:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

er det de sørgelige rester af paradiset vi ser her ked
IT
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-11-2010 09:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

hej pen

trives du ikke mere savner du damerne:P syntes du lyder træt ,negativ du plejer at være så glad for din ø
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
pirat
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2010 06:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717

mon pen er gået i hi hos pigerne Grin
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2010 13:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

music Han ligger DA i arm griner
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
The Longest Distance Ferry Ride in Thailand (Bangkok - Koh Samui) 22 hours. Alt det andet 1 14-05-2024 14:01
Walking Koh Samui | BEST Island in the World | Thailand 2023 Central Thailand 1 26-01-2024 11:16
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Interaktivt kort over Samui Syd Thailand 1 11-12-2022 17:58
Geert bor i forladt paradis (Koh Samui) Nyheder på dansk 5 26-11-2020 19:01

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768