Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
31.10.2010 Koh Samui
Godmorgen Dagbog.
Hold kaje det er kedeligt !!
Der er ligesom en rytme i vejret her som har udviklet sig til en decideret 'orkan', hver anden dag skinner solen lidt og regnen holder sig væk hvor det blæser en halv pelikan alligevel. De her dage bruger jeg på den lille båd, og på at få den store længere op på stranden. De regnvåde dage hvor man så hele tiden skal krybe i skjul for de her vandfald af regn er forfærdelige !!
Jeg har en vanvittig uro i kroppen over ikke at kunne lave noget fysisk, men som vejret er nu er det simpelthen umuligt, kun maseriet med den store båd kan opfylde mit behov. Selv min morgentur kan ikke lade sig gøre, bølgerne er så voldsomme at der ikke er noget tilbage af stranden at gå på, og de voldsomme vindstød af kuling styrke får skilte, bannere, skraldespande og alt muligt til at flyve gennem luften
Men den store båd har jeg brugt et par dage på at få til at ligge som jeg gerne vil, desværre var hjælpen fra Kineserne ikke nok som vejret er nu. Så jeg måtte starte forfra dagen efter, først måtte jeg tømme den for 90 tusind liter vand tror jeg, inden jeg kunne flytte hende
Jeg havde ellers ringet til Jannik dagen i forvejen da jeg på min tur til købmanden så at hun lå på tværs af bølgerne igen til trods for hjælpen, så jeg opgav der og hang noget med næbbet
Der har sgu ikke været andet end problemer med den skide båd, det ene uheld efter det andet har fået hende til at ligne noget der er løgn. Vandet pisser rent ud sagt ind i hende efter turen på bunden og hun er blevet mere skæv i karosseriet, så der er 4 - 5 millimeters afstand mellem brædderne hvor så vandet har det herligt. Derfor gav jeg op og derfor ringede jeg til Jannik.
Efter lidt snak frem og tilbage blev vi enige om at jeg lige så godt kunne købe 5 liter benzin og ha en herlig aften på stranden, så det var en deprimerende samtale
Men så blev det næste dag igen som var en af dem med lidt sol og varme, så da jeg havde drukket morgenkaffen kunne jeg ikke nære mig for liiiiiiige at skulle se til hende
Og det var starten på 8 timers hårdt arbejde med at tømme hende for vand, tætne hvad jeg kunne med det bomuldsgarn jeg havde købt (så fik jeg også prøvet det !!) og få hende endnu længere op på stranden da tidevandet kom. Men de store revner er umulige at gøre noget ved, så de er der stadig. Jeg hentede kajakken og tog ankerne op som slet ikke kunne holde hende alligevel i den storm vi har, og lagde dem ind på land. Så nu har hun 3 reb i stævnen solidt bundet om et træ, og de to andre i en bred V form ud til siderne, også på land.
Og der ligger hun godt, alt det vand som kommer ind når tidevandet kommer, løber stille og roligt ud igen når vandet synker. Og som i kan se på billederne er det sgu noget surt træværk, og grunden til det at man har givet hende glasfiber både indvendigt og udvendigt. Så fugten er blevet lukket inde og har fået træet til at rådne væk, så tanken om at få hende fragtet over på fastlandet engang er helt udelukket med de store huller der er i hende. Så vi må finde en her på øen der kan fikse hende !!
Vigen er nu helt tom for både, den sidste turistbåd som plejer at hive folk op i faldskærm i Lamai forsvandt her til morgen, måske var synet af det her grunden !!
Den lå for 3 ankre som Dyk, og havde allerede i går revet det ene anker op og lå og drev for vinden som ikke kommer fra samme kant som bølgerne. Så den lå på tværs og er blev bordfyldt som vores båd, motoren blev kastet af og alt det andet i båden lå i morges og flød på stranden. 3 gutter har her til eftermiddag forsøgt at få den op på stranden, men bølgerne som bliver meget værre i den kommende uge ifølge uvejrs udsigten bliver ved med at trække den ud igen. Men de er gudskelov 3 mand, og ikke som jeg alene om kampen, så det skal nok lykkes dem
Og det er blevet køligt her i paradis, kun 26.5 grader har tvunget mig til at tage cowboy bukserne og den langærmede bluse på. Så jeg frøs ikke så meget da jeg kørte til Shaweng for at købe en 2 TB harddisk, Western Digital til 3.350 Bht !! En 1 TB harddisk har fået nok af vejret og gider ikke lege mere. Men ved at lirke med stikkene og tappe den for koncerter i flere omgange tror jeg på at jeg nok skal redde koncerterne. Men lidt surt lige pludselig at skulle bruge tid på det (og penge), 4 timer bruger maskinen på at flytte 300 GB hvor jeg så ikke kan lave noget andet, for det sløver overførslerne gevaldigt.
Så held i uheld !!
For Internettet er ikke eksisterende i øjeblikket, kun 10 minutter blev det til i formiddags hvor jeg kun nåede at tjekke mail og læse Ekstra Bladet inden signalet forsvandt igen
Men vi er dog heldigere end folk i Lamai der ikke har haft forbindelse i 4 dage
Så jeg slapper gevaldigt af og hygger mig samtidig selv om kroppen skriger på action, og på vejen hjem fra Shaweng som jeg desværre er nødt til at gentage i morgen fordi de ikke havde nogle 2 TB harddiske på lager, besøgte jeg Nam Tahn hvor jeg slog et par timer ihjel med at snakke, grine og hygge med hende. Som sædvanligt var det hyggeligt, og jeg nyder virkelig at kunne snakke med hende uden at der kommer sjofle tilbud. Jeg er måske underlig, men sådan er jeg !!
Og jeg er langsomt ved at komme mig over mit besøg inde hos Richard i aftes, han inviterede mig i går på vodka som han drikker som vand, og mente så at vi skulle holde et møde
Men vi havde et par herlige timer hvor vi selvfølgelig fik klaret verdensproblemerne inden jeg måtte hejse det hvide flag, og sige pænt tak for i aften. For hulen jeg var rundtosset efter kun 3 drinks af en eller anden slags med vodka i selvfølgelig, så jeg var glad for de kun 10 meter ind i sikkerheds zonen igen
Så det er hvad jeg bruger min tid på her på Koh Samui, ikke den store aktivitet, men alligevel går dagene stille og roligt. Og selv om jeg er ved at brække mig over at se film, får det aftenerne til at gå lidt hurtigere.
Men du milde skaber hvor findes der mange skod film derude
Antal indlæg: 54 Tilmeldt: 16.08.10 Status: Offline
Pen, din opfattelse af hvornår det er regntid på Samui, er ikke rigtig.
Regntiden stopper i starten af november, over hele landet, det kan du læse selv på mange danske internetsider.
Nu er der jo stadig forskel på nedbørsmængden om du er i Nord eller syd, da regnen kommer sydfra. men regntiden regnes over hele landet til at vare fra juni/juli til udløbet af oktober.
Over hele landet er september den vådeste måned.
På dmi.dk (Meteologisk institut), kan du aflæse Bangkok og Phuket som eksempler.
September: Ph 417 mm, BKK 344 mm
Oktober: PH 351 mm BKK 242 mm
November: PH 188 mm BKK 48 mm
December: PH 71 mm BKK 10 mm
Koh Samui ligger der et sted midt imellem.