Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 11.11.2010 Koh Samui
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-11-2010 00:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

11.11.2010 Koh Samui

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/7/Photo0026.jpg

Det er en sorgens dag i mit lille hus !!

Jeg er nedtrykt og deprimeret, mørke skyer har samlet sig over mit hoved mens fremtiden ser dyster ud. Nattesøvnen er spoleret på grund af tankerne om den dejlige tid som nu er væk og ikke ser ud til at komme igen. Her på selvmordets rand over den tragedie der har ramt mig, strømmer tårerne ned af kinderne mens halsen snører sig sammen af den hulken der gør den øm.

Mit kamera har opgivet kampen efter lidt over 8.000 billeder på 2 år ........ kedked

Æv noget skidt sir jeg bare, kameraet var en del af mig og var en forlængelse af mine øjne og tanker og en stor del af Dagbogen. Så nu har jeg kun den nyligt reparerede telefon med det dårlige kamera den er udstyret med til at tage billeder, men for hulen en dårlig kvalitet Sad

Tesco Lotus som endelig reagerede på mine utallige mail ved at få en dårligt Engelsktalende pige til at ringe til mig fra Lamai branchen, løste mit problem ved at hele 3 medarbejdere tog mig i hånden for at gå hen til en lille telefon shop der ligger uden for kasselinjen. Her stod alle tre + mig i en lille time mens en ung mand skilte telefonen ad og gjorde et et eller andet uddefineret ved den som fik den til at virke igen Thumb

Og ganske gratis var det som jeg jo også havde forlangt, så det kan altså godt betale sig at være stædig. 2 af medarbejderne var piger som var meget nysgerrige og spurgte om alt mellem himmel og jord, hvor længe jeg havde været her, og om jeg ikke havde en dame. Jeg syntes det var lidt masende nu jeg egentlig var kommet for at få repareret min telefon, så jeg svarede lidt modstræbende på alle spørgsmålene og tog ikke imod den underfortsåede invitation fra en af pigerne. Hun gjorde ellers en god indsats syntes jeg ved at rykke nærmere og nærmere, og smile endnu mere mens hun kiggede mig dybt i øjnene. Men jeg var sej og lod som ingenting !!

Så endelig fik jeg min dyre telefon til at virke igen, og det eneste problem jeg har med den er batteriet. De er simpelthen for dårlige herude i forhold til hjemme, så det kan kun holde i 1 døgn ved ikke

Men ellers er dagene grå og meget våde, og det har stort set regnet siden den 1 kun afbrudt af små pauser. ALT er hamrende fugtigt og vådt og luften er tung af fugt, så airkonditionen kører næsten uafbrudt så det er til at holde ud at være indendørs som er det eneste man kan foretage sig i det vejr her. Men det er faktisk en nødvendighed hvis jeg vil beholde mine ting, skimmelsvampen kravler op ad væggene og tv'et nægter at virke hvis jeg ikke gør det.

Så det eneste lyspunkt i de grå dage var tanken om min tur nordpå til Sanghlaburi for at besøge Archie, men den tur aflyser jeg af 2 årsager. Den altafgørende årsag er mit døde kamera som var den oprindelige grund til turen, jeg skulle tage billeder af junglen og af de ting Archie ville tilbyde sine kommende gæster. Og den anden årsag dukkede op her til morgen hvor jeg læste at der er frygt for en malaria epidemi i området, en 'ny' slags moskito er blevet resistente over for de gifte man bruger, og har skrivers der, ændret på nogle gener så medicin ikke kan helbrede.

Who anslår at 9 millioner mennesker i området som grænser op til Burma får malaria hvert år, ud af dem dør der anslået 9.000 mennesker af det lille stik. Og sådan et stik har jeg slet ikke brug for, så jeg må vente og tage derop når Archie kommer tilbage næste år efter sit besøg hjemme i Australien og så håbe på at moskitoerne er rejst et eller andet sted hen !!

Men jeg trænger til at komme væk fra Samui igen, så jeg er begyndt at samle tomme flasker så jeg kan få råd til at besøge Badedyret i Nonthaburi inden han rejser hjem igen. Jeg skal jo osse ha tilfredsstillet min nysgerrighed omkring alt hans motion som han kalder det griner med de unge motions instruktører som hjælper ham i hans stræben efter at tabe sig endnu mere !!

Men jeg skal have fundet et billigere sted at bo end det Svend anbefalede mig til 500 Bht pr dag, det må være muligt at finde noget billigere uden alt det gejl som aircon og køleskab og hvad ved jeg. En seng og et varmt bad er alt jeg behøver og hvad jeg er vant til når jeg rejser, så på med cykelspænderne gutter og find et andet sted til mig hej

www.thai-dk.dk/penfoto/7/Photo0030.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/7/Photo0029.jpg

Jeg blev sgu en anelse misundelig da Badedyret ringede og fortalte at de havde 34 grader og mere sol end Samui har, alt den fugt her på øen sniger sig langsomt ind i knoglerne og giver flere og flere problemer med stilladset. Og det bliver heller ikke bedre af at jeg ikke kan lave noget fysisk, strandende er fyldt med affald og gør morgenturen umulig sammen med de voldsomme regneskyl. Vejen til Lamai er iøvrigt osse oversvømmet flere steder og kan jeg se, stopper folk på bikes fordi vandet kommer ind i maskinrummet.

Så jeg har kun renset stranden 2 gange, men det er en sindssyg uoverskuelig opgave som jeg opgav. Og alt det Land Ladyen har gravet ned gennem årene kommer nu frem i lyset og får mig sgu til at opgive !!Jeg kunne åbne en genbrugsplads med alt det plastik der driver op på land og som jeg forsøger at få fjernet, men indsatsen er ene dråbe i havet og føles lidt håbløs !! Men lidt har også ret, så det jeg fik samlet sammen og smidt ud sammen med affaldet, kommer ikke igen Thumb

www.thai-dk.dk/penfoto/7/Photo0013.jpg

Vejrudsigten lover ikke bedre vejr et stykke ud i fremtiden og er mangelfuld, for forleden kom der pludselig et kraftigt regnvejr der gav så meget vand at vi her var truet fra 2 sider. Vandet fra bjergene som leder efter et sted at komme væk uden held, truede med at oversvømme os fra landsiden. Samtidig steg havet og haven blev fyldt med vand og stod op til terrassen, så jeg vadede i knæhøjt mudret og møgbeskidt vand ud for at grave kanaler så vandet kunne løbe ud i havet.

Det lykkedes osse efter et par timer så meget at det begyndte at synke, Land Ladyen er som sunket i jorden sammen med gartneren Somchai, så jeg er helt alene om at holde vandet væk fra husene her. Min nye nabo som jeg prøvede at aktivere, kom ud i døren og sagde, shit mine møbler rasende

www.thai-dk.dk/penfoto/7/Photo0008.jpg

Jeg er ved at brække mig over den forbandede afhængighed af nogle døde ting, det er sgu det eneste han tænker på og snakker om inden han sætter sig ind og ser film igen. Så det var en hård tjans for stilladset med alle de rødder fra kokospalmerne der skulle hakkes over, og jeg var nødt til at køre til købmand for at få lidt hjælp. Og det blev en tur i 25 centimeter vand som Hua Thanon lå under, for pokker hvor er det synd at der ikke er nogen der kan tænke her på øen !!

www.thai-dk.dk/penfoto/7/Photo0006.jpg

For der er de samme problemer med oversvømmelse hver gang det regner så voldsomt, men ingen tænker over at lave afløb for at løse problemerne selv om folk mister indbo og værdier hver gang. I tv i går havde TAN Network sendt en reporter til Samui, borgmesteren havde bedt regeringen om hjælp fordi Shaweng var og er oversvømmet, der er bygget så mange hoteller ved stranden at de naturlige afvandingskanaler er blevet afskåret. 2 hoteller var blevet ødelagt fortalte den høvding her og så trist ud og bad om hjælp, og gudhjælpemig om ikke præsidenten for turistorganisationen på Samui bagefter fortalte at alt var normalt på Samui, og at turisterne stadig strømmede til øen ved ikke

Forbandede løgnhals, gaderne er tomme og mange forretninger er lukket på grund af vand. Lufthavnen har være lukket et par dage fordi start og landingsbanerne var oversvømmet. Taxaerne som normalt kører hver 5 minut rundt om øen holder stille i store klumper af 10 til 15 biler mens de venter på kunder. Færgerne sejler kun hver anden gang fordi der ingen kunder er, og hylderne i forretningerne er mange steder halvtomme hvis ikke helt tomme, så det må være for ikke at miste ansigt at han kan komme med sådan en gang vrøvl ??

Se på mine billeder og se på Janniks billeder, hans billeder i tråden om vand i gaderne på Samui er taget fra hans terrasse og viser en stor pool af vand som normalt er have og den eneste vej til og fra hans hus. Og rundt omkring på øen er det mange steder værre fordi vandet stadig kommer ned fra bjergene, så hvordan den kegle kan komme med sådan en udtalelse er for mig uforståelig sarcasm

www.thai-dk.dk/penfoto/7/Photo0022.jpg

Nå, men for at vende tilbage til haven ser det ikke for godt ud. Vandet der løb ud i havet har lavet nogle dybe krateragtige revner og river langsomt hegnet ud mod stranden med sig, så der bliver noget at reparere når vejret bliver godt igen. Havet viste uventet tænder og gnaver sig langsomt ind i haven og lavede også ravage der hvor båden ligger. Sandet den lå på er vasket væk af regnen fra bjergene !!

www.thai-dk.dk/penfoto/7/Photo0012.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/7/Photo0010.jpg

Den ikke færdige mur og kanal har også fået tæsk på begge sider, så der har været meget vand. Så jeg håber at jeg finder mange flasker så jeg kan komme væk fra alt det her et stykke tid. Jeg er sgu så træt af at folk stikker halen mellem benene og er totalt uvirksomme, og så keder jeg mig bravt kat

www.thai-dk.dk/penfoto/7/Photo0015.jpg

Min DVD liste er undervejs efter mange mange timer med at flytte koncerter mellem harddiske og er tæt på at være færdig. Men jeg tager nogle lange pauser ude i haven under paraplyen, for at komme væk fra det kedelige arbejde mens jeg kigger på alle skaderne der er rigtig mange af.

Og uden kameraet er dagen sgu lang Sad

Men jeg har været heldig at komme hertil uden skader, jeg har ikke mistet noget til vandet og er glad for det ((12((

Så tak Buddha fordi du holder øje med mig..... godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Casper
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-11-2010 16:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 83

hvilket camera har du tænkt dig at købe 8000 stk foto med det gamle er mange

Fluen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-11-2010 23:25

Bruger

Antal indlæg: 54

Hej Pen.
Min kone har fundet et værelse til 300 Bath, men prisforskellen æder sig op i taxi og/eller tid vi kan være sammen. Du kan jo bare lade være med at bruge tv, køleskab og Aircondition samt morgenmad og betale 500 Bath. Jeg synes du skujje bide i det sure æble og bo på samme hotel som PerPræmietyr. Venligst. Svend
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2010 00:57
Bruger avatar

Bruger

Mit nye kamera som jeg køber når jeg kommer til Bangkok i Panthip Hedder Fujifilm HS 10.

www.thai-dk.dk/uploads/1273401673.jpg

Jeg kan sagtens købe det her på Koh Samui, men ved at vente til jeg kommer til Bangkok, sparer jeg 4.000 Bht !!

Så det gør jeg ((2((

Og nu er jeg jo lidt stædig Svend, for jeg kan bo i en måned på samme sted i Kanchanaburi som et koster mig for 4 dage på det hotel du snakker om !! Som jeg sagde til dig i telefonen har jeg ikke brug for alt det skrammel og vælger altid billige værelser, jeg skal jo kun sove der og tage et bad, så for mig er det spild af penge at betale så meget....

Så jeg prøver at finde noget billigere, om jeg skal sidde i en bus eller tog i 20 minutter for at besøge jer er okay for mig, for det er jo derfor jeg rejser, for at opleve og for at værre blandt de lokale. Jeg er bestemt ikke magelig anlagt og kan sagtens tåle at måtte fare lidt rundt hej

Lykkes det ikke at finde noget billigere i nærheden af jer, bliver jeg kun i et par dage og rejser videre ud i det blå Thumb

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
leif
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2010 03:13

Bruger

Antal indlæg: 681

Nu kender jeg ikke Fujifilm HS10. men kan se der er mange penge at spare i forhod til Canon Eos. ca det ½,, her i DK..
Så den må være meget billig i Thailand.

http://www.pixman...DgodVDmsIA

men så kan jeg jo ikke bruge mine gamle zoom, så holder mig til Canon igen..
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2010 04:24
Bruger avatar

Bruger

Ja der er lidt at spare i forhold til DK, omregnet koster HS 10 der 13,469.49 THB, men hvad der er sparet er jo tjent Thumb

EOS 500D koster på Samui 19.990 Bht, så igen er BASK billigst med 16.990 Bht !!

Men for hulen nogle priser på linser til Canon, jeg sad i går for sjov og kiggede og blev sgu chokeret !!. Man kan jo købe et lille hus herude for de penge griner

Så jeg holder mig til Fuji HS 10 som jeg forventer mig meget af, på Youtube ligger der klip med optagelser i HD af kameraet, og det er flot. Men især den feature med at tage 7 billeder i 180 grader som kameraet så laver om til ët billede er jeg spændt på. Det åbner jo for nogle helt nye muligheder.

www.ephotozine.com/articles/fujifilm-finepix-hs10-13479/images/fujifilm_finepix_hs10_panoramic.jpg

Og så gør det heller ikke noget at der sidder en 700 mm linse i kameraet samt 30 X zoom.......hej

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
sank
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 02:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

Sad Du skal ikke købe det billige skrammel ? du som fotografere så meget ? jeg har sendt apparatet til dig du skal købe ((12(( men kan ikke sætte det ind her ? det kan du sikkert. Men det her bliver du glad for music
Badedyr
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 02:56

Bruger

Antal indlæg: 151

Hej Pen.

Svend og jeg tager ind il chaina town i dag (tro jeg) og der vil vi se efter dit kamera, da det som regel kan købes billiger der, men nu må vi lige se om vi kan finde det, så skal jeg nok sige hvad prisen er der....

Forsat rigtige go´dag til jer alle sammen...

Mvh Per
pensionisten
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 03:18
Bruger avatar

Bruger

Sank din gamle flaskesamler, hvad skal jeg bruge sådan noget billigt skrammel til ??

www.thai-dk.dk/uploads/Bangkok og hospis 056.jpg

Får du procenter på det her hjemmelavede fusker job ??

Læg mærke til det lille håndsving i venstre side griner

www.thai-dk.dk/uploads/Bangkok og hospis 055.jpg

Sådan en bette linse sidder jo i engangskameraer i dag driller

Nej du, plastik ved man da hvad er. Så jeg håber Badedyret kan sparer mig mere inde i Chinatown, tak for det Per Thumb

Så nu mangler jeg kun at finde en billigere overnatning end de 500 Bht Svend kan finde til mig, er der nogle af jer andre der kender til billigere steder i Nonthaburi ???

Og en god dag til dig Præmietyr driller

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
sank
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 03:44
Bruger avatar

Bruger

rasende Tal pænt knægt ? du er på alder med min Datter. Angry og her fare jeg rundt i BK for at hjælpe de unge ked
Warlock
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 07:14

Bruger

Antal indlæg: 84

Pen, tjek ud Canon EOS 550, den har fået super gode anbefalinger i div. test ((2((
Badedyr
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 10:05

Bruger

Antal indlæg: 151

Hej..

Så kom jeg hjem på hotel igen, vi fandt dit kamera, start prisen var 12.500, men sagde det var for dyrt, så sagde hun med det samme 12.000.

Så tro nemt vi kan få det længer ned...

Håber alle har det godt her nede og hjemme i DK.

Mvh Per
pensionisten
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 11:51
Bruger avatar

Bruger

Tak for indsatsen Per hej

Jeg fik en skideballe af web i dag fordi jeg ikke havde lagt link ind til kameraet i Panthip, så det skynder jeg mig at gøre ked

http://www.bask1....2&cid=1719

Det fortæller såmænd kun prisen som er 11.900 Bht som er det eneste jeg kan læse, for alt det andet er på Thai ved ikke På Samui skal jeg gi 15.990 Bht for det samme, priserne er inklusive et 2 GB memorycard begge steder.

Tak for tipset Warlock, men skal jeg være ærlig som jeg altid prøver at være, bryder jeg mig ikke om billederne Canon tager !

Naboen Peter har et EOS 500, og det kan slet ikke følge med i forhold til mit 'gamle' kamera Finepix 9600 ((2(( Men smag og behag, han har forøvrigt lige lagt det på hylden selv fordi han ikke var tilfreds, så måske er der noget om snakken ??

Men sikkert er det at vores ven Sank blev blændet af de røde lygter i vinduerne, der hvor han havnede i Bankok's skumle kvarterer. Med minderne fra han var ung ( Tidligt 19 århundrede !!) mente han at havde fundet guldet. Et kamera med håndsving til en horribel pris med en billig linse, Sank for pokker, der er opfundet batterier hvis det ellers har forbigået din opmærksomhed. Selv i dit høreapparat sidder der et, så hvad skal jeg dog bruge et håndsving til drillergriner

P.S. Ser din datter godt ud Sank godag

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
sank
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 15:03
Bruger avatar

Bruger

Thumb Ja min Ven min datter er skam naturligvis Nydelig godag og så er hun Elektriker og du har jo jævnlig el problemer Shock Men min Ven du har ingen sjanser ? stor veltrim-et Brandmand til Svigersøn driller
pensionisten
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 15:16
Bruger avatar

Bruger

Æv sir jeg bare, heller ikke her var jeg heldig ked

Men pyt nu være med det, hvem gider egentlig osse ha en fætter som mig kat

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
The Longest Distance Ferry Ride in Thailand (Bangkok - Koh Samui) 22 hours. Alt det andet 1 14-05-2024 14:01
Walking Koh Samui | BEST Island in the World | Thailand 2023 Central Thailand 1 26-01-2024 11:16
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Interaktivt kort over Samui Syd Thailand 1 11-12-2022 17:58
Geert bor i forladt paradis (Koh Samui) Nyheder på dansk 5 26-11-2020 19:01

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768